Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies on alkanut yhtäkkiä äksyilemään minulle ja puhuu ilkeään tyyliin.

Vierailija
04.03.2026 |

Olen aika uusi työntekijä. Alkuun esimies kyseli kuulumisia iloisesti kun näimme ja kertoi, että pitää minusta ja vaikutti, että olen ihan tervetullut tulokas.

Nyt tilanne on muuttunut. Naama on kireä kun näemme, äksyilee, puhuu ihan erilaiseen sävyyn kun aiemmin. Puhuu kuin tyhmälle, välillä aika koppavasti ja se ärsyttää itseäni. En ymmärrä mitä on tapahtunut vai onko hän vain uupunut. En tiedä onko tuo henkilökohtaista vai hänen omaa ahdistustaan. 

Pitäisikö tästä nyt päätellä jotain vai vielä hetki katsoa, että mihin suuntaan tilanne muovautuu vai jatkuuko samanlaisena? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päiväkoti?

On huono yhteisö jos esimies käyttäytyy kakaramaisesti.

Esim lempi-alainen juorunnut ja yhdessä juoruilleet. Joku savustaa sinua ulos ja hän haluaa uskoa juorut kun joku on kaveri. Mutta kusipää on siis. 

Vierailija
22/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota sanotaan alun vieraskoreudeksi, ei sitä kaikki ihmiset tee mutta tuolla tavalla se juuri näkyy että ei jakseta esittää enää mitään vaan ollaan sellaisia kuin oikeasti ollaan.

Juu ei tarvi mielistellä mutta voi olla mielestäni ihan normaali. Tiedä miksi hän ei pysty minua kohtaan olemaan oma itsensä. Kyllä muiden kanssa ollaan ihan sellaisia kuin olemme mutta esimiehen kanssa meillä on joko korostetun asiallista tai sitten tuollaista ihmeellistä kireyttä, ärsyyntymistä jne. Ei minua haittaa jos on huono päivä, niitä on kaikilla mutta viimeksi tuli kyllä sellainen fiilis toistuvasti, että hän pitää minua tyhmänä ja sellainen ottaa päähän ja jää vaivaamaan. - ap

Kuulostaa siltä, että esihenkilölläsi on omissa tunne-, yhteistyö- ja johtamiataidoissa parantamisen varaa. 

Tai voi olla, että hän odottaa alaisiltaan tiettyjä asioita, mutta ei niitä ääneen koskaan voi sanoa, sitten uhriutuu ja heittää sitten itkupotkuraivarit ja omat turhautumisensa toisten harteille. 

Onhan näitä nähty. Ehkä olisi hyvä nostaa kissa pöydälle ja kysyä asiasta asiallisesti ja hienovaraisesti, että oletko tehnyt jotain väärin tai alisuoriutunut vai mistä kenkä puristaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota sanotaan alun vieraskoreudeksi, ei sitä kaikki ihmiset tee mutta tuolla tavalla se juuri näkyy että ei jakseta esittää enää mitään vaan ollaan sellaisia kuin oikeasti ollaan.

Juu ei tarvi mielistellä mutta voi olla mielestäni ihan normaali. Tiedä miksi hän ei pysty minua kohtaan olemaan oma itsensä. Kyllä muiden kanssa ollaan ihan sellaisia kuin olemme mutta esimiehen kanssa meillä on joko korostetun asiallista tai sitten tuollaista ihmeellistä kireyttä, ärsyyntymistä jne. Ei minua haittaa jos on huono päivä, niitä on kaikilla mutta viimeksi tuli kyllä sellainen fiilis toistuvasti, että hän pitää minua tyhmänä ja sellainen ottaa päähän ja jää vaivaamaan. - ap

Kuulostaa siltä, että esihenkilölläsi on omissa tunne-, yhteistyö- ja johtamiataidoissa parantamisen varaa. 

Tai voi olla, että hän odottaa alaisiltaan tiettyjä asioita, mutta ei niitä ääneen koskaan voi sanoa, sitten uhriutuu ja heittää sitten itkupotkuraivarit ja omat turhautumisensa toisten harteille. 

Onhan näitä nähty. Ehkä olisi hyvä nostaa kissa pöydälle ja kysyä asiasta asiallisesti ja hienovaraisesti, että oletko tehnyt jotain väärin tai alisuoriutunut vai mistä kenkä puristaa. 

Aion kyllä ehdottomasti kysyä jos käytös jatkuu tuollaisena. Minua ei haittaa nostaa asioita käsiteltäväksi mutta tässä kohtaa en vielä tiedä oliko kyse ohimenevästä erityisen stressaavasta tilanteesta hänellä itsellään vai onko tämä nyt jotain mistä olisi syytä keskustella, niin että me molemmat tiedämme mikä tässä hiertää. - ap

Vierailija
24/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä syy miksi mä olen pitkäaikaistyötön, en jotenkaan uskalla hakea mihinkään töihin kun minulla on vain ja ainoastaan tuollaisia kokemuksia. Pomot ja jotkut työkaverit jonka kanssa tehty töitä olleet kaikki minua kohtaan samanlaisia, tulee olo etten osaa ja tajua mitään tai aina varmasti mokaan jotain. Työpaikoilla, työharjoittelupaikoilla jne

Sit vielä pakotetaan tekemään oman jaksamisen kustannuksella sarjasaikuttajien työt. 

Vierailija
25/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsku joka alkanut inhota sinua siksi ettet kuuluu hänen hoviinsa tai käyttäydy hänen kierosti toivomallaan tavalla eli ylenpalttisen ihaillen tai hänelle uskoutuen. Työpaikalla muuten toksinen ilmapiiri, anna kun arvaan on naisvaltainen työpaikka?

Vierailija
26/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion kyllä ehdottomasti kysyä jos käytös jatkuu tuollaisena. Minua ei haittaa nostaa asioita käsiteltäväksi mutta tässä kohtaa en vielä tiedä oliko kyse ohimenevästä erityisen stressaavasta tilanteesta hänellä itsellään vai onko tämä nyt jotain mistä olisi syytä keskustella, niin että me molemmat tiedämme mikä tässä hiertää. - ap

Joo ei se esihenkilön paikka mikään helppo aina ole ja ihmisiä hekin ovat, mutta asiallisena, tasapuolisenaja keskustelevana täytyisi silti koittaa pysyä.

Vaikutat suhtautuvan asiaan hyvin järkevästi ja varmasti työsi teet hyvin. Puhumattomuus on paha juttu, jos sen alkaa jatkua liian pitkään ja siinä ehtii mennä monta asiaa solmuun ennen kuin kukaan on niitä solmuja alkanut yrittää aukoa. 

Vierailija
27/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on koeaika menossa?

Miten omasta mielestäsi suoriudut töistäsi?

Vierailija
28/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin vain turhautuu.

Eikä mitään keskusteluita syistä voi oikeasti käydä, ettei vedota sitten työsuhteen päättyessä.

Joissain tapauksissa henk.koht. elämän vaikeudet puskee läpi, vaikka olisi kuinka ammattilainen. Tällöin yleensä hetkellistä.

Vierailija
29/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on koeaika menossa?

Miten omasta mielestäsi suoriudut töistäsi?

En ole enää koeajalla. Mielestäni suoriudun hyvin. Olen hyvin ahkera, yritän olla mahdollisimman tehokas ja tehdä asiat niin kuin on neuvottu. On kova kiire, välillä unohtuu jotain mutta sitten pyydän kyllä anteeksi ja yritän kyllä jatkuvasti kehittyä paremmaksi. Kyselen, opettelen, opin. Olen porukassa mukana ahkerana hyväntuulisena tyyppinä, heitämme huumoria työkavereiden kanssa ja muutenkin olen kuulemma sopinut hyvin tiimiin. En ole täydellinen, aina ei leikkaa niin nopeasti tai tulee virheitä mutta silti kyllä on mennyt pääosin hyvin enkä tiedä mitä tässä välissä on nyt sitten tapahtunut, että suhtautuminen on muuttunut. Tai sitten se on tosiaan stressiä ylipäätään, joka nyt sattui kohdistumaan minuun. No, selviää ajallaan. - ap

Vierailija
30/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä tehdään se työ eikä lajitella ihmisiä tunteiden mukaan.  Mutta kaikki ihmiset elää myös omaa arkea mikä taas ei kuulu työhön .  On potilaat kertonut kauhujuttuja kun hoitajat tai hammaslääkärit puhuu sopimattomia eikä keskity työhön.  Keskitytään työtehtävään eikä tunteisiin tai arkielämään.  Eikä vahdita muita. Et ehkä älyä keskittyä siihen työhön kun vahtaat eli tuijotat häntä.  Eikö niin.    

Vierailija
31/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä ei kannata muuten lässyttää oman elämänsä asioita eikä udella muiden.  Teet sen työn hyvin ja elät omaa elämääsi niin ne muutkin elää. 

Vierailija
32/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaajat puhuu pahaa myös muista selän takana ja vääriä tietoja antaa kiusattavasta.  Älä panettele toisia !     Et voi puhua pahaa toisesta kun et tunne edes .  

Vierailija
33/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin, ja eräs työkaveri oli valehdellut minusta selän takana.

Ikävistä ihmisistä ei pääse IKINÄ eroon, niitä tulee aina vastaan.

Vierailija
34/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös nuorilla erilainen koulutus kuin vanhoilla . Koulutukset päivittyy aina ja nimikkeet muuttuu 20-50 vuoden välein kuin automerkit uudistuu 10 vuoden välein kuin tekniikka.  Sekin tuottaa työssä ongelmia kun on toisilla työkokemus toisilla ei. Raskasta tehdä työtä kun toinen ei osaa ja pitää opettaa ikäänkuin tehdä kahden työ yksin.  Kokemus on tärkeää sen työn sujuvuuden takia ja taas uudet asiat jää sitten uusille ongelmaksi.  

Vierailija
35/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkojen kahvipöydissä ei muuta tehdäkään kuin lässytetään omista ja udellaan toisten asioista. Jos näin ei tapahtuisi, olisi taukotilat todella hiljaisia. Ilmeisesti tämä lässyttäminen ja utelu on sallittua vain tietyille henkilöille.

Vierailija
36/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole vielä kokemusta työstä niin pysyt hiljaa ja teet mitä käsketään niin opit . 

Vierailija
37/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kerran töihin ehkä kun ei aina tiedä mitä liikkuu mutta nainen joka alkoi varastaa heti kaapeista itselleen tavaraa . Se oli niin shokeeraa käytöstä.  

Vierailija
38/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattuja on paljon on joutunut oikein jonkun uskonnon ajojahdin kohteeksi vaikka . 

Vierailija
39/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas esimerkki esihenkilöstä jonka ei kuuluisi olla esihenkilö. Oli hänellä syy mikä tahansa niin asiallisesti pitää osata käyttäytyä. Jos olet vielä koeajalla niin todennäköisesti on kenkää tulossa. 

Vierailija
40/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joihinkin vain turhautuu.

Eikä mitään keskusteluita syistä voi oikeasti käydä, ettei vedota sitten työsuhteen päättyessä.

Joissain tapauksissa henk.koht. elämän vaikeudet puskee läpi, vaikka olisi kuinka ammattilainen. Tällöin yleensä hetkellistä.

Joo mutta aikuinen ihminen sitten sanoisi tyyliin näin : anteeksi kun olen äreä, on omassa henkilökohtaisessa elämässä huolia ja murheita mutta yritän olla asiallinen, anteeksi jos tiuskin. 

Munkin edellinen esimies muuttui mukavasta ja asiallisesta tiuskivaksi ja äreäksi hermoheikkoiseksi henkilöksi, hänelle jotkut sanoikin suoraan ettet ole yhtään oma itsesi, paljastui että oli kipuja ja piti mennä silmäleikkauksen lisäksi käsileikkaukseen, se että on kipuja ei mun mielestäni ole syy olla muille veemäinen ja tuostakaan ei tiennyt kuin "hoviporukka" Jotka paljon myöhemmin sanoivat että joo se on sit poissa kauan aikaa ja leikkauksessa kun me muut ihmeteltiin että esimiehen vastaava rupes hoitamaan esimiehen virkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan