Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1639)

Vierailija
1401/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Ihan itse Milla ei tarkistanut karitsankareen kypsyyttä, ihan oma vika. Miten se kasvissyöjä häntä auttoi: ai niin, piti olla jälkiruokavelho. Vaikka olisi saanut 10:t jälkiruoasta, eihän se olisi riittänyt voittoon vai miten.

Millan piti tehdä jälkkäri uudestaan, siksi joutui hosumaan pääruuan kanssa. 

Oliko Millan tartarissa edes näkyvä munaosio. Voi olla että vilahti silmien ohi, se kosteuden tuoja ja visuaalisuus. (Jotain taisivat puhua munasta.) Vapun mielestä eivät tainneet sen kaprikset olla onnistuneita jollain tavalla, heh-heh. Kapriksien halkomistako.

Vierailija
1402/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja, ei finaalissa voi tarjoilla mitään mikromukikakkua tai pappilan hätä varaa! 

Katsokaa se jakso, niin huomaatte, että Roosan tohelointiin se juttu kaatui. Massa leikkasi kiinni, kun teki väärässä järjestyksessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Ihan itse Milla ei tarkistanut karitsankareen kypsyyttä, ihan oma vika. Miten se kasvissyöjä häntä auttoi: ai niin, piti olla jälkiruokavelho. Vaikka olisi saanut 10:t jälkiruoasta, eihän se olisi riittänyt voittoon vai miten.

Millan piti tehdä jälkkäri uudestaan, siksi joutui hosumaan pääruuan kanssa. 

Oliko Millan tartarissa edes näkyvä munaosio. Voi olla että vilahti silmien ohi, se kosteuden tuoja ja visuaalisuus. (Jotain taisivat puhua munasta.) Vapun mielestä eivät tainneet sen kaprikset olla onnistuneita jollain tavalla, heh-heh. Kapriksien halkomistako.

Kaprikset oli friteerattu, jolloin Vapun toivoma HAPOKKUUS oli menetetty 🤣 

Vierailija
1404/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kummastuttaa se, että tuomarit ruokia maistellessaan antavat annoksista myös kritiikkiä ja saavat sen kuulostamaan siltä, ettei annos ollut niin ihmeellinen, mutta lopussa annetaan kuitenkin arvosanaksi kasia ja ysiä. Varmasti annokset ovat hyvänmakuisia, mutta silti arvostelu tuntuu jotenkin lepsulta. Raa'aksi jäänyt liha sai sentään seiskan, mutta luulisi tuollaisen olevan jo niin iso moka, että arvosana olisi vielä alhaisempi. Mut joo, ehkä olisin itse vaan liian tiukka tuomari tällaiseen viihdeohjelmaan. :D

Ja paljon puhetta lautasen valinnoista. 

En osaa sanoa onko Roosan tunaroinnilla merkitystä siihen, että Millan karitsa epäonnistui. Olisiko tullut voitto, jos se olisi onnistunut..?

Vierailija
1405/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö finaalissa tullut yhtään 10? Kukaan ei onnistunut täydellisesti missään ruokalajissa?

Vierailija
1406/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä ois kauden alussa uskonut finaalijaksossa päästään ihastelemaan Outin alleja ja hikoilua hihattomassa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1407/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Mari oli valittu jo etukäteen.

Paikkansa varmasti pitää, että koko kauden osaaminen ratkaisi. Kyllä tuomarit tunnistivat mikä kenenkin tekosia oli, kun menukin arvioitiin kokonaisuutena, joskin miten, kun kuitenkin alku-, pää- ja jälkiruoka pisteytettiin yksi kerrallaan.

No en tiedä onko valittu etukäteen. Jos katsoo aiempia jaksoja niin eihän Marille tullut montaa voittoa ja pari epäonnistumistakin.

Vierailija
1408/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä ois kauden alussa uskonut finaalijaksossa päästään ihastelemaan Outin alleja ja hikoilua hihattomassa :D

Näittekö, kun Jarilta tippui hikipisara ruokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1409/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö finaalissa tullut yhtään 10? Kukaan ei onnistunut täydellisesti missään ruokalajissa?

Ei ollut

Vierailija
1410/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi Millalla varmaan ainakin ollut paremmin aikaa viimeistellä annokset, esimerkiksi siistiä paremmin karitsankareen luut ja suunnitella jälkiruuan esillepano. Olisiko se voittoon riittänyt, sitä ei voi tietää.

Kun jakson alussa finalistit kertoivat unelmistaan ja Mari kertoi haaveilevansa omasta ruokaohjelmasta, tuli heti sellainen tunne, että hän voittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1411/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä ois kauden alussa uskonut finaalijaksossa päästään ihastelemaan Outin alleja ja hikoilua hihattomassa :D

Hulvaron oli finaalijaksossa Outin kommentti: nyt on uunit lämpenemässä 🤣 Kauden suurin saavutus!

Vierailija
1412/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta finaalipaikan olisi ansainneet Jari, Outi ja Zahra. Kuvitelkaa jos Jay eli Joosef olisi ollut finaalissa 🤣 Sanoi maustaminen on hänen vahvuus, mutta ruoka oli saakelin mautonta tuomarien mukaan. Ja keittobanaanikin palanut vaikka afrikkalainen erikoisuus on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1413/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta finaalipaikan olisi ansainneet Jari, Outi ja Zahra. Kuvitelkaa jos Jay eli Joosef olisi ollut finaalissa 🤣 Sanoi maustaminen on hänen vahvuus, mutta ruoka oli saakelin mautonta tuomarien mukaan. Ja keittobanaanikin palanut vaikka afrikkalainen erikoisuus on. 

Niin nyt vois olla toinen finaali ja kolme huonointa kokkia, kuka kokkaa huonoiten. :D

Vierailija
1414/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

outi oli kyl legenda, hänhän taisteli jo vuosia sit boot campis 😬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1415/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zahra vaan alussa totesi härttisyykeri näytetään sille toiselle ryhmälle ja näytti nyrkkiä. Uhosi. Tää ja Outin laastari sormessa jäi mulla koko kaudesta mieleen. Aika vaisu kausi siis.

Vierailija
1416/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla joutui varmaan pakosta laittamaan moussen laakeisiin maljoihin, että se jähmettyisi edes vähän. 

Vierailija
1417/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari ois ansainnut voiton. Punajuurijäätelö oli hieno. Outi laski alleen pisteiden laskussa niin punainen oli pisteiden laskun jälkeen 🥵

Vierailija
1418/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole seurannut tätä keskustelua aiemmin, mutta olen yllättynyt että Outista on nyt tehty joku tämän kauden ikoni :D

Mielestäni jäätelö on maailman tylsin jälkiruoka, miten sitä pitää aina väkisin olla tekemässä kun se on kuitenkin niin epävarmaa että onnistuuko edes. Lisäksi konehan sen tekee, ei vaadi tekijältään juuri mitään taitoa.

Vierailija
1419/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole seurannut tätä keskustelua aiemmin, mutta olen yllättynyt että Outista on nyt tehty joku tämän kauden ikoni :D

Mielestäni jäätelö on maailman tylsin jälkiruoka, miten sitä pitää aina väkisin olla tekemässä kun se on kuitenkin niin epävarmaa että onnistuuko edes. Lisäksi konehan sen tekee, ei vaadi tekijältään juuri mitään taitoa.

Jodel ja ylilautakin ihan kuohuu Outista.

Vierailija
1420/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne saa kommentoida heti jakson nähtyään. Kuka tyhmä tulee lukemaan palstaa ennen kun on itse nähnyt jakson, etenkään finaalijakson?