Viro lennättää kansalaisensa pois Dubaista 400 eurolla - Suomi kiskoo hädässä olevilta ihmisiltä 2300e
Tai siis Omanista josta lennot tällä hetkellä lähtee. Suomi on sairas kiskurimaa
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Viro tukee kotiutusta, Suomessa sen estää konsulilaki, matkustajan on maksettava itse, valtio ei voi kompensoida. Ja toiseksi, 2300€ on niin pieni raha nykyään, että se täytyy jokaiselta muuenki löytyä, on täällä ollut jokin ketjukin, miten jolkakin voi olla 10 000€ säästössä, no voi ja kunnon kansalaisella onkin, jos ei elä kädestä suuhun.
Eikö nuo ole kaikki jotain massikeisareita jotka tuolla käy? Louis Vuittonit ja Chanelit kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
"Suomen ulkoministeriö tiedotti keskiviikkona järjestävänsä Arabiemiraateissa oleville suomalaisille kotiutuslennon. Konsulipäällikkö Jussi Tannerin mukaan korkea hinta selittyy vilkkaalla lentoliikenteellä ja kohonneilla vakuutusmaksuilla."
Suomalainen maksaa lipusta 2 300 €. Virolainen 400 €.
Eikö sama vilkas lentoliikenne ja kohonneet vakuutusmaksut koske virolaisia?
Taitaa on virossa tuon tason palkkauskin. Eri luokkaa kuin meillä. Ei pidö verrata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Suomen ulkoministeriö tiedotti keskiviikkona järjestävänsä Arabiemiraateissa oleville suomalaisille kotiutuslennon. Konsulipäällikkö Jussi Tannerin mukaan korkea hinta selittyy vilkkaalla lentoliikenteellä ja kohonneilla vakuutusmaksuilla."
Taitaa on virossa tuon tason palkkauskin. Eri luokkaa kuin meillä. Ei pidö verrata.
Vähän päälle 2000 siitä että pysyy hengissä.
KUinka monta virolaista siellä on, muutama. Mahtuvat reittilennoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin väärässä viron palkkojen suhteen. Muinoin kun siellä kävin ei palkat olleet lähelläkään meidän tasoa. On näköjään parannusta tapahtunut kun kävin kurkkaamassa.
Vitsi Saksa lennättää samaan kalliiseen hintaan, kyllä se maksu on maksettava. Toinen asia on miten VAKUUTUS tulee mukaan.
Saksassa kuuluisa vaikuttaja haki lapsensa ja miniänsä Dubaista. Ja ajatelkaa hän lensi viereiseen maahan ja hänet kuljetettiin LUODINKESTÄVÄLLÄ autolla Dubaihin ja sieltä edelleen Omaniin kentälle. Tämän miehen lento kesti iäisyyden. En huuda, mutta tuon esiin tärkeitä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Se on Viron ongelma ei Suomen. Suomella ei ole mitään velvollisuutta lennättää lomalaisia
Konsulilain mukaan paluumatkat maksetaan itse. Eihän tosiaan kesämökin omistavakaan saa toimeentulotukea.
Mitäs läksivät Dubaisiin hummustelemaan💩💩💩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viro tukee kotiutusta, Suomessa sen estää konsulilaki, matkustajan on maksettava itse, valtio ei voi kompensoida. Ja toiseksi, 2300€ on niin pieni raha nykyään, että se täytyy jokaiselta muuenki löytyä, on täällä ollut jokin ketjukin, miten jolkakin voi olla 10 000€ säästössä, no voi ja kunnon kansalaisella onkin, jos ei elä kädestä suuhun.
Eikö nuo ole kaikki jotain massikeisareita jotka tuolla käy? Louis Vuittonit ja Chanelit kainalossa.
No keisareita tottahan, helppoa elämää viettämässä. Isojen firmojen esimiehiä ja tiktokkaajia. Tiktokkaajilla vasta rahaa on.
Minä kysyn, että mitä ihmettä siellä on keinotekoisissa maissa nähtävää? Ja mitä museoita siellä on eurooppalaiseen makuun,.?
Olis sara sieppikin voinut tehdä tuonne viimeisen matkansa ennen synnytystä. Pientä jännitystä elämään. Siellähän se ravasi ennen kuin sai miehen pyydykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läksivät Dubaisiin hummustelemaan💩💩💩
Onhan siellä myös välilaskun tehneitä ja töissäolevia. Sitten on turistit. Turisteja näin talvella runsaasti ja kun rahaa on, niin on hyvä näyttää missä ollaan.
Ei kai kukaan pikkurahalla sinne mene.
Miksi minun pitäisi maksaa rikkaiden lomalentoja? Kyllähän tuollainen yksityislento maksaa. Pitää ottaa huomioon myös se, että kone lentää tyhjänä toiseen suuntaan, sekin pitää paluulipussa maksaa.
Ongelma on siinä, miten maksuliikenne toimii ja tarvitaanko käteistä rahaa ja miten toimii pankkiyhteydet. Siinä se ongelma onkin, jos ei voi maksaa mitään.
Finnair ei ole yhtä, kuin Suomen valtio.
Jos joku haluaa, niin kansalaiset voi järjestää keräyksen. Sillä saa lentolippuja hankittua. Tosin voi olla turhaa, kun ei siellä saa lentää. Kukapa lentäjä tai lentoemo haluaa edes lentää alueelle, missä voi olla edessä se viimeinen lento. Lieneekö sinne voi ketään pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa lomailla Dubaisessa niin kai on rahaa päästä sieltä poiskin :)
Hehän ovat maksaneet myös paluusta, mutta rahat menivät hukkaan. Nyt pitäisi uudestaan maksaa paluusta tuhansia euroja - oikeastiko luulet, että kaikilla lomailijoilla on varaa siihen? Monet joutuvat säästämään rahaa, että yksi lomamatka vuodessa onnistuu. Ihan järkyttävän tökeröitä ja ajattelemattomia kommentteja täällä.
Eivätkö saa sentään edes paluulennosta jota ei lennetty rahat takaisin,?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Mikäs se ykskin toope, joka piti kalliisti pelastaa jostain merihädästä, johon ihan itse oli itsensä laittanut? Ja se joka nyt itkee solidaarisuutta ? Rikkaiden riistohallituksen solidariteetti köyhimpiä altavastaajia kohtaan tässä maassa minusmerkkinen. Olen vain vahingoniloinen näille somepelleille jotka siellä nyt sinnittelevät.
Merihädästä pelastamisen maksoi varustamo, ei veronmaksaja.
Ei taida olla lentokoneissa vakuutuksia siihen, että niillä mennään lentämään lentokieltoalueella. Ei koneella, ei henkilökunnalla eikä asiakkailla. Siksi se hinta on sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi maksaa rikkaiden lomalentoja? Kyllähän tuollainen yksityislento maksaa. Pitää ottaa huomioon myös se, että kone lentää tyhjänä toiseen suuntaan, sekin pitää paluulipussa maksaa.
Niin ja nämä tuskin ovat täyteen tungettuja reittilentoja molempiin suuntiin.
Eikö suomalaiset voi ottaa välilaskua ja jatkaa halvemmalla normaalilla reittilennolla ja jopa lomabuukkauksella.
Tai mennä Keski-Euroopan koneisiin ja jatkaa sieltä. Ei kai nyt ole sellainen kova hätä (toimittajien käyttämiä ilmaisuja), että kaikki yhtäaikaa pois.
Miten erityisesti Iranin suomalaiset. Siinä on varmaan iranin juuret useillalla matkustajalla. Kotikäyntejään tekevät.
Mitä ihmettä? 2300 ei on melkein sama ilmainen. Haloo.