Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka 20 eurolla saa viikon ruokaostokset?

Vierailija
28.02.2026 |

En usko!

Kommentit (248)

Vierailija
141/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitalven pakkasella sun ruuat jäätyy ulkona joten pidä ne kylmälaukussa.  Et tarvi jääkaappia. 

Vierailija
142/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollanen pakaste sei uunissa pari päivää sitä syö 4€ .  

Kypsennettyä kalaa ei sitten kannata enää lämmittää uudeksi ruoaksi, sillä sen valkuainen ei enää ole ravintorikasta.  Syö mieluummin huoneenlämpöisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen rahkaa tulee marjoja tai hedelmiä joten kyllä se riittää. Ja minun paketti kanaa oli 700g eikä 400g. En osta marinadissa muhivia kanoja vaan maustamatonta ja liemetöntä lihaa. En myöskään syö 400g lihaa päivässä. Edelleen: vastasin omasta puolestani, tee sinä samoin äläkä tule minun vastaustani kyseenalaistamaan.

Ei tule mitään marjoja ja hedelmiä, koska ne eivät mahdu 20€/viikko budjettiin kaiken listatun lisäksi. Ja vaikka tulisikin 250g on ihan normaali määrä rahkaa per ateria. Eli kilo riittää neljäksi päiväksi, ei 7 päiväksi. Turhaan kiukuttelet siitä, että kaikki eivät syö kuin 3-.vuotias lapsi. 

Johan minä kirjoitin, että pakastimessa oli valmiiksi marjoja, ei ollut tarvetta niitä ostaa. Ja minun marjat mansikoita lukuunottamatta eivät ole maksaneet kuin vaivan, sillä olen poiminut puolukat ja mustikat itse. 

Vierailija
144/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, ei ole ollut ikinä itkupotkuraivariakaan. Enkä ole vielä ikinä kituuttanut tai ostanut elintarvikkeita mahdollisimman halvalla. Edullisesti kylläkin. En tule onnelliseksi jos syön 500 g lohta kerralla tai samankokoisen pihvin vaan tulee huono olo eli ähky. Miten ihmeessä sait tuollaisen kirjoituksen aikaiseksi, että syön vähän. Syön vanhaan hyvään tapaan kolme kertaa päivässä enkä suosi minkäänlaisia välipaloja ja makeita syömisiä. Hoikka ja hyvätuloinen olen ja aivan erinomainen kokki jo teinistä asti kun äiti ja mummu opettivat. 

No mitä sitten kitiset suursyömäreistä? Etkö oikeasti tajua, että ihmiset ovat erilaisia eikä sinun onnesi ole kaikkien onni? 

Vierailija
145/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänää 2 pakettia kaurahiutaleita 2 e, 3 kiloa porkkanoita 3, 500 g kuivattuja härkäpapuja 3 e, paketti kanajauheliha 3e, 500 g tumma pasta 1 e, 3 tomaattimurska 2 e, 15 kpl kananmuna 3 e, ruisjauho 1kg 2e. Noilla viikon menee ja jää ylikin.

Vierailija
146/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen rahkaa tulee marjoja tai hedelmiä joten kyllä se riittää. Ja minun paketti kanaa oli 700g eikä 400g. En osta marinadissa muhivia kanoja vaan maustamatonta ja liemetöntä lihaa. En myöskään syö 400g lihaa päivässä. Edelleen: vastasin omasta puolestani, tee sinä samoin äläkä tule minun vastaustani kyseenalaistamaan.

Ei tule mitään marjoja ja hedelmiä, koska ne eivät mahdu 20€/viikko budjettiin kaiken listatun lisäksi. Ja vaikka tulisikin 250g on ihan normaali määrä rahkaa per ateria. Eli kilo riittää neljäksi päiväksi, ei 7 päiväksi. Turhaan kiukuttelet siitä, että kaikki eivät syö kuin 3-.vuotias lapsi. 

Johan minä kirjoitin, että pakastimessa oli valmiiksi marjoja, ei ollut tarvetta niitä ostaa. Ja minun marjat mansikoita lukuunottamatta eivät ole maksaneet kuin vaivan, sillä olen poiminut puolukat ja mustikat itse. 

Eli et ymmärrä, miten ruuan hinta lasketaan. Etkä tajua sitäkään, että ei ne marjavarastot loputtomia ole. Jossain vaiheessa sinun tarvitsee ostaa lisää. 

Vierailija
147/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen saanut  tämän viikon ruuat nollalla eurolla. Saanko nyt mitalin? 

Vierailija
148/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ostin 7pakaste pitsaa liitelistä.

Liiteli!  Kertoo jo aika paljon.

Vierailija
149/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohen päästä ja perkuista keitän aina kalakeiton. Itse en perkaa vaan kalakaupassa perataan ja filetoidaan eikä maksa lisää yhtään.

Melko sukea keitto, jos pelkät perheet ovat aineksina :D 

Paras keittohan siitä tulee kun pää ja perkeet on mukana, eikä niitä syödä vaan poistetaan kun keitto on valmis. Tottakai kalaa on keitossa. Te ette edes tahdo ymmärtää näitä kirjoituksia.

Aiemmin sanoit, että keität keiton perkeistä. Nyt sitten selittelet, ettet keitäkään, vaan pelkkä liemi tulee perkeistä. Kannattaa opetella suomea niin ei tarvitse selitellä jälkikäteen. 

Minä en ollut tuo alkuperäisen viestin kirjoittaja vaan komppasin kommenttia. Eiköhän jokainen muu, paitsi sinä, ymmärtänyt mitä perkeiden käyttö keitossa tarkoita. Teet itsestäsi ihan naurettavan kun jankkaat joka asiaa. Sen sijaan että edelleenkään vastaa, mitä ruokia itse syöt viikon aikana.

Vierailija
150/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia jota en tule koskaan ymmärtämään: Vauvapalstalaisten tarve kilpailla siitä, kuka syö kaikkein vähiten. 

Vierailija
151/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vaan sanoko, että käytte töissä, jos laskette mitä ruoka maksaa. Eiks kertakäynti K-Rautaan olis fiksumpaa.

Vierailija
152/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ensin laskea montako päivää viikossa on.  Sitten mitä kaapeissa on ennestään ja lisätä niihin. Teet ostoslistan , tarkan suunnitelman.   Älä mieti mitä tekee mieli vaan millä pärjäät viikon.  Jos pussi perunasipulia maksaa 2€ niin sä pärjäät 2 päivää sillä. Ei mikään pakko laittaa sekaan muuta kuin ripaus suolaa.  Jos haluat voi laittaa ne euron lihapullat pussista tai nakkeja nuggetteja. Mutta kun lisäät hiukan vettä 3 desiä ja uuniin olet iloinen.   Kun muistaa vaikka että aamulla on kiva juoda kuppi teetä , paahtoleipä viipale .  Et sä voi viikon ruokia vetää vatsaasi päivässä. 

Vierailija
153/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla kympillä ostaa vaikka monen viikon ruuat. (Sarkomaa-kokoomus)

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…

Vierailija
154/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa, porkkanaa, sipulia, kurkkua, tomaattia, spagettia, riisiä, kanaa, lihaa ja munia.

Vierailija
155/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut tuo alkuperäisen viestin kirjoittaja vaan komppasin kommenttia. Eiköhän jokainen muu, paitsi sinä, ymmärtänyt mitä perkeiden käyttö keitossa tarkoita. Teet itsestäsi ihan naurettavan kun jankkaat joka asiaa. Sen sijaan että edelleenkään vastaa, mitä ruokia itse syöt viikon aikana.

Jokainen muu paitsi sinä ymmärsi, että keitto-kommentti oli vttuilua näille "minäpä syönkin vain pelkkiä perkeitä" tyypeille. 

Vierailija
156/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympillä saa bolognese-pinaatti-jauheliha-pastaa viikoksi...

Vierailija
157/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään ostamassa ensi viikon ruokatarpeet. Lasku oli 250€. Onneksi ei tarvitse kituuttaa nälkäkuurilla. 

Vierailija
158/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta 20 eurolla kaikkein edullisimpia perunoita ja kaurahiutaleita.

Mistä saat proteiinia?

Esimerkiksi kaurasta. Kaurahiutaleissa on proteiinia 13g-16g/100g. Ei kovinkaan paljoa vähempää kuin esim. maitorahkassa. 

Keskimäärin aikuisen suositeltu päivittäinen proteiinin saanti on noin 0,8 g painokiloa kohti. 70 kg painava aikuinen saisi päivän proteiinit pelkästään kaurahiutaleista, jos söisi noin 435 g kuivaa kaurahiutaletta. Valmiina puurona tuo olisi 1,5 litraa puuroa. Kukapa tuollaisia määri puuroja syö?

Vierailija
159/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä ostin 7pakaste pitsaa liitelistä. Maksoi jotain 13e,oli alessa. Siinä jo 7 päivän lämpöiset ja lopuilla rahoilla vaikka makaroonia,margariinia ja jauhoja. Ja vielä jää rahaa. Vaikka kasviksia, eurolla kilo.

siltä näytät- kasvot näkyy- herneet marjat laatukuidut näkyy iho, tukka, kasvot.ns valmiiksi jo pestyt ns keittojuurekst jossa superifoodia.  vamis rasia-koko kombo... toki paista pannulls kivikylän nakit tai heidän lenkki. ja porkkannaa,pottuja -annabella  - voit lisätä  ns löylylenki tai kivilylän nakit ai ...

jos ei rahaa noihin- osrarakas edes munia- saar protniinä.   oikein kir. tulin just lannerangankleukkaua- anteeks--- odotan siirtoa huoneeseen

Vierailija
160/248 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parilla kympillä ostaa vaikka monen viikon ruuat. (Sarkomaa-kokoomus)

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…

Onko tuo aineissa?