Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei ymmärrä että TÖITÄ EI OLE

Vierailija
03.03.2026 |

Siis kaikille. Jankataan että tee paremmin, ole parempi. Mutta se ei riitä kun jokaista paikkaa hakee + 1000 ihmistä.

1000 työttömästä vain 1 saa työpaikan. Näiden jankkaajien mielestä 999 olisi pitänyt tehdä paremmin.

Trollaako nämä tyypit, ovatko vain kiusaajia vai elävätkö yhä jossain 80-luvulla?

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat tyhmiä

Noku ennenki pääsi töihin kun meni työpaikalle sanomaan, että tulen sinne huomenna töihin ja pulinat pois. 

Kyllä nykyäänkin pääsee, kun menee sinne työpaikkaan kyselemään, mistä kukaan muu ei kysele. Meidän pienestä perheyrityksestä on tänä vuonna yksi ihminen kysynyt kesätöitä, ja sille sanottiin saman puhelun aikana, että tervetuloa, kesällä nähdään!

Vähän olen kyllä yllättynyt, että kysyjiä ei ole enempää.

Minkä niminen perheyritys. Nyt saa mainostaa!

Vierailija
62/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun niitä ei ole voi ottaa asenteen ettei tarvitse tehdä mitään?

Sanoiko joku niin? Missä?

Tuhansia työttömiä joka paikassa hakee koko ajan että minun ei tarvi töitä tehdä kun yhteiskunta on velvollinen elättämään minut ja maksamaan minun laskut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri katsoin ja yli 20 000 vapaata työpaikkaa löytyi, sieltä vaan valitsemaan mieluisa.

Et sitten lukenut Ylen artikkelia, josta kävi ilmi että yhtä työpaikkaa voidaan mainostaa 6-8 eri ilmoituksella? Areenassa on muistaakseni MOT-jakso aiheesta.

Ja vielä enemmän on piilotyöpaikkoja.

Meidän alalla hyvin harva ilmoittaa missään julkisesti työvoiman tarpeesta. Vaan rekrytoidaan alan piirien sisältä kyselemällä tuttavien tuttuja. Ja odotetaan hakijoilta myös omaa aktiivisuutta. Yhteyttä saa ottaa, ja sitten katsotaan olisiko tälle tekijälle hänelle sopivaa projektia. Kaikkiin projekteihin ei tarvita alan kokemusta tai ammattitaitoa.

Vierailija
64/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat tyhmiä

Noku ennenki pääsi töihin kun meni työpaikalle sanomaan, että tulen sinne huomenna töihin ja pulinat pois. 

Kyllä nykyäänkin pääsee, kun menee sinne työpaikkaan kyselemään, mistä kukaan muu ei kysele. Meidän pienestä perheyrityksestä on tänä vuonna yksi ihminen kysynyt kesätöitä, ja sille sanottiin saman puhelun aikana, että tervetuloa, kesällä nähdään!

Ei nykyään juuri kukaan halua mainostaa koska mainostuksesta seuraa se, että sähköpostiin pelmahtaa 1000 kappaletta työttömien pakkohakemuksia.

Vierailija
65/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun niitä ei ole voi ottaa asenteen ettei tarvitse tehdä mitään?

Sanoiko joku niin? Missä?

Tuhansia työttömiä joka paikassa hakee koko ajan että minun ei tarvi töitä tehdä kun yhteiskunta on velvollinen elättämään minut ja maksamaan minun laskut

Niin oliko lähdettä vai ihan vaan oma fiilis?

Vierailija
66/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä on mutta niitä ei ilmoiteta virallisissa kanavissa ne työt ei sijaitse suurimmissa kaupungeissa missä työttömät sijaitsee eikä ne ole semmoisia töitä että ne kelpaisi työttömille. Suurin osa nykyajan työttömistä on olevinaan niin paljon parempia ihmisiä mitä muut ja tämän takia työttömät on päättänyt että minun ei tarvi tehdä kuin hyväpalkkaisia, vastuuttomia, kevyitä ja helppoja töitä. Työttömän pitää nähdä itse vaivaa kyselläkeen töitä ja työttömän pitää astua pois mukavuus alueelta muuttamalla työnperässä

Saisiko väitteellesi perustelua tai lähdemateriaalia? Vai onko tämä omaa mutuilua?

Kyllä me kaikki mediaepäseksikkäillä aloilla muuttotappiopaikkakunnassa toimivat yrittäjät tiedämme omasta kokemuksestamme, että työvoiman saatavuudessa on haasteita. Ja haaste tuplaantuu, jos tarvittaisi osa-aikaista tekijää.

Vierailija
67/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska töitä on, mutta niihin ei ole tekijöitä! Palkan pitää olla vähintään 4000 e/kk, työajan liukuva, mutta klo 8-14 välissä (ja siinä ajassa saa tehdä 8 tuntia töitä!) ja pitää olla siisti sisätyö, vaatimuksena peruskoulu eikä muuta.

Nyt on työnhakijan markkinat, voi ilmoittaa, että ei kiinnosta, koska rahaa saa muutenkin.

Tuon kommentin kirjoittajaa harhaisempaa ihmistä saa hakea

Vierailija
68/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimia työpaikkoja on ~27,000

Kuinka moneen niihin ap on hakennut?

x / 27 000?

Ei sillä ole mitään väliä että on paljon työttömiä jos ei töitä hae. 

Vierailija
69/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta kertaa pyydetty lähdettä työttömiä vähätteleville väittteille. Koska lähteitä ei anneta, nämä tyypit ovat pelkkiä sonnan jauhajia jotka tykkävät kiusata niitä joilla menee huonosti.

Tuonon teidän työttömien suurin ongelma kun mitäön tietoja ette halua itse kaivaa esille, ette edes niitä työpaikkoja kun passiivisena odotatte että muut tekee kaiken valmiiksi teidän puolesta. Nykyajan työttömät on saamattomia ja laiskoja jotka pitää itseään niin paljon parempana että ei suostu itse edes kaivamaan töitä esille kun odottaa että kaikki muut ja yhteiskunta palvelee heitä ettei tarvi vahingossakaan nähdä vaivaa minkään asian eteen

Vierailija
70/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat tyhmiä

Ei nykyään juuri kukaan halua mainostaa koska mainostuksesta seuraa se, että sähköpostiin pelmahtaa 1000 kappaletta työttömien pakkohakemuk

Miten tämä on mahdollista, jos työttömät ei kerran koskaan hae noihin ns. Perheyrityksiin  töihin? Ja onko nuo kaikki 1000 kpl hakemuksia vain pakkohakemuksia, vai voisiko siellä olla myös ihan niitä oikeita työhakemuksia mukana?

Vierailija
71/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimia työpaikkoja on ~27,000

Kuinka moneen niihin ap on hakennut?

x / 27 000?

Ei sillä ole mitään väliä että on paljon työttömiä jos ei töitä hae. 

Ap tässä. Olen mikroyrittäjä enkä tarvitse töitä tällä hetkellä. Koen vain vetutusta työttömien haukkujista ilman syytä, perustuen joihinkin ihme mutuiluihin.

Vierailija
72/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä löytyy, kun nöyränä mutta reippaana kävelee tehtaanjohtajan toimistoon ja kertoo olevansa valmis ottamaan vastaan mitä vain työtä. 

Kyllä löytyy, mutta pitää kävellä sinne toimistoon minne muut eivät kävele.

Vierailija
73/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tämä on mahdollista, jos työttömät ei kerran koskaan hae noihin ns. Perheyrityksiin  töihin? Ja onko nuo kaikki 1000 kpl hakemuksia vain pakkohakemuksia, vai voisiko siellä olla myös ihan niitä oikeita työhakemuksia mukana?"

Työttömät hakevat niihin paikkoihin töihin mistä on julkinen ilmoitus. Niin ja oikeiden hakemusten seulominen esiin lukemattomien feikkihakemusten joukosta on erittäin hidasta ja siten kallista touhua.

Vierailija
74/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri katsoin ja yli 20 000 vapaata työpaikkaa löytyi, sieltä vaan valitsemaan mieluisa.

Oletko käynyt läpi ihan jokaisen yrityksen  koko suomessa kun pystyt sanomaan että ei ole kuin 20 000 avointa työpaikkaa?  Ei jokaisen työpaikkaan tarvi suoraan lähettää hakemusta kyn ensin voi soittaa ja kysyä olisiko mahdollisesti töitä tarjolla ja jos on niin sitten voi lähettää sen hakemuksen

Vierailija
75/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monta kertaa pyydetty lähdettä työttömiä vähätteleville väittteille. Koska lähteitä ei anneta, nämä tyypit ovat pelkkiä sonnan jauhajia jotka tykkävät kiusata niitä joilla menee huonosti.

Tuonon teidän työttömien suurin ongelma kun mitäön tietoja ette halua itse kaivaa esille, ette edes niitä työpaikkoja kun passiivisena odotatte että muut tekee kaiken valmiiksi teidän puolesta. Nykyajan työttömät on saamattomia ja laiskoja jotka pitää itseään niin paljon parempana että ei suostu itse edes kaivamaan töitä esille kun odottaa että kaikki muut ja yhteiskunta palvelee heitä ettei tarvi vahingossakaan nähdä vaivaa minkään asian eteen

Koska lähdettä ei ole että työttömät ovat tällaisia, olet kiusaaja ja sonnanjauhaja.

Vierailija
76/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat tyhmiä

Ei nykyään juuri kukaan halua mainostaa koska mainostuksesta seuraa se, että sähköpostiin pelmahtaa 1000 kappaletta työttömien pakkohakemuk

Eli haet tai et hae töitä, reaktio on aina sama: vtun työttömät!!

Vierailija
77/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä ovat ne jotka kuvittelevat, että mahdollisista työpaikoista on lista työkkärin sivuilla ja että työllistyminen tapahtuu siten, että lähettää hakemuksen johonkin kyseisistä paikoista.

Tosielämässä työllistyminen tapahtuu lähes aina suhteilla.

Väität siis että +300 000 ihmistä on vaan tyhmiä kun heillä ei ole suhteita ja se on heidän oma vikansa kun ovat työttömiä kun laittelevat vaan hakemuksia?

No kyllä tosi yleistä on, että työttömät väittävät, että ei heillä ole mitään suhteita. No sehän on vale. Kaikilla on tuttuja, tutun tuttuja, tutuntutun tuttuja.

Ja tosi yleistä on myös, että työtön sanoo, ettei halua kiivetä suhteilla vaan omilla ansioilla. Ja se nyt vain on idiotismia.

Vierailija
78/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy, että monia ei yksinkertaisesti kiinnosta pätkääkään sinä ja sun vointi. Jumala tietää, onko muilla väliä? Ei. 

Älä käytä enää turhaa energiaasi teollinen vakuutteluihin. Osa niistä on sadisteja. 

Vierailija
79/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku on ollut tyyliin 10 vuotta työttömänä, ei hän enää mihinkään pääse. 

Vierailija
80/110 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töitä on mutta niitä ei ilmoiteta virallisissa kanavissa ne työt ei sijaitse suurimmissa kaupungeissa missä työttömät sijaitsee eikä ne ole semmoisia töitä että ne kelpaisi työttömille. Suurin osa nykyajan työttömistä on olevinaan niin paljon parempia ihmisiä mitä muut ja tämän takia työttömät on päättänyt että minun ei tarvi tehdä kuin hyväpalkkaisia, vastuuttomia, kevyitä ja helppoja töitä. Työttömän pitää nähdä itse vaivaa kyselläkeen töitä ja työttömän pitää astua pois mukavuus alueelta muuttamalla työnperässä

Saisiko väitteellesi perustelua tai lähdemateriaalia? Vai onko tämä omaa mutuilua?

Kyllä me kaikki mediaepäseksikkäillä aloilla muuttotappiopaikkakunnassa toimivat yrittäjät tiedämme omasta kokemuksestamme, että työvoiman saatavuudessa on haa

Järjestäkää työsuhdeasuntoja ja palkkaus kohdilleen, niin voi alkaa kiinnostaa. Ja sit vielä se vilkaisu peiliin, että olenko aivan mu***u työntekijöitäni kohtaan?

Mulla on perhe, ja jos em. asiat olisivat kunnossa, voisin lähteä tekemään jonkun määräaikaisen pätkän vaikka minne jumalanselän taa. Mutta jos pieni palkka osa-aikatyöstä kuluu kahden asunnon pitoon kahdella paikkakunnalla ja kahden kodin välillä matkustamiseen, niin sori, ei tule kauppoja. Työstä pitäisi kuitenkin aikuisena ihmisenä aikuisen ihmisen elämän kuluineen hyötyäkin taloudellisesti. 

Ja olen tehnyt niin monenlaista hanttihommaa, kuten moni muukin ihan tavallinen työtön, että suorastaa loukkaavaa tuollainen ivallinen "mediaepäseksikkäillä" oletus meidän työttömien suhtautumisesta tavalliseen työhön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän