Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pauli häpeää köyhyyttään

Vierailija
05.03.2026 |

Opiskelija 

Hakeeko duunia

Kelpaako mäkkäit ja muut 

https://www.hs.fi/alueet/art-2000011735803.html

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Paulilla jää elämiseen yli 400 euroa. Itse erehdyin tekemään töitä ja leikatusta ansiosidonnaisesta jää 200e ruokaan ja laskuihin. 

Ei kannata työnteko tässä maassa eikä mikään työpaikka ole ikuinen. 

Vierailija
62/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joutuu ihmettelemään ihmisten sydämetöntä suhtautumista muihin. Luitteko edes juttua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja on raitistunut ja yrittää kovasti muitenkin kääntää elämänsä suunnan. Pitäisikö yhteiskunnan kääntää tällaisille ihmisille selkänsä ja todeta, että jos on kerran sössinyt elämänsä niin ainoa keino välttyä loputtomalta köyhyydeltä ja kurjuudelta on ryhtyä rikosten tielle?

Samat sanat. Itse olen vasta 32v mutta silti yhtä köyhässä tilanteessa, vaikka en ole edes sössinyt asioitani millään, kaikista vähiten päihteillä. Niin herää kysymys että kuinka paljon ne omat mokat loppujenlopuksi vaikuttaa lopputulokseen, ja kuinka paljon taas vaikuttaa yhteiskunta joka on rakentunut sellaiseksi että osa ihmisistä väkisinkin joutuu syrjäytetyksi.

Vierailija
64/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja on raitistunut ja yrittää kovasti muitenkin kääntää elämänsä suunnan. Pitäisikö yhteiskunnan kääntää tällaisille ihmisille selkänsä ja todeta, että jos on kerran sössinyt elämänsä niin ainoa keino välttyä loputtomalta köyhyydeltä ja kurjuudelta on ryhtyä rikosten tielle?

Samat sanat. Itse olen vasta 32v mutta silti yhtä köyhässä tilanteessa, vaikka en ole edes sössinyt asioitani millään, kaikista vähiten päihteillä. Niin herää kysymys että kuinka paljon ne omat mokat loppujenlopuksi vaikuttaa lopputulokseen, ja kuinka paljon taas vaikuttaa yhteiskunta joka on rakentunut sellaiseksi että osa ihmisistä väkisinkin joutuu syrjäytetyksi.

Enemmän tuurista kiinni työllistyminen kuin sössimisistä. Minä olen ryypännyt 4 kertaa työni ja taas on vakituinen kokoaikainen työ omalla alalla. Olen nyt ollut 1.5v tässä firmassa. Yleensä aina on ansiosidonnainen ollut vähintään tulona. Pitää vain sattua kysymään töitä oikeaan aikaan oikeasta paikasta. M40

Vierailija
65/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä Paulihan ei etsi mitään töitä, vaan haluaa olla täysipäiväinen opiskelija toimeentulotuella. Opiskelu tapahtuu 25 vuotta tavanomaisia opiskelijoita myöhemmin, minkä jälkeen uskoo työllistyvänsä kai ekaan työpaikkaansa n. 50-vuotiaana. Se, että töitä eivät saa töihin haluavat, on sitten ihan oma keskustelunsa.

Haluan töihin ja löytyy liuta tutkintoja. Mutta ei kannata koska tutkinnot on alalta missä on halpatyövoimaa ja palkalla ei selviä suomessa. Siksi jatkan opiskelua ja tarkoitus korkeakouluttautua. Ikää minulla 38 vuotta.

Vierailija
66/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joutuu ihmettelemään ihmisten sydämetöntä suhtautumista muihin. Luitteko edes juttua?

En lukenut koska ei ole rahaa maksulliseen juttuun. Rahat meni kun ostin kalsareita.

Vierailija
67/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enemmän tuurista kiinni työllistyminen kuin sössimisistä. Minä olen ryypännyt 4 kertaa työni ja taas on vakituinen kokoaikainen työ omalla alalla. Olen nyt ollut 1.5v tässä firmassa. Yleensä aina on ansiosidonnainen ollut vähintään tulona. Pitää vain sattua kysymään töitä oikeaan aikaan oikeasta paikasta. M40"

Harmi vaan ettei sitä oikeaa aikaa ja paikkaa kaikille tule. Jos olet nuori nainen, on väärä aika, koska saatat tulla raskaaksi, eikä palkkaajia kiinnosta oletko edes suunnittelemassa sellaista. Jos olet nainen jolla on lapsia, on väärä aika, koska saatat joutua olemaan pois töistä lapsen sairastumisen takia. Näin monessa työpaikassa, varsinkin sellaisissa joissa työkulttuuri on hektinen eikä työntekijöiden poissaoloihin yksinkertaisesti ole varaa - toisinsanoen matalapalkka-alat joille suurinosa muutoin voisi työllistyä.

Vierailija
68/68 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se elämä "ilmaisilla lounaalla" ja hyysäämällä muutu. Tuo on vasta alkua. Vastuu on ihmisellä itsellään. Valinnat. "

Noin puhuu ihminen joka nauttii täysin rinnoin yhteiskuntasopimuksen takaamasta turvallisuudesta, mutta ei itse ole koskaan tehnyt tämän yhteiskunnan eteen yhtään mitään merkityksellistä ja hyvää, saati että olisi tehnyt oikeista töitä, vaan ainoastaan jotain käsienheilutteluhommia siistissä toimistossa (suhteilla saatu virka), firmassa joka ei tuota mitään arvoa yhteiskunnalle vaan koko työnkuva on löytää aina vain uusia keinoja riistää muita ja petoksella varastaa muiden varallisuutta.

Kuvitelkaa, joidenkin tai oikeastaan monien korkeiden virkojen työ on nykyään oikeasti tuollaista. Ainoastaan sen miettimistä miten rahan tulo johdolle ja osakkaille maksimoidaan, keinoja kaihtamatta ja moraalitta. Koska yhteiskunnan ja maapallon resurssit ovat rajalliset, niin työkuvahan on kirjaimellisesti yhteiskunnan pahoinvoinnin lisääminen. Miten sellainen edes saa olla työ!