Maajussille morsian 2026
MIltäs tämän vuoden osallistujat vaikuttaa?
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/bf844a50-2a3b-4975-9cb6-349065b…
Maajussille morsian -ohjelman 19. tuotantokausi pyörähtää käyntiin. Ohjelma alkaa 12. maaliskuuta uusien maajussien esittelyllä.
MTV:n tiedotteen mukaan tänä vuonna ohjelmaan osallistuu kahdeksan maajussia ympäri Suomea. Tänä vuonna maajussit ja jussittaret ovat iältään 2047-vuotiaita, ja heillä on perinteisiä maito- ja viljatiloja sekä hevos- ja luomuvihannestiloja.
Katso lähetysajat : Maajussille Morsian - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1032)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kylläkin viisikymppinen itsekin. Tarkoitin lähinnä heidän olemusta, ulkonäköä, enkä niinkään numeroita. Eli että Jetalle ja Askolle kummallekin sopivan näköinen olisi sellainen n. 35-vuotias.
Olet kylläkin harvinaisen pöljä. Jatta on 49-vuotias. Hän tukin on etsimässä yli 10 vuotta itseään nuorempaa miestä. Askollakaan ei perhehaaveet olleet mielessä, joten hänelläkään ei ole käyttöä nuoremmalle naiselle.
Eikä naisen kannattaisi valita 5, 10 tai 15 vuotta vanhempaa miestä, jos miettii eliniän odotusta ja sukupuolten välistä eroa edelleen Suomessa. Mieluummin 5 vuotta nuorempi mies. Ellei miehen suku ole sellaista tervaskantosukua. Aika monta leskivuotta nainen saisi silloin varautua elämään yksin, kuten niin monet leskinaiset Suomessa.
Normaaliälyinen nainen ei valitse miestä iän perusteella tai sen perusteella, mitä tilastot sanovat. Sellainen asia kuin rakkaus on paljon olennaisempaa.
Joskus kannattaisi käyttää silti järkeäänkin. Jos on valinnanvaraa.
Kyllä. Ja jokainen täysijärkinen valitsee ennemmin miehen, jota rakastaa ja jonka kanssa on hyvä olla kuin miehen, joka on tilastollisesti sopivan ikäinen mutta muuten täysin epäsopiva. Meistä kukaan ei tiedä päiviensä määrää, joten sillä ei ole v'tunkaan väliä, mitä tilastot sanovat. Jokainen päivä voi olla kenelle tahansa se viimeinen. Ja yhtälailla on mahdollista, että nainen kuolee ennen miestään, vaikka mies olisikin tilastollisesti ihanteellisen ikäinen. Elämää ei voi ennustaa.
Todennäköisyydet ovat todennäköisyyksiä ja eivät muuksi muutu, mitä tulee eliniän ennusteisiin tai huonoon onneen, jos on niitä, jotka kuukahtavat niin nuorena, että heitä kompensoimaan tarvita suuren suuri määrä vanhana kuolevia, jotta eliniän ennusteeksi saadaan se mitä se nykyisin on.
Todennäköisyyksillä ei ole mitään merkitystä siinä kohtaa, kun sairastut vaikkapa 51-vuotiaan ALS:iin ja kuolet siihen vuoden sisällä.
Samanikäisen tai lähes samanikäisen aviopuolison valitseminen auttaa elämään elämänvaiheita yhdessä, sovittamaan energiatasot yhteen ja asettamaan samankaltaisia pitkän aikavälin tavoitteita. Lähes samanikäiset kumppanit kohtaavat usein eläkkeelle siirtymisen, terveydentilan muutokset ja sosiaalisen elämän vaiheet samanaikaisesti. Perusasioita, jotka eivät muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa nähdä, kuinka hyvin Tarja kohtelee ukrainalaisia työntekijöitään, varmaan tulevat mielellään ensi kesänäkin
Miksi työtä ei anneta suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kylläkin viisikymppinen itsekin. Tarkoitin lähinnä heidän olemusta, ulkonäköä, enkä niinkään numeroita. Eli että Jetalle ja Askolle kummallekin sopivan näköinen olisi sellainen n. 35-vuotias.
Olet kylläkin harvinaisen pöljä. Jatta on 49-vuotias. Hän tukin on etsimässä yli 10 vuotta itseään nuorempaa miestä. Askollakaan ei perhehaaveet olleet mielessä, joten hänelläkään ei ole käyttöä nuoremmalle naiselle.
Eikä naisen kannattaisi valita 5, 10 tai 15 vuotta vanhempaa miestä, jos miettii eliniän odotusta ja sukupuolten välistä eroa edelleen Suomessa. Mieluummin 5 vuotta nuorempi mies. Ellei miehen suku ole sellaista tervaskantosukua. Aika monta leskivuotta nainen saisi silloin varautua elämään yksin, kuten niin monet leskinaiset Suomessa.
Normaaliälyinen nainen ei valitse miestä iän perusteella tai sen perusteella, mitä tilastot sanovat. Sellainen asia kuin rakkaus on paljon olennaisempaa.
Joskus kannattaisi käyttää silti järkeäänkin. Jos on valinnanvaraa.
Kyllä. Ja jokainen täysijärkinen valitsee ennemmin miehen, jota rakastaa ja jonka kanssa on hyvä olla kuin miehen, joka on tilastollisesti sopivan ikäinen mutta muuten täysin epäsopiva. Meistä kukaan ei tiedä päiviensä määrää, joten sillä ei ole v'tunkaan väliä, mitä tilastot sanovat. Jokainen päivä voi olla kenelle tahansa se viimeinen. Ja yhtälailla on mahdollista, että nainen kuolee ennen miestään, vaikka mies olisikin tilastollisesti ihanteellisen ikäinen. Elämää ei voi ennustaa.
Todennäköisyydet ovat todennäköisyyksiä ja eivät muuksi muutu, mitä tulee eliniän ennusteisiin tai huonoon onneen, jos on niitä, jotka kuukahtavat niin nuorena, että heitä kompensoimaan tarvita suuren suuri määrä vanhana kuolevia, jotta eliniän ennusteeksi saadaan se mitä se nykyisin on.
Todennäköisyyksillä ei ole mitään merkitystä siinä kohtaa, kun sairastut vaikkapa 51-vuotiaan ALS:iin ja kuolet siihen vuoden sisällä.
Samanikäisen tai lähes samanikäisen aviopuolison valitseminen auttaa elämään elämänvaiheita yhdessä, sovittamaan energiatasot yhteen ja asettamaan samankaltaisia pitkän aikavälin tavoitteita. Lähes samanikäiset kumppanit kohtaavat usein eläkkeelle siirtymisen, terveydentilan muutokset ja sosiaalisen elämän vaiheet samanaikaisesti. Perusasioita, jotka eivät muuksi muutu.
Sulla on kyllä poikkeuksellisen rajallinen kyky hahmottaa elämää. Junnaat jossain tilastoissa ja ikävuosissa, vaikka niillä ei ole v'tunkaan väliä kun puhutaan ihmissuhteista. Joissain tapauksissa 30 vuoden ikäerolla voidaan olla paljon enemmän samoilal energiatasoilla kuin 3 vuoden ikäerolla. Ikä ei määritä sitä, millainen ihminen kokonaisuutena on. Osa on elänyt jo 25v ikään mennessä paljon enemmän kaikenlaista läpi kuin toinen 65v iässä. Se näkyy siinä, millainen ihminen on. Ikä ei määritä sitä, millainen ihmisen elämänkokemus on. Perusasioita, jotka eivät tilastoja tuijottamalla muuksi muutu.
t. nainen, jonka isä jäi eläkkeelle 53-vuotiaana ja äiti 67-vuotiaana, vaikka ovat melkein saman ikäisiä
Vierailija kirjoitti:
Viktorialla on aika hotti mies🤤
On muistaakseni entinen Mr. Finland.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean lumpun näköisiä nuoria naisia tyrkyllä, aivan kamalaa, halusivat vain saada näkyvyyttä, ihan kauhistuttavan halvan näköisiä. Rumaksi värjätyt punatukkaiset ovat kaikki red flagejä. Sen äidin helsinkiläinen punatukkavalinta on aivan penkin alta.
Itse olet kauhea red flag kun toisia haukut noin rumasti.
Mitä tämä yksi hourailee, että sama ikä tarkoittaa samaa elämänkulkua? Minulla on kaksoisveli, jonka kanssa meillä on ikäeroa huimat 7 minuuttia. Meidän elämemme ovat kulkeneet todella erilaisia polkuja. Minä sain lapset jo parikymppisenä ja ehdin tulla tuplamummoksikin ennen kuin veljeni alkoi edes harkita perheen perustamista. Minulla on useita erilaisia kroonisia sairauksia, veljelläni ei ole mitään. Minä tulen jäämään eläkkeelle todennäköisesti alle 60-vuotiaana, koska terveys ei kestä. Veli yksityisyrittäjän todennäköisesti paiskii hommia vielä 70v iässäkin, jos vaan kroppa kestää. Todella typerää kuvitella, että ikä määrittää sen, miten ihmisen elämä menee.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa nähdä, kuinka hyvin Tarja kohtelee ukrainalaisia työntekijöitään, varmaan tulevat mielellään ensi kesänäkin
Esittää vain tv-kameroiden edessä, että firman maine ei mene. Oikeasti ne työntekijät asuvat saunan eteisessä ja saavat kerran päivässä palan leipää syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas lihavia ihmisiä. Askolla paljon ehdokkaita, joiden luulisi olevan naisten perään ennemmin 🧐
Suomalaiset ovat pöyristyttävän lihavia, jos katsoo jossain konsertissa tai teatterissakin ja järkyttävän nuoretkin ihmiset. Liian hyvä elintaso, kun on varaa syödä määräänsä enemmän ja/tai lihottavaa ruokaa. Syömällä ihminen lihoo, kun ei tee raskasta fyysistä työtä.
Asun Helsingissä ja ei täällä näy suhteessa noin paljon lihavia. Nyt pisti itselläkin silmään kun oli monta vierekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas lihavia ihmisiä. Askolla paljon ehdokkaita, joiden luulisi olevan naisten perään ennemmin 🧐
Suomalaiset ovat pöyristyttävän lihavia, jos katsoo jossain konsertissa tai teatterissakin ja järkyttävän nuoretkin ihmiset. Liian hyvä elintaso, kun on varaa syödä määräänsä enemmän ja/tai lihottavaa ruokaa. Syömällä ihminen lihoo, kun ei tee raskasta fyysistä työtä.
Asun Helsingissä ja ei täällä näy suhteessa noin paljon lihavia. Nyt pisti itselläkin silmään kun oli monta vierekkäin.
Maatilan emännäksi ei hae mitkään kuivan kesän oravat. Siellä pitää olla lihaa luitten päällä.
Vierailija kirjoitti:
Hevostyttö ei päässyt ohjelmaan mukaan kun ei yksikään ukko kiinnostanut.
Eikös se hakenut jotain auton rassaajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevostyttö ei päässyt ohjelmaan mukaan kun ei yksikään ukko kiinnostanut.
Eikös se hakenut jotain auton rassaajaa?
Silläkö nimellä sitä nykyisin kutsutaan.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viktorialla on aika hotti mies🤤
On muistaakseni entinen Mr. Finland.
Taisi käydä Hunkseissakin jossain vaiheessa.
Asko vaikuttaa ikäistään vanhemmalta ja siltä, että elämä ei ole ollut ihan helppoa. Hänelle varmasti sopii paremmin vanhempi nainen kuin joku kolmekymppinen. Riippumatta siitä, mitä tilastoissa lukee :D Tuskinpa tuo olisi näitä viisikymppisiä treffeille valinnut jos toiveissa olisi kolmevitonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei typerämpää kysymystä Vapulta, että uskooko osallistuja-maajussi, että ehdokkaiden joukossa voisi olla sellainen, jonka kanssa voisi perustaa perheen. Mitä tuotanto sanoisikaan, kun tuohon vastaisi osallistuja, että ei todellakaan, varmasti ei, ei yhdenkään kanssa että mitäs nyt, että lähetäänkö kaikki kotiin saman tien eikä pikatreffeille laisinkaan.
Siis Vapulla ei mitään muuta kysyttävää mistään, ehdokkaista tai maajussistakaan.Se on kuule se ja sama mitä Vappu kysyy niin sulle ei kelpaa mikään. Kato peiliin ja mieti, miksi sieltä katsoo takaisin ihminen jonka sisin on musta ja mieli katkera. Onko sinun elämä jotenkin ankeaa, etkä nää missään mitään hyvää. Pelkkää rutinaa ja valittamista. Ikävä lukea noita sinun kommentteja , kun mikään ei ole hyvin.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Ai minä olen pöljä, vaikka itse kirjoitat jostain Jatasta, kun ohjelmassa on vain Jetta.
Minusta Jetta on niin nuorekas, että kaikki nuo hänen kumppaniehdokkaansa näyttävät ihan liian vanhoilta hänelle! Ja täysin sama homma Askolla! Tämä on minun mielipide, eikä minua häiritse vaikka sen vuoksi olisin sinusta pöljä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni on tutkittu, että maaseudulla enemmän lihavia kuin suurissa kaupungeissa, Helsingin seudulla kai vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuin vähän tohon Askoon, mutta en todellakaan halua naamaani tohon ohjelmaan ja kilpailla miehestä julkisesti.
Yäk. Miten ihmeessä? Aivan itseään täynnä.oleva hienostelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minä olen pöljä, vaikka itse kirjoitat jostain Jatasta, kun ohjelmassa on vain Jetta.
Minusta Jetta on niin nuorekas, että kaikki nuo hänen kumppaniehdokkaansa näyttävät ihan liian vanhoilta hänelle! Ja täysin sama homma Askolla! Tämä on minun mielipide, eikä minua häiritse vaikka sen vuoksi olisin sinusta pöljä :)
Yksi kirjoitusvirhe ei ihmisestä pöljää tee. Sen sijaan se tekee, että yrittää vasen toisten tahtoa tuputtaa näille nuorempia kumppaneita. Itsehän nuo on ehdokkaat tuonne valinneet. Olisihan ne voineet sanoa, että ketään sopivaa ei löytynyt, jos hakusessa oli sinun kuvitelmiesi mukainen kolmekymppinen.
Jos ehdottomasti ei halua lapsia, on varmempi valita 50+ ikäinen nainen kuin 35v nainen. Sillä nuoremmalla alkaa kuitenkin biologinen kello kilkattaa hetki kun saa miestä.