Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka ei pysty ensimmäisen lapsen jälkeen enää seksiin sen takia, että ei halua ottaa enää mitään riskiä raskaaksi tulosta?

Vierailija
27.02.2026 |

Älkää käsittäkö väärin, ensimmäinen lapsi oli ja on erittäin toivottu ja rakas. Mutta raskaus oli komplikaatioiden ym vuoksi niin vaikea, ja oli hyvin lähellä, että en olisi selvinnyt synnytyksestä hengissä, niin en uskalla ottaa enää pienintäkään riskiä siitä, että saattaisin tulla uudelleen raskaaksi. Tiedän, että en pystyisi keskeyttämään raskautta, mutta en pysty enää myöskään uuteen raskauteen. Se on täysin poissuljettua, että edes teoriassa sitä riskiä ottaisi. Joten en pysty enää seksiin. Olenko ainoa, jolle on käynyt näin?

Kommentit (316)

Vierailija
141/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole kuullut ehkäisystä, Kysy neuvolan tädiltä neuvoja.

Olen kuullut toki ehkäisystä. Jokainen ehkäisyyn perehtynyt tietää, että esim. pillerit, kierukat, kumit ym. ei ole 100 prosenttisen varmoja. Suomessa on syntynyt monta kierukkavauvaa ja pillerivauvaa. Siitä aloituksessani juuri on kyse. En voi otta enää pienintäkään, edes 0,5 prosentin riskiä siitä että tulisin raskaaksi. Ap

Et ole munanjohtimien sitomisesta kuullut? Tai vasektomiasta?

Jokainen ajatteleva ihminen jättää nyt sitten seksin tähän. Pärjäilkää!

Vierailija
142/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammautuuko syöpäleikkauksidsakin? 

Itse ainakin toivuin kolmesta suunnitellusta sektiosta hyvin. Alapäätäni ei revitty, ei leikelty, häntäluuni ei murtunut enkä kuse tai pasko housuun. Mutta toki tuollaistakin saa, jos haluaa, oma valinta.

Totta kai, s ilpominen on äärimmäinen väkivallanteko. Oletko vähän v ajukki jos et tajua tätä? Ja mainostetut seksisteroidit (estrogeeni) myös aiheuttaa sukuelinsyöpiä, kystia, endometrioosia... Ja näistä johtuvat hormonihäiriöt myös periytyvät, jolloin väkivalta vaan lisääntyy. Yhdistettynä immunosupressantti spermaan kyseessä on ihan t appava kombo, mitä sinä otat kehoosi ilolla. Oppikirjaesimerkki sisäistetystä misogyniasta

Oma valinta on olla ottamatta miehensiementä sisälleen, jolloin välttyy kaikelta silmittömältä väkivallalta, mitä sinä hymyssä suin naisille mainostat, raukkaparka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et ole kuullut ehkäisystä, Kysy neuvolan tädiltä neuvoja.

Olen kuullut toki ehkäisystä. Jokainen ehkäisyyn perehtynyt tietää, että esim. pillerit, kierukat, kumit ym. ei ole 100 prosenttisen varmoja. Suomessa on syntynyt monta kierukkavauvaa ja pillerivauvaa. Siitä aloituksessani juuri on kyse. En voi otta enää pienintäkään, edes 0,5 prosentin riskiä siitä että tulisin raskaaksi. Ap

Et ole munanjohtimien sitomisesta kuullut? Tai vasektomiasta?

Jokainen ajatteleva ihminen jättää nyt sitten seksin tähän. Pärjäilkää!

Et ole aivoista kuullut? Kehorauhasta tai itsemääräämisoikeudesta? Miksi pitää mutiloida ja pahoinpidellä kehoaan, ottaa sisäänsä ulosteita ja huumeita?

Vierailija
144/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vakiintuneessa suhteessa, vasektomia on kaikista varmin ehkäisy. Jos mies ei vasektomiaan suostu, vaikka sinä olit lähellä kuolla edelliseen raskauteen, kyseenalaistaisin koko parisuhteen mielekkyyden.

Ymmärtääkseni naisen sterilisaatio ei ole läheskään yhtä varma eikä myöskään toimenpiteenä niin yksinkertainen kuin vasektomia.

Naisen sterilisaatio vaatii nukutuksen, miehen vain paikallispuudutuksen. Paljon isompi operaatio. 

Vierailija
145/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammautuuko syöpäleikkauksidsakin? 

Itse ainakin toivuin kolmesta suunnitellusta sektiosta hyvin. Alapäätäni ei revitty, ei leikelty, häntäluuni ei murtunut enkä kuse tai pasko housuun. Mutta toki tuollaistakin saa, jos haluaa, oma valinta.

Totta kai, s ilpominen on äärimmäinen väkivallanteko. Oletko vähän v ajukki jos et tajua tätä? Ja mainostetut seksisteroidit (estrogeeni) myös aiheuttaa sukuelinsyöpiä, kystia, endometrioosia... Ja näistä johtuvat hormonihäiriöt myös periytyvät, jolloin väkivalta vaan lisääntyy. Yhdistettynä immunosupressantti spermaan kyseessä on ihan t appava kombo, mitä sinä otat kehoosi ilolla. Oppikirjaesimerkki sisäistetystä misogyniasta

Oma valinta on olla ottamatta miehensiementä sisälleen, jolloin välttyy kaikelta silmittömältä väkivallalta, mitä sinä hymyssä suin naisille mainostat, raukkaparka

Jokaisen naisen kannattaa ottaa valta itselleen ja tehdä päätös siitä, haluaako kärsiä ja vammautua, vaiko ei. 

Itse tosiaan toivuin kaikista kolmesta suunnitellusta sektiosta nopeasti. Mutta, kukaan ei ole kipua ja sukuelinten ratkeamista kieltämässä. Saa kulkea vaipat housuissa, se on ihan Ok.

Vierailija
146/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet vakiintuneessa suhteessa, vasektomia on kaikista varmin ehkäisy. Jos mies ei vasektomiaan suostu, vaikka sinä olit lähellä kuolla edelliseen raskauteen, kyseenalaistaisin koko parisuhteen mielekkyyden.

Ymmärtääkseni naisen sterilisaatio ei ole läheskään yhtä varma eikä myöskään toimenpiteenä niin yksinkertainen kuin vasektomia.

Naisen sterilisaatio vaatii nukutuksen, miehen vain paikallispuudutuksen. Paljon isompi operaatio. 

Ei vaadi. Itselle tehtiin suunnitellun sektion yhteydessä. Kätevästi hoitui kolmannen lapsen syntymän yhteydessä, suunnitellusti.

Vierailija
147/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse  en suostu edes hormonaalisia käyttämään saati sisääni mitään lisäosia asentamaan jotka ei sinne kuulu. Mm. Kierukka.

Ja kaikki vaan jotta mies saisi pesää. En ota riskiä.

Vierailija
148/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pallien poistaminen poistaa terveysongelmat loppuelämäksi sekä naiselta että mieheltä.

Vierailija
149/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Olen nainen ja erittäin aktiivinen seksuaalisesti. Ainakaan  huom aikanaan.

Nuorena sitä vielä sieti ja kokeilin ja nautin kyllä  edestä ja takaa ja kaiken mahdollisen.

Kyse ei ole aina siitä ettei olisi hyvää kokenut vaikkei enää homma niin maistu.

Prioriteerit elämässä sekä siinä suhteessa ovat hyvinkin erilaiset nyt vanhempana ku lapset alkaa olla jo isoja ja se elämä ei todellakaan pyöri sen nussimisen ympärillä.

Nähtävästi vaikea ymmärtää että elämässä vaan on niin paljon muuta paljon tärkeämpää kun nussiminen.

Taidatte olla miehiä ketkä kommentoi noin.

Sinä jätät kumppanisi jos hän sairastuu eikä enää voi harrastaa seksiä? Olet juuri sellainen.

No en todellakaan ole mies. Jos mieheni sairastuisi, olettaisin että sitten sovitaan, miten seksuaaliset tarpeet tyydytetään. Jos itse sairastuisin niin, että en pystyisi harrastamaan seksiä, en tietenkään haluaisi pilata myös mieheni elämää. Jos parisuhteeseen ryhdyn, silloin rakastan ihmistä niin paljon, että haluan hänen tarpeensa olevan tyydytetty.

Eli sitten seksi pitäisi hakea muualta tai hoitaa seksuaalisen tyydytyksen hoitaminen muulla sovitulla tavalla. Miksi haluaisin myös miehen vetää kurjuuteen? Haluan puolisolleni kaikkea hyvää ja hänen olevan onnellinen. 

Toki jos sairaus on lyhyt, silloin pitää jaksaa odottaa. Mutta en tietenkään voisi vaatia mieheltä loppuelämän seksittömyyttä, koska en itse siihen pysty. Kamala ajatus, että jos minulla menee huonosti, niin sinullakin pitää mennä. 

Vierailija
150/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Olen nainen ja erittäin aktiivinen seksuaalisesti. Ainakaan  huom aikanaan.

Nuorena sitä vielä sieti ja kokeilin ja nautin kyllä  edestä ja takaa ja kaiken mahdollisen.

Kyse ei ole aina siitä ettei olisi hyvää kokenut vaikkei enää homma niin maistu.

Prioriteerit elämässä sekä siinä suhteessa ovat hyvinkin erilaiset nyt vanhempana ku lapset alkaa olla jo isoja ja se elämä ei todellakaan pyöri sen nussimisen ympärillä.

Nähtävästi vaikea ymmärtää että elämässä vaan on niin paljon muuta paljon tärkeämpää kun nussiminen.

Taidatte olla miehiä ketkä kommentoi noin.

Sinä jätät kumppanisi jos hän sairastuu eikä enää voi harrastaa seksiä? Olet juuri sellainen.

No en todellakaan ole mies. Jos mieheni sairastuisi, olettaisin että sitten sovitaan, miten sek

Ei sitä seksiä muualta pidä hakea, kukaan ei pakota.

Voi sitä yksinäänkin harrastaa niin ei ole mistään tyydytyksestä edes pois.

Että osaa olla "tarpeet" prioriteetti listalla numero 1.

Sääliksi käy miestäsikin, heti olet pettämässä jos tulee sairautta.

Vierailija
151/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse  en suostu edes hormonaalisia käyttämään saati sisääni mitään lisäosia asentamaan jotka ei sinne kuulu. Mm. Kierukka.

Itse ainakin otin kierukan että saan munaa ilman pelkoa raskautumisesta :D 

Kamala ajatuksin kuinka nihkeää ja katkeraa elämänne on. Ei ilmeisesti ole ikinä saanut kunnolla nautintoa.

No niinhän se on, sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta :)

Vierailija
152/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi. Itselle tehtiin suunnitellun sektion yhteydessä. Kätevästi hoitui kolmannen lapsen syntymän yhteydessä, suunnitellusti.

xD Että kun sinua silvotaan ja pahoinpidellään muista syistä niin samalla menee sekin väkivalta siinä sivussa. Hah hah miten surkea rätti olet ja oikein kirkkain silmin mainostat muillekin naisille tätä hienoa elämää s eksi- ja synnytysorjana, huumaamisen ja silpomisväkivallan kohteena. Sulla on pitkä pitkä terapia edesä joskus :D

Vierailija
153/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamala ajatuksin kuinka nihkeää ja katkeraa elämänne on. Ei ilmeisesti ole ikinä saanut kunnolla nautintoa.

Toiset kykenee saamaan elämässä nautintoa myös muista asioista. Surullista on seksielämäsi kun kaikki sulla riippuu siitä.

Vierailija
154/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pallien poistaminen poistaa terveysongelmat loppuelämäksi sekä naiselta että mieheltä.

Kannatan tätä. Mihin voi laittaa nimensä? Vetoomus sisään.

Vierailija
155/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saan munaa" ei helvetti mikä debiili, oletko ihan varma että olet edes ihmislajin edustaja? Edes apinat eivät kerjää munaa hahaha hahahaha

Vierailija
156/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset kykenee saamaan elämässä nautintoa myös muista asioista. Surullista on seksielämäsi kun kaikki sulla riippuu siitä.

Eiköhän tuo yksilö ole yksinkertaisesti täysin panttivankitilanteessa missä on pakko antaa pimpukkaa tai koko elämältä putoaa pohja. Sitten viimeisenä defenssinä puolustellaan tuota hyväksikäyttöä ja mainostetaan huumaamista ratkaisuna väkivallantekojen sietämiseen.

Vierailija
157/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kuulostaa provolta kun mikään ei käy. Lopeta trollaus

Ap on monta kertaa täällä kertonut, että hän ei etsi neuvoja vaan vertaistukea. Edes aloituksessa ei pyydetä neuvoja. Eikä ap ole neuvoihin oikein mitään vastannutkaan, ei minusta ole sanonut niihin että ne ei käy. Varmaan ei vastaa neuvoihin jos ei edes etsinyt neuvoja. En usko tämän olevan trolli. Minusta on aivan mahdollista, että jollekin käy noin. 

Vierailija
158/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saan munaa" ei helvetti mikä debiili, oletko ihan varma että olet edes ihmislajin edustaja? Edes apinat eivät kerjää munaa hahaha hahahaha

Kai sitä munaa saa ilman kierukkaaki.

Vierailija
159/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ehkäisy on sallittu. Vai kuulutko kenties johonkin uskonnolliseen porukkaan, joka sallii seksin vain lastentekemiseksi?

Miksi olet yhdessä miehen kanssa, joka haluaa lapsia ja joskus tulee tekemään niitä jonkun muun naisen kanssa? Se sama uskonto, joka ei salli eroa?

Missä sanotaan, että ap:n mies haluaa vielä lapsia?

Jos olisit lukenut ketjun ja ymmärtäisit lukemaasi, näkisit aloittajan kertoneen, että mies ei halua vasektomiaa. Se tarkoittaa sitä, että hän ei halua luopua lapsen saamismahdollisuudesta. "Ei halua lapsia"-ajatuksen vastakohta on  "haluaa lapsia".

Ei tuo ole ainut syy kieltäytyä vasektomiasta. Minun mies ei halua koska pelkää sen vaikuttavan testosteronitasoihin ja varmaan ihan siksi, että ajatus penikseen kajoamisesta leikkausvälinein tuntuu inhottavalta. 

Vierailija
160/316 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuttuja tuntemuksia täälläkin! Olen nähnyt painajaisia joissa olen uudestaan raskaana ja raskaus onkin niin pitkällä ettei voi enää keskeyttää. Mulla on yksi lapsi ja sanon kyllä ihan suoraan että raskaus, synnytys ja erityisesti vauva-aika olivat niin kammottavia kokemuksia etten enää koskaan halua kokea vastaavaa uudestaan. Nyt kun lapsi on 4, alkaa elämä voittaa kun huomaa kuinka lapsi kehittyy kaikessa ja on mahtava persoona. Olisi painajaismaista jos tässä olis joku rääkyvä sinappikone lisänä. Meillä on e-pillerit käytössä koska sopivat mulle muutenkin kun kärsin muuten runsaasta kuukautisvuodosta, steriin en edes pääsisi (29v). Näillä mennään.