Kouluissa tulisi lisätä liikuntaa ja matematiikkaa
Liikuntaa olisi joka päivä kaksi tuntia ja matematiikkaa myös. Näin Suomi saataisiin nousuun jossain vaiheessa kun terveydenhuollon kulut pienentyisivät parempikuntoisten ihmisten vuoksi.
Kommentit (32)
Miksi sitä liikkaa ei voisi harrastaa vapaa ajalla? Ajattelit et painonhallintakin kuuluu opettajille? 🤭 Vanhempien vastuu 0, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä liikkaa ei voisi harrastaa vapaa ajalla? Ajattelit et painonhallintakin kuuluu opettajille? 🤭 Vanhempien vastuu 0, niinkö?
Voi mutta ikävä kyllä monet vanhemmat eivät näin toimi ja se ei kansantaloudellisesti ole hyvä, koska tulee erilaisia terveyshaittoja.
-ap
Saapa nähdä miten lasten liikuntaharrastusten käy nyt, kun suurella osalla vanhempia on koko ajan vähemmän rahaa käytettäväksi lasten harrastuksiin. Tiedän monta lasta, jotka ovat jättäneet harrastamisen seurassa kasvavien kulujen myötä. Osa on ruvennut tosin höntsäilemään kavereiden kanssa, joten saavat kyllä liikuntaa vähintääkin entiseen tahtiin, ilman jatkuvaa kilpailua ja tavoitteellisuutta. Osa on sitten jämähtänyt ruudun ääreen.
Koulun ensisijainen tehtävä tulisi olla kasvattaa ja valmentaa IHMISYYTEEN.
Talous on ihmistä varten. Ei päinvastoin.
Koululiikunta oli aivan perseestä.
Nokkahuilun soiton opettelemista olisi myös hyvä olla se kaksi tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Koulun ensisijainen tehtävä tulisi olla kasvattaa ja valmentaa IHMISYYTEEN.
Talous on ihmistä varten.
Ihmiset liikkuvat ja ajattelevat numeraaleja.
Pienemmät ryhmät ja opettajalle lupa pitää kuria lapsille! Toimii varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä liikkaa ei voisi harrastaa vapaa ajalla? Ajattelit et painonhallintakin kuuluu opettajille? 🤭 Vanhempien vastuu 0, niinkö?
Voi mutta ikävä kyllä monet vanhemmat eivät näin toimi ja se ei kansantaloudellisesti ole hyvä, koska tulee erilaisia terveyshaittoja.
-ap
Mielenterveys on nykyisin se isoin terveyshaitta, minkä monesti aiheuttaa ihan olosuhteet siellä koulussa...
Matematiikan lisäksi myös luonnontieteitä lisää, perusasiatkin hukassa. Kieliä voisi vähentää ja reaalia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Koulun ensisijainen tehtävä tulisi olla kasvattaa ja valmentaa IHMISYYTEEN.
Talous on ihmistä varten. Ei päinvastoin.
Kyllä se ihmisyyskasvatus kuuluu kodille. Koti kasvattaa, koulu opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä liikkaa ei voisi harrastaa vapaa ajalla? Ajattelit et painonhallintakin kuuluu opettajille? 🤭 Vanhempien vastuu 0, niinkö?
Voi mutta ikävä kyllä monet vanhemmat eivät näin toimi ja se ei kansantaloudellisesti ole hyvä, koska tulee erilaisia terveyshaittoja.
-ap
Mene eduskuntaan tän ehdotukseni kanssa. Tai johonkin opetusministeriöön. Kuulostaa tosi hyvälle. Sit teet vielä laskelmat valmiiksi ja miten opettajat koulutetaan lasten painonhallintaan ja että eivät mene ostamaan karkkia kaupasta. Vaadi karkit piiloon kaupoissa.
Mikäs siinä, mutta lopettakaa se liikunnannumeroiden antaminen. Jos joku haluaa harrastaa jotain tiettyä liikunnan muotoa niin että pääsee maajoukkueeseen ym, niin sen voi tehdä vapaa-ajalla. Jos joku taas tykkäisi liikkua mutta kun aina on se vertailu ja numerointi kiinniliimattuna kaikkeen liikuntaan, niin eipä paljon hotsita jos on ihan tavis vain, jota urheilu ei kiinnosta.
Tuntimäärillä ei ole väliä, jos huono opetus ei motivoi tai anna välineitä ottaa asioista itse selkoa.
Kyllä, ja nimen omaan kunnon liikuntaa kuten telinevoimistelua, pesäpalloa, yleisurheilua ja talvisin hiihtoa. Matematiikkaan tasoryhmät.
Kun tätä palstaa lukee, niin alkaa toivoa kouluun enemmän logiikkaa ja ajatusvinoumien käsittelyä.
15. on oikeassa. Koululiikunnassa tympi se kilpailullisuus ja joukkuepelit kun toiset oli hyviä ja toiset huonoja samassa joukkueessa, huonot jäi jalkoihin ja vain juoksentelivat mukana. Itse välttelin liikuntatuntien osallistumista kaikin keinoin - ja kun menin kotiin lähdin hiihtämään, uimaan, ratsastamaan tai lenkille.
Käsityötä, musiikkia ja kuvaamataitoa olisi vain minimi ja niille jotka ovat lahjakkaita ja haluaisivat niin voisi olla enemmän.