Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies on alkanut yhtäkkiä äksyilemään minulle ja puhuu ilkeään tyyliin.

Vierailija
04.03.2026 |

Olen aika uusi työntekijä. Alkuun esimies kyseli kuulumisia iloisesti kun näimme ja kertoi, että pitää minusta ja vaikutti, että olen ihan tervetullut tulokas.

Nyt tilanne on muuttunut. Naama on kireä kun näemme, äksyilee, puhuu ihan erilaiseen sävyyn kun aiemmin. Puhuu kuin tyhmälle, välillä aika koppavasti ja se ärsyttää itseäni. En ymmärrä mitä on tapahtunut vai onko hän vain uupunut. En tiedä onko tuo henkilökohtaista vai hänen omaa ahdistustaan. 

Pitäisikö tästä nyt päätellä jotain vai vielä hetki katsoa, että mihin suuntaan tilanne muovautuu vai jatkuuko samanlaisena? 

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahalta. Varsinkin kun olet vasta aloittanut. Kysyisin, ehtisikö hän antaa palautetta työstäni. Jospa se selviäisi kun juttelette. 

Vierailija
2/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan normaali esihenkilö sano alaiselle suoraan että pitää hänestä, eli  luonnehäiriöinen on sun pomosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pahalta. Varsinkin kun olet vasta aloittanut. Kysyisin, ehtisikö hän antaa palautetta työstäni. Jospa se selviäisi kun juttelette. 

Olen sanonut alkuun, että tahdon palautetta ja muutenkin olen ollut erittäin motivoitunut oppimaan. Olen oppinut nopeasti, tulen hyvin juttuun työporukan kanssa, olen ollut hyvin joustava työajoissa ja muutenkin parhaani yrittänyt. Olen välillä vähän epävarma itsestäni mutta tunnollinen. En ymmärrä miksi hän on tuollainen vai onko se vain hänen omaa stressiään. Ei tullut kovin hyvä fiilis kun viimeksi näimme. - ap

Vierailija
4/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei työsuhde jatku koeajan jälkeen. Etäännyttää itseään sinusta voidakseen helpommin antaa potkut.

Vierailija
5/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aiemmalta työpaikaltani. Siellä oli entuudestaan kahden hengen tiimi (toinen esihenkilöasemassa), johon tulin kolmanneksi. Tämä esihenkilö puhui kollegalleen tosi ikävään sävyyn, esim. tiuski jos kollega kysyi jotain, minkä vastaamiseen esihenkilöllä ei ollut aikaa tai resursseja. Pienimmästäkin mokasta huomautteli inhottavasti ja halusi mikromanageroida kaikkea, mikä syvensi hänen uupumustaan ja siten stressiä ja heijastui mielialaan. Jos esihenkilöllä oli huono päivä, häneltä ei uskaltanut kysyä mitään, kun reaktio saattoi olla mitä vaan. Minulle esihenkilö oli mukava, mutta olinkin vain määräaikaisena harjoittelijan roolissa.

Vierailija
6/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaa sitä Persua, saattaa olla Kok, turpaan. Väkivalta lopettaa vittuilun. 

t. kokemusasiantuntija

Vierailija
7/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen ettei työsuhde jatku koeajan jälkeen. Etäännyttää itseään sinusta voidakseen helpommin antaa potkut.

Minulla on määräaikainen sopimus ja kieltämättä olen nyt pohtinut, että onko niin ettei se tule jatkumaan. Luulin oikeasti, että minulla on mennyt ihan hyvin mutta tiedä sitten. Voi olla siis ettei sopimukseni jatku sen takia koska talo ei yksinkertaisesti kykene palkkaamaan näinä aikoina mutta kyllä kai silti voi asiallinen olla ja puhua asioista niin kuin ne ovat oli syy tai tilanne mikä tahansa. - ap

Vierailija
8/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sanotaan alun vieraskoreudeksi, ei sitä kaikki ihmiset tee mutta tuolla tavalla se juuri näkyy että ei jakseta esittää enää mitään vaan ollaan sellaisia kuin oikeasti ollaan.

Vierailija
9/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut 2 pomoa jotka olleet samanlaisia, toinen jopa sanoi etten saa kysellä koska hän palkkas mut sen takia töihin että mulla on kokemusta tältä alalta ja "täällä tehdään sitten niinkuin sanotaan" Kuitenkin muille pomo oli mukava ja häntä kehuttiin en tiedä mistä johtui, tunsin oloni nöyryyttäväksi varsinkin kun olen empaattinen ja kiltti. 

Vierailija
10/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappaa sitä Persua, saattaa olla Kok, turpaan. Väkivalta lopettaa vittuilun. 

t. kokemusasiantuntija

Minäkin suosittelen kuokkaan vetämistä!

Vierailija
11/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pettynyt sinuun. Joko työtaitoihisi, tai persoonaasi. Tai molempiin. Et luultavasti sovellu työyhteisöön. Ei taida jatkoa olla luvassa.

Vierailija
12/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on vaan lapsellinen teinimeininki tapa, monet naisvaltaiset alat veemäisiä ja moni nainen harrastaa jotain ihmeellistä valtapeliä, itse kuulun niihin naisiin jotka haluaa pysyä sivussa kaikesta draamasta ja tehdä työnsä. 

Vierailija
13/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei työnjäljessä olisi mitään vikaa niin saattaa olla vaan ettei henkilökemiat/energiat natsaa vaikka tulisi toisaalta muiden kanssa toimeen, vika ei välttämättä ole kummassakaan. 

Vierailija
14/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko esihenkilö persoonaltaan sellainen, että on aluksi olevinaan mukava ja sitten, kun tulee tutuksi niin näyttää todellisen luonteensa? 

Mulla vähän samankaltainen kokemus eräässä aiemmassa työpaikassa, että ensin esihenkilö oli hyvin ystävällinen ja sitten aivan yhtäkkiä täys persläpi. Teki sitä kyllä kaikille muillekin pois lukien jotkut harvat ja valitut. 

En ottaisi itseeni henkilökohtaisesti, jos esihenkilö ei mitään suoraa palautetta vaikkapa työn jäljestä ole antanut. Todennäköisesti vain passiivisaggressivinen mulkku. Etsisin kyllä siinä sivussa parempaa työpaikkaa 😅

Vierailija
15/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta työstä on kyse?

Vierailija
16/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota sanotaan alun vieraskoreudeksi, ei sitä kaikki ihmiset tee mutta tuolla tavalla se juuri näkyy että ei jakseta esittää enää mitään vaan ollaan sellaisia kuin oikeasti ollaan.

Juu ei tarvi mielistellä mutta voi olla mielestäni ihan normaali. Tiedä miksi hän ei pysty minua kohtaan olemaan oma itsensä. Kyllä muiden kanssa ollaan ihan sellaisia kuin olemme mutta esimiehen kanssa meillä on joko korostetun asiallista tai sitten tuollaista ihmeellistä kireyttä, ärsyyntymistä jne. Ei minua haittaa jos on huono päivä, niitä on kaikilla mutta viimeksi tuli kyllä sellainen fiilis toistuvasti, että hän pitää minua tyhmänä ja sellainen ottaa päähän ja jää vaivaamaan. - ap

Vierailija
17/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hän on työkavereitasi kohtaan? Onko hän ikävä vain sinulle?

Vierailija
18/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkujen antaminen on nykyään helppoa, varsinkin jos naama ei miellytä.

Vierailija
19/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy miksi mä olen pitkäaikaistyötön, en jotenkaan uskalla hakea mihinkään töihin kun minulla on vain ja ainoastaan tuollaisia kokemuksia. Pomot ja jotkut työkaverit jonka kanssa tehty töitä olleet kaikki minua kohtaan samanlaisia, tulee olo etten osaa ja tajua mitään tai aina varmasti mokaan jotain. Työpaikoilla, työharjoittelupaikoilla jne

Vierailija
20/44 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen hän on työkavereitasi kohtaan? Onko hän ikävä vain sinulle?

En ole niin kiinnittänyt huomiota koska hän on aiemmin ollut hyvin neutraali/mukava silmissäni. Olen pitänyt häntä erityisen hyvänä esimiehenä jopa koska on ollut helposti lähestyttävä kuitenkin mielestäni. Nyt viime aikoina on ollut erilainen, kireä, en okein ymmärrä mitä on tapahtunut vai onko oikeasti sitten tuollainen. - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan