Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 0000 € omaisuusraja eläkkeisiin

Vierailija
01.03.2026 |

... muiden yukien tavoin. Rikkaat ei tartte almuja.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko opiskellut tyhmyyttä?

Vierailija
2/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa voisi ajaa alas nämä pyramidihimmelit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sellainen ongelma, että työssäkäyvien ihmisten palkoista on suoraan pidätetty osa  työeläkelaitoksiin ja työnantajat ovat sinne maksaneet myös osansa. Eli sinne sijoitetut rahat ovat sen palkansaajan tienaamia. Toki jokainen sukupolvi maksaa käytännössä vanhempiensa eläkkeitä, koska zysteemin aluksi eläkkeelle pääsi ihmisiä, jotka eivät olleet systeemiin kartuttaneet lainkaan tai hyvin vähän rahaa. Mikäli ei olisi työeläkejärjästelmää ihmisille pitäisi maksaa  tämä rahastoitava osa palkkana. Se, että amerikassa on korkeammat palkat perustuu siihen, että työntekijät saa koko palkkansa itse ja itse ostavat sairaus- ja eläketurvaa.

Vierailija
4/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkeyhtiöiden maksamat työeläkkeet eivät ole tukia, idiootti.

Vierailija
5/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sellainen ongelma, että työssäkäyvien ihmisten palkoista on suoraan pidätetty osa  työeläkelaitoksiin ja työnantajat ovat sinne maksaneet myös osansa. Eli sinne sijoitetut rahat ovat sen palkansaajan tienaamia. Toki jokainen sukupolvi maksaa käytännössä vanhempiensa eläkkeitä, koska zysteemin aluksi eläkkeelle pääsi ihmisiä, jotka eivät olleet systeemiin kartuttaneet lainkaan tai hyvin vähän rahaa. Mikäli ei olisi työeläkejärjästelmää ihmisille pitäisi maksaa  tämä rahastoitava osa palkkana. Se, että amerikassa on korkeammat palkat perustuu siihen, että työntekijät saa koko palkkansa itse ja itse ostavat sairaus- ja eläketurvaa.

Me freelancerit maksamme itse oman sosiaali- ja eläketurvamme lakisääteisen YEL:n muodossa. YEL-maksu on yli 20 % työtuloista, samoin on työskentelyapurahoista pidätettävä MYEL. Emmekä me saa edes palkkaa, puhumattakaan että saisimme sen kokonaan itse. Me saamme palkkioita joista vähennetään normaali ennakonpidätys.

Vierailija
6/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke ei ole almu, vaikka sinulle tosin on kai turha sellaista yrittää selittää, koska älyllinen tasosi on poikkeuksellisen matala.

Vierailija
7/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ehdotit 500000 varallisuusrajaa eli puolta miljoonaa? Mikset samantien viittä miljardia, dr. Evil. 

Toki asuntoa lukuunottamatta? Kyllähän jokaisella puoli miltsiä käyttelyrahaa on  

Vierailija
8/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on hyvä asia.Alas eläkehuijaus

Vierailija
9/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me freelancerit maksamme itse oman sosiaali- ja eläketurvamme lakisääteisen YEL:n muodossa. YEL-maksu on yli 20 % työtuloista, samoin on työskentelyapurahoista pidätettävä MYEL. Emmekä me saa edes palkkaa

Teillehän maksaakin sitten valtio eläkkeen.

Vierailija
10/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat ne. Nykyiset työssäkäyvät maksavat eläkeläisten leveän elämän veroluontoisilla eläkemaksuilla.

Vierailija
11/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ne. Nykyiset työssäkäyvät maksavat eläkeläisten leveän elämän veroluontoisilla eläkemaksuilla.

Elätti alapeukuttaa.

Vierailija
12/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo just, kyllä on tietoa.    Miten pärjäätte hleensä työelämässä jos asioiden ymmärtäminen vaikeaa? 

Vierailija
13/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaapeeen täytyy olla storm 1516 tyhmin idiootti. Tai sitten huippukoulutettu erikoismies joka laitetaan väsäämään kaikkein vaativimmat provot? 

Vierailija
14/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sentään suurimman osan eläkemaksuista maksavat työnantajat ja jos pullamössö sattuu erehtymään töitä tekemään, niin hänkin saa eläkemaksut verovähennyksiin.

Vierailija
15/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeisiin voisi pistää 2000 euroa kuukaudessa ylittävälle osuudelle 90 prosentin veron. Työssäkäyvien ei tarvitse maksaa elättien luksuselämää.

Vierailija
16/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii, että eläkevakuutusyhtiö maksaa palkasta suoraa napsitut summat korkoineen takaisin. Pärjään kyllä sillä noin 500 000 eurolla, jonka olen säästänyt ja joka on yli 30 vuotta korkoa kasvanut.

Vierailija
17/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sentään suurimman osan eläkemaksuista maksavat työnantajat ja jos pullamössö sattuu erehtymään töitä tekemään, niin hänkin saa eläkemaksut verovähennyksiin.

Palkansaajan niskaan ne joka tapauksessa kaatuvat, vaikka niitä miten yritettäisiin piilottaa. Sen takia meillä on jättityöttömyys, kun eläkemaksut näivettävät koko talouden.

Vierailija
18/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olet töitä tehnyt?  

Vierailija
19/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii, että eläkevakuutusyhtiö maksaa palkasta suoraa napsitut summat korkoineen takaisin. Pärjään kyllä sillä noin 500 000 eurolla, jonka olen säästänyt ja joka on yli 30 vuotta korkoa kasvanut.

Ei ole enää paljon maksettavaa, se on mennyt vanhusten elättämiseen, eikä sitä takaisin saa.

Vierailija
20/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkelaitoksilla ei ole verotusoikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä