Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ruvennut miettimään suomesta pois muuttamista?

Vierailija
05.03.2026 |

Näillä hinnoilla ei eläminen enää kanna ja talous kaatumaisillaan

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne synnyin tänne myös kuolen.

Vierailija
22/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä asiat olisivat paremmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim saksa on euroopan suurimpia voittajia ollut aina. Ei ihme että EU sielä keksittiinkin

Vierailija
24/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut siitä asti kun Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja keskustellut asiasta puolison kanssa paljon viimeisen vuoden aikana kun on alkanut olla päivänselvää mitä hallitus on Suomelle tekemässä. 

Puoliso on kaksoiskansalainen, mutta hänen synnyinmaansa ei ole vaihtoehto, koska se on diktaattorin vallassa. Olemme miettineet Italiaa ja Kreikkaa, toisaalta taas Englantia koska olen asunut siellä jo kertaalleen, mutta toisaalta taas ilmasto on aika hirveä verrattuna Etelä-Eurooppaan.

Puolisolla on kolme ammattitutkintoa ja monipuolinen työhistoria kahdessa valtiossa, puhuu sujuvasti kolmea kieltä ja on alle 40v, silti ei töitä ole tarjolla hänelle vaikka on lähettänyt hakemuksia päivittäin viimeisen vuoden ajan. Itsellä kaksi toisen asteen tutkinto ja kandi yliopistosta, laaja kielitaito ja pitkä työhistoria ikäisekseni, minäkään en kelpaa työnantajille.

Haluttaisiin jonnekin missä on töitä, lämmin, avoimempi ja ystävällisempi kulttuuri sekä edullisemmat asunnot.

Vierailija
25/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tontti jo ostettu.muutto heti kun omaisuutta saan myytyä suurimman osan.taloja osakehuoneistoja, mökki.autojakin 5.

Vierailija
26/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin? Dupaihinko?

Vierailija
27/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Parempi täällä, kuin vaikka Dubaissa.

Onhan niitä muitakin paikkoja. Itse lähtisin Uuteen-Seelantiin jos ei olis rahasta kiinni, varmasti turvallisin paikka näinä aikoina.

Vaan kallis ja työttömyyttä eli suht samat ongelmat kuin täällä. Kyllä se ydinpommi sinnekin yltää.

Vierailija
28/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim saksa on euroopan suurimpia voittajia ollut aina. Ei ihme että EU sielä keksittiinkin

Eijjuma. Ootko koskaan käynyt Saksassa? Tiedätkö mitään esimerkiksi hallitsemattoman maahanmuuton aiheuttamista ongelmista? 

Suomea manataan byroslaviana, mutta Saksan byrokratia määrässään, hitaudessaan ja kivikautisuudessaan voi yllättää.

Meillä on Suomessa asiat TODELLA hyvin.

Vierailija
29/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä muitakin paikkoja. Itse lähtisin Uuteen-Seelantiin jos ei olis rahasta kiinni, varmasti turvallisin paikka näinä aikoina.

Ap manasi Suomen hintatasoa ja verotusta ja sä lähtisit niitä pakoon Uuteen-Seelantiin 🤣

Vierailija
30/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne synnyin tänne myös kuolen.

Nykyihmiset eivät oikein jaa enää tuota ajatusta, tai ainakaan minä en. Herrat tapelkoot keskenään, minä en taistele heidän takia vaan nostan kytkintä rauhallisemmalle paikalle.

Vierailija
31/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko suomen nationalisti on tullut änkyttää mihin mihin ja haukkumaan kaikki venäjän trolleiksi?

Vierailija
32/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ruotsiin, saisin sieltä asunnon sinne mulla on matkaa 12km, elämä on helppoa näin länsirajalla sweduilla on kuulema kaikki paremmin kuin meillä.

Vierailija
33/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eijjuma. Ootko koskaan käynyt Saksassa? Tiedätkö mitään esimerkiksi hallitsemattoman maahanmuuton aiheuttamista ongelmista? 

Suomea manataan byroslaviana, mutta Saksan byrokratia määrässään, hitaudessaan ja kivikautisuudessaan voi yllättää.

Meillä on Suomessa asiat TODELLA hyvin.

Saksassa kaikki on paperihelvetin takana mutta se on lähin paikka jossa työstä maksetaan ja töitä on. Täälä prööttilässä ei ole yhtikäs mitään. Tämä maa kuolee pystyyn, ensin kehäkolmosen ulkopuoli mutta lopulta se hesakin kuihtuu.

Vierailija
34/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm onko? Trumpilla kun on tuo erikoinen fiksaatio saariin.

Vierailija
35/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne mennä? Onko jossain ns lintukotoja? Kertokaa ihmeessä.

Vierailija
36/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. 5-10 vuoden sisään viimeistään. Täällä on kylmää, kallista ja vittumaista. Perintövero on viimeinen niitti.

Vierailija
37/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kallis ja työttömyyttä eli suht samat ongelmat kuin täällä. Kyllä se ydinpommi sinnekin yltää.

Uusi-Seelanti työttömyysprosentti 4,9%, saksan 6% ja suomen 10,1%

Vierailija
38/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten kannattaa kannattaa erota ensimmäisenä reservistä suurin joukoin! Puollustakoon herrat, poliitikot ja mamuloiset tätä näivettyvää valtakuntaa!

Mitää muuta homma foorumille kuuluu?

Vierailija
39/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, moneen kertaan viime vuosien aikana. Töitä ei ole ja kaikki tuntuu muutenkin menevän tässä maassa päin peetä. Olisi yritysidea, mutta todennut laskelmien jälkeen (niin kuin moni muukin) ettei Suomessa kannata yritystä perustaa. Valtio vie kaiken. Olis kyllä ihanaa vaihtaa edes muutamaksi vuodeksi maata ja maisemaa..

Vierailija
40/71 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla sitä muuttais, kun rahaa tulee ja menee se kuutisen sataa kuussa ja ulosotossa kymmeniä tuhansia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän