Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 0000 € omaisuusraja eläkkeisiin

Vierailija
01.03.2026 |

... muiden yukien tavoin. Rikkaat ei tartte almuja.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisen asumistuki.  Muutan vuokra-asuntoon jonka vuokra on 520 euro + vesi 23 euroa. Yksiön kokoinen kaksio, 35 neliötä. Ei omaisuutta, eläke brutto 1800 euroa.

Ei asumistukea sanoo laskuri.

No, 1800€ on ihan riittävä tulo jos asumismenojen jälkeen jää yli tonni muihin menoihin. Mihin ihmeeseen tähän nyt vielä asumistukea tarvittaisiin.

Ihmettelee nettoveronmaksaja.

Vierailija
82/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis varakkaat eläkeläisethän ovat itse työtuloillaan nuo eläkkeensä säästänyt ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten pankkitileile. Kukaan ei myöskään tarvitse yli 50 000€ asuntoa. Ottamalla nämä ylimääräiset rahat ja kalliit asunnot valtion haltuun, saadaan velat maksettua.

Vierailija
84/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko treenannut idioottimaisuutta.  Hyvin on tuottanut tulosta.

Onko treeniaika 7-23

Vierailija
85/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möksä, Audi ja Harrikka myyntiin. Sillä tuo tavoite saavutetaan. Pärisyttelet sitten Soliferilla kylänraittia. 

Vierailija
86/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeisiin voisi pistää 2000 euroa kuukaudessa ylittävälle osuudelle 90 prosentin veron. Työssäkäyvien ei tarvitse maksaa elättien luksuselämää.

Jep, ehdottomasti, saat 2100 euroa eläkettä, siitä tuo 90% veroa, nettona 210 e. Ja sitten jos saat 1900 e eläkettä, niin mikäs sitten on veroprossa sun logiikallasi 20%? 

Vierailija
87/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeisiin voisi pistää 2000 euroa kuukaudessa ylittävälle osuudelle 90 prosentin veron. Työssäkäyvien ei tarvitse maksaa elättien luksuselämää.

Millaista luksuselämää elää kahdella tonnilla?

Vierailija
88/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisen asumistuki.  Muutan vuokra-asuntoon jonka vuokra on 520 euro + vesi 23 euroa. Yksiön kokoinen kaksio, 35 neliötä. Ei omaisuutta, eläke brutto 1800 euroa.

No, 1800€ on ihan riittävä tulo jos asumismenojen jälkeen jää yli tonni muihin menoihin. Mihin ihmeeseen tähän nyt vielä asumistukea tarvittaisiin.

Huomaa brutto oli tuo. 19 % verotus.   En tarvikaan mutta tarkistin kun täällä aina melskataan eläkeläisten hyvistä asumistuista.  Tonni jää elämiseen. 

Vierailija
89/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis varakkaat eläkeläisethän ovat itse työtuloillaan nuo eläkkeensä säästänyt ?

eivät ole itse säästäneet kuin n. 20 %:ia, eläkerahastojen rahastointiasteet ovat matalia. Loput n. 80 %.ia kerätään eläkemaksuista, joita tämän hetken palkansaajat maksavat. 

Käytännössä Suomen eläkejärjestelmä on eläkejakojärjestelmä. Se toimii niin kauan, kun maksajia on tarpeeksi. Siksi sitä kutsutaan myös pyramidihuijaukseksi

Vierailija
90/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaten pankkitileile. Kukaan ei myöskään tarvitse yli 50 000€ asuntoa. Ottamalla nämä ylimääräiset rahat ja kalliit asunnot valtion haltuun, saadaan velat maksettua.

Oletko kännissä tähän aikaan päivästä? Ja vielä maanantaina.

Vierailija
91/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möksä, Audi ja Harrikka myyntiin. Sillä tuo tavoite saavutetaan. Pärisyttelet sitten Soliferilla kylänraittia. 

Eipä ole mitään noista.

Vierailija
92/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yli 40?  Ja lapsesi jo jalat oman pöydän alla?  Nelikymppisenä hlö on maksanut yhteiskunnan panostuksen itseensä.

Vierailija
93/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eivät ole itse säästäneet kuin n. 20 %:ia, eläkerahastojen rahastointiasteet ovat matalia. Loput n. 80 %.ia kerätään eläkemaksuista, joita tämän hetken palkansaajat maksavat. 

Käytännössä Suomen eläkejärjestelmä on eläkejakojärjestelmä. Se toimii niin kauan, kun maksajia on tarpeeksi. Siksi sitä kutsutaan myös pyramidihuijaukseksi

Kuka maksoi edellisten eläkeläisten eläkkeet, kysyy just eläkkeelle jäänyt.

Vierailija
94/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisiä haukkuva ketju vol. 1458788456423145678

Vierailija
95/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyajan hyvinkoulutetut ihmiset eivät erota vakuutusta ja talletustiliä toisistaan 

Vierailija
96/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksoi edellisten eläkeläisten eläkkeet, kysyy just eläkkeelle jäänyt.

nykyisen järjestelmän perusta luotiin 1960-luvulla. Sitä ennen oli yksittäisiä eläkekassoja.

Mutta jakojärjestelmä toimii niin kauan, kun vanhushuoltosuhteen pyramidi seisoo pohjallaan. Pyramidin kääntyessä kärjelleen kuten Suomessa maksajia ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi. Tämä tapahtuu silmiemme edessä Suomessa tällä hetkellä.

On muistettava, että järjestelmän muuttaminen jälkikäteen ts. ansaittujen eläkkeiden leikkaaminen on myös vaikeaa. Syynä ei ole vain kiukkuinen eläkeläisväestö, vaan se merkitsee, ettei kukaan enää tiedä eläkettään jatkossa. Eläkkeitä voisi muutella jälkikäteen miten vain. 

Toisin sanoen seurauksena on moraalikato eläkejärjestelmää kohtaan. Toisaalta se olisi hyväkin asia, koska se pakottaisi nykyiset nuoremmat sukupolvet säästämään omaa eläkettään

Vierailija
97/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yli 40?  Ja lapsesi jo jalat oman pöydän alla?  Nelikymppisenä hlö on maksanut yhteiskunnan panostuksen itseensä.

Olen yli 55 vuotias palkansaaja, jonka veroprosentti on 27. Ihmettelen vain sitä verotuksen määrää joka tarvittaisiin kaikkien valittajien tarpeiden tyydyttämiseksi.

Asumme maassa jossa verosuunnittelua (lue: välttelyä ja eläkemaksujen skippaamista) harrastetaan pienessä piirissä. Itse en tähän piiriin kuulu, kun nautiskelen progression suomasta agressiosta. Pitäisi vissiin ryhtyä kotirouvaksi, massimuijaksi tai muuksi pöytälaatikkoyrittäjäksi. Loppuisi valittajien rahoittaminen tähän.

Vierailija
98/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin mutta sitten ei kyllä peritä eläkevakuutusmaksujakaan ja palautetaan viivästyskorkoineen kaikki tähän mennessä maksamani.

Vierailija
99/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii oikein hyvin, että säästän itse eläkkeeni. Palkasta eläkemaksujen pidättäminen pitää silloin lopettaa myös. Saan varmasti sijoitettua ne tuottavammin kuin eläkevakuutusyhtiöt ja saan myös kaiken itselleni ilman persaukisten sosiaalisiipeilijöiden sponsorointia.

Vierailija
100/100 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii oikein hyvin, että säästän itse eläkkeeni. Palkasta eläkemaksujen pidättäminen pitää silloin lopettaa myös. Saan varmasti sijoitettua ne tuottavammin kuin eläkevakuutusyhtiöt ja saan myös kaiken itselleni ilman persaukisten sosiaalisiipeilijöiden sponsorointia.

Taitaa mennä niin, että jatketaan elämistä velaksi seuraavat 10 vuotta. Ja sitten maksetaan velat pois sillä rahalla jota yhteiskunnasta löytyy. Ainoa missä rahaa ehkä on taitaa olla eläkeyhtiöt. Jos jotain jää jäljelle, niin hyvä mutta en ole kovin optimistinen tavasta jolla tuhlaa rahojaan nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän