Viro lennättää kansalaisensa pois Dubaista 400 eurolla - Suomi kiskoo hädässä olevilta ihmisiltä 2300e
Tai siis Omanista josta lennot tällä hetkellä lähtee. Suomi on sairas kiskurimaa
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä maa mikään sosialismi ole jossa matkat maksetaan. Jos matkustaa, maksaa itse. Ymmärrättekö?
Valtio puolestaan sotikoot sotansakin itse jos sellaiseen ryhtyy. Tämä poika lentää Ruotsiin tai vaikka kauemmas.
"Suomen ulkoministeriö tiedotti keskiviikkona järjestävänsä Arabiemiraateissa oleville suomalaisille kotiutuslennon. Konsulipäällikkö Jussi Tannerin mukaan korkea hinta selittyy vilkkaalla lentoliikenteellä ja kohonneilla vakuutusmaksuilla."
Suomalainen maksaa lipusta 2 300 €. Virolainen 400 €.
Eikö sama vilkas lentoliikenne ja kohonneet vakuutusmaksut koske virolaisia?
Vierailija kirjoitti:
"Suomen ulkoministeriö tiedotti keskiviikkona järjestävänsä Arabiemiraateissa oleville suomalaisille kotiutuslennon. Konsulipäällikkö Jussi Tannerin mukaan korkea hinta selittyy vilkkaalla lentoliikenteellä ja kohonneilla vakuutusmaksuilla."
Suomen valtiolle on kaikki kallista kun välissä on 100 virkamiestä joiden palkat pitää maksaa. Virossa ei hallintoon tuhlata rahaa.
Mikä hätä niillä muka on? Eihän Dubai ole sodassa. Ei kyllä ole mitään järjenjättiläisiä nuo ehdoin tahdoin sinne itsensä tunkeneet.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on valtion halpalentoyhtiö jonka palvelu on ala-arvoista mutta hinnat pilvissä.
Virolaisilla on jalat maassa ja tolkun hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on nyt oikeistolainen maa. Oikeistolaisessa yhteiskunnassa ketään ei auteta, vaan kaikki ovat omillaan. Tätä äänestitte, joten olkaa hyvä. Mahdollisesti moni Dubaissa lomailevakin antoi äänensä Kokoomukselle. Se maksaa.
Viro on paljon oikeistolaisempi, mutta eihän se haittaa sinua, koska sinulle on tärkeintä kaasuvalotus. Virossa inhotaan sosialismia - miksiköhän? Koska puolet ihmisistä muistaa edelleen sosialististen neuvostotasavaltojen hel vetin.
Ei kai kukaan siis ihan oikeasti usko, että vasta 1990-luvulla sosialismista verenvuodatuksen kautta itsenäistynyt Viro on vasemmistolaisempi kuin Suomi!? He lvetti sentään.
Vierailija kirjoitti:
Hinta on ihan kohdillaan
Ellu, UM
Empatia ei -vieläkään- kuulu politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä maa mikään sosialismi ole jossa matkat maksetaan. Jos matkustaa, maksaa itse. Ymmärrättekö?
Virossa ei ole haisevaa sosialismia mutta hinnat ovat markkinahinnat eikä valtio yritä rahastaa hädänalaisten kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hätä niillä muka on? Eihän Dubai ole sodassa. Ei kyllä ole mitään järjenjättiläisiä nuo ehdoin tahdoin sinne itsensä tunkeneet.
On Iranin sotilaallisen voimankäytön eli hyökkäysten kohteena, sinä torvelo!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ambulanssit ovat Suomessa yksityisiä. Valtion taksoilla kyyti sairaalaan maksaisi 1 000 €.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on nyt oikeistolainen maa. Oikeistolaisessa yhteiskunnassa ketään ei auteta, vaan kaikki ovat omillaan. Tätä äänestitte, joten olkaa hyvä. Mahdollisesti moni Dubaissa lomailevakin antoi äänensä Kokoomukselle. Se maksaa.
Viro on paljon oikeistolaisempi, mutta eihän se haittaa sinua, koska sinulle on tärkeintä kaasuvalotus. Virossa inhotaan sosialismia - miksiköhän? Koska puolet ihmisistä muistaa edelleen sosialististen neuvostotasavaltojen hel vetin.
Ei kai kukaan siis ihan oikeasti usko, että vasta 1990-luvulla sosialismista verenvuodatuksen kautta itsenäistynyt Viro on vasemmistolaisempi kuin Suomi!? He lvetti sentään.
Suomi on maailman viimeitä sosialistisia maita Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen, Kuuban, Pohjois-Korean ja Kiinan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä posketonta. Nelihenkisen perheen lennot maksaa melkein 10 000 euroa
Aina voi jäädä sinne, jos pitää parempana vaihtoehtona.
Luulisi orjapiiskureilla olevan fyffeä riittävästi.
Suunnilleen sama suhteessa palkkatuloihin.
Toinen asia sitten on, et miksi kukaan lähtee Dubaihin.
Virosta oli tärkeitä henkilöitä siellä lomalla ja siksi sponsoroivat per pää reilun tonnin
En ole valmis maksamaan penniäkään noiden hengen pitimiksi. Missään nimessä tuota ei pidä tehdä yhteisistä varoista. Niitä ei ole.
En minäkään, jos on varaa mennä sinne ja vielä veroja vältellä tai varaa lomailla siellä diktatuurissa niin itse edes voi maksaa paluunsa.
Suomen evakuointilentoa ei lennä FInnair,
Veikkaanpa, että virolaisia on siellä Dubaissa aika paljon vähemmän kuin suomalaisia. Eli valtiolle tulee pienemmät kustannukset tukea pientä ryhmää kuin isoa ryhmää.
Itse olen alueelta, jolla vietetään tällä viikolla hiihtolomaa, ja ilmeisesti isompikin määrä riemuidiootteja hiihtolomalaisia tutuntuttuja oli päättänyt ottaa halvat lennot Dubaihin.
Virossa jo pelkästään se, ettei ole loma-aika, on rajoittanut tuollaista hölmöilyä, puhumattakaan siitä että raha on vähän tiukemmassa siellä.
Viro tukee kotiutusta, Suomessa sen estää konsulilaki, matkustajan on maksettava itse, valtio ei voi kompensoida. Ja toiseksi, 2300€ on niin pieni raha nykyään, että se täytyy jokaiselta muuenki löytyä, on täällä ollut jokin ketjukin, miten jolkakin voi olla 10 000€ säästössä, no voi ja kunnon kansalaisella onkin, jos ei elä kädestä suuhun.
Johan ne turistit on kertaalleen matkansa maksaneet.