Milloin käytit tietokonetta ekan kerran ja minkä ikäinen olit silloin?
Kommentit (59)
Näkyi löytyvän Googlella vielä TAM-8085:
Paavo Leinonen X:ssä: "Playing with TAM-8085 educational microcomputer from the 80's. #Intel 8085 processor, small monitor ROM and 2k of RAM. https://t.co/btIenlVpRX" / X https://share.google/mNeKCFgmmbLc7plgI
Vuonna 1982, jolloin olin 22-vuotias.
1979 kesätöissä kustantamossa, olin 17v.
Varmaan teininä kasarilla, kun meille hankittiin tietokone. Ms dos siinä oli ja muutamia ohjelmia, joitakin pelejä. En erityisemmin innostunut. Harvoin tuli käytettyä.
Joskus vuosituhannen vaihteessa, olin silloin n. 6-vuotias.
Pelasin tietokoneella ensimmäisen kerran syksyllä 1980. Olin silloin 11v.
Joskus ehkä -87 kuusivuotiaana C64:llä aloin ohjelmoida, lähinnä omasta päästä yksinkertaisia tekoälybotteja tai valmiista listauksista pelejä.
Varmaan joskus 1994-1995 neljävuotiaana. Meillä oli kotona tietokone josta muistan vain miinaharavan.
Parikymppisenä opiskelijana vuonna 1969, jolloin tein myös ensimmäiset tietokoneohjelmani.
-86 keväällä sain oman kotitietokoneen 11 vuotiaana. Sitä ennen tosin oli tullut jo ainakin pelailtua muiden koneilla.
Ensimmäisen Pong klooni tv-pelin sain joskus 1980 tienoilla 5:n ikävuoden hujakoilla.
Tämä ketju sai tajuamaan, miten vanhojen ihmisten kanssa sitä palstalla kirjoitteleekaan... 😅
Mikä lasketaan tietokoneeksi? Lasketaanko reikäkorteilla ladattava magneettireunamuistilla toimivat toimistokoneet tietokoneeksi? Silloin olin 29 -vuotias. Sitä ennen jo kirjoituskoneen näköisellä toimistokoneella magneettireunakorteilla.
Vierailija kirjoitti:
1989, 16v, poikakaverilla oli commodore pelaamiseen.
Oikeesti 1995/
23v, aloitin insinööriopinnot ja ostin koneen koulutehtäviin.
Ei hemmetti, olihan mulla yläasteella valinnaisena atk jo 1987... en edes muistanut koko juttua ennekuin luin ketjua uudelleen. Kepa oli puistattava ope, lähenteli tyttöjä minkä ehti.
Se oli joku Texas instrumentin kone muistaakseni alle parikymppisenä. Sitten tuli Atari ST jonka jälkeen siirryin PC maailmaan 386, 486, Pentium jne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju sai tajuamaan, miten vanhojen ihmisten kanssa sitä palstalla kirjoitteleekaan... 😅
Voi kuule, ajattele, ettö me ollaan kasvettu tietokoneiden mukana alusta asti eli kokemusta riittää. Te nuoret olette syntyneet suoraan digiaikaan ja sitten luulette, että me vanhat ollaan tyhmiä kaikessa. Ne, joilla ei oikeasti ole ollut tietotekniikan kanssa niin paljoa kokemusta ja joille se on ollut suurempi haaste, ovat/alkavat olla jo haudassa.
1985 menin ohjelmointikurssille, 1986 aloitin työssä PC:n käytön kokopäiväisesti.
Taksvärkissä otin lerpuista varmuuskopioita nauhavarmistimelle.
Tais olla IBM 3540:nen ja siitä sitten vietiin data nauhalle ja arkistoon.
Sukulaisilla varmaan pelailin kuusnelosella.