Miksi me suomalaiset emme voi yksinkertaisesti kääriä hihoja ja maksaa sen verran enemmän veroa, että valtionvelka saadaan maksettua? 💪🏻💪
Tämä kansa on selvinnyt paljon kovemmistakin haasteista.
Minulle olisi ihan ok, että nettotuloni putoaisi 3400 eurosta 3200 euroon kuukaudessa, jos tämä jatkuva velkaantuminen ja syöksykierre saataisiin oikaistua. Samalla valtio säästäisi miljardeja korkomenoissa eli saisimme budjettiin ylimääräistä rahaa!
Toki työnvieroksujien yms. pitäisi myös kantaa kortensa kekoon ja muistaa, että mahdollisesti heille löytyisi töitä myöhemmin, kun valtion talous olisi saatu kuntoon.
Kommentit (55)
Minä olen kanssasi ihan samaa mieltä. Jokaiselle nyt vaan veroprosentti esim. 2% suuremmaksi ja tarkoitan todellakin jokaiselle kautta linjan. Jokaisen on nyt vaan osallistuttavat talkoisiin ja vanhusväestön määrä kasvaa vielä vuosia, joten rahaa tarvitaan siihen suuntaan paljon vielä jonkun aikaa.
Valtion velkaa ei ole tarkoitus maksaa kokonaan takaisin koskaan.
Todellakaan maksa enempää veroa, jos joku perskokkare on vinguttanut visaa että saa ennätysvelat, mökkitiensä kuntoon, kavereille ampumaradat ja pöllinyt eläkekassoista miljarditolkulla rahaa.
Tämän pitäisi persujen ja kokkeleiden itse hoitaa, ei kansan.
Suomella olisi tarpeeksi verotuloja jos ne käytettäisiin oikein ja vastuullisesti.
Verorahoja on niin äärimmäisen helppoa väärinkäyttää kun ne ei ole sun omia rahoja.
Laitetaan ihan ensin toimeentulotuki verolle. Meillä on noin 300 000 tuensaajaa, joille tukea maksetaan, mutta jotka eivät suostu maksamaan siitä veroa.
Koska kokoomus vetää taas ne rahat välistä ensin. Kansa köyhtyy entisestään.
Ja kohta itkettäisiin että ei riitä ja pitää saada lisää rahaa verojen muodossa..
Verojennoston tie on loppuun kulutettu jo aikoja sitten. Keinot pitää löytyä muualta tai suomi tukehtuu lopullisesti. Nyt on korahduksia jo kuultavissa.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan ihan ensin toimeentulotuki verolle. Meillä on noin 300 000 tuensaajaa, joille tukea maksetaan, mutta jotka eivät suostu maksamaan siitä veroa.
Tt-tuesta menee verot.
Siksi, koska valtio työntää sitä rahaa koko ajan miljoonia ja miljardeja sellaisiin kohteisiin, joita esim minä ja moni muu emme halua maksaa.
Luin vahingossa melkein että saadaan vodkavero maksettua.
Ai pitäisi maksaa vielä lisää tähän sysipaskaan maahan mikä kohtelee m muja paremmin kuin omia kansalaisiaan? Hahahahahaha, ei ikinä. Ei kiinnosta joku valtion velka, heti kun alkupääoma on kasassa niin pois täältä ja äkkiä.
Oletko todellakin noin lapsellinen. Valtion velka ei siitä pienenisi kuitenkaan ja nytkin se velka vaan kasvaa näistä hallituksen "säästöistä. Euroopassa on monia paljon velkaantuneimpia maita kun Suomi ja sitten vielä tiedoksi sulle ap, sen velan maksulla ei ole mikään kiire.
Mä ehdotan, että jokainen maksaa könttäsummana vaikka 5000 euroa. Lapset puoleen hintaan.
Laskeskelin että olen maksanut veroja toistaiseksi vähän päälle 600.000 euroa ja jos saan pitää työni, maksan vähintään saman verran lisää. Siis yli 1,2 miljoonaa euroa veroina työurani aikana. Mutta kun mikään ei riitä. Aina pitäisi vaan antaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tt-tuesta menee verot.
Voiko verovaroista maksetuista tuista maksaa veroja? Ei voi, ne on veronmaksajien rahaa ja lopputulos on ihan sama jos tt-tuki olisi verovapaa ja sitä maksettaisiin tilille vain verojenmäärän verran vähemmän. Ei hyödytä kansakuntaa mitenkään.
Hyvä se on teidän hyvätuloisten maksaa enemmän veroja. Mitta minulla pienituloisena ei ole varaa siihen.
Parempi on, jos saataisiin järjettömiä rahanreikiä tukituksi. Asumistuet pois, kalliit syöpähoidot dementikoilta pois, kaikennäköiset nepsykuiskaajat pois, kuntia puolet vähemmän. Mihin me tarvitaan itsenäisiä Ristijärviä ja Kiteitä, joilla ei ole varaa mihinkään lakisääteiseen tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Mä ehdotan, että jokainen maksaa könttäsummana vaikka 5000 euroa. Lapset puoleen hintaan.
Ei paljon auta.
Maksan jo nyt kolme tonnia kuussa veroja. En suostu maksamaan yhtään enempää ennen kuin menopuolta karsitaan rankalla kädellä. Julkishallinto tuhlaa kaiken mitä sille annetaan.
Mulla ei ole varaa. Meillä on tulossa putkiremontti taloyhtiöön ja pitäisi sekin pystyä maksamaan. Se maksaa meille varmaan yli 100 000 ja olen jo yli 50v.