Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ymmärsin syyn ahdistukselle ja masennukselle

Vierailija
28.02.2026 |

Se on tekemättömyys. 

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätyrinään kaikkien tuntema Jani Koski, äärioikeistolainen koprofiili ja seksuaalirikollinen.

Vierailija
82/100 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mietit muiden tekemisiä. Keskity omiin juttuihin. Ei ihme, että olet masentunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mietit muiden tekemisiä. Keskity omiin juttuihin. Ei ihme, että olet masentunut

Koska näiden rinki ei jätä mua rauhaan ja on tehnyt jo tarpeeksi rikoksia tähän suuntaan. Siksi somea käytetään omaksi eduksi jatkorikoksia vastaan.

Vierailija
84/100 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Auttaisiko se että katkaisee kaikki yhteydet näihin "jäseniin", blokkaa netissä ja ei tapaa ketään."

Yritetty tätäkin, yli 10 vuoden ajan. Nimikin vaihdettu, aluksi vain blokkasin fb:ssä, sittemmin kaikki some-tilit poistettu, osoite salainen, jo entisessä osoitteessa piilouduin asuntoon, enkä avannut ovea "vanginvartijoille" eli narskun urkkijoille, en liiku enää missään ainakaan yksin, silti narsisti hoveineen ei ole jättänyt rauhaan mua netissä vaan on hiljattain lähestynyt myös sukulaisiani, mikä laukaisi täyden paniikin. Olen saanut tästä tarpeekseni ja iso joukko tietää tästä, silti narsku luottaa siihen, että kaikki katsotaan aina ja joka tilanteessa mun viaksi. 

Lähestymiskielto? Hankala tilanne mutta alkaa kuulostaa tämän narskun toiminta kunnianloukkaukselta ja kiristämiseltä, eli olisiko seuraava taho oikeustalo.<

Näillä on minusta kuulemma feikkiprofiili, jolla ovat kiristäneet mua vuosien ajan. Toki myös kaikenlaisia valheita siellä taustalla, mutta elämästä tulee aika hankalaa, jos iso nistikööri sopii keskenään jotain ja toteuttaa törkeitä rikoksia netissä sekä irl alun perin yhdessä hyväksikäyttämiensä teinityttöjen kustannuksella. Vähän kuin Epsteinin rinki, jossa etukäteen miesporukassa sovittu, ettei näistä asioista puhuta, pannaan vaan ja mahdollisimman nuorta mahdollisimman halvalla, koska yhdessä sovitut valheet pelastavat nämä joka tapauksessa pälkähästä.

Vierailija
85/100 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joku miesten keskenään sopima salaliitto, että jotain vain kusetetaan ja pannaan vaikka väkisin, liittyi siihen Kristinan kaunaan naista kohtaan, ettei tällä saisi olla koskaan mitään, koska häntäkään ei oikein kai koskaan olla oikeasti rakastettu.

Vierailija
86/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Siksi siis ihmiset jäävät töistä niiden syiden takia sairauslomalle kun eivät tee siellä mitään? 

Vierailija
87/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritetty on. 

Haittaisiko sinua se, että sulle huudellaan törkeyksiä päin naamaa, syljetään kasvoille, syytetään asioista, joista et tiedä mitään, tai se, että susta oletetaan asioita, jotka eivät ole totta ja susta puhutaan jatkuvasti pahaa netissä? Minua nimittäin haittaa. 

Haittaisiko sua se, että sua mustamaalataan sun ystäville ja suhteesi sabotoidaan susta levitetyillä valheita? Onko sulle ok, että sun miesystävä pelkää joutuvansa samalla tavalla kiusatuksi, jos on julkisesti sun kanssa yhdessä?

Tätä on siis jatkunut yli 20 vuotta. Aika yksin sitä on joutunut kestämään kaiken, koska muut selvästi pelkäävät näitä narsisteja. Yksi vuosia kestänyt masennus jo selätetty, tätä vastaan en enää jaksa taistella. 

Vierailija
88/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla syynä on miehet. Miehet on luvannut ja vannonut, rikkonut lupauksia, särkenyt sydämen, tuhonnut itsetunnon pettämisillä, vienyt rahat, vienyt luottamuksen, vienyt toivon tulevaisuudelta jne. 

Ja joka kerta kun aloitan alusta ja lupaan itselleni etten anna kenenkään kohdella itseäni näin, löydän itseni lopulta samasta tilanteesta sydän särkyneenä. 

Lopputulos, olen niin masentunut etten jaksa enää edes yrittää. 

Mulla sama naisten kanssa. Luottamus mennyt totaalisesti ja silti aina luotan seuraavan lupauksiin.

M45

Vierailija
89/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Pahasti masentunut ei jaksa tehdä yhtään mitään, hän on sänkypotilas. Masennus pahenee asteittain ja ahdistus liittyy taudin pahenemiseen. Ahdistusta tuottaa useimmiten ihmisille se, ettei voi itse vaikuttaa asioihin, olosuhteet ovat heikot, perustarpeet eivät tyydyty, asioita tapahtuu tai tehdään hänelle sekä huono ja haitallinen seura, joka ruokkii kierrettä.

En keksi yhtäkään asiaa mihinkä ihminen voi vaikuttaa kuin omiin ajatuksiinsa ja sen myötä tekemisiinsä. Ei ihme, että ihmiset ovat mielisairaita jos ajattelevat muuta. Perustarpeet eivät tyydyty jaa-a. 

Ja omalla tekemiselläkö ei voi vaikuttaa mihinkään?

Tiedän, että kaikkeen ei voi vaikuttaa, eikä kaikilla vaan ole samat lähtökohdat, mutta kyllä moniin asioihin omassa elämässä voi vaikuttaa: itselle sopivan amm

No tuo puolison valinta ei ole pelkästään itsestä riippuvainen. Ketään ei voi pakottaa rakastumaan itseensä saati, että se toisen rakkaus kestää, vaikka hänet suhteeseen olisit saanutkin.

Vierailija
90/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asiat hyvin ja olen vaikeasti masentunut. On oma koti, käyn töissä, urheilen, harrastan ja tapaan välillä ystäviä. Koti on siisti, hiukset kammattu, vaatteet puhtaat. Raha-asiat on kunnossa.

Silti olen toistuvasti masentunut ja ahdistus on ajoittain sietämätöntä.

Oletko mahdollisesti yksinäinen? Kumppania et maininnut.

Vierailija
91/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on asiat hyvin ja olen vaikeasti masentunut. On oma koti, käyn töissä, urheilen, harrastan ja tapaan välillä ystäviä. Koti on siisti, hiukset kammattu, vaatteet puhtaat. Raha-asiat on kunnossa.

Silti olen toistuvasti masentunut ja ahdistus on ajoittain sietämätöntä.

Oletko mahdollisesti yksinäinen? Kumppania et maininnut.

Ehkä häntä on kiusattu? 

Vierailija
92/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa näyttää olevan pelkistetysti kahdenlaisia ihmisiä. Niitä, jotka tajuavat että elämä on osin melkoista arpapeliä, voi tippua kuoppan ja sieltä on vain kaivettava itsensä ylös, kun toista elämää ei tule. Ehkä on jopa jotain itsereflektiota, että ymmärtää myös oman toimintansa merkityksen/osuuden siihen, että kuoppaan päätyi.

Sitten on ne muut.

Vai arpapeliä. Sattumaako, että joku täysin tietoisesti päättää satuttaa vuodesta toiseen samaa naista? Huvittaa hoviaan tämän kustannuksella ja järjestää ikävyyksiä, mustamaalaa ja eristää tämän muista? Ihan suunnitellusti ovat kaiken toteuttaneet tarkoituksenaan pilata toisen mielenterveys, ihmissuhteet ja elämä.

Ehkä oikeuslaitoksella olisi jotain sanottavaa tästä toiminnasta. Ei pidä liiaksi luottaa siihen, että omat valheet uskotaan kaikkialla kuten hovissa.

Vierailija
93/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennuksen juurisyy on itsesääli kuulemma.

Vierailija
94/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus voi olla myös eräänlainen turvapeitto. Kun tarpeeksi pitkään siinä olotilassa on, ei osaa eikä välttämättä uskalla olla enää "normaali". Se tuntuu turvallisemmalta ja oikeastaan mieli voi oikeuttaa sen olotilan siitä syystä ja vaikea siten päästää irti. Kommentit ketjussa näyttää juurikin näitä puolia; en minä pysty, en minä voi, ei tätä paranna mikään, en tiedä mistä tullut, en tiedä mikä auttaa, en osaa.... sitten kun toistaa näitä niin mieli ajattelee että osaat sä jotakin; olla masentunut. 

Olen käynyt läpi nämä kaikki vaiheet, ilman lääkäriä, ilman lääkkeitä. Jopa itsetuhoisuutta ollut vuosia, mutta kaikesta olen selvinnyt ja käsitellyt asiat vähitellen, vaikka se olisi erittäin epämukavaa ja olisi helppo vain olla masentunut. Oikeastaan sain sellaisen potkun perseelle, kun luin jonkun naisen kokemuksista ja hän päätti ettei ole enää masentunut, sitten parantui. Vuosia hänelläkin takana tuskaa. Ymmärsin että masennus onkin jotain mitä voin hallita, ehkäistä, ainakin lieventää ajattelemalla elämääni ja suhdettani muihin eri tavalla. Paljastui valtava määrä tietoa, jota en ollut huomannut, syitä miksi tunsin niinkuin tunsin.

Vierailija
95/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö tuon päästäsi, jotta saisit häpeää siirrettyä masentuneeseen? Tyypillistä narsisteille.

AI:n viritelmä:

Masennus johtuu useiden biologisten, psykologisten ja sosiaalisten tekijöiden monimutkaisesta yhteisvaikutuksesta. Yleisimpiä syitä ovat pitkittynyt stressi, vaikeat elämäntapahtumat (kuten menetys tai ero), perinnöllinen alttius sekä aivojen toiminnan häiriöt.

Mikä altistaa masennukselle?

Esimerkiksi uupumus, ero, yksinäisyys, työttömyys, päihdeongelmat, talousvaikeudet, synnytys ja sen aiheuttamat hormonaaliset muutokset, vakava sairastuminen tai väkivallan uhriksi joutuminen ovat kaikki kriisejä, jotka voivat altistaa masennukselle. Masennus eri muodoissaan on hyvin yleinen sairaus.

Vierailija
96/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus ja ahdistus voi olla myös oire siitä, että ylisäätelee tunteita. Että pelkää mm. kiukkua, surua, rajojen asettamista muille ja sitä myötä muiden reaktioita. poissuljetut ja  kielletyt  tunteet ilmenevät ahdistuksena tai loputtomana uupumuksena. 

Niin, masennus on usein itseensä käännettyä vihaa ja pettymystä. Onko sitten parempi purkaa sitä toisiin? Terveempää toki psykologisesta näkökulmasta on purkaa sitä muihin, varsinkin jos he ovat sen ovat ansainneet. Jos joku lyö sinua, lyöt sitä takaisin, etkä masennu siitä, vaikka väkivallan tekijä sitä haluaisi.

Onhan se nyt helvetin surullista, että tuntemattomille ollaan mukavampia kuin omalle perheelle.

Vierailija
97/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitkö tuon päästäsi, jotta saisit häpeää siirrettyä masentuneeseen? Tyypillistä narsisteille.

AI:n viritelmä:

Masennus johtuu useiden biologisten, psykologisten ja sosiaalisten tekijöiden monimutkaisesta yhteisvaikutuksesta. Yleisimpiä syitä ovat pitkittynyt stressi, vaikeat elämäntapahtumat (kuten menetys tai ero), perinnöllinen alttius sekä aivojen toiminnan häiriöt.

Mikä altistaa masennukselle?

Esimerkiksi uupumus, ero, yksinäisyys, työttömyys, päihdeongelmat, talousvaikeudet, synnytys ja sen aiheuttamat hormonaaliset muutokset, vakava sairastuminen tai väkivallan uhriksi joutuminen ovat kaikki kriisejä, jotka voivat altistaa masennukselle. Masennus eri muodoissaan on hyvin yleinen sairaus.

Aika laaja syy on "aivojen toiminnan häiriöt". Mulla se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, teini-iässä. Eli oliko sitten hormonaalinen syy? En ollut erityisen yksinäinen enkä stressaantunut sen enempää koulussa kuin muutkaan. Koin kyllä olevani erilainen kuin muut, mutta en juuri välittänyt siitäkään, pari hyvää ystävää kuitenkin oli.

Vierailija
98/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masennus voi olla myös eräänlainen turvapeitto. Kun tarpeeksi pitkään siinä olotilassa on, ei osaa eikä välttämättä uskalla olla enää "normaali". Se tuntuu turvallisemmalta ja oikeastaan mieli voi oikeuttaa sen olotilan siitä syystä ja vaikea siten päästää irti. Kommentit ketjussa näyttää juurikin näitä puolia; en minä pysty, en minä voi, ei tätä paranna mikään, en tiedä mistä tullut, en tiedä mikä auttaa, en osaa.... sitten kun toistaa näitä niin mieli ajattelee että osaat sä jotakin; olla masentunut. 

Olen käynyt läpi nämä kaikki vaiheet, ilman lääkäriä, ilman lääkkeitä. Jopa itsetuhoisuutta ollut vuosia, mutta kaikesta olen selvinnyt ja käsitellyt asiat vähitellen, vaikka se olisi erittäin epämukavaa ja olisi helppo vain olla masentunut. Oikeastaan sain sellaisen potkun perseelle, kun luin jonkun naisen kokemuksista ja hän päätti ettei ole enää masentunut, sitten parantui. Vuosia hänelläkin takana tuskaa. Ymmärsin että masennus onkin jotain mitä voin hallita, ehkäistä, ainakin lieventää ajattelemalla elämääni ja suhdettani muihin eri tavalla. Paljastui valtava määrä tietoa, jota en ollut huomannut, syitä miksi tunsin niinkuin tunsin."

Jos se olisi pelkästä tahdonvoimasta kiinni, kukaan ei masentuisi. Kaikki narsistin uhrit eivät ole narsistin kanssa naimisissa tai heidän lapsiaan. Sitä osaa ei ole voinut valita, että mielipuoli kyttää ja sabotoi mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla sun elämää hauskuuttaakseen hoviaan.

Sitä vaan pitäisi jaksaa väkivaltaa eri muodoissaan vuodesta toiseen, ilkeitä temppuja, valheita, lavastettuja tilanteita, joissa nolataan toinen. 

Yksinäisyyttä ei silloin valita. Sitä ei jaksa vaan etsiä uusia ystäviä, eivätkä vanhat, narsistille uskolliset feikkiystävät, tule kyseeseen, koska silloin väkivalta ja elämän sabotointi jatkuisivat.

Vierailija
99/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan. Aivojen käyttämättömyys ja passiivinen tekeminen (videot, videopelit, some, keskustelupalstat ym. ) tekee tylsistyneen olon ja jollei ole rutiinia tuon olon katkaisemiseen siitä seuraa masennus. Se kuinka syväksi masennus pääsee riippuu ihmisestä ja siitä kuinka pitkän ajan hänen päänsä kestää tekemättömyyttä.

Toisena mainitsisin myös ihmissuhteiden puuttumisen.

En nyt tiedä.

Kun sain Nintendo Switch 2:n lahjaksi, ja pääsin pelaamaan Pokemonia ensimmäistä kertaa, näin ensimmäisen unen kuukausiin. Nukuin aika sikeästi myös pelaamisen jälkeen, ja aamulla oli kerrankin levännyt olo.

Ennen tätä, en ollut pitkään aikaan pelannut mitään (mikään peli ei ollut kiinnostanut). Olin virkannut, opiskellut, molemmat uusia harrastuksia. Mutta kai sekin oli ollut aktiivista suorittamista, itsensä psyykkaamista, eikä ollut rentouttanut työpäivien jälkeen.

Onneksi on harrastuksia eri laitoihin. Vähän kunnianhimoisempia, luovempaa käsillä tekemistä että sellaisia, jotka rentouttavat enemmän. Varsinkin, jos mieli on ylikuormittuneessa tilassa.

Vierailija
100/100 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan pohjautuva masennus tuntuu aivan erilaiselta kuin uupumiseen perustuva masennus. Tämän voisi vielä muuttaa toiminnaksi, mutta suomalaisen oikeusjärjestelmän ollessa erittäin lepsu ei välttämättä kannata lähteä sille tielle, vaikka rahaa olisikin pian loppumattomaan käräjöintiin ja narsistin elämän tuhoamiseen. 

Jotain pitää kyllä tehdä, koska on ihan staanan väärin, että toisen annetaan toisten avustuksella levittää valheita ja tuhota toisen elämää pelkkää kateuttaan tai sen pelosta, että omat pahat teot tulisivat joskus julki. Yksi haahka ei tätä koko maailmaa pyöritä, ja varmasti hänellä on muitakin uhreja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi