Join joka ilta kaksi vuotta 6-8 annosta. Lopetin seinään eikä tullut mitään.
Ei ollut edes vaikeuksia lopettaa. Hoidin itseäni alkoholilla, koska olin stressaantunut töistä.
Hölmöä oli, mutta en juonut ikinä päivällä tai töissä.
Lopetin seinään eikä tullut mitään.
Ei edes hirveästi tehnyt mieli.
Ainoat oireet jota havaitsin oli, että ekoina päivinä kainaloni olivat vähän normaalia hikisemmät, yöuni kevyempää.
Mitään vapinaa ei tullut tms.
Kaipasin lähinnä nousuhumalan tunnetta, mutta se siitä.
Mitään muuta ei tullut.
Kommentit (31)
Tuli mieleen tuosta edellisestä ketjusta.
Olenko harvinaisen vahva vai mitä?
Ap
Lopettamistani vahvisti tuo, että minulla vahva halu, etten halua tuhota terveyttäni enää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet aika kovaa tekoa. Joku olisi voinut saada tuosta deliriumin.
Itseasiassa sinunkin riskisi oli siihen melkoinen, mutta se ei näköjään täyttynyt.
Delirium tulee siitä, kun on jatkuvasti kännissä pitkän aikaa ja lopettaa seinään. Tuollainen 6-8 annosta tarkoittaa yhden illan pientä humalaa ja aamulla on taas selvä. Ei siis jatkuvaa känniä.
Milloin lopetit, kauanko olet ollut raittiina?
Vierailija kirjoitti:
Milloin lopetit, kauanko olet ollut raittiina?
Vuonna 2020.
Eli kolme vuotta tuli keväällä.
Ap
Amatööri määriä juomalla ei saa ammattilaisen vaivoja.
Olis voinut maksa mennä tai unet häiriintyä pahasti. Olit onnekas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa sinunkin riskisi oli siihen melkoinen, mutta se ei näköjään täyttynyt.Delirium tulee siitä, kun on jatkuvasti kännissä pitkän aikaa ja lopettaa seinään. Tuollainen 6-8 annosta tarkoittaa yhden illan pientä humalaa ja aamulla on taas selvä. Ei siis jatkuvaa känniä.
3x 30 litran ämpäriä kiljua samaan känniin juotuna aiheuttaa deliriumin, kun lopettaa sitte kerrasta.
Tuo ilta juominen on tissuttelua, jos selviää aamulla töihin. Juomaveikot ja deliriumit on täysin eri asia.
no melkee ajokunnossa ton jälkeen,ei tuo ole kuin maistelua, ryyppäämien on eri asia.
Voit jatkaa vaikka 100 vuotta,ei tuu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lopettamisesta maksa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa sinunkin riskisi oli siihen melkoinen, mutta se ei näköjään täyttynyt.
Ei tuollaisista määristä mitään deliriumia tule.
Kyllä saa juoda aamusta iltaan (ja pitkään) ja sitten lopettaa seinään ennen kuin mitään riskiä tulee.
Ja voisiko ihmiset puhua asioista oikeilla nimillä? Tarkoitatte delirium tremensiä ettekä mitään yleistä sekavuustilaa minkä voi saada vaikkei koskaan olisi nähnytkään viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja voisiko ihmiset puhua asioista oikeilla nimillä? Tarkoitatte delirium tremensiä ettekä mitään yleistä sekavuustilaa minkä voi saada vaikkei koskaan olisi nähnytkään viinaa.
Mikähän nyt oli termeissä ongelma? Tässä puhutaan juomisesta, joten kaikille lienee selvää, mitä tarkoitetaan.
Lasten annosmääriä tuollaiset. Oikeat juopot vetää helposti 30 annosta päivässä ja seurauksetkin ovat sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus lukenut, ettei deliriumia tule, jos ihminen juo vain iltaisin eli suuren osan aikaa elimistö on ilman alkoholia. Deliriumin riski on silloin, kun elimistössä on aina alkoholia eli juominen jatkuu aina aamuisin/kun herää.
Itse juon saman verran, kesän jäljiltä nykyisin vähintään tuon kahdeksan annosta illassa, mutta ei ole ikinä ollut mitään fyysisiä oireita siitä, että olen pitänyt tipattomia päiviä tai viikkoja.
Oliko sinulla joku Alkon valvoja siellä paikalla joka varmisti annoskoon säädöstenmukaisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla joku Alkon valvoja siellä paikalla joka varmisti annoskoon säädöstenmukaisuuden?
Eipä siihen valvojaa tarvita, että tietää annoskoot. Minä olen tänään juonut 2 x 18 cl valkoviiniä eli kolme annosta. Loppuillan aikana juon 3x4 cl konjakkia (eli kolme annosta) ja ison oluen (noin 1,5 annosta).
Koska on lauantai, niin saatan vielä ennen nukkumaanmenoa ottaa pienen liköösin (noin 1 annos).
Aamulla yhdeksältä koiran kanssa lenkille, sen jälkeen jatkuu varaston siivous.
nro 16
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä vieläkin.
No ei varmasti noin vähästä tullut mitään.