Te-Toimisto: Velvoitteinen puhelinaika varattu
Sain tällaisen tekstiviestin. 3kk seurantajakso menee umpeen viikon päästä. Aiemmin eivät ole laittaneet mitään viestejä, Soitto vain tullut. Onkohan tässä jotain erityistä vai vaihteleeko nämä systeemit?
Kommentit (85)
Mulle ei ole tullut mitään ilmoitusta ennen soittoa. Turussa tämmöinen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole tullut mitään ilmoitusta ennen soittoa. Turussa tämmöinen meininki.
Aika sikamaista. Onneksi ehdit vastata puhelimeen ilmeisesti kuitenkin
On vähän nöyryyttävää etenkin kun aivan omatoimisesti hakee päivät työpaikkaa ja tekee ties kuinka monta hakemusta kuukaudessa ja sitten valvotaan kuin lasta.
Tänään tuli muistutusviesti varatusta puhelinkeskusteluajasta. Huomenna itse aika.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ollut velvoitttava, niissä yhteydenotoissa on eroja. Työnhakusuunnitelman tarkistus tarkoittaa että ohjataan paremmin työllistyväksi jos ollut vaikeuksia löytää työpaikkaa, siinä sovitaan uusista ehdoista, TE ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ollut velvoitttava, niissä yhteydenotoissa on eroja. Työnhakusuunnitelman tarkistus tarkoittaa että ohjataan paremmin työllistyväksi jos ollut vaikeuksia löytää työpaikkaa, siinä sovitaan uusista ehdoista, TE ehdottaa.
Häh? Tuohan on työnhakukeskustelu, ihan samalla tavalla kuin velvoittavat yhteydenotot.
Minä tarkistaisin te-palveluden Oma Asioinnista, onko sinne laitettu mitään velvoitteita/tehtäviä.. Jos ei ole niin kannattaa suoraan kysyä työkkäriltä, mitä tuo tarkoittaa, soittamalla tai laittamalla työkkärin Asioinnin kautta yhteydenottopyyntö/ Oman tilanteen tarkistaminen.
Minulle tulee aina muutamia päiviä aikaisemmin viesti siitä, milloin työkkäri soittaa ja silloin kannattaa aina vastata. Tai vaihtaa aika toiseen päivään. Kun toimii ohjeiden mukaan niin ei tule mitään karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tarkistaisin te-palveluden Oma Asioinnista, onko sinne laitettu mitään velvoitteita/tehtäviä.. Jos ei ole niin kannattaa suoraan kysyä työkkäriltä, mitä tuo tarkoittaa, soittamalla tai laittamalla työkkärin Asioinnin kautta yhteydenottopyyntö/ Oman tilanteen tarkistaminen.
Minulle tulee aina muutamia päiviä aikaisemmin viesti siitä, milloin työkkäri soittaa ja silloin kannattaa aina vastata. Tai vaihtaa aika toiseen päivään. Kun toimii ohjeiden mukaan niin ei tule mitään karenssia.
No hienoa jos sinulle tulee ilmoitus. Mutta ongelmahan tässä juuri on se että kaikki eivät noita ilmoituksia saa. Silloin on sattuman varaista onko työmarkkinatorista huomannut ajanvarausta.
Nykyään kai pitäisi tulla aina ilmoitus jos jotain tapaamisia yms. on. Eli ihan normaali työnhakukeskustelu luultavasti on ja hyvä että laittoivat viestin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi laittaa hakemaan kello 8-16 valvotusti töitä, ja jos haettavat työpaikat loppuvat, niin loppuaika sitten seisotaan asennossa työvoimatoimiston pihassa säässä kuin säässä. -perskokkare
Sua pitäisi ampua taljajousella. Olisi nautinnollista päästä tekemään se.
Itse osa-aikaikatyössä ja olen työtön työnhakija mutta en edes mieti kokoaikatöiden hakemista koska mun palkka on sen verran hyvä.
Jos minulla olisi hyvä osa-aikatyön palkka, en viitsisi roikkua työkkärin listoilla. Mutta kiva, että sinä tykkää ruoskia itseäsi.
"Sekö on huoletonta kun elvyttää omaa läheistä, istuu itse ambulanssissa hoidettavana, on poliisien puhutettavana, asioi shokissa kirkkoherranvirastossa tai kuuntelee kirkossa sanomakelloja? Jos kuule näinä hetkinä olisi joku työkkäri soittanut niin eipä olis tullut mieleenkään vastata sellaiseen täysin tyhjänpäiväiseen."
Kellekään ei tapahdu noita koko ajan, mutta sehän on hyvä, jos karenssikaan ei haittaa.
Joopa joo, soittoajasta tuli tieto kirjeellä. Päivää ennen aikaa. Onko teillä kenellä on suomi. Fi viestit käytössä tullut sitä kautta tieto aikaisemmin?
Vierailija kirjoitti:
"Sekö on huoletonta kun elvyttää omaa läheistä, istuu itse ambulanssissa hoidettavana, on poliisien puhutettavana, asioi shokissa kirkkoherranvirastossa tai kuuntelee kirkossa sanomakelloja? Jos kuule näinä hetkinä olisi joku työkkäri soittanut niin eipä olis tullut mieleenkään vastata sellaiseen täysin tyhjänpäiväiseen."
Kellekään ei tapahdu noita koko ajan, mutta sehän on hyvä, jos karenssikaan ei haittaa.
Sanoinko että kokoajan? Pointti nyt vaan oli että työttömänkin elämässä voi tapahtua yllättäviä asioita eikä voi vastata puhelimeen kun joku väitti että työttömällä on vain ja aikaa vastata.
Minä sovin edellissä puhelintapaamisessa, että kolmen kuukauden päästä menen käymään TE-toimistossa. Siitä tuli suomi.fi:n kautta kirje ehkä viikkoa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin että jos et vastaa = karenssi.
Käytännöt vaihtelee sekä paikkakunnittain että työntekijöittäin.
Ei vaihtele paikkakunnittain se on ohjelma joka päättää työttömyyden. Työttömällä on aikaa 8-16 arkisin vastata puhelimeen. Joo ja olen itse työtön joten voin kertoa ettei ole ylivoimaista vastata puhelimeen. Jos hakee töitä niin luuleeko joku että työnantaja soittelee toista kertaa esimerkiksi haastatteluun?
Ei aina voi vastata. Esimerkiksi lääkärissä ei voi vastata vaikka olisi kuinka työkkäri. Sama jos on laivalla eikä ole kenttää. Lentokoneessa se on jo kiellettykin.
Vierailija kirjoitti:
Minä sovin edellissä puhelintapaamisessa, että kolmen kuukauden päästä menen käymään TE-toimistossa. Siitä tuli suomi.fi:n kautta kirje ehkä viikkoa myöhemmin.
Hyvä että olet innokas käymään "stasin kuulusteluissa" säännöllisesti. Saat mitalin 25 vuoden päästä kansalaistottelevaisuudesta.
Jos siinä viestissä oikeasti puhutaan TE-toimistosta, viesti on huijaus. TE-toimistoja ei ole enää olemassa.
Mutta kyllä, hiljattain on mm. otettu käyttöön muistutustekstiviestit. https://tyomarkkinatori.fi/tietoa-palvelusta/tietoa-tyomarkkinatorista/…
Tietysti sieltä työkkäristä voidaan edelleen soittaa myös ilman ennakkovaroitusta, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaihtele paikkakunnittain se on ohjelma joka päättää työttömyyden. Työttömällä on aikaa 8-16 arkisin vastata puhelimeen. Joo ja olen itse työtön joten voin kertoa ettei ole ylivoimaista vastata puhelimeen. Jos hakee töitä niin luuleeko joku että työnantaja soittelee toista kertaa esimerkiksi haastatteluun?
Ei aina voi vastata. Esimerkiksi lääkärissä ei voi vastata vaikka olisi kuinka työkkäri. Sama jos on laivalla eikä ole kenttää. Lentokoneessa se on jo kiellettykin.
Onko sinulla useinkin tapana ihan yllättäen päätyä laivalle tai lentokoneeseen? Työkkärin velvoittavat puhelinsoitot eivät tule yllätyksenä, vaan niistä tulee tieto ja voit tarvittaessa soittaa sinne ja siirtää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla useinkin tapana ihan yllättäen päätyä laivalle tai lentokoneeseen? Työkkärin velvoittavat puhelinsoitot eivät tule yllätyksenä, vaan niistä tulee tieto ja voit tarvittaessa soittaa sinne ja siirtää aikaa.
Ei etukäteen voi tietää vaikka päivystyskäyntiä.
Ei karenssi muhun vaikuttaisi koska en saa tukia.