Te-Toimisto: Velvoitteinen puhelinaika varattu
Sain tällaisen tekstiviestin. 3kk seurantajakso menee umpeen viikon päästä. Aiemmin eivät ole laittaneet mitään viestejä, Soitto vain tullut. Onkohan tässä jotain erityistä vai vaihteleeko nämä systeemit?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin että jos et vastaa = karenssi.
Käytännöt vaihtelee sekä paikkakunnittain että työntekijöittäin.
Ei vaihtele paikkakunnittain se on ohjelma joka päättää työttömyyden. Työttömällä on aikaa 8-16 arkisin vastata puhelimeen. Joo ja olen itse työtön joten voin kertoa ettei ole ylivoimaista vastata puhelimeen. Jos hakee töitä niin luuleeko joku että työnantaja soittelee toista kertaa esimerkiksi haastatteluun?
Ei se työtönkään voi olla aina vastaamassa puhelimeen. Työttömän elämässä voi tulla yllättäviä tilanteita.
Varmaan sairaalaan yllättäen joutuminen voi olla perusteltu syy, mutta en oikein usko, että mitään muuta syytä hyväksytään enää. Vähän vierastan tällaista huoletonta suhtautumista, mitä ilmeisesti monella on ollut sovittuja tapaamisia tai puhelinkeskusteluja kohtaan. Itsekin olen joskus "työkkärin" aulassa omaa aikaa odotellessa huomioinut, miten paljon siellä ihmiset jättää saapumatta varatuille ajoille. Kaikkiko ne on yks kaks sairastuneet niin, etteivät voi soittaa ja perua aikaa?
Sekö on huoletonta kun elvyttää omaa läheistä, istuu itse ambulanssissa hoidettavana, on poliisien puhutettavana, asioi shokissa kirkkoherranvirastossa tai kuuntelee kirkossa sanomakelloja? Jos kuule näinä hetkinä olisi joku työkkäri soittanut niin eipä olis tullut mieleenkään vastata sellaiseen täysin tyhjänpäiväiseen.
Ainakin tiedät koska he soittavat, ettei tarvi luuria vahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.3.2026 on työllisyysalueille tullut käyttöön tekstiviestijärjestelmä, joka muistuttaa tehtävistä ja käynti/soittoajoista.
Liittyy siihen että 1.3.2026 alkaen tulee viikon karenssi heti, jos ei noudata työnhakuvelvollisuutta, ja työnhaku katkeaa jos et ole paikalla velvoittavana aikana.
Mä en ole saanut yhtäkään tekstiviestimuistutusta vaikka olen jättänyt haettujen työpaikkojen ilmoittamisenkin viimeiseen päivään sekä maalis- että huhtikuussa. Saa nähdä tuleeko tulevasta tapaamisestakaan muistutusta. Ei kannata siis luottaa!
En ole minäkään saanut noista työpaikkojen ilmoittamisen eräpäivistä muistutuksia. Pitääkin kysyä seuraavalla kerralla onko niillä siellä puhelinnumero oikeassa muodossa vai miksi ei muistutuksia tule. Ylihuomenna on soittoaika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1.3.2026 on työllisyysalueille tullut käyttöön tekstiviestijärjestelmä, joka muistuttaa tehtävistä ja käynti/soittoajoista.
Liittyy siihen että 1.3.2026 alkaen tulee viikon karenssi heti, jos ei noudata työnhakuvelvollisuutta, ja työnhaku katkeaa jos et ole paikalla velvoittavana aikana.
Mä en ole saanut yhtäkään tekstiviestimuistutusta vaikka olen jättänyt haettujen työpaikkojen ilmoittamisenkin viimeiseen päivään sekä maalis- että huhtikuussa. Saa nähdä tuleeko tulevasta tapaamisestakaan muistutusta. Ei kannata siis luottaa!
En ole minäkään saanut noista työpaikkojen ilmoittamisen eräpäivistä muistutuksia. Pitääkin kysyä seuraavalla kerralla onko niillä siellä puhelinnumero oikeassa muodossa vai miksi ei muistutuksia tule. Ylihuomenna on soittoaika
Saitko soittoajastakaan tekstari-ilmoitusta vai lukiko vaan työmarkkinatorilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut aina useita päiviä ennen tekstiviesti, että soittavat ja aika + päivä.
Joskus kokeilevat ilman viestiä, että vastaako, mutta jos et pysty/ huomaa, tuosta ei tule karenssia.
Niin minullekin, mutta tämä on ollut ihan virkailija-/paikkakuntakohtaista. Nyt, maaliskuun alusta lähtien, käytänteet ovat yhtenäiset ja kaikille yhteystietonsa antaneille pitää tulla soittoajasta ja/tai tapaamisesta muistutus. Samoin myös karenssien osalta homma on selkeä eli heti jos et saavu paikalle tai vastaa puhelimeen, tuet katkeavat ja käytännössä karenssi on varma. Aiemmin on varoiteltu ja saatettu antaa armoa, nyt ei ole sitä sitten enää.
Eipä tullut soittoajasta mitään tekstaria. Pelkästään työmarkkinatorista huomasin sen. Onko tämä ihan yleinen ongelma? Epäreilua jos osa saa viestin ja osa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaihtele paikkakunnittain se on ohjelma joka päättää työttömyyden. Työttömällä on aikaa 8-16 arkisin vastata puhelimeen. Joo ja olen itse työtön joten voin kertoa ettei ole ylivoimaista vastata puhelimeen. Jos hakee töitä niin luuleeko joku että työnantaja soittelee toista kertaa esimerkiksi haastatteluun?
Ei se työtönkään voi olla aina vastaamassa puhelimeen. Työttömän elämässä voi tulla yllättäviä tilanteita.
Varmaan sairaalaan yllättäen joutuminen voi olla perusteltu syy, mutta en oikein usko, että mitään muuta syytä hyväksytään enää. Vähän vierastan tällaista huoletonta suhtautumista, mitä ilmeisesti monella on ollut sovittuja tapaamisia tai puhelinkeskusteluja kohtaan. Itsekin olen joskus "työkkärin" aulassa omaa aikaa odotellessa huomioinut, miten paljon siellä ihmiset jättää saapumatta varatuille ajoille. Kaikkiko ne on yks kaks sairastuneet niin, etteivät voi soittaa ja perua aikaa?
Sekö on huoletonta kun elvyttää omaa läheistä, istuu itse ambulanssissa hoidettavana, on poliisien puhutettavana, asioi shokissa kirkkoherranvirastossa tai kuuntelee kirkossa sanomakelloja? Jos kuule näinä hetkinä olisi joku työkkäri soittanut niin eipä olis tullut mieleenkään vastata sellaiseen täysin tyhjänpäiväiseen.
Voithan seuraavan kerran kokeilla, ehkä tulee karenssi, ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Saitko soittoajastakaan tekstari-ilmoitusta vai lukiko vaan työmarkkinatorilla?"
En tiedä vielä, kun aika on vasta ensi viikolla. Muistutus tulee kai edellisenä päivänä tjtn.
Valtakunnalliset tekstiviestimuistutukset käyttöön 1.3. – lähettäjänä TyömarkTori
https://tyomarkkinatori.fi/uutiset/valtakunnalliset-tekstiviestimuistut…
Tulee muistutus tapaamisista, joka kuukausi päivää ennen työpaikkojen raportointipäivää, ym. velvoitteista.
pers+kakkareella on tullut hikiset paikat nykyhallituksessa,siitä se johtuu. muuta syytä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömällä voi olla aikaa vastata puheluun tiettynä ajankohtana, mutta entäs osa-aikatyössä olevat?
Juu, mä ainakin nukun klo 8-16 yövuorojen välissä.
- keikkayökkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma virkailija laittoi tekstarin, kuten on tähänkin asti aina laittanut. En ole saanut mitään automaatin viestiä sovitusta tapaamisesta (tai puhelusta tässä tapauksessa).
Mulle on ilmoitus tullut aina muutamaa päivää aikaisemmin.
Nyt ei ole tullut puoleen vuoteen mitään. Hiljaista on
Vierailija kirjoitti:
Valtakunnalliset tekstiviestimuistutukset käyttöön 1.3. – lähettäjänä TyömarkTori
https://tyomarkkinatori.fi/uutiset/valtakunnalliset-tekstiviestimuistut…
Tulee muistutus tapaamisista, joka kuukausi päivää ennen työpaikkojen raportointipäivää, ym. velvoitteista.
Ei tule. Olispa tullut niin en olisi saanut karenssia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille, kenellä on puhelinnumero työkkärin tiedoissa, pitäisi tulla 1.3. alkaen viesti soittoajasta tai varatusta ajasta muistutuksena. Nämä työttömyysturvan kiristykset viivästyivät ihan sen takia, että tuota viestisysteemiä ei saatu vuoden alkuun valmiiksi. Ovat uusi standardi.
Näin juuri, paitsi jos asiakas on laittanut työnhakijaksi ilmoittautuessaan puhelinnumeroonsa väliviivan. Siis 045-1234567. Silloin tekstiviestiä ei tule.
Tai jos virkailija on sen aikoinaan tallentanut väliviivan kanssa.114
Onko täällä kukaan siis saanut tuollaista Työmarkkinatorin lähettämää automaattista muistutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille, kenellä on puhelinnumero työkkärin tiedoissa, pitäisi tulla 1.3. alkaen viesti soittoajasta tai varatusta ajasta muistutuksena. Nämä työttömyysturvan kiristykset viivästyivät ihan sen takia, että tuota viestisysteemiä ei saatu vuoden alkuun valmiiksi. Ovat uusi standardi.
Näin juuri, paitsi jos asiakas on laittanut työnhakijaksi ilmoittautuessaan puhelinnumeroonsa väliviivan. Siis 045-1234567. Silloin tekstiviestiä ei tule.
Mulla on tiedoissa puhelinnumero ihan oikein ja jopa maatunnuksen kanssa, just tarkistin. Eipä ole tullut viestejä. Ihan huijausta koko homma.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kukaan siis saanut tuollaista Työmarkkinatorin lähettämää automaattista muistutusta?
Olen. Parikin kertaa. Viimeksi muistutus, että muistathan raportoida työnhakusi seuraavaan päivään mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tiedoissa puhelinnumero ihan oikein ja jopa maatunnuksen kanssa, just tarkistin. Eipä ole tullut viestejä. Ihan huijausta koko homma.
No niinpä! Ei mitään viestejä tule.
Kait ne ilmoittaa soitosta etukäteen, että voit varautua siihen ja olet valmistautunut vastaamaan puhelimeen.