Kaveri ottaa rahaa "autonsa kulumisesta" bensojen lisäksi.
Onko tämä jotenkin yleistä että jos kaveri antaa kyydin autollaan, hän maksattaa kaikki bensat (plus vähän lisää) sinulla, "koska auto kuluu". Oltiin siis molemmat menossa samaa matkaa, hän vain nouti minut reitin varrelta mukaansa. Maksoin kyllä, mutta särähtihän tuo korvaan, että 25 km matka kuluttaa autoa niin paljon että siitä pitää erikseen maksaa. 🙄 Tuntui kyllä siltä että sai olla viimenen kerta kun menen hänen kyydissään minnekään. Bussikin olisi tullut halvemmaksi. Useimmat kaverini eivät koskaan pyydä autokyydeistä mitään..
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
AP: Osta oma auto. Problem solved.
Ei se voi kun se on niin köyhä ja se kuuluu niihin kitisijöihin joiden pitää saada kaikki mahdollisimman halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Haloo. Porukka vastailee vieläkin ihan kuin olisin vain käyttänyt kaveria kuskina. Oltiin siis menossa kohteeseen yhdessä, kavereina! Oli tarkoitus viettää aikaa yhdessä. Eli joka tapauksessa oltaisiin jouduttu sopimaan aikatauluja, monelta nähdään yms. Mutta ensi kerralla saa kyllä maksaa bensat ihan itse, menen bussilla, ja tapaamme perillä. 😆 Näistä viesteistä päätellen ihmiset ajattelee kavereitaankin lokkeina, eivätkä tee heidän eteen mitään, jos se maksaa pari euroa..
Jaa että tällainen käänne. Nyt oltiinkin menossa yhdessä jonnekin. AP on tyypillinen trolli. Tarina muuttuu jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Haloo. Porukka vastailee vieläkin ihan kuin olisin vain käyttänyt kaveria kuskina. Oltiin siis menossa kohteeseen yhdessä, kavereina! Oli tarkoitus viettää aikaa yhdessä. Eli joka tapauksessa oltaisiin jouduttu sopimaan aikatauluja, monelta nähdään yms. Mutta ensi kerralla saa kyllä maksaa bensat ihan itse, menen bussilla, ja tapaamme perillä. 😆 Näistä viesteistä päätellen ihmiset ajattelee kavereitaankin lokkeina, eivätkä tee heidän eteen mitään, jos se maksaa pari euroa..
Sinähän et tee kaverin eteen mitää et edes maksa sovitusti, vaan valitat aihe vapaalla. Minä tuskin edes ottisin sua kyytiini vaikka.maksaisit kaikki kulut.
Osta sähköauto niin on halpaa ajoa, pummi
Olisit maksanut luonnossa, suikkari vähintään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että tällainen käänne. Nyt oltiinkin menossa yhdessä jonnekin. AP on tyypillinen trolli. Tarina muuttuu jatkuvasti.
Ihan sama oli luettavissa aloituksesta, jos siis osaa lukea.
No oisit sitte menny bussilla niin ei tarttis täällä valittaa!
Ei se autonkaan pito ilmasta ole.
Vierailija kirjoitti:
Pihejä ihmisiä löytyy joka asiaan liittyen. En koskaan pyydä bensarahoja, jos olen menossa edes suunnilleen samaan suuntaan. En kyllä suostu kuskailemaan ihan ajamisen ilosta, onneksi meillä on pieniä lapsia ja auto täynnä turvaistuimia niin harvoin kukaan pyytää mitään.
Niin, kumpi oli pihi, kuski joka halusi maksun vai matkustaja joka ei halunnut maksaa?
Jos olisit kaunis nainen niin ei maksaisi mitäån
T, mies
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi vastata, että puhutaanko tässä nyt 5 eurosta vai 50 eurosta. Ja toisaalta - miksi asia häntä niin kuohuttaa? Jospa toisella ei ollut rahaa tai sinä et pysty ns. palauttamaan palvelusta. On monesti helpompaa maksaa, kuin jäädä palvelus velkaa.
Tulee ihan mieleen yksi kaveri, joka ei periaatteestaan voinut osallistua yhteiseen lahjaan, koska "se maksaa niin vähän ettei pitäisi olla mitään väliä". Jos ei ole mitään väliä niin miksei voi vaan maksaa?
Jos kyytiin siipeilijöitä on riesaksi asti, hyväksyn maksun, muuten en.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyytiin siipeilijöitä on riesaksi asti, hyväksyn maksun, muuten en.
Entä sitten ole sitten hyväksymättä ja mene vaikka taksilla.
Aikamoista wt-amistelua taas koko kyytien pummiminen. Taattua vauva-meininkiä.
Ap voisi kertoa viimein, paljonko maksoi tuolta 25 km matkalta. (vai oliko edestakaisin ja 50 km)
Aika epäkohteliasta, jos itse ei koskaan tarjoa bensarahoja, vaikka kulkee toisten kyydeillä useinkin. Tai tarjoa vastavuoroisesti vaikka joitain muuta takaisin.
Aloittajalle vielä vinkki, että jos liftaa, niin sitten ei tarvi maksaa. Tosin kovin tiukkoja aikatauluja ei sitten voi olla.
Tämä ketju muistutti kyllä hyvin siitä miksi en pidä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan pyydä rahaa jos kaveri kulkee kyydissä samaa matkaa, eihän se maksa minulle yhtään enempää kuin yksin ajaminenkaan.
Niin "jos" yleensä kaveri ei asu sun kotona eikä mene samaan paikkaan kuin sinä.
No, jos tämä ei ole toistuvaa, vaan yksittäinen kerta, niin itse en olisi varmaan kaverilta ottanut mitään. Jotenkin noloa alkaa pyytää jotain euroa kyydistä.
Jos taas on toistuvaa ja kaverisi joka tapauksessa käyttäisi autoa matkaan, niin bensat puoliksi. Kaveri voisi aina joskus antaa vaikka kahvipaketin tai muuta, kun näin autetaan ja haetaan kotoa. Kaveri säästää jo siis bensoissa, kun on joku jakamaan kulut.
Jos tömä on aito kimppakyyti ja ajetaan päivittäin, niin sitten kannattaisi neuvotella todelliset kulut. Onhan autossa tietysti kulumaa ja vakuutukset. AI vain avuksi laskemaan paljonko maksaa, jos kaveri ajaa x kilometria per kk ja tästä ajosta kaveri on kyydissä x määrän. Lisäksi bensankulutus ja oikeilla luvuilla.
Tai voi käyttää myös verottajan kilometrikorvausta, joka on 0.57 per kilometri. Jos matkalaisia om kaksi jaetaan luku puoliksi, kolme, niin kolmeen osaan.
"Useimmat kaverini eivät koskaan pyydä autokyydeistä mitään.. "
hiton pummi
Tuolla periaatteella bussiyhtiö ottaisi maksun vain yhdeltä asiakkaalta kun kaikki muut on "menossa samaan suuntaan" Got it?
Aloittaja voisi vastata, että puhutaanko tässä nyt 5 eurosta vai 50 eurosta. Ja toisaalta - miksi asia häntä niin kuohuttaa? Jospa toisella ei ollut rahaa tai sinä et pysty ns. palauttamaan palvelusta. On monesti helpompaa maksaa, kuin jäädä palvelus velkaa.