Miten muka 20 eurolla saa viikon ruokaostokset?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Ja missä todellisuudessa on väitetty, että painaisi? Luepa tarkemmin tuo, mistä lainauksen nappasit. Aiempi väitti, että siitä saa (ostokset kokonainen lohi ja 2 kg perunoita) perunamuusia ja lohta kaksi (2) annosta. Jolloin tässä todellisuudessa oletus on, että siitä saa yhden kilon lohta, jolloin kaksi ruoka-annosta olisi kilo perunoita ja puoli kiloa lohta.
Siinä todellisuudessa, kun kirjoitettiin, että syön 2 kiloa lohta parissa päivässä.
Lohen annoskoko on 150-200g per nuppi, kilosta lohta saa 5-6 annosta.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joko huono mielikuvitus mitä tulee ruoanlaittoon tai syöt itse yli kulutuksen tai molempia.
No kerropa sinä loistokkaalla mielikuvituksella ja Michelin tason kokkaustaidoillasi, mitä SINÄ valmistaisit listatuista aineksista siten, että saat 7 päiväksi 5 ateriaa. Odotan innolla kokkausneron leimausia.
No johan minä vastasin aiemmin jossa kerroin esimerkkipäivän. Jos toistan samalla tavoin esimerkkipäivät ruoat x 7 niin hyvin riittää nuo ainekset. Osasta kalaa ja osasta perunoita on tarkoitus myös tehdä kalakeitto mutta sen teko menee myöhemmäksi, siksi osa kalasta meni pakastimeen, sekä lohipastaa. Leivät teen itse, silloin harvoin kun niitä syön. Kuiva-ainekaapissa oli jo valmiiksi mm. pastaa, riisiä, jauhoja, gnocceja ja orzoa koska ne riittää kerrallaan 2-3 kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä todellisuudessa on väitetty, että painaisi? Luepa tarkemmin tuo, mistä lainauksen nappasit. Aiempi väitti, että siitä saa (ostokset kokonainen lohi ja 2 kg perunoita) perunamuusia ja lohta kaksi (2) annosta. Jolloin tässä todellisuudessa oletus on, että siitä saa yhden kilon lohta, jolloin kaksi ruoka-annosta olisi kilo perunoita ja puoli kiloa lohta.
Siinä todellisuudessa, kun kirjoitettiin, että syön 2 kiloa lohta parissa päivässä.
Lohen annoskoko on sen verran, että tulee maha täyteen. Se voi olla vaikka 500g jos siltä tuntuu. Sinä et päätä kenenkään muun puolesta, paljonko hän saa syödä.
Ukrainassa maksaa kilo riisiä 1€ . Patonki 80 cnt . Vuokrat 200€ ja 100€ on 5000 Ukrainan hyriarahaa.
Olen vähäisesti satunnaisesti liikkuva nainen ja minulla olisi kauhea nälkä jos söisin lähinnä perunaa ja kaurahiutaleita. Kulutan kuitenkin n. 1800kcal/päivä. Sain nipistettyä ruoat 28€/vko. Siihen kuuluu 2 lämmintä ruokaa (noin 250g annos, jos olisi keittoa niin pitäisi olla isompi) ja 3 välipalaa. Välipaloiksi syön yleensä karjalanpiirakoita margariinilla, mysliä+jogurttia tai kaurapuuroa+pakastemarjoja. Lisäksi porkkanaa. Nuo välipalat pitää kylläisenä. En jaksaisi nälkäisenä kärvistellä. Xtra myy edullista rahkaa, mutta ei sovi laktoosi-intoleraatikoille. Ihmisen pitäisi myös saada ruoasta kaikki tarvitsemansa ravintoaineet ja riittävästi kaloreita. Esim. omassa ruokavaliossani ei ole riittävästi c-vitamiinia tai kasviksia. Onneksi se on väliaikainen ratkaisu.
Missä tuo on määritelty? Mitä tapahtuu, jos syönkin 210g per ateria?
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupasta kokonainen lohi 9,90€. 2kg pussi perunoita 1,50€, pakastekasviksia 2x2kg yht. 2,20€, paketti kanan ohut fileitä 4,20€, 2x500g rahkaa 3€. Tekee yhteensä 20,80€. Riittää minulle viikoksi ja osa kalasta menee pakastimeen. Kotona valmiiksi puurohiutaleita, pastaa, riisiä ja paljon marjoja ja munia. Noin satanen kuussa menee ruokakauppaan.
Sitten kun kuopuskin muuttaa pois kotoa niin aion elää juuri näin. No ehkä pistän kympin extraa viikossa hedelmiin ja kasviksiin.
Suuri osa suomalaisista on suursyömäreitä, mikään ei riitä. Välipaloja ja iltapaloja mätetään kaiken lisäksi sitten vielä sipsit ja irtokarkit vaikka on ruokaa syöty jo valtava lautasellinen pari tuntia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa saadakin, mutta ei terveellisesti. Minä ostin juuri 9 päivän ruoat 40€:lla. Ja tämä summa sisältää myös 4€ levyn suklaata ja valmisruokia.
Mitä terveysruokaa ne suklaat ja valmiruoat on?
Sitä juuri tarkoitin että ne on kalliita. Että tuosta voisi nipistää.
Kilo perunoita maksaa tyyliin euron, päälle esim 300g parsakaalia (maksaa n. 1,5e tällä hetkellä), sipuli , kaalia... Ananasta saa myös nyt suht hyvään hintaan.
Maustamatonta jugurttia, kaurahiutaleita, papuja erilaisia. Kuivattua soija rouhetta/paloja, tai vastaavia herneversioita. Jos rahaa jää yli, niin pidän jääkaapissa aina ketsuppia ja majoneesia.
Kyllä sillä 20 edellä pärjää, jos ei osta mitään höttöä ja ostaa paljon kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa suomalaisista on suursyömäreitä, mikään ei riitä. Välipaloja ja iltapaloja mätetään kaiken lisäksi sitten vielä sipsit ja irtokarkit vaikka on ruokaa syöty jo valtava lautasellinen pari tuntia sitten.
Ja sekös ahdistaa teitä "kaksi nakkia riittää viikon aterioihin ja vielä menee osa pakkaseen" kituttajia :D
Mulle tuli nälkä kun luin näitä niinpä teen kaurahiutalepuuron mikrossa iltapalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan saa viikon ruokia tuolla summalla - paitsi siinä tapauksessa, että ei syö viikon aikana riittävästi. Kai viikon ruuat saa vaikka eurolla, jos tilanne on se, että näkee nälkää. Jos oikeasti 20 eurolla pitäisi pystyä syömään niin, että ei ole aliravittu, voi hyvin tiukalla budjetoinnilla ja tarkalla annostelulla saada summan riittämään 3 päiväksi, jos yrittää venyttää neljän päivän budjetiksi, joutuu kyllä tinkimään terveellisyydestä ja ravintosuosituksista ja todennäköisesti ei nälkä pysy poissa.
Kerro ihmeessä myös mitä sinä ostat ja mitä ruokia teet? Kerro myös kaikki viikottaiset ostokset (mukaanluettuina herkut ja alkoholi).
500g pussi soijarouhetta vastaa noin 2,8kg jauhelihaa ja kustantaa kaupasta riippuen noin 3,5€
Vierailija kirjoitti:
En kirjoittanut listaa, mutta saisin noista linssikeiton, dalin, munakkaan, lyttyperunoita ja uunijuureksia, nakkikeiton, nakkimunakkaan, sipulikeiton, nakkeja ja perunamuusia, kaurapuuroa, uuniomenoita, porkkanaomenaraastetta lisukkeeksi etc jos olisi vielä jauhoja tulisi leipää, naania, puuroon tehtyjä sämpylöitä etc
No si sinulla ei selkeästi ole mitään käryä siitä, millaisia määriä aineksia yksi ruokalaji vie. Jos ostat yhden 200g paketin nakkeja (sen isompaa et saa 2 eurolla) se ei ikinä tule riittämään KOLMEEN ruokalajiin. Valoja päälle nyt!
Ne ovat toki vaihtoehtoja. Paljon saa noilla aineksilla ruokaa, mutta voivat ne riittääkin. Ei niitä montaa mene kyllä munakkaaseen, siihen tulee myös perunaa ja sipulia. Keitonkin voi tehdä kasvispohjaisesti ja perunamuusin kanssa loput. Et kai sinäkään yksin syö paketillista nakkeja kerralla? Nakit vaihtaisin esim. papuihin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohen annoskoko on sen verran, että tulee maha täyteen. Se voi olla vaikka 500g jos siltä tuntuu. Sinä et päätä kenenkään muun puolesta, paljonko hän saa syödä.
Etkö ole sisäistänyt vielä sitä, että mahaa ei syödä TÄYTEEN. Syödään että tulee kylläiseksi ja sillä siisti.
Vierailija kirjoitti:
Viikon nakkikeiton tekee kympillä, siihen päälle puuroa, omenoita ja ruisleipää, niin helposti pärjää.
Miten syöt nakkikeitttoa viikon kun siitä tulee 3-4 annosta? Ja lämpimiä aterioita 2x päivässä
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupasta kokonainen lohi 9,90€. 2kg pussi perunoita 1,50€, pakastekasviksia 2x2kg yht. 2,20€, paketti kanan ohut fileitä 4,20€, 2x500g rahkaa 3€. Tekee yhteensä 20,80€. Riittää minulle viikoksi ja osa kalasta menee pakastimeen. Kotona valmiiksi puurohiutaleita, pastaa, riisiä ja paljon marjoja ja munia. Noin satanen kuussa menee ruokakauppaan.
Kuka enää syö jotain vammaista kannibaalilohta? Hyi hitto. Jos ei vapaata kalaa saa niin sitten saa olla syömättä. Älkää hyvät ihmiset noita tunkkaisia sairaita allaskaloja syökö.
Vierailija kirjoitti:
500g pussi soijarouhetta vastaa noin 2,8kg jauhelihaa ja kustantaa kaupasta riippuen noin 3,5€
Kaikkien vatsa ei muuten kestä soijaa.
Lohen päästä ja perkuista keitän aina kalakeiton. Itse en perkaa vaan kalakaupassa perataan ja filetoidaan eikä maksa lisää yhtään.
Melko sukea keitto, jos pelkät perheet ovat aineksina :D