Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (455)

Vierailija
321/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Vapun huutokauppiaana toimiminen oli ihan hauska piristys tähän ohjelmaan ja kesti noin 2 sekuntia. Kyllä on erikoista jos ei sen vertaa katsojana kestä. 

Tai sitten vaan löytyi taas kerran syy vinkua kauheasta Vapusta Vauva-palstalle  ;) 

Vierailija
322/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa oikeesti katsominen protestina tälle tuomarivalinnalle! Eiköhän saada ammattilainen taas tilalle, siinä se ohjelman kiva jännite onkin: huippukokit kotikokkien tuotoksia maistelemassa ja tuomaroimassa. Yleensä nämä huippukokit ovat myös hyvin karismaattisia, mikä naulitsee kotikatsomoon.

Akseli Herlevi olisi kiva tuomarina.

Ajattelin juuri äskettäin aivan samaa kun katselin vanhoja burgerimiehet jaksoja. Hänellä olisi mahdollisesti enemmän kokemusta eri maiden keittiöistä kuin noilla muilla yhteensä. Tulisi edes vaikka vierailevaksi tähdeksi johonkin street food teemajaksoon, vaikka sellainen jossa kilpailijoille arvottaisi maa/maanosa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa oikeesti katsominen protestina tälle tuomarivalinnalle! Eiköhän saada ammattilainen taas tilalle, siinä se ohjelman kiva jännite onkin: huippukokit kotikokkien tuotoksia maistelemassa ja tuomaroimassa. Yleensä nämä huippukokit ovat myös hyvin karismaattisia, mikä naulitsee kotikatsomoon.

Akseli Herlevi olisi kiva tuomarina.

Ajattelin juuri äskettäin aivan samaa kun katselin vanhoja burgerimiehet jaksoja. Hänellä olisi mahdollisesti enemmän kokemusta eri maiden keittiöistä kuin noilla muilla yhteensä. Tulisi edes vaikka vierailevaksi tähdeksi johonkin street food teemajaksoon, vaikka sellainen jossa kilpailijoille arvottaisi maa/maanosa.

Akseli on kivan tuntuinen luonteeltaan. Olisi kiva, jos kävisi jossain jaksossa vieraana mutta ei vakituiseksi. En pitänyt hänen tavastaan ahmia vähän väliä valtavia annoksia omassa ohjelmassaan. Tolkuton ylensyönti ei ole viehättävää.

Vierailija
324/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun 30, 32 ja 35- v. lapseni tietävät mikä on pasha. Ovat jopa syöneet sitä. Sen verran perinteitä kunnioittavan kasvatuksen heille olen tarjonnut. Ja olen ylpeä siitä.  Mummo vm.-62

Erilaisia käytänteitä riippuen missä päin Suomea ollaan. Pääkaupunkilaisena meillä ei koskaan ollut pashaa, itse asiassa luulen, etten ole koskaan edes maistanut. Toisaalta en ole muutenkaan jälkiruokaihminen.

Tota. Ihan yleissivistykseen toi pashan tietäminen pitäisi mielestäni kyllä kuulua. Se ei ole mikään ihan uusi juttu. Asuinpa nyt itsekin missä tahansa päin Suomea, niin ymmärrän lännen, idän, pohjoisen, rannikon perinteiset ruoat. Kyllä elämää saa ylipäätään seurata ja havainnoida.

Pasha on nimensä mukaisesti ihan hirveetä paskaa.

Vierailija
325/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun Outi ei saa kunnolista paitaa päällensä, jotenkin inhaa kun kokataan kainalot paljaana.

Hirveitä käsivarsiaan esittelee, hyi.

Vierailija
326/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun 30, 32 ja 35- v. lapseni tietävät mikä on pasha. Ovat jopa syöneet sitä. Sen verran perinteitä kunnioittavan kasvatuksen heille olen tarjonnut. Ja olen ylpeä siitä.  Mummo vm.-62

Erilaisia käytänteitä riippuen missä päin Suomea ollaan. Pääkaupunkilaisena meillä ei koskaan ollut pashaa, itse asiassa luulen, etten ole koskaan edes maistanut. Toisaalta en ole muutenkaan jälkiruokaihminen.

Tota. Ihan yleissivistykseen toi pashan tietäminen pitäisi mielestäni kyllä kuulua. Se ei ole mikään ihan uusi juttu. Asuinpa nyt itsekin missä tahansa päin Suomea, niin ymmärrän lännen, idän, pohjoisen, rannikon perinteiset ruoat. Kyllä elämää saa ylipäätään seurata ja havainnoida.

Ikävä kuulla, ettei mutsis osannut tehdä sitä oikein. Kännissä, kun useimmiten oli.

Vierailija
327/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Vapun huutokauppiaana toimiminen oli ihan hauska piristys tähän ohjelmaan ja kesti noin 2 sekuntia. Kyllä on erikoista jos ei sen vertaa katsojana kestä. 

Tai sitten vaan löytyi taas kerran syy vinkua kauheasta Vapusta Vauva-palstalle  ;) 

En tiedä missä oot välillä haahuillu mutta vapun osiot kesti kauemmin kuin 2 sekuntia.

Vierailija
328/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kuulla, ettei mutsis osannut tehdä sitä oikein. Kännissä, kun useimmiten oli.

Hirveä hapan rahkainen rasvapommi, yök.

Vierailija
329/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä törmää joskus tuohon "yök"-sanaan. Lapsille jo useimmiten opetetaan, että noin ei ole sopivaa sanoa. Ehkä sitten, jos ruoka on pilaantunut. Muuten ei. Toiselle ei joku ruoka, hedelmä tmv. maistu ja toiselle se voi olla suurta herkkua. Kunnioitus ruokaa kohtaan pitäisi ymmärtää säilyttää.

Vierailija
330/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapun epävarmuus näkyy siinä, että katsoo tuomareihin, kun sanoo jotain nasevaa jostakin ruoasta

Henry Alen on sympaattisi tuomari, mitä on ollut ikinä tässä ohjelmassa. Ei milloinkaan loukkaa ketään vaan kannustaa positiivisesti ja sanoo aina lopuksi jotain positiivistakin ei niin hyvästä suorituksesta

Vierailija
331/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kultamunajahti! Hyvä jakso! Piristävä.

Vierailija
332/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?

Hyvin olet oppinut kirjoittamaan kehitysvammaiseksi. Ettet kuitenkin istuisi vankilassa elinkautista murhasta? Psykopaattiainesta sinussa kyllä on ellei muussa niin mielikuvituksessa

Vierailija
333/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, miksi Vapusta piti olla esittelyvideo ihan ohjelman alettua? Kai tuon tyhjännaurajan kaikki suomalaiset tuntee, kun on ängetty joka ohjelmaan

Ja ne meriitit. Moni suomalainen käy yhtä paljon ravintoloissa kuin Vappu ja osaa siksi arvioida ruokia. Samoin olla yhtä hyvä muissakin ruokaan liittyvissä asioissa. Ruokakirjoja voi kirjoitella ihan ansaitsemismielessä

Ruokakirjoissa on sama kuin esim elämäkerroissa tai muutenkin kirjallisuudessa. Kun olet ns teeveestä tuttu niin on ihan eri mahdollisuudet saada kustannussopimus kuin tavallisen kotikokin tai perusjantterin. 

Vierailija
334/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä hapan rahkainen rasvapommi, yök.

Siinähän kulminoituu koko pääsiäinen. Pasha otetaan kääreistään, laitetaan juhlapöytään ja koristellaan. Sitä syödään vain vähän. Itse en ole tehnyt vuosiin kun tarvitsisi ison porukan tuhoamiseen. Teen siis keväisen pavlovan tms.

Vierailija
335/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vappu hölmö niin kaikesta kaiken tietävä ei osaa edes ääntää sveitsiläistä gruyère juustoa 🤨. Sanoo "griiiir". Herra mun vereni. Luulis Suomen Martha Stewartin vähän osaavan ääntää ranskankieltä ruokasanaston verran. Ai mut Martha on jenkki... Vapun idoli... Siis niin rasittavaa vapun huutaminen tässä ohjelmassa.

jep, osoitti sillä kuinka totaalinen amatööri on, veikkaan kyllä että kaikki kilpailijatkin olisivat osanneet paremman ääntämyksen. Sekin olisi mennyt enemmän oikein jos olisi lausunut kuten kirjoitetaan.

Just naulan kantaan! 

Vierailija
336/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoo ku ne lähetti ekana ainoan mustan pois 😃 eikö muka teistä?

Vierailija
337/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoo ku ne lähetti ekana ainoan mustan pois 😃 eikö muka teistä?

Ei kai siinä ollut mitään rasistista? 

Vierailija
338/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tummaihoinen nyt vaan oli huonoin,koeta kestää. 

Vierailija
339/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kun se yks vatkas kermavaahtoa siellä muovilaatikossa lattialla  :D Helena tais sanoa, että tuota mä en ole ikinä ennen nähnyt :D

Vierailija
340/455 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin pääsiäisjaksosta. Hyvin ideoitu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi