Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 0000 € omaisuusraja eläkkeisiin

Vierailija
01.03.2026 |

... muiden yukien tavoin. Rikkaat ei tartte almuja.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii, että eläkevakuutusyhtiö maksaa palkasta suoraa napsitut summat korkoineen takaisin. Pärjään kyllä sillä noin 500 000 eurolla, jonka olen säästänyt ja joka on yli 30 vuotta korkoa kasvanut.

Näinhän sen pitäisikin mennä.

Vierailija
22/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeisiin voisi pistää 2000 euroa kuukaudessa ylittävälle osuudelle 90 prosentin veron. Työssäkäyvien ei tarvitse maksaa elättien luksuselämää.

Meinaatko että saat sossusta enemmän jos eläkeläisiä verotetaan niin paljon että heidänkin nettonsa oikeuttaa sinne luukulle sun kanssa?

Työnantajaliitot pystyvät kyllä huolehtimaan asioistaan, sinun ei tarvitse.  Heillä on vaikutusvaltaakin enemmän.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii, että eläkevakuutusyhtiö maksaa palkasta suoraa napsitut summat korkoineen takaisin. Pärjään kyllä sillä noin 500 000 eurolla, jonka olen säästänyt ja joka on yli 30 vuotta korkoa kasvanut.

Ei ole enää paljon maksettavaa, se on mennyt vanhusten elättämiseen, eikä sitä takaisin saa.

Siis eläkelaitokset .  . Noh,  sää et ymmärrä.  Jankkaa.   Eläkelaitoksen kukkaro onnkuitenki eri kukkaro kuin vaikka Kelan.  Liian vaikea juttu sulle 

Vierailija
24/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työeläkeyhtiöiden maksamat työeläkkeet eivät ole tukia, idiootti.

Ovat ne. Nykyiset työssäkäyvät maksavat eläkeläisten leveän elämän veroluontoisilla eläkemaksuilla.

Onneksi sentään suurimman osan eläkemaksuista maksavat työnantajat ja jos pullamössö sattuu erehtymään töitä tekemään, niin hänkin saa eläkemaksut verovähennyksiin.

Palkansaajan niskaan ne joka tapauksessa kaatuvat, vaikka niitä miten yritettäisiin piilottaa. Sen takia meillä on jättityöttömyys, kun eläkemaksut näivettävät koko talouden.

Jos eläke vielä käytettäisiin kotimaan taloudessa eikä espanjan eikä temutettaisi tai hillottaisi eläkkeitä pankkitileillä.

Vierailija
25/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on eläkkeensä ansainnut. Myös rikkaat. Ja tuo puolen miljoonan omaisuus ei lopulta ole paljon. Sitä vain kertyy kun nuorena ja sopivaan maailman aikaa on aloittanut. Tai jos esim. Omistaa Helsingistä asunnon. Asuntoa ei voi syödä eikä sillä elä, joten sinänsä järjellä kun ajattelee niin aloittajan kommentti on täysin logiikkaa vailla. 

Vierailija
26/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sellainen ongelma, että työssäkäyvien ihmisten palkoista on suoraan pidätetty osa  työeläkelaitoksiin ja työnantajat ovat sinne maksaneet myös osansa. Eli sinne sijoitetut rahat ovat sen palkansaajan tienaamia. Toki jokainen sukupolvi maksaa käytännössä vanhempiensa eläkkeitä, koska zysteemin aluksi eläkkeelle pääsi ihmisiä, jotka eivät olleet systeemiin kartuttaneet lainkaan tai hyvin vähän rahaa. Mikäli ei olisi työeläkejärjästelmää ihmisille pitäisi maksaa  tämä rahastoitava osa palkkana. Se, että amerikassa on korkeammat palkat perustuu siihen, että työntekijät saa koko palkkansa itse ja itse ostavat sairaus- ja eläketurvaa.

Me freelancerit maksamme itse oman sosiaali- ja eläketurvamme lakisääteisen YEL:n muodossa. YEL-maksu on yli 20 % työtuloista, samoin on työskentelyapurahoista pidätettävä MYEL. Emmekä me saa edes palkkaa

Voi sentään. Pystytte kuitenkin tekemään pimeästi tiliä ihan mukavasti.

Vierailija
27/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se eläkeloisspämmääjä ennättikin jo tänne ketjuun.juuri vastasin toiseen ketjuun säästöistä

Vierailija
28/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sellainen ongelma, että työssäkäyvien ihmisten palkoista on suoraan pidätetty osa  työeläkelaitoksiin ja työnantajat ovat sinne maksaneet myös osansa. Eli sinne sijoitetut rahat ovat sen palkansaajan tienaamia. Toki jokainen sukupolvi maksaa käytännössä vanhempiensa eläkkeitä, koska zysteemin aluksi eläkkeelle pääsi ihmisiä, jotka eivät olleet systeemiin kartuttaneet lainkaan tai hyvin vähän rahaa. Mikäli ei olisi työeläkejärjästelmää ihmisille pitäisi maksaa  tämä rahastoitava osa palkkana. Se, että amerikassa on korkeammat palkat perustuu siihen, että työntekijät saa koko palkkansa itse ja itse ostavat sairaus- ja eläketurvaa.

Vuoden eläkemaksurahoja siis käytetään eläkkeellä olevien eläkkeiden maksuun, koska niitä rahoja ei ole vielä sijoitettu. Se on vain kätevä tapa suojata sijoitettuja eläkevaroja, ei muuta. Kyllä jokaiselle työssäkäyvälle merkitään maksetut eläkemaksut sinne eläkekertymään eli kukaan ei maksa vanhempiensa eläkkeitä, vaan ne eläkkeet maksetaan eläkejärjestelmästä. 

Koko vuoden eläkemaksuista osa menee myös eläkejärjestelmän toimintakuluihin ja loppuraha, joka oli esimerkiksi vuonna 2024 yhteensä 3,2 miljardia euroa, menee eläkevaroihin sijoitettavaksi. Vuoden 2024 lopussa eläkevarat olivat kasvaneet 274 miljardiin euroon. Puhdas sijoitustuotto oli n. 19,5 miljardia. 

Vierailija
29/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeisiin voisi pistää 2000 euroa kuukaudessa ylittävälle osuudelle 90 prosentin veron. Työssäkäyvien ei tarvitse maksaa elättien luksuselämää.

Meinaatko että saat sossusta enemmän jos eläkeläisiä verotetaan niin paljon että heidänkin nettonsa oikeuttaa sinne luukulle sun kanssa?

Työnantajaliitot pystyvät kyllä huolehtimaan asioistaan, sinun ei tarvitse.  Heillä on vaikutusvaltaakin enemmän.   

En ole saanut sossusta koskaan lanttiakaan.

Vierailija
30/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ne. Nykyiset työssäkäyvät maksavat eläkeläisten leveän elämän veroluontoisilla eläkemaksuilla.

Lopeta tuo nolo höpinä. Et edes its ymmärrä mistä puhut. Jos tilanne olisi noin, selitäpäs minne nykyisten eläkeläisten eläkekertymät hävisivät? Sinäkö ne veit?

Ikävä esimerkki siitä miten Suomessa nykyään ilmainen koulutus menee hukkaan, kun ei ymmärretä edes perusasioita. 

Vierailija
31/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas jos omistaa vanhan talon Mikkelissä on näemmä niin rikas ettei tarvii eläkettä.

Vierailija
32/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 0000 € omaisuusraja eläkkeisiin

Julkiselle puolelle tämä sääntö.

Yksityinen puoli rahatoinut eläkkeet.

Vierailija
33/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aloituksen on selkeästi tehnyt ihminen, joka ei ole päivääkään tehnyt töitä eikä ole koskaan nähnyt palkkakuittia. Surullista.

Näin pitkälle on mennyt vastakkainasettelu ha ääriajattelu, ettei ymmärretä edes sitä, miten yhteiskunta toimii ja mitä kuuluu jokaisen palkansaajan elämään.

Rautalangasta: palkasta menee osa joka kuukausi eläkemaksuihin, samoin työnantaja maksaa. 

Vierailija
34/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo nolo höpinä. Et edes its ymmärrä mistä puhut. Jos tilanne olisi noin, selitäpäs minne nykyisten eläkeläisten eläkekertymät hävisivät? Sinäkö ne veit?

Ikävä esimerkki siitä miten Suomessa nykyään ilmainen koulutus menee hukkaan, kun ei ymmärretä edes perusasioita. 

Ihmetellyt kun ihmiset kertovat olecansa korkeapalkkaisissa asiantuntijatehtävissä eivätkä ymmärrä työeläkejärjestelmää.  Tai erota kelaa ja työeläkeyhtiöitä toisistaan.  Tai tiedä että työnantaja vuosittaun ilmoittaa jokaisen työntekijän vuositulot eläkejörjestelmään  eli kyllä ne on korvamerkitty ne maksut.

Ihan korkeakoulutukseen yhteiskuntaoppia. 

Vierailija
35/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko opiskellut tyhmyyttä?

Kyllä olen Riikka P

Vierailija
36/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan eläkkeessä tuo raja voisi olla. Työeläkkeessä ei, koska on itse työllä kerätty. Eläkekatto tosin voisi olla kaikille, kukaan ei tarvitse vuodessa yli 100 000e eläkettä. 

Vierailija
37/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran yksinhuoltajana juuri erottuani juoposta  niin kokonaista 500euroa muuttokustannuksiin.piti kuulemma seuraavasta palkasta maksaa takaisin,eipä ollut millä maksaa kun oli vuokra takuuvuokrineen maksettavan ja lapset elätettävänä.Ei ole peritty tähän päivään mennessä takaisin.tästä kuusitoista vuotta😄

Vierailija
38/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä työttömät anarkistit loistaa kyllä aina älyllään. 🤣

Vierailija
39/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1940 ja 1950 luvulla syntyneet saavat jokaista maksamaansa eläkemaksumarkkaa/euroa kohden paljon enemmän vastineeksi eläkettä kuin minä 1960-luvulla tulen eläkettä saamaan! Systeemi on yksinkertaisesti epäreilu. Kukahan on siis osaksi vapaamatkustaja ja nauttii eläkkeestä meidän nykyisten työssäkäyvien rahoilla! Enkä usko, että systeemiä koskaan korjata paremmaksi,ei indeksileikkauksilla eikä veronkorotuksilla, vaikka Niemelä VVM väläyttää,että eläkkeisiin pitäisi koskea ensi hallituskaudella! Mulla on eläkeikä 65,6 v ja ehkä se nostetaan 70 vuoteen.

Vierailija
40/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkkeet eivät ole tukia. Ja eläkevakuutusyhtiöt eivät ole valtion hallussa, vaan yritysten, maksettujen eläkemaksujen suhteessa, josta yritykset voivat nostaa rahaa investointeihin jne. 

Palkansaajan rahaksi ne muuttivat, kun henkilö pääsee eläkkeelle ja silloinkin vain kuolemaan saakka. 

Eikä eläkkeitä peri perikunta, vaan ainoastaan vainajan alaikäiset lapset saavat eläkettä/elareita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi