Miksi joka päivä mietin itsaria vaikka tänäänkin on ollut mukava päivä.. :/
Sellainen kaiku tulee jostain sisältä, etten vain jaksa elämää enkä kuulu tänne. Elää jotenkin ihan vierasta taajuutta muihin verrattuna. On tosi vaikea olla täällä.
Tänään kuitenkin taas oli mukava päivä. Näin ystävää, oli hyvää ruokaa, kävin ulkoilmassa ja tuli puuhailtua. Silti vain itsari ajatukset on läsnä tänäänkin, haluaisi vain pois ja kotiin tai lepoon miten vain.
Kellään muulla?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Jeesus auttaa ja vapauttaa.
Olisi auttanut jo aika montaa rukoilijaa, jos olisi oikeasti olemassa. Eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Uskonto on samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu hörhöily.
Koeta kestää vaan päivä kerrallaan.
Niin muidenkin on tehtävä. Jokaisella on omat ahdistuksen aiheensa.
Kaikki ihmiset ajattelevat itsemurhaa. Ajatukset ovat kuitenkin vain ajatuksia, ja vain harva alkaa suunnitella sitä, puhumattakaan että toteuttaisi suunnitelmansa.
Suosittelen että annat itsellesi luvan ajatella itsemurhaa. Voi olla että ajattelu riittää, eikä sinun tee mieli mennä pidemmälle. Kukaan ei kieltää sinua ajattelemasta.
Itsemurhien ehkäisykeskukseen pääsee valitettavasti puhumaan ammattiauttajalle vasta epäonnistuneen yrityksen jälkeen.
Fel i huvudet? Svar på frågan: nej.
Koska olet itsekeskeinen itsesääli-ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi auttanut jo aika montaa rukoilijaa, jos olisi oikeasti olemassa. Eipä ole näkynyt eikä kuulunut. Uskonto on samanlainen sairaus kuin mikä tahansa muu hörhöily.
Minulla on erilainen tarina:
Olin pahassa kriisitilanteessa neljä vuotta sitten. " Huusin" tuskissani Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen sain vastaanottaa uskoa, uudestisynnyin, ja Jeesus tuli elämääni. Hän pelasti minut.
Toi rauhan ja merkityksen. Arvot menivät uusiksi. Näin kävi minulle 50v iässä, maaliskuussa 2021. Kiitos Jeesus !
Mulla elämänlaatu ei ole päätähuimaava ja monesti tullut mieleen päivien päättäminen. Mutten aio sitä tehdä koska uskon Jumalaan ja Raamatussa sanotaan "Älä tapa". Toinen painava syy on läheiset, perhe ja ystävät. En heille halua semmoista taakkaa antaa kannettavaksi että joutuisivat suremaan itsemurhan tehnyttä. Kolmas syy on uteliaisuus. Haluan katsoa elämän loppuun asti, sitten ainakin tiedän millaista se on.
Tee itsesi tärkeäksi jollekin. Jos masennus on sen verran kurissa, että pystyt sitoutumaan asioihin, hanki joku autettava. Ystävä, eläin, vapaaehtoistyö.
Saatat oppia arvostamaan itseäsi ja elämääsi sitä kautta, että näet ja koet vieressä, kun joku MUU arvostaa sinua ja sinun elämääsi. Opit mallista. Se on maailman tehokkain keino ja tämän takia myös lasten tulo parantaa monen (narsistisesta) masennuksesta. Itsemurhalla fantasiointi on narsismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on erilainen tarina:
Olin pahassa kriisitilanteessa neljä vuotta sitten. " Huusin" tuskissani Jumalaa apuun. Pian sen jälkeen sain vastaanottaa uskoa, uudestisynnyin, ja Jeesus tuli elämääni. Hän pelasti minut.
Toi rauhan ja merkityksen. Arvot menivät uusiksi. Näin kävi minulle 50v iässä, maaliskuussa 2021. Kiitos Jeesus !
Lisäys: kehotan kaikkia joilla on tuskaisuutta ( ja toki kaikki muutkin) kääntymään rakastavan Jumalan puoleen!
Kaikkea Hyvää!
Ei ole itsemurha ajatuksia koskaan, sillä olen jo kauan sitten päättänyt etten ikinä tee itsemurhaa
Voi olla, että olet ajatellut itsemurhaa, pois pääsyä tms, niin kauan, että ajatus on tullut vakiintuneeksi ajatukseksi.
Mitä tehdä. Lopettaa itsemurhan ajatteleminen. Ajatella jotain kivaa sen sijaan. Kuinka. Puhdista ajatuksesi. Samalla tavalla kuin jostain tulee tapa, kun sitä toistetaan, se lakkaa kun sitä ei enää toisteta.
Voidaan todeta ettei tänne kukaan sen kummemmin kuulu. Mutta täällä me eletään.
Vierailija kirjoitti:
Tee itsesi tärkeäksi jollekin. Jos masennus on sen verran kurissa, että pystyt sitoutumaan asioihin, hanki joku autettava. Ystävä, eläin, vapaaehtoistyö.
Saatat oppia arvostamaan itseäsi ja elämääsi sitä kautta, että näet ja koet vieressä, kun joku MUU arvostaa sinua ja sinun elämääsi. Opit mallista. Se on maailman tehokkain keino ja tämän takia myös lasten tulo parantaa monen (narsistisesta) masennuksesta. Itsemurhalla fantasiointi on narsismia.
Täytyykö tuo narsisti sana todella upottaa ihan jokaikiseen ketjuun oli aihe mikä hyvänsä?
Ihmisellähän on hyvä olla harrastuksia jotka antavat aivoille töitä. On hyvä ettei järjessään taannu ja rydhdy esim. persiúilemaan eli ympäristölle vaaralliseksi.
Kärsin masennuksesta, add ja muuta. Sitä jotenkin ajattelee mitä tukevaisuus tuo tullessan ja että olisi parempi kuin kuolisi. Nyt varsinkin kun rahat on loppu, on lainaa ja putkiremppakin on tulossa. Ei vaan tahdo jaksaa tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Fel i huvudet? Svar på frågan: nej.
Tråkigt om du anser att psykiska problem betyder att man har fel i huvudet. Lite empati och förståelse för de drabbade skulle inte skada!
Minulla on skitsofrenia ja todella vaikeita päiviä välillä, mutta nautin kuitenkin elämisestä enkä ole ikinä ajatellut itsemurhaa.
Minun elämäni on mennyt ajan kanssa kokoajan vain huonompasn suuntaan. Aina ajatellaan kun ikää kartuu ja kun ihminen on parisuhteessa, niin pohjat sen kuin vankistuu. Itselle on käynyt päinvastoin. Olen eronnut parisuhteesta 3 kertaa ja joka kerta olen ollut entistä enemmän hajalla ja entistä köyhempi. Minulla on tapana antaa liikaa näissä suhteissa ja joudun aina kynityksi Epäitsekkyys on kostautunut. Nyt elän tilanteessa, etten meinaa kestää öitä. Synkät ajatukset valtaa mielen ja olen epätoivoinen. Yritän pyristellä päivän kerrallaan, mutta ei tämä hyvältä näytä.
...