Miten muka 20 eurolla saa viikon ruokaostokset?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupasta kokonainen lohi 9,90€. 2kg pussi perunoita 1,50€, pakastekasviksia 2x2kg yht. 2,20€, paketti kanan ohut fileitä 4,20€, 2x500g rahkaa 3€. Tekee yhteensä 20,80€. Riittää minulle viikoksi ja osa kalasta menee pakastimeen. Kotona valmiiksi puurohiutaleita, pastaa, riisiä ja paljon marjoja ja munia. Noin satanen kuussa menee ruokakauppaan.
Nyt ei kysytty 3-vuotian lapsen ruokailuja. Aikuiselle tuo määrä riittää max 3 päiväksi.
Oon 50+ ja hyvin riittää MINULLE. En vastannutkaan MUIDEN puolesta, onko tämä vaikea sisäistää? Minä en tiedä mitä ja minkä verran muut syö mutta minulla hyvin kohtuulliset päiväannokset enkä pode nälkää. Jos sanotaan ettei viikon ruokaostosten hankkiminen 20€ ole mahdollista niin herättääkö se niin paljon vihaa jos omasta puolestani vastaan että minulta onnistuu? Sinä saat kuluttaa ruokakauppaan niin paljon kuin haluat ja ostaa mitä haluat enkä tule sitä moralisoimaan mutta anna minunkin vastata ilman kettuilua, sopiiko?
Esimerkkilista (~20 €)
Peruna 2 kg ~2 €
Porkkana 1 kg ~1 €
Sipuli 1 kg ~1,5 €
Halvat nakit 400 g ~2 €
Kuivatut punaiset linssit 500 g ~1,5 €
Kaurahiutaleet 1 kg ~1 €
Ruisleipä ~2 €
Kananmunat 10 kpl ~2,5 €
Maito 1 l ~1 €
Omenat 1 kg ~2 €
Margariini / levite ~1,5 €
👉 Yhteensä noin 18- 20 € kaupasta riippuen.
Oon 50+ ja hyvin riittää MINULLE. En vastannutkaan MUIDEN puolesta, onko tämä vaikea sisäistää? Minä en tiedä mitä ja minkä verran muut syö mutta minulla hyvin kohtuulliset päiväannokset enkä pode nälkää. Jos sanotaan ettei viikon ruokaostosten hankkiminen 20€ ole mahdollista niin herättääkö se niin paljon vihaa jos omasta puolestani vastaan että minulta onnistuu? Sinä saat kuluttaa ruokakauppaan niin paljon kuin haluat ja ostaa mitä haluat enkä tule sitä moralisoimaan mutta anna minunkin vastata ilman kettuilua, sopiiko?
Kannattaisi syödä riittävästi niin ei tulisi tuollaista 3-vuotiaan tasoista nälkäkiukkua.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkilista (~20 €)
Peruna 2 kg ~2 €
Porkkana 1 kg ~1 €
Sipuli 1 kg ~1,5 €
Halvat nakit 400 g ~2 €
Kuivatut punaiset linssit 500 g ~1,5 €
Kaurahiutaleet 1 kg ~1 €
Ruisleipä ~2 €
Kananmunat 10 kpl ~2,5 €
Maito 1 l ~1 €
Omenat 1 kg ~2 €
Margariini / levite ~1,5 €
👉 Yhteensä noin 18- 20 € kaupasta riippuen.
Noista nyt ei viikoksi kunnon ruokaa saa aikaan mitenkään päin. Välipaloja läinnä.
Vierailija kirjoitti:
2500 kcal päivässä x 7 päivää = 17 500 kcal. Eli eurolla saatava tuhat kcal, kaurahiutaleissa on n 350 kcal/ 100g eli sitä nyt sitten ainakin. Lopuilla juureksia
Mitä suurinpiirtein tulee maksamaan jos tilaan kotiinkuljetujsella 17500 kcal. Miten tuo nautitaan?
Vierailija kirjoitti:
2500 kcal päivässä x 7 päivää = 17 500 kcal. Eli eurolla saatava tuhat kcal, kaurahiutaleissa on n 350 kcal/ 100g eli sitä nyt sitten ainakin. Lopuilla juureksia
Aika monella kulutus on tuon alle. Esim. nainen joka kävelee vain pari kertaa viikossa 30min ajan kuluttaa alle 2000.
Tosin tuo summa on silti niin pieni ettei riitä ihmisarvoiseen elämään, vaikka kulutus olisi pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupasta kokonainen lohi 9,90€. 2kg pussi perunoita 1,50€, pakastekasviksia 2x2kg yht. 2,20€, paketti kanan ohut fileitä 4,20€, 2x500g rahkaa 3€. Tekee yhteensä 20,80€. Riittää minulle viikoksi ja osa kalasta menee pakastimeen. Kotona valmiiksi puurohiutaleita, pastaa, riisiä ja paljon marjoja ja munia. Noin satanen kuussa menee ruokakauppaan.
Lohta ja muussia parin päivän lounailla
Kanapihvejä ja pakastekasviksia parin piävän lounailla
Rahkaa 4 aamuna
Missä loput viikon ruuat ovat?
Sinäkö syöt kilon perunoita ja puoli kiloa lohta per ateria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suurinpiirtein tulee maksamaan jos tilaan kotiinkuljetujsella 17500 kcal. Miten tuo nautitaan?
17*Fazerin sininen (noin 1000kcal per levy) plus kotiinkuljetusmaksu. Laske siitä.
Jos saa ilmaista ruokaa niin ostettavat ruoat saa helposti alle 20e viikossa.
Mulla on ilmaiseksi saatuja herneitä, nötköttiä, jauhelihaa, soppaluita, grillimakkaraa, perunaa, maitoa, marjoja, omenoita, kalaa, jauhoja ja puurohiutaleita. Saan ostettua halvemmalla kuin kaupasta munia, porkkanoita, kanaa (ei broileria vaan ehtaa kanaa). Joskus kun osaan avata suuni oikeaan aikaan oikeassa paikassa saan myös törkyhalpaa riistaa. Syyskesällä saan puutarharehuja ilmaiseksi kun autan kaveria sadonkorjuussa, näitä sitten säilön talven varalle.
Kun oikein tiukkaa tekee, niin syön vain noita edellämainittuja. Ja kun oikein hyviä tarjouksia tulee, niin ostan varastot täyteen ja jaan niitä tuleville kuukausille.
Viime vuoden ruokakulut olivat alle 1200e ja siitäkin olisin pystynyt vielä nuukailemaan satasia pois.
Vierailija kirjoitti:
Viikon nakkikeiton tekee kympillä, siihen päälle puuroa, omenoita ja ruisleipää, niin helposti pärjää.
Minulle tulisi ainakin nälkä tuolla ruokavaliolla.
Siten että tankkaa joka toinen viikko jääkaapin ja pakastimen täyteen ja väliviikoilla hakee kaupasta vain pakolliset täydennykset.
Sinäkö syöt kilon perunoita ja puoli kiloa lohta per ateria?
Kokonainen lohi ei missään todellisuudessa paina kahta kiloa, kun sen perkaa syömäkuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon nakkikeiton tekee kympillä, siihen päälle puuroa, omenoita ja ruisleipää, niin helposti pärjää.
Minulle tulisi ainakin nälkä tuolla ruokavaliolla.
Sama. Joku nakkikeitto menee ihan ok lounaalla, mutta ei se koko päiväksi riitä puuron ja leivän ohella. Omenat ovat herkkupaloja, niillä ei nälkä lähde.
Yksinäinen ihminen saa vaikka monen viikon ruuat. Kysy vaikka kokoomuksen Sari Sarkomaalta. Jolle taisi karma iskeä mutta mitään ei oppinut.
Minä saan kesällä viikon ruuat lähes ilmaiseksi. Kalaa järvestä, kasvikset ja marjat puutarhasta. Jauhoja on aina kaapissa sen verran, että saa leipää leivottua.
20 e/vko on vaikeaa. 40 e/2 vko on helpompi. Isot satsit, samoista halvoista tarvikkeista on se ratkaisu. Ja suunnittelu. Jos saa ylimääräistä niin kuivakaapit/säilykkeet täytetään, niin että on kotivaraa pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohta ja muussia parin päivän lounailla
Kanapihvejä ja pakastekasviksia parin piävän lounailla
Rahkaa 4 aamuna
Missä loput viikon ruuat ovat?
Esimerkki: Aamuisin kaurapuuro marjoilla ja raejuustolla, keitetty kananmuna. (Raejuustoa oli vielä jääkaapissa). Lounaaksi kalamedaljonki ja uunijuurekset. Välipalaksi rahkaa ja marjoja. Päivälliseksi kananfile riisillä ja kasviksia. Iltapalaksi teetä ja itsetehtyä sämpylää kananmunalla. Perunapussi riittää minulle pidemmäksi aikaa kuin 2 päiväksi ja filepaloja on paketissa 5, joten nekin riittää 5'lle päivälle kun syön samana päivänä muutakin kuin kanaa. Perunaviipaleista teen välillä wrappeja, joihin voi käyttää täytteenä ihan mitä vaan. Ja 4kg kasviksia ei myöskään kulu minulla kahdessa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Osta 20 eurolla kaikkein edullisimpia perunoita ja kaurahiutaleita.
Peruna 5kg euron,cittaris viimeksi kun ostin.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa saadakin, mutta ei terveellisesti. Minä ostin juuri 9 päivän ruoat 40€:lla. Ja tämä summa sisältää myös 4€ levyn suklaata ja valmisruokia.
Mitä terveysruokaa ne suklaat ja valmiruoat on?