Tällä hetkellä on avoinna nolla työpaikkaa, joihin voisin laittaa hakemuksen! Työnhakuvelvoite pitäisi täyttää.
Mun työnhakualue on Helsingistä Tampereelle, olen koulutettu, osaava ja ihan normaali ihminen. Tuosta voitte päätellä kuinka helppoa on mennä töihin.
(Joo, tiedän että voi laittaa avoimia hakemuksia)
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
valtiolle.fi tai kuntarekry.fi niihin vaan hakemusta sisään.
Osaan voi hakea sillä perusteella että on suomenkansalainen lain mukaan. Kunnanjohtaja on sellainen esimerkiksi.
Haen vain sellaisia paikkoja, joihin oikeasti olisin sopiva.
Ap
Hae avoimella hakemuksella puhelinmyyjäksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan voi hakea sillä perusteella että on suomenkansalainen lain mukaan. Kunnanjohtaja on sellainen esimerkiksi.
Ap
Niitäkö ei ole valtiolla tai kuntarekryssä?
Soita pariin firmaan. Helpommin sanottu kuin tehty tosin, kun ei niitä suoria numeroita niin helposti löydä. Mulla alkaa sama ruljanssi kuukauden kuluttua, työnhaku.
Hae silti. Kun laitetaan aivottomia velvoitteita, niin miksipä niitä ei täytettäisi. Et sinä siitä kärsi, etkä sitä hakemuspinoa käy läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niitäkö ei ole valtiolla tai kuntarekryssä?
Ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hae silti. Kun laitetaan aivottomia velvoitteita, niin miksipä niitä ei täytettäisi. Et sinä siitä kärsi, etkä sitä hakemuspinoa käy läpi.
Tottakai mä haen, en ole ottamassa karenssia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
itselle ainakin omavalmentaja painotti että pitää hakea työpaikkoja joiden vaatimukset täyttää. Tyyliin: jos vaaditaan tiettyä koulutusta ja sulla ei ole sitä, niin se ei kelpaa hauksi. Voit tietty hakea sitä mutta työkkäri ei hyväksy sitä hauksi ja voi saada karenssin. MUTTA jos ilmoituksessa on kohta: "tai vastaavat taidot", niin silloin voit hakea koska ainakin "luulet" että sulla on vastaavat taidot. Toki en tiedä kuinka tarkkaan ne syynää tai tekee pistotarkastuksia. Olen tuore työtön.
Itse en ainakaan ole mitään sopivaa jostain duunitorilta löytänyt. Tuntuu että puolet on näitä rekryfirmojen ilmoituksia ja tuntuu että monesta työpaikasta on ainkin 2-4 ilmoitusta. Suurin osa työpaikoistakin on osa-aikaisia.
Tiedän, että ajat on vaikeat ja töihin on vaikea päästä.
Silti ihmetetyttää, keitä nämä osaavat ja koulutetut ovat, joille ei ole edes yhtä paikkaa auki. Tyyliin heprean tulkkia ja mitään muuta ei voi tehdä?
Kyllä töitä on, kun vaan hakee muitakin kuin vain oman alan töitä.
Itse olen tehnyt 30 vuotta töitä toimistoissa ja asiakaspalvelussa, mutta nyt teen töitä sijaisena lastenohjaajana. Sijaisena ei tarvitse olla ammatin opuskellut, vaan sopiva ohjaamaan lapsia. Lapset ainakin tykkäävät ja pyytävät taas tulemaan uudestaan. Työpaikkoja on ollut päiväkodeissa, kouluissa, seurakunnassa ja perheissä. Lisäksi olen tehnyt töitä kaupassa hyllyttäjänä, mutta koska minulla on selkäsairaus, niin sen työn jätin nuoremmille. Työnä se kuitenkin oli tosi itsenäistä ja siksi mukavaa.
Nyt ole ajatellut laajentaa työkenttää vielä vanhusten palveluihin. Voisin tehdä töitä kevytyrittäjänä vanhusten vapaa-ajanohjaajana. Myös kesäisin voisin lähteä kiinteistöhuoltotehtäviin, haravoimaan ja leikkaamaan pensaita puistoihin, saisi siinä samalla liikuntaa. Tutuille nuorille ehdotteli, että hakevat metsänistutus töihin. Niitä tarvitaan. Tällä hetkellä Lapissa on työpaikkoja auki runsaasti. Perheettömille hieno kokemus muuttaa välillä paikkakuntaa. Upea paikka se Rovaniemi ja Levi. Kesälläkin voisi työt jatkua.
Tsemppiä työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että ajat on vaikeat ja töihin on vaikea päästä.
Silti ihmetetyttää, keitä nämä osaavat ja koulutetut ovat, joille ei ole edes yhtä paikkaa auki. Tyyliin heprean tulkkia ja mitään muuta ei voi tehdä?
Elintarvikealan asiantuntijatyötä etsin ensisijaisesti. Muutama paikka on avoinna ja niihin hain jo, kun täytin helmikuun hakuvelvollisuutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tehnyt 30 vuotta töitä toimistoissa ja asiakaspalvelussa, mutta nyt teen töitä sijaisena lastenohjaajana. Sijaisena ei tarvitse olla ammatin opuskellut, vaan sopiva ohjaamaan lapsia. Lapset ainakin tykkäävät ja pyytävät taas tulemaan uudestaan. Työpaikkoja on ollut päiväkodeissa, kouluissa, seurakunnassa ja perheissä. Lisäksi olen tehnyt töitä kaupassa hyllyttäjänä, mutta koska minulla on selkäsairaus, niin sen työn jätin nuoremmille. Työnä se kuitenkin oli tosi itsenäistä ja siksi mukavaa.
Nyt ole ajatellut laajentaa työkenttää vielä vanhusten palveluihin. Voisin tehdä töitä kevytyrittäjänä vanhusten vapaa-ajanohjaajana. Myös kesäisin voisin lähteä kiinteistöhuoltotehtäviin, haravoimaan ja leikkaamaan pensaita puistoihin, saisi siinä samalla liikuntaa. Tutuille nuorille ehdotteli, että hakevat metsänistutus töihin. Niitä tarvitaan.
Yksikään näistä hommista ei ole mulle sopivaa työtä. Enkä muutenkaan ole kiinnostunut mistään keikkahommista, jotka sekoittavat raha-asiat.
Ap
Mene amiskaan oppimaan oikeaa työtä.
Lähret päiväksi kaupungille ovelta ovelle kiertelmään ja töitä kyselemään! Sillä lailla sitä saattaa löytyä vaikkapa kassatoimihenkilön paikka... Laita muuten mahdollisimman kuluneet vaatteet päälle, jotta olet säälittävän näköinen, katsovat että kyllähän sitä selkeästi tämä kyselijä tässä osoittaa omaa aktiivisuutta ja näyttää olevan heikossa taloudellisessa tilanteessa, että juu, katsotaan jos meiltä löytyy jotain!
Kannonkoski hakee kunnanjohtajaa - ota siis rohkeasti hyppy tuntemattomaan.
Itse haen osuvampien paikkojen puutteessa jotain satunnaisia myyjän paikkoja. Niihin saattoi varmaan joskus 10 vuotta sitten vielä ollakin mahdollisuus päästä ilman alan koulutusta, mutta nyt on niihinkin satoja hakijoita ja paljon myös osaavia tyyppejä, joten ei pelkoa, että pääsisi edes haastatteluun. Kunhan työnhakuvelvollisuus tulee täytettyä.
Katso vaikka ruotsin työvälityksestä paikkoja ja laitat niihin. Luulisi että kelpaa ja osoittaa aktiivisuutta. Kun Ruotsin työpaikat on läpikäyty viidessä vuodessa niin siirryt Norjaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ole ajatellut laajentaa työkenttää vielä vanhusten palveluihin. Voisin tehdä töitä kevytyrittäjänä vanhusten vapaa-ajanohjaajana. Myös kesäisin voisin lähteä kiinteistöhuoltotehtäviin, haravoimaan ja leikkaamaan pensaita puistoihin, saisi siinä samalla liikuntaa. Tutuille nuorille ehdotteli, että hakevat metsänistutus töihin. Niitä tarvitaan.
Ihme pelle, nuo paikat on nykyään sovelluksessa ja menevät samantien. EI minnekään mennä sen mukaan mitä itse ajattelee vaan ne paikat menee nopeimmille.