Miten muka 20 eurolla saa viikon ruokaostokset?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupasta kokonainen lohi 9,90€. 2kg pussi perunoita 1,50€, pakastekasviksia 2x2kg yht. 2,20€, paketti kanan ohut fileitä 4,20€, 2x500g rahkaa 3€. Tekee yhteensä 20,80€. Riittää minulle viikoksi ja osa kalasta menee pakastimeen. Kotona valmiiksi puurohiutaleita, pastaa, riisiä ja paljon marjoja ja munia. Noin satanen kuussa menee ruokakauppaan.
Lohta ja muussia parin päivän lounailla
Kanapihvejä ja pakastekasviksia parin piävän lounailla
Rahkaa 4 aamuna
Missä loput viikon ruuat ovat?
Sulla on joko huono mielikuvitus mitä tulee ruoanlaittoon tai syöt itse yli kulutuksen tai molempia.
Sulla on joko huono mielikuvitus mitä tulee ruoanlaittoon tai syöt itse yli kulutuksen tai molempia.
Ai mielikuvituksellako se maha täytetään, kun kaupasta ostetut tuotteet on syöty päivän 4 :D
Vierailija kirjoitti:
Oon 50+ ja hyvin riittää MINULLE. En vastannutkaan MUIDEN puolesta, onko tämä vaikea sisäistää? Minä en tiedä mitä ja minkä verran muut syö mutta minulla hyvin kohtuulliset päiväannokset enkä pode nälkää. Jos sanotaan ettei viikon ruokaostosten hankkiminen 20€ ole mahdollista niin herättääkö se niin paljon vihaa jos omasta puolestani vastaan että minulta onnistuu? Sinä saat kuluttaa ruokakauppaan niin paljon kuin haluat ja ostaa mitä haluat enkä tule sitä moralisoimaan mutta anna minunkin vastata ilman kettuilua, sopiiko?
Kannattaisi syödä riittävästi niin ei tulisi tuollaista 3-vuotiaan tasoista nälkäkiukkua.
Teinillä meni pata jumiin. 😂
No kerropa sinä loistokkaalla mielikuvituksella ja Michelin tason kokkaustaidoillasi, mitä SINÄ valmistaisit listatuista aineksista siten, että saat 7 päiväksi 5 ateriaa. Odotan innolla kokkausneron leimausia.
Vierailija kirjoitti:
saa kai sillä jos ostaa pelkkää makaronia mut ei saa jos haluaa vähän terveellisempää ostaa
Ei mitään makaroneja vaan porkkanoita, perunoita, linssejä, euron/kg hedelmiä, ruisjauhoja, halpisrahkaa, kaurahiutaleita yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkilista (~20 €)
Peruna 2 kg ~2 €
Porkkana 1 kg ~1 €
Sipuli 1 kg ~1,5 €
Halvat nakit 400 g ~2 €
Kuivatut punaiset linssit 500 g ~1,5 €
Kaurahiutaleet 1 kg ~1 €
Ruisleipä ~2 €
Kananmunat 10 kpl ~2,5 €
Maito 1 l ~1 €
Omenat 1 kg ~2 €
Margariini / levite ~1,5 €
👉 Yhteensä noin 18- 20 € kaupasta riippuen.
Noista nyt ei viikoksi kunnon ruokaa saa aikaan mitenkään päin. Välipaloja läinnä.
En kirjoittanut listaa, mutta saisin noista linssikeiton, dalin, munakkaan, lyttyperunoita ja uunijuureksia, nakkikeiton, nakkimunakkaan, sipulikeiton, nakkeja ja perunamuusia, kaurapuuroa, uuniomenoita, porkkanaomenaraastetta lisukkeeksi etc jos olisi vielä jauhoja tulisi leipää, naania, puuroon tehtyjä sämpylöitä etc
Vierailija kirjoitti:
Ai mielikuvituksellako se maha täytetään, kun kaupasta ostetut tuotteet on syöty päivän 4 :D
Jos sinä vedät 700g kanaa, kennon kananmunia, kilon rahkaa, 2kg perunoita, toista kiloa lohta ja 4kg kasviksia muutamassa päivässä niin se olet kyllä sinä jolla on ongelmia syömisen kanssa.
Syökää jotain terveellisempää kalaa kuin lohta. Se ei ole tullut pitkään aikaan enää luonnon puhtaista virtaavista vesistä eikä ole eettistäkään.
En kirjoittanut listaa, mutta saisin noista linssikeiton, dalin, munakkaan, lyttyperunoita ja uunijuureksia, nakkikeiton, nakkimunakkaan, sipulikeiton, nakkeja ja perunamuusia, kaurapuuroa, uuniomenoita, porkkanaomenaraastetta lisukkeeksi etc jos olisi vielä jauhoja tulisi leipää, naania, puuroon tehtyjä sämpylöitä etc
No si sinulla ei selkeästi ole mitään käryä siitä, millaisia määriä aineksia yksi ruokalaji vie. Jos ostat yhden 200g paketin nakkeja (sen isompaa et saa 2 eurolla) se ei ikinä tule riittämään KOLMEEN ruokalajiin. Valoja päälle nyt!
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö syöt kilon perunoita ja puoli kiloa lohta per ateria?
Kokonainen lohi ei missään todellisuudessa paina kahta kiloa, kun sen perkaa syömäkuntoon.
Ja missä todellisuudessa on väitetty, että painaisi? Luepa tarkemmin tuo, mistä lainauksen nappasit. Aiempi väitti, että siitä saa (ostokset kokonainen lohi ja 2 kg perunoita) perunamuusia ja lohta kaksi (2) annosta. Jolloin tässä todellisuudessa oletus on, että siitä saa yhden kilon lohta, jolloin kaksi ruoka-annosta olisi kilo perunoita ja puoli kiloa lohta.
Ei todellakaan saa viikon ruokia tuolla summalla - paitsi siinä tapauksessa, että ei syö viikon aikana riittävästi. Kai viikon ruuat saa vaikka eurolla, jos tilanne on se, että näkee nälkää. Jos oikeasti 20 eurolla pitäisi pystyä syömään niin, että ei ole aliravittu, voi hyvin tiukalla budjetoinnilla ja tarkalla annostelulla saada summan riittämään 3 päiväksi, jos yrittää venyttää neljän päivän budjetiksi, joutuu kyllä tinkimään terveellisyydestä ja ravintosuosituksista ja todennäköisesti ei nälkä pysy poissa.
Jos sinä vedät 700g kanaa, kennon kananmunia, kilon rahkaa, 2kg perunoita, toista kiloa lohta ja 4kg kasviksia muutamassa päivässä niin se olet kyllä sinä jolla on ongelmia syömisen kanssa.
Kilo rahakaa menee helposti neljässä päivässä 250g per päivä ei ole paljon. Paketti kanaa ei ole 700g, vaan 400g, kun puhutaan halvimmasta paketista. 400g riittää kahdelle aterialle. Ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: Aamuisin kaurapuuro marjoilla ja raejuustolla, keitetty kananmuna. (Raejuustoa oli vielä jääkaapissa). Lounaaksi kalamedaljonki ja uunijuurekset. Välipalaksi rahkaa ja marjoja. Päivälliseksi kananfile riisillä ja kasviksia. Iltapalaksi teetä ja itsetehtyä sämpylää kananmunalla. Perunapussi riittää minulle pidemmäksi aikaa kuin 2 päiväksi ja filepaloja on paketissa 5, joten nekin riittää 5'lle päivälle kun syön samana päivänä muutakin kuin kanaa. Perunaviipaleista teen välillä wrappeja, joihin voi käyttää täytteenä ihan mitä vaan. Ja 4kg kasviksia ei myöskään kulu minulla kahdessa päivässä.
Niin? Tuossa oli 2-4 ruuat. Viikossa on 7 päivää.
Itse asiassa kirjoitin tuohon YHDEN päivän esimerkkiruoat. Kyllä ostamillani aineksilla 7 päivälle saa vallan mainiosti syötävää. Huomaa, ettei täällä ilmeisesti enää tehdä ruokia valmiiksi itse tai sitten joku salikörmy siellä vastaa että vähintään kilo pitää olla lihaa per päivä. Kuten sanoin, vastasin vain omasta puolestani, en muiden. Tee sinä samoin.
Ja missä todellisuudessa on väitetty, että painaisi? Luepa tarkemmin tuo, mistä lainauksen nappasit. Aiempi väitti, että siitä saa (ostokset kokonainen lohi ja 2 kg perunoita) perunamuusia ja lohta kaksi (2) annosta. Jolloin tässä todellisuudessa oletus on, että siitä saa yhden kilon lohta, jolloin kaksi ruoka-annosta olisi kilo perunoita ja puoli kiloa lohta.
Siinä todellisuudessa, kun kirjoitettiin, että syön 2 kiloa lohta parissa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
ei mitenkään, siis miten pas ka an tilaan tämän maan köyhät pitää ajaa ennenkuin keskiluokka herää heitä puolustamaan.
Keskiluokkahan maksaa jo muutenkin kaiken. Ihmiset on opetettu, sekä omat että tulijat, jäämään tukien varaan. Nyt on 18 vuotta jatkuneet juhlat lopullisesti ohi. Seuraavalla hallituskaudella julkista taloutta leikataan 8 - 11 miljardia euroa. Eli vielä ei ole leikkauksia nähtykään. Pitkällä aikavälillä tilanne tervehtyy jo sillä että tulijoiden virta tyrehtyy kun sana kiirii ja tänne jo päässeet häipyvät Ruotsiin. Säästyy 2 miljardia joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki: Aamuisin kaurapuuro marjoilla ja raejuustolla, keitetty kananmuna. (Raejuustoa oli vielä jääkaapissa). Lounaaksi kalamedaljonki ja uunijuurekset. Välipalaksi rahkaa ja marjoja. Päivälliseksi kananfile riisillä ja kasviksia. Iltapalaksi teetä ja itsetehtyä sämpylää kananmunalla. Perunapussi riittää minulle pidemmäksi aikaa kuin 2 päiväksi ja filepaloja on paketissa 5, joten nekin riittää 5'lle päivälle kun syön samana päivänä muutakin kuin kanaa. Perunaviipaleista teen välillä wrappeja, joihin voi käyttää täytteenä ihan mitä vaan. Ja 4kg kasviksia ei myöskään kulu minulla kahdessa päivässä.
Itse asiassa kirjoitin tuohon YHDEN päivän esimerkkiruoat. Kyllä ostamillani aineksilla 7 päivälle saa vallan mainiosti syötävää. Huomaa, ettei täällä ilmeisesti enää tehdä
Tämä voi nyt järkyttää sinua, mutta kerron silti: Kaikilla ihmisillä ei ole yhtä niukka tarve ruualle kuin sinulla. Osa meistä tekee fyysistä työtä ja liikkuu aktiivisesti. Silloin ei joku hikinen kanapihvi riitä mihinkään.
Minä saan vuoden ruuat 20 eurolla. Syön vain yhden riisinjyvän päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö syöt kilon perunoita ja puoli kiloa lohta per ateria?
Kokonainen lohi ei missään todellisuudessa paina kahta kiloa, kun sen perkaa syömäkuntoon.
Lohen päästä ja perkuista keitän aina kalakeiton. Itse en perkaa vaan kalakaupassa perataan ja filetoidaan eikä maksa lisää yhtään.