Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex joka ei koskaan halunnut lapsia saa lapsen!?

Vierailija
02.03.2026 |

Oltiin vuosia yhdessä eikä halunnut koskaan lapsia. Nyt kuulin että odottavat esikoista uuden kumppaninsa kanssa. Erostamme on vasta alle pari vuotta, eihän se mieli noin vain muutu?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli vastaan nainen kuka ne pyöräyttää, mikäs siinä ollessa. Kyllä lopulta menee vaihtoon tuokin. 

Älkää aina verratko itseänne muihin. Miehet nyt valitsee usein johdateltavimman, helpoimman ja naiiveimman, ei se välttämättä ole mitään sen suurempaa. 

Älkääkä nyt ampuilko viestintuojaa.. 

Nämä vähän ennen 40 v. ikää eronneet ja isäksi uuden kumppanin kanssa tulleet ovat edelleen naimisissa 20 vuotta myöhemmin, ihan onnellsina 😌

Vierailija
62/90 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahinko. 

Suurin osa lapsista on vahinkoja, ja jos niin on esimerkiksi ap:n exän tapauksessa, rakastaa hän kyseistä ajatusta enemmän kuin luopumista. Oikean ihmisen kanssa asiat tuntuvat hyvältä vaikka olisi vahinko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä vannoutuneen vela-pariskunnan mies erosi 40+ ikäisenä ja teki nopeassa tahdissa hieman nuoremman kumppanin kanssa kaksi lasta. Oli kova paikka ex-vaimolle, mutta hän löysi kyllä itse toisen vela-miehen kumppanikseen. Veloille on keski-iässä kysyntää, on helpompi niin, vaikka itsellä olisikin lapsia.

Vierailija
64/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pelimiehet esittävät ja valehtelevat. Osa luulee nuorena ettei tee lapsia. Oikeasti moni /kaikki tekevät lapsia. Jopa ne joiden ei pitäisi, että geenit mädänneet tai sairas lapsiraukka. Tai muita ongelmia. Mutta osa ei taas löydä ehkä sopivaa kumppania tai ei itse ole.

Vierailija
65/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista "mieli muuttuu kun se oikea osuu kohdalle" jutuista tulee sellainen mielikuva, että jos pariskunta ei halua lapsia, niin eivätkö he silloin ole oikeita toisilleen. Oon naimisissa ja vapaaehtoisesti lapseton, parempaa puolisoa en voisi kuvitella enkä häntä missään tapauksessa vaihtaisi. Mun mielestä me ollaan juuri oikeat toisillemme ja meidän yhteensopivuutta vain lisää se, että kumpikaan ei lapsia halua.

Jos ikää on yli 50 niin mieli ei kyllä muutu, mutta joskus esim. omien vanhempien kuolema voi laukaista lapsihaaveita. Tiedän tällaisen tapauksen. Mutta eivät kaikki koskaan muuta mieltään.  

Tunnen pariskunnan, jossa mies olisi halunnut lapsia ja hän joskus juttelee siihen suuntaan, mistä voi arvata, että hän pohtii millaista olisi omien lasten kanssa oleminen nyt kun olisivat jo aikuisia. Onhan se erilaista, koska lapsista yleensä on apua monissa asioissa ja iloa myös, jos ollaan hyvissä väleissä. Toki lapsesta voi olla tosi paljon huolta ja vaivaa, jos hänellä on ongelmia, sellainenkin tapaus tuttavapiiristä löytyy.

Vierailija
66/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset muuttuvat ja ihmisten mieli muuttuu ajan myötä..

Naisilla pari kertaa päivässä.

Vierailija
67/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua naiselle jos on mennyt parhaat vuodet hukkaan.

Teen töitä miesvaltaisella alalla. Minulla on korvat....

Töissä kuultua:

-Muutithan sinäkin tyttöystän kanssa asumaan?!

-Joo, mut en mä nyt mitään omaa asuntoon sen kanssa hommaa. Ihan vuokralla vaan. Mä olen nuori ja on paljon näkemättä ja kokematta, siis naisia( remakkaa naurua porukalla päälle).

-Juu mul on rahaa ostaa tämmönen, kun muija ja niitten porukat maksaa kaikki.  On sen verran hyvät oltavat, että Elinan kanssa täytyy olla varovainen,  ettei jää kii( irvistelyä). 

Vain muutama esimerkki...miesmaailman aatoksia.

Vierailija
68/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että niin moni täällä olettaa ap:n olevan nainen.

Vierailija
69/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex ei halunnut lapsia, kas kummaa uuden puolison kanssa niitä tuli 3. 

Vierailija
70/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua naiselle jos on mennyt parhaat vuodet hukkaan.

Teen töitä miesvaltaisella alalla. Minulla on korvat....

Töissä kuultua:

-Muutithan sinäkin tyttöystän kanssa asumaan?!

-Joo, mut en mä nyt mitään omaa asuntoon sen kanssa hommaa. Ihan vuokralla vaan. Mä olen nuori ja on paljon näkemättä ja kokematta, siis naisia( remakkaa naurua porukalla päälle).

-Juu mul on rahaa ostaa tämmönen, kun muija ja niitten porukat maksaa kaikki.  On sen verran hyvät oltavat, että Elinan kanssa täytyy olla varovainen,  ettei jää kii( irvistelyä). 

Vain muutama esimerkki...miesmaailman aatoksia.

Millaisella työpaikalla noin puhutaan? 

Vierailija
71/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se välttämättä ole yritetty.

Vahingot on yllättävän yleisiä ihan oikein käytetystä ehkäisystä huolimatta.

Mulla on niitä 2.

Vierailija
72/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän parikin tapausta jossa lapsia on haluttu sitten kyllä seuraavan kumppanin kanssa vaikka ensimmäisen ei. Itse asiassa toinen myönsi minulle aika suoraan että erosi ensimmäisestä vaimostaan koska huomasi että ei halua lapsia juuri hänen kanssaan mutta haluaisi niitä kyllä muuten.

Vierailija
73/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harva soveltuu vanhemmaksi, miesten on helppo haluta lapsia kun niiden ei tarvitse sitä lasta kantaa sisällä ja kokea raskausajan kipuja ja vaivoja, saattavat muuttaa mieltänsä vauvan syntymän jälkeen ja lähteä lätkimään. 

Vierailija
74/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jos et halua lapsia - päästä nainen ajoissa etsimään uutta kumppania. Tiedän miehiä, jotka olivat liian heikkoja eroamaan. Sitten nainen jäi vastoin tahtoaan lapsettomaksi.

Vierailija
75/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kanssa homma tuntuu toimivan ja toisen kanssa ei. Tai toinen on äutimateriaalia ja toinen tuntuu syystä tai toisesta huonolta vanhemmaksi.

Ei tämä nyt mikään maailmanluokan ihme ole.

Vierailija
76/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mies yrittää sitouttaa nuoren puolison yhteisillä lapsilla, kun tietää että muuten suhde ei ole pitkäikäinen.

Vierailija
77/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei exä halunnut lapsia, ja siksi erosimmekin. Teki lapsen kuitenkin uuden kanssa. Erosivat alle parin vuoden päästä. Tapasin hänet ja hän kertoi että uusi oli maanitellut tekemään lapsen vaikka hän ei olisi halunnut. Itse en olisi voinut pakottaa toista isäksi, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään että suostuu siihen jos ei halua.

Vierailija
78/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä vannoutuneen vela-pariskunnan mies erosi 40+ ikäisenä ja teki nopeassa tahdissa hieman nuoremman kumppanin kanssa kaksi lasta. Oli kova paikka ex-vaimolle, mutta hän löysi kyllä itse toisen vela-miehen kumppanikseen. Veloille on keski-iässä kysyntää, on helpompi niin, vaikka itsellä olisikin lapsia.

Tätä epäilen, että tuskin on ollut vela-naiselle mitenkään kova paikka.

Ihmiset vain kaukaa katsoo tilannetta ilman tietoa totuudesta ja tekee omia johtopäätöksiä, jotka kertovat enemmän katsojasta kuin kohteesta.

Ensinnäkin se on yleensä nainen, joka erosta päättää ja siihen on painavat syyt.

Toisekseen, velat ei ihan oikeasti halua lasta eikä niitä kiinnosta, jos joku muu pilaa elämänsä lapsilla. Jos se on ex, luultavasti huokaisee helpotuksesta ettei itse joutunut hommaan mukaan ja pääsi pois painostuksen alta.

Itsekin jätin miehen tuon takia eikä tosiaankaan haittaa, että teki lapsen uuden kanssa. Olen onnellinen molempien puolesta. Itsekin löysin uuden miehen, joka ei halua lapsia, hänellä tosin on yksi ja hyvä niin. Itse en lasta hoida, siihen vedän rajan.

Se on totta, että lapsettomille on kysyntää. Usein eronneet isät etsivät lapsetonta naisystävää.

Vierailija
79/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei halunnut lapsia sun kanssa. 

Vierailija
80/90 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun kanssa homma tuntuu toimivan ja toisen kanssa ei. Tai toinen on äutimateriaalia ja toinen tuntuu syystä tai toisesta huonolta vanhemmaksi.

Ei tämä nyt mikään maailmanluokan ihme ole.

Omassa tuttavapiirissä tämä "äitimateriaali" on ollut päällepäsmärinaisia, jotka vain päättävät että lapsi tulee, vaikka mies epäröi.. Ovat hyvin yllättyneitä kun mies ei muutukaan onnelliseksi painostetusta isyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan