Miten kukaan voi olla kyykkyasennossa minuuttia pidempään?
Ihmettelyni että miten kukaan voi olla kyykkyasennossa minuuttia pidempään?
Itse en kykene kyykkyyn siten että kantapäät osuisi maahan, varpaillaan pystyn, mutta jalat puutuu jo lyhyessä ajassa.
Joskus nähnyt jonkun kyykkivän tuossa kyykkyasennossa pidempääkin jossain saleilla, että kummastelee miten kukaan siihen pystyy?
Verenkierto ja hermot on puristuksissa samantien itellä että pahaa tekee.
Kommentit (45)
Opettelin lapsena eikä taito näin 52 vuotiaanakaan ole minnekään kadonnut.
Kaapelihommissa joutuu kykkimään kuin paskalla olisi metsässä.
No Linda ei nyt ihan ollut mutta kyllä yhden biisin voi helposti kyykkyviuluttaa. Kyykkyvatkauksella etupyllyn pesu vie julkisissa tiloissa ainakin 5-10 minuuttia. Olen jonossa vuoroani odotellut huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan, yllättävän monet ihmiset ovat todella könttyröitä.
Könttyrä? En ole koskaan kyennyt pysymään kyykyssä, painoa 50 tai 90, sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Slaavit kykenee jopa päiviä.
Olen suomalainen ja kykenen
Ottaa tarpeeksi leveän kyykky asennon niin kyllä menee ne kantapäätkin lattiaan ja on ihan mukava olla.
Vierailija kirjoitti:
Opettelit? Jaa miten tuo opetellaan? Jos ei fysiikka taivu siihen..
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se vitsi. Lapsena kun tuon opettelee ja käyttää niin luusto kasvaa sen mukaiseksi. Sitten tuo toimii loppuiän. Mutta kun kyykkiminen lopetetaan ja lapset laitetaan penkille istumaan niin luusto kasvaa sitten sellaiseksi että se sopii penkille, ei kyykkimiseen.
No ainakin joogatunnilla ollaan useampi minuutti syväkyykyssä.
Vierailija kirjoitti:
Jalat tarpeeksi leveelle
Silti ne puutuu heti ne jalat veri ei kierrä.
Vierailija kirjoitti:
Jalat tarpeeksi leveelle
Ihan samanlailla se onnistuu jalat yhdessäkin. Pääsen myös yhdellä jalalla kyykkyn ja ylös mistään tukea ottamatta.
Helpompaa ja mukevampaa kuin tuolilla istuminen...piti tietty huvikseen kokeilla. Tuolissa jalat puutuu. Ei voi olla luonnollista ihmiselle!
Ylipaino tuo vaikeuksia ja sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettelit? Jaa miten tuo opetellaan? Jos ei fysiikka taivu siihen..
Varmaan uskomatonta mutta olemalla kyykyssä. Kyllä ne kaikkien ihmisten pohkeet siihen ajastaan venyy.
Mä voin olla vaikka tuntikausia syväkyykyssä. En ymmärrä miten kantapäät edes nousee ilmaan, kuulostaa hankalalta keikkumiselta.
Uskotaan, yllättävän monet ihmiset ovat todella könttyröitä.