Tällä hetkellä on avoinna nolla työpaikkaa, joihin voisin laittaa hakemuksen! Työnhakuvelvoite pitäisi täyttää.
Mun työnhakualue on Helsingistä Tampereelle, olen koulutettu, osaava ja ihan normaali ihminen. Tuosta voitte päätellä kuinka helppoa on mennä töihin.
(Joo, tiedän että voi laittaa avoimia hakemuksia)
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Hae silti. Kun laitetaan aivottomia velvoitteita, niin miksipä niitä ei täytettäisi. Et sinä siitä kärsi, etkä sitä hakemuspinoa käy läpi.
Sama tuli mulla mieleen. Kun on tyhmiä velvoitteita, niin niihin vastataan samalla mitalla. Jos ei sopivampia paikkoja ole niin hakee mitä tahansa paikkaa vaikka lentokonemekaanikoksi tai hammaslääkäriksi, vaikka ei olisi päivääkään sellaista työtä tehnyt. Velvoite on täyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae silti. Kun laitetaan aivottomia velvoitteita, niin miksipä niitä ei täytettäisi. Et sinä siitä kärsi, etkä sitä hakemuspinoa käy läpi.
Sama tuli mulla mieleen. Kun on tyhmiä velvoitteita, niin niihin vastataan samalla mitalla. Jos ei sopivampia paikkoja ole niin hakee mitä tahansa paikkaa vaikka lentokonemekaanikoksi tai hammaslääkäriksi, vaikka ei olisi päivääkään sellaista työtä tehnyt. Velvoite on täyttynyt.Tuohon kyllä puuttuu jo työvoimaviranomainen. Et voi kuitata hakuvelvollisuutta paikoilla, joihin sinulla ei ole mitään mahdollisuutta työllistyä. Nuo molemmat vaativat spesifin koulutuksen.
Kyse ei ole siittä mitä sinä suostuta tekemään vaan kyse on siittä että sinun pitää hakea jotain mitä tahansa työtä. Ei se niin mene että itse päättää että minun ei tarvi tehdä mitään jos en saa semmoisia töitä mistä maksettaan vähintään 10K/kk ja se on vastuutonta, kevyttä ja helppoa
En ymmärrä? 20 000+ paikkaa? Ja hait kaikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valtiolle.fi tai kuntarekry.fi niihin vaan hakemusta sisään.
Osaan voi hakea sillä perusteella että on suomenkansalainen lain mukaan. Kunnanjohtaja on sellainen esimerkiksi.
Haen vain sellaisia paikkoja, joihin oikeasti olisin sopiva.
Ap
Miksi et suostu noudattamaan lakia ja hakemaan paikkoja, joihin voit kohtuudella odottaa työllistyväsi?
Itse en ole päivääkään tehnyt sen alan töitä mihin on koulutus. Työnantajat katsoo pääasiassa että kunhan on joku koulutus. Ja ei en ole työllistynyt vuosia sitten vaan viime vuoden syksyllä
Itse olen myös hakenut kaikkiin itselleni miellyttäviin paikkoihin, enkä ole saannut.
- Presidentti
- Puolustusvoimien komentaja
- pörssiyhtiön toimitusjohtaja / hallituksen pj
Olen mielestäni ihan mukava, ja hyvä. Miksi en löydä töitä?
Ettäs nyt tiedätte kuinka vaikeaa meillä työttöminä on. :(
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siittä mitä sinä suostuta tekemään vaan kyse on siittä että sinun pitää hakea jotain mitä tahansa työtä. Ei se niin mene että itse päättää että minun ei tarvi tehdä mitään jos en saa semmoisia töitä mistä maksettaan vähintään 10K/kk ja se on vastuutonta, kevyttä ja helppoa
Ei tarvitse hakea mitä tahansa työtä.
Ap
Laita avoin hakemus. Juu tiedän, että tiedät.
Kysele firmoista jotain työhön liittyvää. Työmahdollisuuden hakeminen tai jotain.
Onneksi työkkäri on jo unohtanut minut ja ei ole tarvinnut 1,5 vuoteen täytellä typerää päiväkirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole päivääkään tehnyt sen alan töitä mihin on koulutus. Työnantajat katsoo pääasiassa että kunhan on joku koulutus. Ja ei en ole työllistynyt vuosia sitten vaan viime vuoden syksyllä
Harvempi tekee. Liian moni kouluttautunut on ostanut valheen että koulutus = työpaikka.
Koulutuksesta rakennetaan sitten osa identiteettiä, josta ei vain pysty luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itseasiassa sinun pitää hakea lähes mitä tahansa työtä. Ei se mene niin että itse nirsoilet töistä ja valitat työttömyyttä. Sinä olet juuri niitä henkilöitä kenen takia kaikkia työttömiä vihataan kun olet selvästikin noin saatanan nirso siittä mitä suostuta tekemään. Anna kun arvaan sinä olet myös niitä jotka ajattelee että sinun ei todellakaan tarvi muuttaa työnperässä? Koko maailman historia ajan on muutettu töiden perässä sinne mistä saa töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos ei tarvitse hakea, niin miksi itkeä että on vaikeeta?
Jos jokainen hakee vain sen mikä mielestään maksaa tarpeeksi, on tarpeeksi helppoa ja mukavaa, niin ei se ole merkki siitä että on vaikeat markkinat, vaan vaikea hakija.
sinne voi kirjoittaa mitä tahansa, eivät pyaty mitenkään asiaa tarkistamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itseasiassa sinun pitää hakea lähes mitä tahansa työtä. Ei se mene niin että itse nirsoilet töistä ja valitat työttömyyttä. Sinä olet juuri niitä henkilöitä kenen takia kaikkia työttömiä vihataan kun olet selvästikin noin saatanan nirso siittä mitä suostuta tekemään. Anna kun arvaan sinä olet myös niitä jotka ajattelee että sinun ei todellakaan tarvi muuttaa työnperässä? Koko maailman historia ajan on muutettu töiden perässä sinne mistä saa t
Missä kohtaa olen valittanut työttömyydestä? En tietääkseni missään.
Riittää, että täytän hakuvelvoitteen hakemalla kahta työpaikkaa kuukaudessa, sen enempää hakemuksia mun ei ole mikään pakko laittaa. Eikä ainakaan ole pakko hakea "mitä tahansa työtä". Sellaista velvollisuutta ei ole tässä maassa kenelläkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olen tehnyt töitä kaupassa hyllyttäjänä, mutta koska minulla on selkäsairaus, niin sen työn jätin nuoremmille. ---- Myös kesäisin voisin lähteä kiinteistöhuoltotehtäviin, haravoimaan ja leikkaamaan pensaita puistoihin, saisi siinä samalla liikuntaa.
Vähän vaikea uskoa, että pärjäät kiinteistönhuoltotöissä, jos et hyllyttämään pysty. Ei se niin mene, että sinä saat leikata ja kantaa vain pikkurisuja ja työpari ne kaikki painavimmat hommat.
Koko EU.n voi ottaa hakualueeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mä haen, en ole ottamassa karenssia.
Ap
No mitä sitten valitat siitä, ettei ole paikkoja haettavaksi? Vinkki: Lue uudestaan oma aloituksesi, senkin trolli.
Jos en saa velvoitetta täytettyä, haen siivoojaksi tai kaupan kassalle. Ja edes noihinkaan ei oikeasti pääse jos ei ole vuosien työkokemusta, koulustusta, suhteita jne. Mutta periaatteessa niihin voisi päästä.
Mutta kirjoitan niin passkan hakemuksen ettei varmasti tule kutsua työhaastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mä haen, en ole ottamassa karenssia.
Ap
No mitä sitten valitat siitä, ettei ole paikkoja haettavaksi? Vinkki: Lue uudestaan oma aloituksesi, senkin trolli.
Tämä oli vaan kertomus siitä, että työmarkkinoilla on todella todella hiljaista. On ollut jo pitkään. Oliko muuta kysyttävää?
Ap
Hae eduskunta-avustajaksi! Ei pätevyysvaatimuksia..