Tällä hetkellä on avoinna nolla työpaikkaa, joihin voisin laittaa hakemuksen! Työnhakuvelvoite pitäisi täyttää.
Mun työnhakualue on Helsingistä Tampereelle, olen koulutettu, osaava ja ihan normaali ihminen. Tuosta voitte päätellä kuinka helppoa on mennä töihin.
(Joo, tiedän että voi laittaa avoimia hakemuksia)
Kommentit (105)
Mainittiinko sinut ihan nimeltä niissä ilmoituksissa kun tiedät ettet voi laittaa niihin hakemusta.
Ei työnhakuvelvoitteen tarkoitus ole koskaan ollut sinun työllistymisesti vaan tavoitteena on työllistää suunnaton STASI-koneisto valvomaan sitä että työttömät pupeltavat kuukaudessa pari miljoonaa hakemusta 50t avoimeen paikkaan jotka eivät tuosta syystä edes avaa työttömiltä tulleita hakemuksia.
Voit huoletta täyttää velvollisuutesi hakemalla ihan mitä tahansa paikkaa, ei sinun hakemustasi lue edes tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Vai ei ole tuolla alueella mukamas yhtään työpaikkaa? Ja höpö höpö.
Haen vain sellaisia paikkoja, joihin oikeasti olisin sopiva.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ei ole tuolla alueella mukamas yhtään työpaikkaa? Ja höpö höpö.
Haen vain sellaisia paikkoja, joihin oikeasti olisin sopiva.
Ap
Edelleen, mikä ongelma? Olet jo ilmoittanut tässä ketjussa, ettet aio ottaa karenssia, vaan haet niin montaa työpaikkaa kuin vaatimus on. Ilmeisesti siis joka kuukausi kuitenkin löydät vaaditun määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae silti. Kun laitetaan aivottomia velvoitteita, niin miksipä niitä ei täytettäisi. Et sinä siitä kärsi, etkä sitä hakemuspinoa käy läpi.
Tottakai mä haen, en ole ottamassa karenssia.
Ap
No mitä sitten valitat siitä, ettei ole paikkoja haettavaksi? Vinkki: Lue uudestaan oma aloituksesi, senkin trolli.
Tämä oli vaan kertomus siitä, että työmarkkinoilla on todella todella hiljaista. On ollut jo pitkään. Oliko muuta kysyttävää?
Ap
On. Miksi teit aloituksen, kun kerran pystyt hakemaan joka kuukausi itsellesi sopivia paikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae silti. Kun laitetaan aivottomia velvoitteita, niin miksipä niitä ei täytettäisi. Et sinä siitä kärsi, etkä sitä hakemuspinoa käy läpi.
Tottakai mä haen, en ole ottamassa karenssia.
Ap
No mitä sitten valitat siitä, ettei ole paikkoja haettavaksi? Vinkki: Lue uudestaan oma aloituksesi, senkin trolli.
Tämä oli vaan kertomus siitä, että työmarkkinoilla on todella todella hiljaista. On ollut jo pitkään. Oliko muuta kysyttävää?
Ap
On. Miksi teit aloituksen, kun kerran pystyt hakemaan joka kuukausi itsellesi sopivia paikkoja?
Nyt joudun laittamaan avoimia hakemuksia, joten ei löydy.
Ap
Taas täällä joku etelän vetelä vinkuu. Olen ollut itse työttömänä elämäni aikana reilun viikon noin 20 vuotta sitten. Asun pohjoisen periferiassa, muuttotappiopaikkakunnalla, oli jo tuolloin.
Asioidessani tuolloin työkkärissä virkailija sanoi, että jos raajat työnhakualueesi tai -alasi siten ettei näillä hakutekijöillä ole avoimia työpaikkoja, et voi myöskään saada työttömyysetuutta. Siispä oli lähdettävä vähän etelämmäs töihin tilapäisesti.
Kirjoitin tästä joskus tälle palstalle ja vetelät olivat heti takajaloillaan että MItä, Meidänkö pitää Muuttaa Kun Ei Ole Edes Vakituisia Työpaikkoja... Uliuliuli.
Pohjoisesta on Aina reissattu etelässä töissä ja se on myös etelän elinvoimaisuuden ehto. Pohjoisen duunareita myös arvostetaan.. Sunnuntaina reissuun, perjantaina takaisin. Vaimo ja lapset ovat jääneet lähtöpaikkakunnalle töihin ja kouluun. Mutta tämähän ei vetelille käy vaikka pohjoisempana olisi esim. 2 kk kestävää työtä tarjolla. Veteliltä työttömyysetuudet pois jos ei reissutyö maistu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole niin kranttu. Tulevaisuutesi on kyseessä. Hitusen nöyryyttä ihminen.
Oon juuri niin kranttu kuin haluan. Ei mun ole järkeä hakea töihin, joita en osaa tai pysty tekemään. Ja niihinkin paikkoihin hakee kymmenittäin tai sadoittain juuri sen alan osaajia, joten ei mua niihin palkattaisi vaikka hakisin.
Ap
Olen kaltaisesi, tunnollinen työnhakija, joka oikeasti haluaa töitä. On vaan kamalaa ja nöyryyttävää hakea paikkoja pakosta, vaikka ei ole mitään osaamista niihin. Vaihtoehtoja ei ole. Yritän vakuutella itselleni ettei tämä ole minun vika ja häpeä, vaan luotu systeemi on läpimätä.
"Mutta tämähän ei vetelille käy vaikka pohjoisempana olisi esim. 2 kk kestävää työtä tarjolla."
Eiköhän sieltä pohjoisempaa löydy joku työtön työnhakija tuohon hommaan.
"Nyt joudun laittamaan avoimia hakemuksia, joten ei löydy.
Ap"
Voi miten kauheaa ja epäreilua. Kyllä juuri sinua varten pitäisi olla ainakin ne neljä paikkaa joka kuukausi olemassa.
Eikö ne hakuvelvoitteet ole kuukausittain, eli seuraava eräpäivä vasta maaliskuun lopussa? Tässä on sinulla vielä monta päivää aikaa odotella sopivaa pestiä.
Ai niin, oletko niitä, jotka haluavat täyttää Kelan lomakkeen jo kuun alussa, jotta sen jälkeen voi olla laiskasti eikä tarvitse hakea enää? Tätähän moni mainostaa palstalla.
Työhakuvelvoite on 4 paikkaa kuukaudessa ei 4 paikkaa päivässä. Kokeile huomenna uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap"
Voi miten kauheaa ja epäreilua. Kyllä juuri sinua varten pitäisi olla ainakin ne neljä paikkaa joka kuukausi olemassa.
Eikö ne hakuvelvoitteet ole kuukausittain, eli seuraava eräpäivä vasta maaliskuun lopussa? Tässä on sinulla vielä monta päivää aikaa odotella sopivaa pestiä.
Ai niin, oletko niitä, jotka haluavat täyttää Kelan lomakkeen jo kuun alussa, jotta sen jälkeen voi olla laiskasti eikä tarvitse hakea enää? Tätähän moni mainostaa palstalla.
Ei hitto, miten joku voi olla pihalla asioista ja syyttelemässä täällä muita! Ottaisit asioista selvää ennen kuin huutelet.
Pohjoisesta on Aina reissattu etelässä töissä ja se on myös etelän elinvoimaisuuden ehto. Pohjoisen duunareita myös arvostetaan.. Sunnuntaina reissuun, perjantaina takaisin. Vaimo ja lapset ovat jääneet lähtöpaikkakunnalle töihin ja kouluun. Mutta tämähän ei vetelille käy vaikka pohjoisempana olisi esim. 2 kk kestävää työtä tarjolla. Veteliltä työttömyysetuudet pois jos ei reissutyö maistu!
Mikseivät pohjoisen ihmiset tee pohjoisen töitä, jos niitä siellä kerran niin paljon on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon juuri niin kranttu kuin haluan. Ei mun ole järkeä hakea töihin, joita en osaa tai pysty tekemään. Ja niihinkin paikkoihin hakee kymmenittäin tai sadoittain juuri sen alan osaajia, joten ei mua niihin palkattaisi vaikka hakisin.
Ap
Olen kaltaisesi, tunnollinen työnhakija, joka oikeasti haluaa töitä. On vaan kamalaa ja nöyryyttävää hakea paikkoja pakosta, vaikka ei ole mitään osaamista niihin. Vaihtoehtoja ei ole. Yritän vakuutella itselleni ettei tämä ole minun vika ja häpeä, vaan luotu systeemi on läpimätä.
No on siinä jotain mätää sinussakin, jos et osaa mitään sellaista mistä joku olisi valmis maksamaan. Ei se halu töihin riitä, niitä pitää osata myös tehdä.
Eihän kukaan edes tarkista onko työtön oikeasti hakenut niitä työpaikkoja mitä väittää. Kunhan kirjaa sinne jotain työpaikkoja neljä per kuukausi niin saa tuet.
Tämä aloituksessa mainittu tilanne ei ole mikään uutinen. Mukaviin toimistohommiin on ollut jo vuosia ihan järkyttävät hakijamäärät. Nyt se on levinnyt muillekin aloille. Asiantuntijapaikkojen työttömyys on eritoten lisääntynyt viime vuosina (uutisoitu paljon). Matalapalkka-alojen fyysisiin töihin ei ole niin suurta tunkua. Tosin niihinkin usein on osaavia hakijoita ensikertalaisen sijaan. Jos nykypäivänä aikoo töitä saada, niin on oltava hyvin verkostoitunut tai huippuosaaja tai sitten vähemmän nirso.
Vierailija kirjoitti:
Ap"
Ei ole kuukausittain vaan se määräytyy sen mukaan milloin suunnitelma on tehty. Ja mistä Kelan lomakkeesta puhut? En mä ainakaan täyttele mitään Kelan lomakkeita.
Ap
"Ei hitto, miten joku voi olla pihalla asioista ja syyttelemässä täällä muita! Ottaisit asioista selvää ennen kuin huutelet."
Mistä olen pihalla? Itsekin tässä etsin työtä, joten todellakin tiedän mikä tilanne on. En kuitenkaan viitsi valittaa noin lapsellisista asioista kuin ap.
1.. Hel*etin moni ihminen joutuu hakemaan avoimia paikkoja. Mikä lumihiutale ap on, että se olisi suurikin epäoikeudenmukaisuus juuri hänelle?
2. Moni on täällä kertonut täyttävänsä kaikki paikat (ihan mitä tahansa) heti kuun alussa, jotta sitten jää loppukuu aikaa lepäillä. Ihminen joka oikeasti hakee töitä, ei toimi noin. Ap vähän kuulostaa sellaiselta, koska:
3. Juuri tänään tai tällä viikolla hänen ei tarvitse osoittaa hakeneensa neljää työtä maaliskuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No on siinä jotain mätää sinussakin, jos et osaa mitään sellaista mistä joku olisi valmis maksamaan. Ei se h
Siitähän tässä on puhe: joutuu hakemaan töitä, joita ei osaa tehdä. Tuskinpa sinäkään taivut kaikkiin töihin kaivurikuskista raksatöihin, lääkäreistä psykiatreihin jne. Katsos nykyään vaaditaan koulutus ja kokemusta työhön. Oman alan töitä osaan erinomaisesti, hakijoita on satoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan edes tarkista onko työtön oikeasti hakenut niitä työpaikkoja mitä väittää. Kunhan kirjaa sinne jotain työpaikkoja neljä per kuukausi niin saa tuet.
En aio huijata. Näitähän voidaan tarkistella jälkeenpäinkin vielä vuoden kuluttua.
Ap
Hae hallituspuolueiden puoluetoimistoihin sekä EK:lle töihin. Avoin hakemus, valmis ottamaan vastaan mitä tahansa työtä. Palkkavaatimus kannattaa olla ihan kunnollinen.
Osoitteet löytyy netistä. Paperinen hakemus erottuu sähköpostispämmin joukosta.
Muista soittaa perään muutaman päivän päästä ja kysyä, tuliko hakemus perille.
Suosittelen kaikille!