Milloin käytit tietokonetta ekan kerran ja minkä ikäinen olit silloin?
Kommentit (59)
Sain ekan oman Vic-20 (serkun vanha) -88 kun olin 8v. Isä käski opetella käyttämään tietokonetta kun niitä tulevaisuudessa tarvitaan.
Vuonna 1978 pankissa kesätöissä. Olin silloin 18 -vuotias.
80-luvulla. Ensimmäistä "oikeaa" tietokonetta käytin kuusivuotiaana kaverin luona (c64). Tätä ennen pelasin serkun luona jotain videopeliä, joka myöskin on tietokone. Ehkä siis noin 4-5 vuotiaana, vaikea mennä sanomaan tarkkaan.
Taisin aloittaa jotain -85, olin parikymppinen. Jotain koodia väännettiin olikohan kone joku VAX, tai siksi sitä kutsuttiin.
Samoihin aikoihin ostin Sharp kämmentietokoneen/laskimen.
Opiskelin silloin Tekussa insinööriksi.
Muutama vuosi siitä ostin uuden tuliterän pc:n. Koko kesätyötienistit meni siihen.
Vuonna 1979 kesätöissä kunnan virastotalossa. Olin 19-v.
Parikymppisenä opiskelijana n. 1980. Silloin tehtiin itse ohjelmia basicilla.
1989, 16v, poikakaverilla oli commodore pelaamiseen.
Oikeesti 1995/
23v, aloitin insinööriopinnot ja ostin koneen koulutehtäviin.
Eiköhän se ollut tämä sama pöytäkone jota käytän vieläkin. Eli 1998.
Ritva72
2001 tuttavan luona muutamia kertoja. Olin 42. Oman tietokoneen laitoin maaliskuun alkupuolella 2002 eli melkein päivälleen24 vuotta sitten.
12-vuotiaana sain Commodore Vic 20 tietokoneen. Oli jotain 80 luvun alkua.
Meille tuli Vic 20, kun olin alle kouluikäinen. Tarkkaa vuotta en muista, mutta eiköhän isoveljeni osannut jo lukea, kun hän sen sai. Hän meni kouluun vuonna 1985 ja minä 1987, joten tässä välissä se tapahtui.
Yläasteella 1984.
Osallistuin tietokonekerhoon, mutta mielenkiinto hiipui, kun ei ollut mahdollisuutta hankkia omaa konetta ja kurssilla edettiin edustineempien ehdoilla.
En muusta, oliko kone Commodore 64, taisi olla.
Sitten uudestaan amiksessa 1987, IBM:n DOS-koneet ja Macin kottaraisenpönttö.
Tietokonetekniikan tunnilla väännettiin ohjelmaa TAM 8085- koneeseen.
t: nimim. Assburger.
1985 muutin opintojen jälkeen toiseen kaupunkiin ja menin töihin kaupungintalolle. Olin silloin 33-vuotias.
17 v. Amiksessa alettiin opettaa tietotekniikkaa.
Se oli joskus yläasteella kasarilla (86-88?) atk-kerhossa - ei ollut vielä kouluaineena silloin. Muistan kuinka opettaja sanoi, että tässä on näitä ikkunoita, WINDOWS. Oli jännittävää heh. Joillain kavereilla oli jo 80-luvun lopulla tietokoneita ja -pelejä, mutta meillä vasta 10 vuotta myöhemmin. Ekan oman koneen eli läppärin hankin 2000-luvun puolella, käytin kirjaston koneita sitä ennen.
Varmaan joku 8 vuotta ja alustana Commodore kuusnepa.
Lukiossa -84. Meillä oli ATK-niminen valinnaisaine ja siellä koodailtiin Basic-kielellä.
1962 nauhatietokonetta.