Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan ymmärtää miksi niin monet riitautuvat perheen/sukulaisten kanssa keski-iässä

Vierailija
03.03.2026 |

Mulla on ollut esivaihdevuodet varmaan kohta 10 vuotta, alkaen ensin vähäisillä oireilla ja koko ajan pahenee. Oon nyt 49v ja en oikein edes tunnista enää itseäni. Kaikki kiukuttaa, haluaisin vaan olla omissa oloissani. Lisätietona, että en voi käyttää korvaushoitoa.

Tähän kirsikkana kakun päälle pitää setviä perintöasioita sisarusten kanssa ja voi hele*etti että voi olla hommaa! Ollaan aiemmin oltu ihan hyvissä väleissä, mutta tuntuu että tää projekti nostaa kaikki lapsuuden epäreiluudet ja ikävät muistot pintaan. Perintö pitäisi jakaa tasan meidän kolmen kesken, mutta ei se reilulta tunnu kun joukossa on yksi vuosikausia taloudellista hyötyä saanut (en nyt avaa tätä enempää, mutta todennäköisesti lähemmäs 10te hyöty).

Muistan aina nuorena ihmetelleeni miksi melkein kaikki vanhemmat sukulaiset on riidoissa keskenään ja miksi ne perintökiistat kesti aina vuosikausia. Noh, elämä opettaa... Eli en ihmettele enää. Jos saisi nukkua yönsä hyvin ja muutenkin olla terve niin kuin nuorena, niin varmasti menisi tuokin asia helpommin. Mutta kyllä tässä vähän alkaa olla jaksamisen äärirajoilla. 

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisepa kirja "V*tun vaihdevuodet".

Ja käy gynellä hankkimassa apua vaihdevuosioireisiin...

Vierailija
2/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin mitään apua ole jos ei korvaushoidot sovi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito? Ap sanoi jo, että ei voi käyttää korvaushoitoa. Mitä taikoja luulet gynen tekevän ilman lääkkeitä?

Vierailija
4/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisarusten kesken on puhumattomia asioita ei niistä kyllä vaihdevuosia tai keski-ikäisyyttä kannat syysttää

Vierailija
5/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten mun kommentit menee johonkin v*tun jonoon!!!!!?????? Ihan asialliset kommentit. 

ap

Vierailija
6/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syytän vaihdevuosia siitä, että en ole enää oma itseni, vaan kiukkuinen erakko, joka ei edes halua tavata muita ihmisiä enää. Yritä siinä sitten keskustella rakentavasti asioista, jotka kokee epäreiluiksi.

ap

Vierailija
7/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asiat tuntuu epäreiluilta vasta keski-ikäisenä eikä silloin kun ne tapahtui?

Vierailija
8/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joos, syytä vaan vaihdevuosia. Mulla ei ole ongelmia tai riitoja kenenkään kanssa. Tiesitkö että voit hakea apua gyneltä?

Vierailija
9/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asiat tuntuu epäreiluilta vasta keski-ikäisenä eikä silloin kun ne tapahtui?

No tämä sisaruksen saaman taloudellisen hyödyn mittakaava on paljastunut vasta nyt. Ja kyllä jotkut asiat on tuntuneet epäreiluilta ihan aina, mutta jostain syystä ne on noussut eri lailla pintaan nyt, kun aiemmin ne pystyi helpommin ohittamaan ja ajattelemaan, että sellaista se nyt vaan on.

ap

Vierailija
10/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ollaan aiemmin oltu ihan hyvissä väleissä, mutta tuntuu että tää projekti nostaa kaikki lapsuuden epäreiluudet ja ikävät muistot pintaan."

Avain riidattomaan perinnönjakoon on nimenomaan se että ymmärtää että se EI ole se paikka jossa nyt korjataan kaikki menneisyyden todelliset ja kuvitellut vääryydet. Perinnönjako on juridinen toimenpide johon ei kannata liikaa tunteita sotkea. 

Vierailija
11/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista apua se gyne voi mulle tarjota, kun en voi käyttää mitään hormoneja? 

Tuntuu varmaan kivalta tulla kertomaan, miten MULLA ei ole mitään ongelmia sisarusten kanssa eikä vaihdevuosien. NO KIVA JUTTU SULLE mutta kaikki ei ole noin onnekkaita.

ap

Vierailija
12/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sisarusten kesken on puhumattomia asioita ei niistä kyllä vaihdevuosia tai keski-ikäisyyttä kannat syysttää

Ei voi syyttää vaihdevuosia. On vain tekosyy.

Vierailija
13/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No tämä sisaruksen saaman taloudellisen hyödyn mittakaava on paljastunut vasta nyt. Ja kyllä jotkut asiat on tuntuneet epäreiluilta ihan aina, mutta jostain syystä ne on noussut eri lailla pintaan nyt, kun aiemmin ne pystyi helpommin ohittamaan ja ajattelemaan, että sellaista se nyt vaan on."

Ne asiat saavat harmittaa mutta ne asiat pitäisi selvittää omina asioinaan erikseen. Niiden sotkeminen perinnönjakoon on varmin keino saada välit menemään lopullisesti. Rahalla ei korjata vanhoja vääryyksiä mutta puhuminen ja ymmärtäminen voi kyllä auttaa.

Vierailija
14/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta asiathan voivat tuntua epäreiluilta silloin kun ne tapahtuivat, ja sen jälkeenkin. Tällaisia juttuja, joissa on aina sama kantava teema, voi myös kasautua. Voi olla kiire tehdä asioita, eikä kaikkea ehdi, viitsi tai jaksa vatvoa. Sitten kun on muutenkin väsynyt ja pinna kireällä, vääryydet voivat pyrkiä pintaan.

Vierailija
15/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä sisaruksen saaman taloudellisen hyödyn mittakaava on paljastunut vasta nyt. Ja kyllä jotkut asiat on tuntuneet epäreiluilta ihan aina, mutta jostain syystä ne on noussut eri lailla pintaan nyt, kun aiemmin ne pystyi helpommin ohittamaan ja ajattelemaan, että sellaista se nyt vaan on.

ap

Ei hallunnut tai ei ollut aikaa käsitellä asiaa. 

Vierailija
16/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kun lisäät vielä yhden hoidettavan 89v naisen, niin johan on 

Vierailija
17/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi syyttää vaihdevuosia. On vain tekosyy.

Millä tavalla se on tekosyy, kun olen koko elämäni ollut sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut, tykännyt olla ihmisten kanssa jne. Ja nyt musta on tullut äkäinen akka, joka ei edes halua tavata muita ihmisiä. Tää hormonimyllerrys on tehnyt musta ihan eri ihmisen, eikä se ole tekosyy. Olen kyllä yrittänyt olla sellainen, kuin aiemmin olin, mutta se ei vaan onnistu enää!

ap

Vierailija
18/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista apua se gyne voi mulle tarjota, kun en voi käyttää mitään hormoneja? 

Tuntuu varmaan kivalta tulla kertomaan, miten MULLA ei ole mitään ongelmia sisarusten kanssa eikä vaihdevuosien. NO KIVA JUTTU SULLE mutta kaikki ei ole noin onnekkaita.

ap

Täältä puuttuu vielä se tyyppi, joka toteaa, että ei ole mitään vaihdevuosioireita ja liikunnalla selviää.

Vierailija
19/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta asiathan voivat tuntua epäreiluilta silloin kun ne tapahtuivat, ja sen jälkeenkin. Tällaisia juttuja, joissa on aina sama kantava teema, voi myös kasautua. Voi olla kiire tehdä asioita, eikä kaikkea ehdi, viitsi tai jaksa vatvoa. Sitten kun on muutenkin väsynyt ja pinna kireällä, vääryydet voivat pyrkiä pintaan.

Mulla on vähän käynyt päinvastoin nuorena jaksoi vatvoa jotakin asioita nyt enää ei. Tisaalta oli siinä vatvomisessa varmasti sr hyöty että ne omat tunteet tuli käsiteltyä eikä nr kuormita nyt myöhemmin.

Vierailija
20/78 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä syytän vaihdevuosia siitä, että en ole enää oma itseni, vaan kiukkuinen erakko, joka ei edes halua tavata muita ihmisiä enää. Yritä siinä sitten keskustella rakentavasti asioista, jotka kokee epäreiluiksi.

ap

Olen muuttunut samanlaiseksi, olen 48 v. Mutta sanonpa, että hormonikorvaushoitoni ei ole muuttanut erakkoutta eikä sitä, ettei kiinnosta sosialisoida enää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi