Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällä hetkellä on avoinna nolla työpaikkaa, joihin voisin laittaa hakemuksen! Työnhakuvelvoite pitäisi täyttää.

Vierailija
03.03.2026 |

Mun työnhakualue on Helsingistä Tampereelle, olen koulutettu, osaava ja ihan normaali ihminen. Tuosta voitte päätellä kuinka helppoa on mennä töihin.

(Joo, tiedän että voi laittaa avoimia hakemuksia)

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauman telakka hakee metallityöntekijöitä ja suunnittelijoita intiasta, kun suomalaiset eivät sinne kelpaa.

suomalaisia hakijoita kuulemma riittää, mutta he eivät kelpaa suomalaisille firmoille.

Vierailija
102/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Grönlantiin aluehallinnon maanpuolustusjohtajaksi. Ei kuulemma pätevyys riittänyt, kun vihollisella on vahvemmat resurssit. Ei riitä SA:n kersantinnatsat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole niin kranttu. Tulevaisuutesi on kyseessä. Hitusen nöyryyttä ihminen.

Oon juuri niin kranttu kuin haluan. Ei mun ole järkeä hakea töihin, joita en osaa tai pysty tekemään. Ja niihinkin paikkoihin hakee kymmenittäin tai sadoittain juuri sen alan osaajia, joten ei mua niihin palkattaisi vaikka hakisin.

Ap

Hyvää työtöntä loppuelämää sitten vain! 

Vierailija
104/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että kun haette töitä, ja merkkaatte ne työnhakuvelvoitteeseen, ja menee 1-2 kk, ja tulee kutsu haastatteluun, sen haastattelun voi merkitä työnhakuvelvoitteeseen.

Samaa rekrytointiprosessia ei voi saman kuukauden työnhakuvelvoitteeseen merkitä kuin yhden kerran. Mutta jos on monivaiheinen prosessi, joka kestää kuukausia, voit merkitä sen työnhakuvelvoitteeseen yhden kerran jokaiselle sellaiselle kuukaudelle, jolloin rekrytointiprosessi etenee.

Vierailija
105/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ei ole tuolla alueella mukamas yhtään työpaikkaa? Ja höpö höpö.  

Haen vain sellaisia paikkoja, joihin oikeasti olisin sopiva.

Ap

No ei kannata sitten valittaa että ei ole töitä. Hakualue Helsingistä Tampereelle, niin minkälaisiin töihin olisit sopiva? Palkka 10 000€/kk ja vain muutama tunti kevyttä työtä on varmaan se sopivuuden määre. 

Palkka alkaen n. 3 000 euroa, kokoaikainen päivätyö, järkevien kulkuyhteyksien päässä, ei mitään fyysisesti raskasta.

Ap

Millä meriitellä pidät itseäsi niin paljon parempana että et suostu hakemaan normaaleja työpaikkoja? 

Tuohan on juuri se sinun ongelma kun kokemus on kertynyt s

Minusta nuo vaatimukset sopii hyvin moneen normaaliin työpaikkaan.

Vierailija
106/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei kannata sitten valittaa että ei ole töitä. Hakualue Helsingistä Tampereelle, niin minkälaisiin töihin olisit sopiva? Palkka 10 000€/kk ja vain muutama tunti kevyttä työtä on varmaan se sopivuuden määre. 

Palkka alkaen n. 3 000 euroa, kokoaikainen päivätyö, järkevien kulkuyhteyksien päässä, ei mitään fyysisesti raskasta.

Ap

Millä meriitellä pidät itseäsi niin paljon parempana että et suostu hakemaan normaaleja työpaikkoja? 

Tuohan on juuri se sinun ongelma kun kokemus on kertynyt s

Nuo ap:n luettelemat speksit OVAT ihan normaalin työpaikan speksejä. Voi jonkun duunarin mielestä uulostaa elitistiseltä, jos hakee "mitään fyysisesti raskasta", mutta yli puolet töistä varmaan on sellaisia. Ja esim. korkeakoulutetun näkökulmasta nuo ap:n luettelemat asiat ovat sellaista perustyötä. Jos pitäisi itseään parempana, olisi palkkatoive vähintään kaksinkertainen ja työpaikan sijaintia haettaisiin kotikaupungista siltä suunnalta missä itse asuu, saattaisipa olla lisätoiveena mahdollisuus tehdä pääosin etätyötä kotoa käsin.

Vierailija
107/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähret päiväksi kaupungille ovelta ovelle kiertelmään ja töitä kyselemään! Sillä lailla sitä saattaa löytyä vaikkapa kassatoimihenkilön paikka... Laita muuten mahdollisimman kuluneet vaatteet päälle, jotta olet säälittävän näköinen, katsovat että kyllähän sitä selkeästi tämä kyselijä tässä osoittaa omaa aktiivisuutta ja näyttää olevan heikossa taloudellisessa tilanteessa, että juu, katsotaan jos meiltä löytyy jotain!

Näin todella tapahtui ja työllistyin välittömästi! Sitten heräsin ja menin aamupas*alle.

Vierailija
108/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinä olet juuri niitä keiden vuoksi niitä tukia leikataan ja ihan oikein. Olet kyllä säälittävä luuseri joka kuvittelee itsestään ihan liikoja. Jos ei vaatimustaso laske niin onnea vaan, olet työttömänä takuulla pitkän aikaa ja sen jälkeen onkin todella hankala saada minkäälaista hommaa. Ja ikää sulla oli minkä verran?

Vierailija
109/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytäänkö hakemus osa-aikaiseen työpaikkaan vai onko oltava koko-aikainen?

Vierailija
110/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinä olet juuri niitä keiden vuoksi niitä tukia leikataan ja ihan oikein. Olet kyllä säälittävä luuseri joka kuvittelee itsestään ihan liikoja. Jos ei vaatimustaso las

Ihan tavallista työtähän tuo haki. Ja työkkärin vaatimus on nimenomaan se, että pitää olla kokopäivätyö. Eli työhakuvelvoitteeseen ei osa-aikainen kelpaa. Ja etenkin jos ikää alkaa jo olla, sitä ymmärrettävämpää, ettei hae fyysisesti raskasta työtä - moni ei enää iän myötä sellaiseen pystyisikään.

Vierailija
111/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oltava kokoaikainen ja yli kaksi viikkoa kestävä.

Vierailija
112/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin elänyt siinä käsityksessä, että haettavien paikkojen pitää olla kokoaikaisia. En ole 100 % varma, mutta olisi kummallista, jos osa-aikatyö kelpaisi.

Ap

Vierailija
113/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole niin kranttu. Tulevaisuutesi on kyseessä. Hitusen nöyryyttä ihminen.

Oon juuri niin kranttu kuin haluan. Ei mun ole järkeä hakea töihin, joita en osaa tai pysty tekemään. Ja niihinkin paikkoihin hakee kymmenittäin tai sadoittain juuri sen alan osaajia, joten ei mua niihin palkattaisi vaikka hakisin.

Ap

Hyvää työtöntä loppuelämää sitten vain! 

Just näin. Toivottavasti leikkaavat vaan lisää niitä tukia. 

Vierailija
114/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja voi hakea vaikka ei avoimia työpaikkoja olekaan, itse laitan työpaikan sivulle missä valmis hakusivu, niitä on monessa paikassa. 

Vierailija
115/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siittä mitä sinä suostuta tekemään vaan kyse on siittä että sinun pitää hakea jotain mitä tahansa työtä. Ei se niin mene että itse päättää että minun ei tarvi tehdä mitään jos en saa semmoisia töitä mistä maksettaan vähintään 10K/kk ja se on vastuutonta, kevyttä ja helppoa

Ei tarvitse hakea mitä tahansa työtä.

Ap

Itseasiassa sinun pitää hakea lähes mitä tahansa työtä. Ei se mene niin että itse nirsoilet töistä ja valitat työttömyyttä. Sinä olet juuri niitä henkilöitä kenen takia kaikkia työttömiä vihataan kun olet selvästikin noin saatanan nirso siittä mitä suostuta tekemään. Anna kun arvaan sinä olet myös niitä jotka ajattelee että sinun ei todellakaan tarvi muuttaa työnperässä? Koko maailman historia ajan on muutettu töiden perässä sinne mistä saa t

Kenenkään ei tarvitse muuttaa työn perässä.

Vierailija
116/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkoja voi hakea vaikka ei avoimia työpaikkoja olekaan, itse laitan työpaikan sivulle missä valmis hakusivu, niitä on monessa paikassa. 

Luetun ymmärtäminen 0/10.

Vierailija
117/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

valtiolle.fi tai kuntarekry.fi niihin vaan hakemusta sisään.

Osaan voi hakea sillä perusteella että on suomenkansalainen lain mukaan. Kunnanjohtaja on sellainen esimerkiksi.

itselle ainakin omavalmentaja painotti että pitää hakea työpaikkoja joiden vaatimukset täyttää. Tyyliin: jos vaaditaan tiettyä koulutusta ja sulla ei ole sitä, niin se ei kelpaa hauksi. Voit tietty hakea sitä mutta työkkäri ei hyväksy sitä hauksi ja voi saada karenssin. MUTTA jos ilmoituksessa on kohta: "tai vastaavat taidot", niin silloin voit hakea koska ainakin "luulet" että sulla on vastaavat taidot. Toki en tiedä kuinka tarkkaan ne syynää tai tekee pistotarkastuksia. Olen tuore työtön. 

Itse en ainakaan ole mitään sopivaa jostain duunitorilta löytänyt. Tuntuu että puolet on näitä rekryfirmojen ilmoituksia ja tuntuu että monesta työpaikasta on ainkin 2-4 ilmoitusta. Suuri

Sen takia sekalaisiin toimistotöihin, joihin ei ole spesifejä vaatimuksia tulee tuhansittain hakemuksia. 

Vierailija
118/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin elänyt siinä käsityksessä, että haettavien paikkojen pitää olla kokoaikaisia. En ole 100 % varma, mutta olisi kummallista, jos osa-aikatyö kelpaisi.

Ap

Eli työtön ei saa työllistyä edes osa-aikaisesti? Miten ne paikat sitten löytävät työvoimaa?

Vierailija
119/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli työtön ei saa työllistyä edes osa-aikaisesti? Miten ne paikat sitten löytävät työvoimaa?

Totta kai saa! Työnhakuvelvoitetta ei vaan voi kuitata hakemalla osa-aikatyötä, eikä osa-aikatyö vapauta hakuvelvoitteesta mikäli hakee soviteltua päivärahaa.

Vierailija
120/122 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun olet se vaimo, joka hoitaa ne lapset ja kodin (oman työnsä ohessa) sillä aikaa, kun mies on reissutyössä? Voiko vaimokin työttömäksi joutuessaan lähteä reissuhommiin?

Eikä reissaaminen edes ole mitään pohjoisen asukkien omaa erityistä reippautta. Me asumme Uudellamaalla ja mies matkustaa pitkin maailmaa toimimattomien koneiden perässä. Jos joudun työttömäksi, niin voin varmaan helposti alkaa kulkea viikot töissä esim. Lapin hiihtokeskuksissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän