Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1639)

Vierailija
1381/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Vierailija
1382/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari voitti, suosittiinko taas naista? Minusta Jari oli paras.

Miksi tänne pitää tulla kertomaan voittaja, kun kaikki eivät sitä vielä tiedä? Voisi joskus pitää sen suun kiinni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mari voitti, suosittiinko taas naista? Minusta Jari oli paras.

Miksi tänne pitää tulla kertomaan voittaja, kun kaikki eivät sitä vielä tiedä? Voisi joskus pitää sen suun kiinni!

Ehkä ei kannata vielä tulla vauvapalstalle lukemaan, koska finaali on jo kuitenkin katsottavissa ihan ilmaiseksikin katsomossa. 

Vierailija
1384/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Ihan itse Milla ei tarkistanut karitsankareen kypsyyttä, ihan oma vika. Miten se kasvissyöjä häntä auttoi: ai niin, piti olla jälkiruokavelho. Vaikka olisi saanut 10:t jälkiruoasta, eihän se olisi riittänyt voittoon vai miten.

Vierailija
1385/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Olisiko jonkun toisen avulla saanut alku- tai pääruoasta enemmän pisteitä. Kumpi heistä suunnitteli jälkiruoan, jos avustaja vain toteutti oman suunnitelman koristeineen. Tosi outo laakea kulhokin valittu suklaamousselle, kumman valinta.

Aika paljon arvioitiin valittuja lautasia taas kerran. Vaikka maku ja kokonaisuus varmasti ratkaisivat joka lautasannoksen.

Vierailija
1386/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet olisi pitänyt antaa sokkona ja vasta sitten kertoa tuomareille mikä kenenkin oli, kun oli kolme osallistujaa saatu lopulliseen järjestykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1387/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän annoksista voinut olla vähäkäään arvaamatta mikä kenenkin oli vai oliko, yksitellen tai koko menunkaan osalta.

Vierailija
1388/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä finaali ja hyvin tasainen. Ei ollut voittajasta käsitystä vielä edes maisteluosiossa. Koko kolmikko hyviä. 

Ei ollut jännittävä. Kyllä Millan karitsasta arvasti, ettei sen takia mitenkään voi voittaa, elleivät toiset kaksi olisi vastaavasti täysin epäonnistuneet myös, kuten vaikka kalassa yksikin ruoto (mistä tuomarit tietävät, elleivät syö kaikkea).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1389/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä finaali ja hyvin tasainen. Ei ollut voittajasta käsitystä vielä edes maisteluosiossa. Koko kolmikko hyviä. 

Oikeat kyllä finaalissa. Kerrankin ei harmittanut voittajaa myöten. (Tai tiedä sitten niistä tosi varhain tipahtaneista mihin olisivat voineet yltää.)

Vierailija
1390/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Ihan itse Milla ei tarkistanut karitsankareen kypsyyttä, ihan oma vika. Miten se kasvissyöjä häntä auttoi: ai niin, piti olla jälkiruokavelho. Vaikka olisi saanut 10:t jälkiruoasta, eihän se olisi riittänyt voittoon vai miten.

Millan piti tehdä jälkkäri uudestaan, siksi joutui hosumaan pääruuan kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1391/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee telkussa finaalijakso?

Jännää, että Katsomossa se julkaistiin tavanomaiseen tapaan heti kello 00.01 eikä pantattu samaan aikaan televisiolähetyksen kanssa.

No oli kyllä sellainen antikliimaksi koko "finaali", että voi Jeesus! Voiko tylsempää tehtävää olla, lisäksi tuntuivat tietävän sen etukäteen, kun kukaan ei miettinyt eikä suunnitellut mitään. Aikaa oli tosi vähän ja kaikki meni sättäämiseksi. Kamalia annoksia! 

Tuomaroinnissa Vappu oli liikaa äänessä, tuli hirveä myötähäpeä. Helena ja Henkka kertoivat, miten olisivat annosta parannelleet, mutta Vappu höpötti suu vaahdossa taas hapoista ja suolasta, kun ei muutakaan annettavaa ollut keskusteluun. 

Voittomenu oli niin aneeminen, että en ymmärrä, miten noin surkealla esityksellä voi voittaa. Mari on tosin ollut voittajaehdokkaani alusta saakka, mutta nyt ei ollut niin kauniit annokset, kuin aiemmin. Lisäksi häntä neuvottiin jättämään kalan nahka paikoilleen, mutta hän ei paistanut sitä rapeaksi, vaan se oli ihan kelmeä. Siitä ei sanottu mitään. 

Jarilla oli eniten yritystä ja monimutkaisimmat tekeleet,alkuruokaa lukuunottamatta. Silti kelmeä kuha ja valju jogurttijäätelö veivät voiton. 

Uskon, että Mari valittiin voittajaksi koko kauden perusteella, ja se hänelle suotakoon. 

Harmittaa vähän Jarin puolesta. Ja Milla parka... jälkiruokavelho pilasi hänen kisansa. 

Tietysti ovat voineet miettiä kaikki finaalin osat ennakolta, elleivät ole voineet sisällyttää niitä mihinkään aikaisempaankaan tehtävään. Varmasti on ollut lista erilaisia vaihtoehtoja mietittynä ennakolta, jotka yrittävät ujuttaa johonkin tehtävään, jos mahdollista, joita olisivat kotona jo harjoitelleet. Selvähän se, ei siinä mitään, jos ruokavarasto mahdollistaa nämä ennakkoharjoitelmat.

Ei jälkiruoka olisi Millaa pelastanut, kun ryssi pääruoan ja alkuruoka oli tylsä, yksinkertainen, vaikka tuomaristo ihasteli raa'an lihan kuutioimista.

Vierailija
1392/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Ihan itse Milla ei tarkistanut karitsankareen kypsyyttä, ihan oma vika. Miten se kasvissyöjä häntä auttoi: ai niin, piti olla jälkiruokavelho. Vaikka olisi saanut 10:t jälkiruoasta, eihän se olisi riittänyt voittoon vai miten.

Millan piti tehdä jälkkäri uudestaan, siksi joutui hosumaan pääruuan kanssa. 

En huomannutkaan, nukuin varmaan siinä kohtaa. Pitää ehkä kaivaa ja katsoa se kohta uudelleen. Siis Z:ko pilasi hänen jälkiruokansa, a-ahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1393/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Mari oli valittu jo etukäteen.

Vierailija
1394/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan Roosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1395/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee telkussa finaalijakso?

Jännää, että Katsomossa se julkaistiin tavanomaiseen tapaan heti kello 00.01 eikä pantattu samaan aikaan televisiolähetyksen kanssa.

No oli kyllä sellainen antikliimaksi koko "finaali", että voi Jeesus! Voiko tylsempää tehtävää olla, lisäksi tuntuivat tietävän sen etukäteen, kun kukaan ei miettinyt eikä suunnitellut mitään. Aikaa oli tosi vähän ja kaikki meni sättäämiseksi. Kamalia annoksia! 

Tuomaroinnissa Vappu oli liikaa äänessä, tuli hirveä myötähäpeä. Helena ja Henkka kertoivat, miten olisivat annosta parannelleet, mutta Vappu höpötti suu vaahdossa taas hapoista ja suolasta, kun ei muutakaan annettavaa ollut keskusteluun. 

Voittomenu oli niin aneeminen, että en ymmärrä, miten noin surkealla esityksellä voi voittaa. Mari on tosin ollut voittajaehdokkaani alusta saakka, mutta nyt ei ollut niin kauniit annokset, kuin aiemmin. Lisäksi häntä neuvottiin jättämään kalan nahka paikoilleen, mutta hän ei paistanut sitä rapeaksi, vaan se oli ihan kelmeä. Siitä ei sanottu mitään. 

Jarilla oli eniten yritystä ja monimutkaisimmat tekeleet,alkuruokaa lukuunottamatta. Silti kelmeä kuha ja valju jogurttijäätelö veivät voiton. 

Uskon, että Mari valittiin voittajaksi koko kauden perusteella, ja se hänelle suotakoon. 

Harmittaa vähän Jarin puolesta. Ja Milla parka... jälkiruokavelho pilasi hänen kisansa. 

Tietysti ovat voineet miettiä kaikki finaalin osat ennakolta, elleivät ole voineet sisällyttää niitä mihinkään aikaisempaankaan tehtävään. Varmasti on ollut lista erilaisia vaihtoehtoja mietittynä ennakolta, jotka yrittävät ujuttaa johonkin tehtävään, jos mahdollista, joita olisivat kotona jo harjoitelleet. Selvähän se, ei siinä mitään, jos ruokavarasto mahdollistaa nämä ennakkoharjoitelmat.

Ei jälkiruoka olisi Millaa pelastanut, kun ryssi pääruoan ja alkuruoka oli tylsä, yksinkertainen, vaikka tuomaristo ihasteli raa'an lihan kuutioimista.

Siis Milla oli suunnitellut, että Roosan avulla saa jälkkärin ajoissa tekeytymään, mutta kun Roosan 30 minsaa heitettiin roskiin, ja Milla joutui aloittamaan moussen alusta, se kaikki oli muista ruuista pois. 

Näin se vaan meni. 

Vierailija
1396/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee telkussa finaalijakso?

Jännää, että Katsomossa se julkaistiin tavanomaiseen tapaan heti kello 00.01 eikä pantattu samaan aikaan televisiolähetyksen kanssa.

No oli kyllä sellainen antikliimaksi koko "finaali", että voi Jeesus! Voiko tylsempää tehtävää olla, lisäksi tuntuivat tietävän sen etukäteen, kun kukaan ei miettinyt eikä suunnitellut mitään. Aikaa oli tosi vähän ja kaikki meni sättäämiseksi. Kamalia annoksia! 

Tuomaroinnissa Vappu oli liikaa äänessä, tuli hirveä myötähäpeä. Helena ja Henkka kertoivat, miten olisivat annosta parannelleet, mutta Vappu höpötti suu vaahdossa taas hapoista ja suolasta, kun ei muutakaan annettavaa ollut keskusteluun. 

Voittomenu oli niin aneeminen, että en ymmärrä, miten noin surkealla esityksellä voi voittaa. Mari on tosin ollut voittajaehdokkaani alusta saakka, mutta nyt ei ollut niin kauniit annokset, kuin aiemmin. Lisäksi häntä neuvottiin jättämään kalan nahka paikoilleen, mutta hän ei paistanut sitä rapeaksi, vaan se oli ihan kelmeä. Siitä ei sanottu mitään. 

Jarilla oli eniten yritystä ja monimutkaisimmat tekeleet,alkuruokaa lukuunottamatta. Silti kelmeä kuha ja valju jogurttijäätelö veivät voiton. 

Uskon, että Mari valittiin voittajaksi koko kauden perusteella, ja se hänelle suotakoon. 

Harmittaa vähän Jarin puolesta. Ja Milla parka... jälkiruokavelho pilasi hänen kisansa. 

Tietysti ovat voineet miettiä kaikki finaalin osat ennakolta, elleivät ole voineet sisällyttää niitä mihinkään aikaisempaankaan tehtävään. Varmasti on ollut lista erilaisia vaihtoehtoja mietittynä ennakolta, jotka yrittävät ujuttaa johonkin tehtävään, jos mahdollista, joita olisivat kotona jo harjoitelleet. Selvähän se, ei siinä mitään, jos ruokavarasto mahdollistaa nämä ennakkoharjoitelmat.

Ei jälkiruoka olisi Millaa pelastanut, kun ryssi pääruoan ja alkuruoka oli tylsä, yksinkertainen, vaikka tuomaristo ihasteli raa'an lihan kuutioimista.

Siis Milla oli suunnitellut, että Roosan avulla saa jälkkärin ajoissa tekeytymään, mutta kun Roosan 30 minsaa heitettiin roskiin, ja Milla joutui aloittamaan moussen alusta, se kaikki oli muista ruuista pois. 

Näin se vaan meni. 

Miksi Roosan 30 minuuttia meni roskiin, Millako heitti (anteeksi, olen selvästi nukkunut tuon kohdan jakson, kun katsoin heti keskiyön jälkeen).

Vierailija
1397/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee telkussa finaalijakso?

Jännää, että Katsomossa se julkaistiin tavanomaiseen tapaan heti kello 00.01 eikä pantattu samaan aikaan televisiolähetyksen kanssa.

No oli kyllä sellainen antikliimaksi koko "finaali", että voi Jeesus! Voiko tylsempää tehtävää olla, lisäksi tuntuivat tietävän sen etukäteen, kun kukaan ei miettinyt eikä suunnitellut mitään. Aikaa oli tosi vähän ja kaikki meni sättäämiseksi. Kamalia annoksia! 

Tuomaroinnissa Vappu oli liikaa äänessä, tuli hirveä myötähäpeä. Helena ja Henkka kertoivat, miten olisivat annosta parannelleet, mutta Vappu höpötti suu vaahdossa taas hapoista ja suolasta, kun ei muutakaan annettavaa ollut keskusteluun. 

Voittomenu oli niin aneeminen, että en ymmärrä, miten noin surkealla esityksellä voi voittaa. Mari on tosin ollut voittajaehdokkaani alusta saakka, mutta nyt ei ollut niin kauniit annokset, kuin aiemmin. Lisäksi häntä neuvottiin jättämään kalan nahka paikoilleen, mutta hän ei paistanut sitä rapeaksi, vaan se oli ihan kelmeä. Siitä ei sanottu mitään. 

Jarilla oli eniten yritystä ja monimutkaisimmat tekeleet,alkuruokaa lukuunottamatta. Silti kelmeä kuha ja valju jogurttijäätelö veivät voiton. 

Uskon, että Mari valittiin voittajaksi koko kauden perusteella, ja se hänelle suotakoon. 

Harmittaa vähän Jarin puolesta. Ja Milla parka... jälkiruokavelho pilasi hänen kisansa. 

Tietysti ovat voineet miettiä kaikki finaalin osat ennakolta, elleivät ole voineet sisällyttää niitä mihinkään aikaisempaankaan tehtävään. Varmasti on ollut lista erilaisia vaihtoehtoja mietittynä ennakolta, jotka yrittävät ujuttaa johonkin tehtävään, jos mahdollista, joita olisivat kotona jo harjoitelleet. Selvähän se, ei siinä mitään, jos ruokavarasto mahdollistaa nämä ennakkoharjoitelmat.

Ei jälkiruoka olisi Millaa pelastanut, kun ryssi pääruoan ja alkuruoka oli tylsä, yksinkertainen, vaikka tuomaristo ihasteli raa'an lihan kuutioimista.

Siis Milla oli suunnitellut, että Roosan avulla saa jälkkärin ajoissa tekeytymään, mutta kun Roosan 30 minsaa heitettiin roskiin, ja Milla joutui aloittamaan moussen alusta, se kaikki oli muista ruuista pois. 

Näin se vaan meni. 

Miksi Roosan 30 minuuttia meni roskiin, Millako heitti (anteeksi, olen selvästi nukkunut tuon kohdan jakson, kun katsoin heti keskiyön jälkeen).

Se meni pilalle ja piti tehdä uudelleen.

Vierailija
1398/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee telkussa finaalijakso?

Jännää, että Katsomossa se julkaistiin tavanomaiseen tapaan heti kello 00.01 eikä pantattu samaan aikaan televisiolähetyksen kanssa.

No oli kyllä sellainen antikliimaksi koko "finaali", että voi Jeesus! Voiko tylsempää tehtävää olla, lisäksi tuntuivat tietävän sen etukäteen, kun kukaan ei miettinyt eikä suunnitellut mitään. Aikaa oli tosi vähän ja kaikki meni sättäämiseksi. Kamalia annoksia! 

