Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis muuttamaan työn perässä toiselle puolelle Suomea ja aloittamaan elämän alusta

Vierailija
04.03.2026 |

Kommentoi valintaasi.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pian jään eläkkeelle, ei mitään järkeä asuntoa myydä.

Vierailija
2/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, Olen sairas. Jos en olisi sairas miksipä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se olisi pysyvä työpaikka, niin kyllä. Olisin. 

Vierailija
4/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita, jos se paikkakunta olisi lähellä lapseni asuinkaupunkia tai vielä parempi, niin lapseni asuinkaupungissa. Tosin oletan, että näin 5-kymppiä ylittäneenä ei enää pahemmin tehdä uusia alkuja.

5/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mun työ on tällä puolella 😃

Vierailija
6/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jos saisin sieltä tosiaan jonkin kunnollisen työpaikan. Minulla ei nyt ole töitä eikä tällä paikkakunnalla näytä hyvältä jatkossakaan. 

Vierailija
7/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin Suomea ja onko työpaikka tarpeeksi houkutteleva. Ihan pohjoiseen en haluaisi muuttaa, mutta toisaalta jos työpaikka ois tarpeeksi hyvä niin oisin kyllä aika joustava muuttamaan melkein minne vaan.

Vierailija
8/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana ehkä, näin viisvitosena en. Sosiaaliset piirit ja vanhempi asuu täällä ja tällä iällä uusien ystävien löytäminen on vähintäänkin hankalaa. Toki nykyään yhteydenpitoon olisi keinoja paremmin kuin ysärin alussa, että kun palkka olisi tarpeeksi suuri pitäisi harkita uudestaan.

Vierailija
9/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, 2,5 vuotta elakkeelle

T:pitkäaikaistyötön

Vierailija
10/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Jos olisi vakituinen työ ja unelmaduuni, niin kyllä. Jonkin verran kuitenkin myös paikkakunnastakin riippuu, tarjoisiko se jatkossa enemmän mahdollisuuksia, vai olisiko siellä sidottu tuohon yhteen työpaikkaan, mikä olisi riski. Mutta jos se olisi hyvä työpaikka niin lähtisin, vaikka paikkakunta olisi syrjäinenkin. 

Vierailija
11/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut kaksi kertaa. Enää en, tässä iässä ei ole tarvetta enää isoihin muutoksiin.

Vierailija
12/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä(kään) asia ei kuulu sinulle mitenkään.

Vierailija
13/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen tilanne.Tarjottiin Etelä- Suomesta vanhalta kotipaikkakunnalta töitä. Olisi ollut 500e parempi kk palkka.

Jäin kuitenkin vanhaan työpaikkaan ja asumaan Pohjois-Suomeen. Lähteminen sattui liikaa, en halunnut luopua hyvistä työkavereista. Oli todella vaikeaa tehdä valintaa. 

Vierailija
14/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on käytännösä elämääni. Lähden sinnepäin missä on minkäänlaista työtä tarjolla edes joksikin aikaa. Se on ihan normi muuallakin maailmassa. Mikä se muka olisi vaihtoehto. Ei kaikki voi jäädä yhteiskunnan varaan odottamaan että työt tulee luokse.

Vierailija
15/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, jos mulla ei olisi lapsia.

Vierailija
16/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut kolme kertaa työn perässä uudelle paikkakunnalle ja raahannut myös perheeni mukaan. Minulla on sen verran harvinainen ammatti, että töitä ei löydy kovin monelta paikkakunnalta.
Nyt olen ollut eläkkeellä jo kymmenisen vuotta ja jämähtänyt tälle paikkakunnalle. Ei tunnu kotiseudulta mutta eipä mikään muukaan paikkakunta tunnu.

Vierailija
17/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Arvostan liikaa lasteni elämää rempaistakseni heidät pois heidän ympyröistään. Myös muut perhesuhteet ovat itselleni sen verran tärkeitä, etten muuttaisi kauas ihan tuosta vaan. Oman alani töitä on tarjolla tasaisesti ympäri maata. Minun elämäni ei ole ainoastaan minun elämäni.

Vierailija
18/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain yksi kaupunki ja haluan asua sellaisessa, joten ei, en todellakaan muuttaisi minnekään skutsiin. 

Vierailija
19/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, 2,5 vuotta elakkeelle

T:pitkäaikaistyötön

Työttömän täytyy jäädä alimpana mahdollisena eläkeikänään, mutta jos on töissä, niin niin voi siellä jatkaa vaikka yli 70-vuotiaaksikin ja kartuttaa itselleen hyvän työeläkkeen. 

Vierailija
20/53 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis tekemään 60- ja 70-lukujen ruotsitkin! Harmi, että ei sielläkään enää ole töitä (lue: oikeata palkkaa maksavia työnantajia) tarjolla enää samaan malliin kuin ennen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän