Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ei pysty ensimmäisen lapsen jälkeen enää seksiin sen takia, että ei halua ottaa enää mitään riskiä raskaaksi tulosta?

Vierailija
27.02.2026 |

Älkää käsittäkö väärin, ensimmäinen lapsi oli ja on erittäin toivottu ja rakas. Mutta raskaus oli komplikaatioiden ym vuoksi niin vaikea, ja oli hyvin lähellä, että en olisi selvinnyt synnytyksestä hengissä, niin en uskalla ottaa enää pienintäkään riskiä siitä, että saattaisin tulla uudelleen raskaaksi. Tiedän, että en pystyisi keskeyttämään raskautta, mutta en pysty enää myöskään uuteen raskauteen. Se on täysin poissuljettua, että edes teoriassa sitä riskiä ottaisi. Joten en pysty enää seksiin. Olenko ainoa, jolle on käynyt näin?

Kommentit (316)

Vierailija
161/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pelkäsin raskautta. Pillerit eivät sopineet ollenkaan. Sain sterilisaation n. 35-vuotiaana. Kohdunpoisto 49-vuotiaana. Vasta kohdunpoisto poisti myös raskauden pelon.

Minulla oli pahat depressiot, mielenterveys järkkyi hormoneista. 

Ja ei se parisuhde hetken seksin puutteeseen lopu. Nykyään seksiä painotetaan ihan liikaa! Ei me mitään bonobo-apinoita olla.

Vierailija
162/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pelkäsin raskautta. Pillerit eivät sopineet ollenkaan. Sain sterilisaation n. 35-vuotiaana. Kohdunpoisto 49-vuotiaana. Vasta kohdunpoisto poisti myös raskauden pelon.

Ja ei se parisuhde hetken seksin puutteeseen lopu. Nykyään seksiä painotetaan ihan liikaa! Ei me mitään bonobo-apinoita olla.

Ja kuinka paljon miestä mutiloitiin huumeilla ja silvottiin "parisuhteen" vuoksi? Eipä taidettu mutiloida ja silpoa yhtään. Surullisia ovat naiskohtalot 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuinka paljon miestä mutiloitiin huumeilla ja silvottiin "parisuhteen" vuoksi? Eipä taidettu mutiloida ja silpoa yhtään. Surullisia ovat naiskohtalot 

Naisten pitää hoitaa aivan kaikki nämä ja ihan vaan miesten takia. Tässä on tasa-arvo kaukana.

Vierailija
164/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki, mutta he eivät valita palstalla!

Vierailija
165/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse  en suostu edes hormonaalisia käyttämään saati sisääni mitään lisäosia asentamaan jotka ei sinne kuulu. Mm. Kierukka.

Ja kaikki vaan jotta mies saisi pesää. En ota riskiä.

Itse ainakin otin kierukan että saan munaa ilman pelkoa raskautumisesta :D 

Kamala ajatuksin kuinka nihkeää ja katkeraa elämänne on. Ei ilmeisesti ole ikinä saanut kunnolla nautintoa.

No niinhän se on, sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta :)

Toiset kykenee saamaan elämässä nautintoa myös muista asioista. Surullista on seksielämäsi kun kaikki sulla riippuu siitä.

Eiköhän tuo yksilö ole yksinkertaisesti täysin panttivankitilanteessa missä on pakko antaa pimpukkaa tai koko elämältä puto

Tuo "antaa pimpukkaa" on kyllä aivan kamala jos tarkoitetaan parisuhteessa harrastettavaa seksiä. Säälin miehiänne. Itsellä ei valitettavasti miestä ole joten en pääse "antamaan pimpukkaa", eipä oikeen kiinnosta sellainen kun tutun ja turvallisen ihmisen kanssa.

Olen vain täysin järkyttynyt, kuinka nihkeitä, kuivia ja miesvihaajia osa naisista on. Seksiä pidetään kamalana asiana. Ja siitä nauttivia naisia ilmeisesti huorina :D 

Seksi vaan on täysin normaali osa parisuhdetta. Säälin miehiänne, jos jollakin ilveellä sellaisen olette muka saaneet. Kyllä olette kamalia, melkeen ymmärrän mistä naisviha kumpuaa 🙈

Vierailija
166/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se niin että kun saan mehen avustuksella hankittua sen lapsiluvun mitä itse haluan niin miksi palkitsisin enää miestä nautinnolla kun se on täysin turhaa koska en halua enempää lapsia. Nuorin kun vielä vähän kasvaa niin en tarvitse edes miestä enääniin jätän sen ja nostan maksimi elarit ja yhteiskunnalta tuet niin ei taarvi enää edes töissä käydä

Ihanan voimaantunut viesti! Juuri näin toimin feministinä liitossa itsekin!

Vierailija
167/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki, mutta he eivät valita palstalla!

Minusta ap:n teksteissä ei kylläkään ole mitään valitusta 🤔

Vierailija
168/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en kahlannut koko ketjua mutta luulen että tarvitsisit keskusteluapua ap. Traumasi ja pelkosi on tosi ymmärrettäviä. Meidät naiset on muutenkin usein teinistä asti kyllästetty sillä raskauden pelolla. Ja äidiksi tulo tutkitusti lisää pelokkuutta. Kuitenkin on niin, että joka kerta ylittäessäsi tien otat pienen riskin jäädä auton alle ja joka kerta astuessasi lentokoneeseen otat pienen riskin menehtyä lento-onnettomuudessa - pienten riskien kanssa elämme joka hetki. Siksi ajattelen, että tarvitsisit ennen kaikkea tukea trauman ja pelon käsittelyyn. Jos kuitenkin haluat vinkkejä toiselta raskaudenpelkoiselta, ehdotan tupla- tai triplaehkäisyä. Esim hormoniehkäisy ja kondomi tai pessaari ja kondomi, ja lisäksi halutessasi seksin välttäminen ovulaation tienoilla. Näin minimoit sen vähäisenkin riskin joka eri ehkäisymenetelmiin liittyy. Voimia sinulle.

Vierailija
169/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat tehdä mitä haluat, mutta tiedostat myös varmaan, että seksitön liitto ei välttämättä ole mieluinen ratkaisu parisuhteen toiselle osapuolelle ja voi johtaa enemmin tai myöhemmin eroon. Miehen painostaminen vasektomiaan ei myöskään ole oikein. 

Vierailija
170/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niin että kun saan mehen avustuksella hankittua sen lapsiluvun mitä itse haluan niin miksi palkitsisin enää miestä nautinnolla kun se on täysin turhaa koska en halua enempää lapsia. Nuorin kun vielä vähän kasvaa niin en tarvitse edes miestä enääniin jätän sen ja nostan maksimi elarit ja yhteiskunnalta tuet niin ei taarvi enää edes töissä käydä

Naiset saavat halutessaan siemenen lääkäristä, eikä naisella ole muutenkaan pienintäkään syytä vonkua miestä tai edes sitä siementä elämäänsä. Tosiasia on, että parisuhde, avioliitto ja myös lisääntyminen on eduksi ainoastaan miehille, eikä nainen tarvitse sitä mihinkään

Vierailija
171/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saat tehdä mitä haluat, mutta tiedostat myös varmaan, että seksitön liitto ei välttämättä ole mieluinen ratkaisu parisuhteen toiselle osapuolelle ja voi johtaa enemmin tai myöhemmin eroon. Miehen painostaminen vasektomiaan ei myöskään ole oikein. 

Riippuu kuinka pesäperään tämä mies on.

Kunnollinen kumppani pysyy siinä silti kyllä.

Vierailija
172/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Olen nainen ja erittäin aktiivinen seksuaalisesti. Ainakaan  huom aikanaan.

Nuorena sitä vielä sieti ja kokeilin ja nautin kyllä  edestä ja takaa ja kaiken mahdollisen.

Kyse ei ole aina siitä ettei olisi hyvää kokenut vaikkei enää homma niin maistu.

Prioriteerit elämässä sekä siinä suhteessa ovat hyvinkin erilaiset nyt vanhempana ku lapset alkaa olla jo isoja ja se elämä ei todellakaan pyöri sen nussimisen ympärillä.

Nähtävästi vaikea ymmärtää että elämässä vaan on niin paljon muuta paljon tärkeämpää kun nussiminen.

Taidatte olla miehiä ketkä kommentoi noin.

Sinä jätät kumppanisi jos hän sairastuu eikä enää voi harrastaa seksiä? Olet juuri sellainen.

Olen eri, mutta jos minulta menisi vaikka sairauden myötä kyky seksiin (pitäisi varmaan olla neliraajahalvaus tai vastaava), neuvottelisin puolison kanssa asiasta sen sijaan, että yksipuolisesti olettaisin selibaatin olevan ainoa vaihtoehto. 

Kun ihmistä rakastaa, ottaa myös hänen tarpeensa huomioon. Maailma on täynnä erilaisia tapoja tyydyttää toinen seksuaalisesti, ja jos ei siihen itse mitenkään pysty, apua on varmasti saatavilla. Kyse lienee näissä tapauksissa enemmänkin viitsimisestä/haluamisesta. Seksi ei ole minulle enää tärkeää-> no ei se sitten saa olla sille toisellekaan tärkeää. Ja sitten ihmetellään, miksi kumppani lähti...

Vierailija
173/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, en kahlannut koko ketjua mutta luulen että tarvitsisit keskusteluapua ap. Traumasi ja pelkosi on tosi ymmärrettäviä. Meidät naiset on muutenkin usein teinistä asti kyllästetty sillä raskauden pelolla. Ja äidiksi tulo tutkitusti lisää pelokkuutta. Kuitenkin on niin, että joka kerta ylittäessäsi tien otat pienen riskin jäädä auton alle ja joka kerta astuessasi lentokoneeseen otat pienen riskin menehtyä lento-onnettomuudessa - pienten riskien kanssa elämme joka hetki. Siksi ajattelen, että tarvitsisit ennen kaikkea tukea trauman ja pelon käsittelyyn. Jos kuitenkin haluat vinkkejä toiselta raskaudenpelkoiselta, ehdotan tupla- tai triplaehkäisyä. Esim hormoniehkäisy ja kondomi tai pessaari ja kondomi, ja lisäksi halutessasi seksin välttäminen ovulaation tienoilla. Näin minimoit sen vähäisenkin riskin joka eri ehkäisymenetelmiin liittyy. Voimia sinulle.

Mutta hei, sinkkunaisena en ole pelokas eikä minuun kohdisteta väkivaltaa tai seksuaalista hyväksikäyttöä. Jännä juttu... Ratkaisu lieneekin siis se, että itselleen valehtelun ja aivopesun sijaan valitseekin miehettömän ja lääkärittömän elämän :)

Vierailija
174/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mutta naisen mutilointi ja silpominen on? 

Sehän on vain uhrin etu jos hyväksikäyttäjä lähtee kalppimaan. Yleensä väkivaltaiset parisuhteet menevät juuri niin, että aluksi sitä väkivaltaa siedetään, kunnes raja ylittyy (tässä tapauksessa synnytyksen kohdalla) ja sen jälkeen sille vähällekin väkivallalle tulee nollatoleranssi

Mies voi ihan vapaasti lähteä etsimään uutta uhria hyväksikäytölleen ja pahoinpitelylleen, ei ole keltään pois

Vierailija
175/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Olen nainen ja erittäin aktiivinen seksuaalisesti. Ainakaan  huom aikanaan.

Nuorena sitä vielä sieti ja kokeilin ja nautin kyllä  edestä ja takaa ja kaiken mahdollisen.

Kyse ei ole aina siitä ettei olisi hyvää kokenut vaikkei enää homma niin maistu.

Prioriteerit elämässä sekä siinä suhteessa ovat hyvinkin erilaiset nyt vanhempana ku lapset alkaa olla jo isoja ja se elämä ei todellakaan pyöri sen nussimisen ympärillä.

Nähtävästi vaikea ymmärtää että elämässä vaan on niin paljon muuta paljon tärkeämpää kun nussiminen.

Taidatte olla miehiä ketkä kommentoi noin.

Sinä jätät kumppanisi jos hän sairastuu eikä enää voi harrastaa seksiä? Olet juuri sellainen.

Olen eri, mutta jos minulta menisi vaikka sairauden myötä kyky seksiin (pitäisi varmaan olla neliraajahalv

Puhut että sinä itse et pysty tyydyttämään sitä sun miestä. Eikä hän itse siis siihen pysty?

Ja neliraaja halvaantuneena hän tuskin tuntee mitään joten siinähän tumput häntä menemään koska se on SUN velvollisuus.

Vierailija
176/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasavertaisessa ja hyvässä parisuhteessa molemmat kantavat kortensa kekoon ja molemmat ottavat vastuulleen myös niitä hankalia ja raskaita asioita. Ei vain toinen. Ap on jo kantanut kortensa kekoon ja ottanut vastuulleen lapsen synnyttämisen ja raskaanaolemisen. Siinä hän vammautui pysyvästi (hän kertoo saaneensa pysyviä vaurioita) ja hengen menetyskin oli hiuskarvan varassa. Oletettavasti ennen niitä käytti vuosia hormolaanista ehkäisyä tai kierukkaa. Ap on kaikilla mittapuilla arvioituna osuutensa tehnyt. Mies ei ole seksiin ja raskauteen liittyen heillä tehnyt oikein mitään tuollaista raskasta, hankalaa tai terveyteen kajoavaa. Se, että ap odottaa hänen nyt vuorostaan tekevän vasektomian, joka on paikallispuudutuksessa tehtävä melko pieni ja helppo operaatio, ei ole vasektomiaan painostamista. Vaan odotusta siitä, että mieskin jollain tavalla osallistuisi parisuhteessa tällaisiin asioihin. 

Vierailija
177/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä nyt itsekin aivoillanne että välittääkö se mies teistä vai munantapistaan. Miksi ihmeessä takerrutte hirviöön, joka on kanssanne vain koska voi käyttää teitä hyväkseen munantappinsa hierojana? Hyi helvetti

Vierailija
178/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 lasta ja nuorimman jälkeen laitatin hormonikierukan. Ei tullut lisää lapsia, mutta näin kyllä painajaisia, että olen raskaana.

Jos seksi olisi suhteessamme loppunut, olisimme varmasti molemmat halunneet erota. Siis jos miehenikään ei olisi jostain syystä enää seksiä halunnut.

Vierailija
179/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään velvollisuutta ei ole tyydyttää ketään Toista ihmistä.

Jokainen osaa tyydyttää myös itsensä tarpeen niin vaatiessa. Jossei osaa, voi opetella.

Kaiken maailman välineitäkin on.

Vierailija
180/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hohhoijaa, miesvihaa arvostaa omaa kehoaan ja kieltäytyä mutiloimasta sitä, silpomasta sitä ja toimimasta jäteastiana jonkun pallillisen apinavaistojen vuoksi?

Kyllä se psykoosipotilas tässä olet vain ja ainoastaan sinä, hyppäisit varmaan silppuriinkin jos miehesi muna tulisi sillä iloiseksi ja pääsisi hinkkaamaan verisiä jätöksiäsi"

Moi siitoshullu. Miten olet niin aktiivinen tällä viikolla? Onko teitä useampia, jotka jakavat "protokollan" ja tietyt ilmaisut?