Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL
Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026.
Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.
Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!
Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (455)
Hän on tehnyt mm. useita keittokirjoja ja pyörittänyt ruokafirmaa, eli vahvasti kytköksissä noihin aiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vappu on nyt kuin joku assari ja "kahvinkeittäjä". Ihan kuin se vain juontaisi nuo ammattilaiset framille, ja itse katselee vieressä jo hieman alistuneen oloisena.
Helenan huippuammattitaito, matriarkaalinen olemus ja presenssi oikein korostuvat, kun käheällä äänellään asiantuntevaa esittävä pikku Vappu kähisee vieressä.
Tuntuu kuin armosta Helena antaisi Vapullekin suunvuoron. Tätä mä vähän pelkäsin. Tulee katumaan vielä, TTK on hieno formaatti ja siellä sai Vappu loistaa.
Minusta Vapulle sopii assarin rooli kun ei oikein ole sitä kompetenssiakaan riittävästi.
Joo, hyvin se hommansa hoitaa, mutta hänellä olisi paljon annettavaa, kykyjä löytyy. Nyt on vähän kuin piilossa vakan kannen alla.
Kerro ihmeessä niistä kyvyistä ja paljosta annettavasta.
Erittäin sujuvasanainen ja sanavalmis. Tehnyt useita keittokirjoja, joten jotain kokkaukseen liittyvää näkisin hänelle. Oma ohjelma "Amatöörikokin keittiössä"...miljöö voisi olla osittain vaikka Salon kauniilla mökillä.
Kerropas sinä mielipiteesi sitten. Onko nyt hyvä tilanne hänellä mielestäsi? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Hän on tehnyt mm. useita keittokirjoja ja pyörittänyt ruokafirmaa, eli vahvasti kytköksissä noihin aiheisiin.
Meistä moni on kytköksissä, silti ei kenties pärjättäis tuolla. Nuo kaikki osallistujatkin ovat armoitettuja ruuanlaittajia, mutta milloin mikäkin käryää, sotkua tulee, majoneesit juoksettuvat, mikä on sitten taas sisältä raakaa, suolat unohtuvat ja melkoisia floppeja tulee. Ja sitten tavoitellaan oikein Master Chef-titteliä kuitenkin.
Muutama erittäin kyvykkään oloinen näyttäis olevan, kuten aina, mutta jotkut ovat vain keskittyneet esim. kalasta valmistamiseen ja kun aletaankin mennä esim. kaukomaille ja rohkeasti maustamaan, niin ollaan täysin "mukavuusalueen ulkopuolella", ainakin heidän omien sanojensa mukaan. Oikea kokki hallitsee kaiken. Tai kokemuksensa kautta pystyy inspiroimaan hyvään lopputulokseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun 30, 32 ja 35- v. lapseni tietävät mikä on pasha. Ovat jopa syöneet sitä. Sen verran perinteitä kunnioittavan kasvatuksen heille olen tarjonnut. Ja olen ylpeä siitä. Mummo vm.-62
Erilaisia käytänteitä riippuen missä päin Suomea ollaan. Pääkaupunkilaisena meillä ei koskaan ollut pashaa, itse asiassa luulen, etten ole koskaan edes maistanut. Toisaalta en ole muutenkaan jälkiruokaihminen.
Tota. Ihan yleissivistykseen toi pashan tietäminen pitäisi mielestäni kyllä kuulua. Se ei ole mikään ihan uusi juttu. Asuinpa nyt itsekin missä tahansa päin Suomea, niin ymmärrän lännen, idän, pohjoisen, rannikon perinteiset ruoat. Kyllä elämää saa ylipäätään seurata ja havainnoida.
Mä tykkäsin siitä Kimistä. Mun mielestä olivat hyvä kolmikko. Mutta tietenkin, jos niiden syytösten jälkeen piti lähteä. Mutta ohjelmassa oli mun mielestä kannustava ja rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vappua jaksaa kuunnella, sössöttävää Helenaa ei. Ja sen englismit, hyi hvetti!
Helena Puolakka on Suomen arvostetuimpia keittiömestareita, johtaa ravintola Savoyta ja on (Savoyn esittelyn mukaan) muun muassa työskennellyt seitsemän vuotta kolmen Michelin-tähden ravintoloissa Lontoossa ja Pariisissa, Lontoossa keittiömestarina. Julkaissut myös ainakin yhden kirjan. Ehkä anglismit tulee työvuosista briteissä. Jos saa häneltä kisassa kehut, voi olla tyytyväinen.
Mitä sitten? Miksi listaat hänen tekemisiään kun kyse oli siitä että sössötystä ei ole kiva kuunnella?
Ja siihen että miksi ihmiset, jotka valittavat Vapusta ja Helenasta, eivät vain lopeta katsomista: Olisiko vaikka kyse siitä että ohjelma on oma lemppari, sitä haluaisi katsoa?! Saa kai sitä mielipiteensä sanoa kuitenkin tuomareista!
Nämä libanonilaiset ruuat oli kauhean näköstä sotkua. Helena ei sanonut mitään pleittaamisesta? Kokkikilpailuun sopimattomia annoksia. Rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meistä moni on kytköksissä, silti ei kenties pärjättäis tuolla. Nuo kaikki osallistujatkin ovat armoitettuja ruuanlaittajia, mutta milloin mikäkin käryää, sotkua tulee, majoneesit juoksettuvat, mikä on sitten taas sisältä raakaa, suolat unohtuvat ja melkoisia floppeja tulee. Ja sitten tavoitellaan oikein Master Chef-titteliä kuitenkin.
Muutama erittäin kyvykkään oloinen näyttäis olevan, kuten aina, mutta jotkut ovat vain keskittyneet esim. kalasta valmistamiseen ja kun aletaankin mennä esim. kaukomaille ja rohkeasti maustamaan, niin ollaan täysin "mukavuusalueen ulkopuolella", ainakin heidän omien sanojensa mukaan. Oikea kokki hallitsee kaiken. Tai kokemuksensa kautta pystyy inspiroimaan hyvään lopputulokseen asti.
Katsos kun tuon formaatin tarkoitus on se että siellä kisaa juurikin meitä ruuanlaittoa harrastavia kotikokkeja, ei mitään ammattikokkeja. sitä varten se Top Chef-ohjelma.
Ja mitä tulee noihin mokiin, niin ainahan ihmisille sattuu kaikenlaista. joskus menee aikataulutus pieleen, joskus taas unohtuu jokin annokseen tarkotettu raaka-aine matkasta ruokavarastoon.
Ja toisekseen, olen huomannut että usein nuo kilpailijat jotka joutuvat välillä menemään sinne "kuplan" ulkopuolelle onnistuvat paremmin kuin ne joille se jokin haaste on tuttua kauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun 30, 32 ja 35- v. lapseni tietävät mikä on pasha. Ovat jopa syöneet sitä. Sen verran perinteitä kunnioittavan kasvatuksen heille olen tarjonnut. Ja olen ylpeä siitä. Mummo vm.-62
Erilaisia käytänteitä riippuen missä päin Suomea ollaan. Pääkaupunkilaisena meillä ei koskaan ollut pashaa, itse asiassa luulen, etten ole koskaan edes maistanut. Toisaalta en ole muutenkaan jälkiruokaihminen.
Tota. Ihan yleissivistykseen toi pashan tietäminen pitäisi mielestäni kyllä kuulua. Se ei ole mikään ihan uusi juttu. Asuinpa nyt itsekin missä tahansa päin Suomea, niin ymmärrän lännen, idän, pohjoisen, rannikon perinteiset ruoat. Kyllä elämää saa ylipäätään seurata ja havainnoida.
Jos ei ole yhtään kiinnostunut ruokakulttuurista niin ei siinä ole mitään ihmeellistä. Aika usein huomaa ja hämmästelee jostain asiasta että "miten tuo ei voi tuota tietää", mutta sitten törmääkin itse johonkin asiaan mistä ei tiedä mitään kun ei ole ikinä kiinnostanut.
En pidä moukkana ihmistä joka ei tiedä mitä on magiritsa, tai vaikka osaa nimetä van Goghin tauluja vaikka itse tiedän ja osaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole yhtään kiinnostunut ruokakulttuurista niin ei siinä ole mitään ihmeellistä. Aika usein huomaa ja hämmästelee jostain asiasta että "miten tuo ei voi tuota tietää", mutta sitten törmääkin itse johonkin asiaan mistä ei tiedä mitään kun ei ole ikinä kiinnostanut.
En pidä moukkana ihmistä joka ei tiedä mitä on magiritsa, tai vaikka osaa nimetä van Goghin tauluja vaikka itse tiedän ja osaan.
No ei muakaan moni tietty spesifi ala kiinnosta, mutta silti sen verran havainnoin, että niistä tiedän ja tarvittaessa juttelen sujuvasti seuran mukaan. Kyllä se on kuule ihan vaan yleissivistystä. Riittää yleensä, että kuuntelee ja havainnoi ympäristöään ja on päivän polttavista aiheista selvillä. Se tiedon muistaminen on ihan kohteliaisuutta toisiakin kohtaan. En oikein ymmärrä nykyaikana tuota hälläväliä-asennetta ettei jakseta sitä vertaa ajatella tai painaa mieleen asioita tai ylipäätään välitetä omaa nokkaansa pidemmälle mistään muusta tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus, ja aika usein, sitä tietoa pitäis kyllä vaatia. Varsinkin nykyisenä tekoälyaikana. Osa nimittäin luottaa siihenkin täysin vaikka se systeemi vastaa ihan täyttä p*skaa. Ihmiset uskovat, että kolibri on kissarotu. Vain mainitakseni. Käyttäkää niitä omia aivojanne ja muistia ja opetelkaa asioita. Pashasta voi aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus, ja aika usein, sitä tietoa pitäis kyllä vaatia. Varsinkin nykyisenä tekoälyaikana. Osa nimittäin luottaa siihenkin täysin vaikka se systeemi vastaa ihan täyttä p*skaa. Ihmiset uskovat, että kolibri on kissarotu. Vain mainitakseni. Käyttäkää niitä omia aivojanne ja muistia ja opetelkaa asioita. Pashasta voi aloittaa.
Kukaan ei voi kuitenkaan kaikkea oppia, tietää ja muistaa. Tarvitseeko ammattikokin saati harrastelijakokkikilpailijan tietää kaikki maailman ruoat ja raaka-aineet? Siellä palvotussa aussi-masterchefissäkin välillä tulee esiin joku tuote mistä ei osa porukasta, ml. tuomarit, tiedä mitään.
Ollaan Helsingissä syntyneet koko perhe. Omat vanhempani itäisestä Suomesta kotoisin.
Meillä syödään sekä pashaa että mämmiä kukin mieltymyksensä mukaan😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tarkoittaa kokemuksensa kautta inspiroida hyvään lopputulokseen asti?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan Helsingissä syntyneet koko perhe. Omat vanhempani itäisestä Suomesta kotoisin.
Meillä syödään sekä pashaa että mämmiä kukin mieltymyksensä mukaan😊
Oikeaa menoa, hyvä te! :))
Henri Alen oli tänään tosi sympaattinen Huomenta Suomen haastattelussa. Hyvä haastattelu!
Miksi noi kilpailijoiden esittely videot on tehty tolleen hidastetusti, aivan tyhmän näköistä!
Huomannut myös, erittäin pakkomielteistä jankuttamista. Ei tee mieli lukea koko ketjua sen takia.