Tuomaroinnissa Vappu oli liikaa äänessä, tuli hirveä myötähäpeä. Helena ja Henkka kertoivat, miten olisivat annosta parannelleet, mutta Vappu höpötti suu vaahdossa taas hapoista ja suolasta, kun ei muutakaan annettavaa ollut keskusteluun. 

Voittomenu oli niin aneeminen, että en ymmärrä, miten noin surkealla esityksellä voi voittaa. Mari on tosin ollut voittajaehdokkaani alusta saakka, mutta nyt ei ollut niin kauniit annokset, kuin aiemmin. Lisäksi häntä neuvottiin jättämään kalan nahka paikoilleen, mutta hän ei paistanut sitä rapeaksi, vaan se oli ihan kelmeä. Siitä ei sanottu mitään. 

Jarilla oli eniten yritystä ja monimutkaisimmat tekeleet,alkuruokaa lukuunottamatta. Silti kelmeä kuha ja valju jogurttijäätelö veivät voiton. 

Uskon, että Mari valittiin voittajaksi koko kauden perusteella, ja se hänelle suotakoon. 

Harmittaa vähän Jarin puolesta. Ja Milla parka... jälkiruokavelho pilasi hänen kisansa. 

Tietysti ovat voineet miettiä kaikki finaalin osat ennakolta, elleivät ole voineet sisällyttää niitä mihinkään aikaisempaankaan tehtävään. Varmasti on ollut lista erilaisia vaihtoehtoja mietittynä ennakolta, jotka yrittävät ujuttaa johonkin tehtävään, jos mahdollista, joita olisivat kotona jo harjoitelleet. Selvähän se, ei siinä mitään, jos ruokavarasto mahdollistaa nämä ennakkoharjoitelmat.

Ei jälkiruoka olisi Millaa pelastanut, kun ryssi pääruoan ja alkuruoka oli tylsä, yksinkertainen, vaikka tuomaristo ihasteli raa'an lihan kuutioimista.

Siis Milla oli suunnitellut, että Roosan avulla saa jälkkärin ajoissa tekeytymään, mutta kun Roosan 30 minsaa heitettiin roskiin, ja Milla joutui aloittamaan moussen alusta, se kaikki oli muista ruuista pois. 

Näin se vaan meni. 

Miten 30 minuuttia olisi pois karitsan paistoajasta, ellei sen takia laittanut karitsan liian myöhään uuniin. Eikö ehtinyt antaa karitsan olla kauempaa, eikö sille ollut lämpömittaria, hiukan outoa touhua. Olisi vaihtanut jälkiruoan sitten nopeampaan, vaikka mikroaaltouunisuklaamukikakkuun, suit sait. Tietysti olisi pitänyt juosta hakemaan ainesosat ruokavarastosta. Pappilan hätävaraa, jos ruokavarastossa olisi valmiita keksejä, ei valmiista ainesosista ennenkään ole rangaistu, kuten valmiin leivänkään käyttämisestä. Niin ne hienot ruokraravintolatkin voivat käyttää puolivalmisteita, kuten paistaa pakasteesta leipää.

Vierailija
1399/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Mari oli valittu jo etukäteen.

Paikkansa varmasti pitää, että koko kauden osaaminen ratkaisi. Kyllä tuomarit tunnistivat mikä kenenkin tekosia oli, kun menukin arvioitiin kokonaisuutena, joskin miten, kun kuitenkin alku-, pää- ja jälkiruoka pisteytettiin yksi kerrallaan.

Vierailija
1400/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa Millan puolesta, kun valitsemastaan apukokista oli hänelle enemmän haittaa kuin hyötyä. 

Ihan itse Milla ei tarkistanut karitsankareen kypsyyttä, ihan oma vika. Miten se kasvissyöjä häntä auttoi: ai niin, piti olla jälkiruokavelho. Vaikka olisi saanut 10:t jälkiruoasta, eihän se olisi riittänyt voittoon vai miten.

Millan piti tehdä jälkkäri uudestaan, siksi joutui hosumaan pääruuan kanssa. 

Jospa käytti liikaa aikaa tartarinsa pilhomiseen. Ajankäyttö- ja suunnitteluvirhe alusta lukien.