Onko muita, jotka ei pysty ensimmäisen lapsen jälkeen enää seksiin sen takia, että ei halua ottaa enää mitään riskiä raskaaksi tulosta?
Älkää käsittäkö väärin, ensimmäinen lapsi oli ja on erittäin toivottu ja rakas. Mutta raskaus oli komplikaatioiden ym vuoksi niin vaikea, ja oli hyvin lähellä, että en olisi selvinnyt synnytyksestä hengissä, niin en uskalla ottaa enää pienintäkään riskiä siitä, että saattaisin tulla uudelleen raskaaksi. Tiedän, että en pystyisi keskeyttämään raskautta, mutta en pysty enää myöskään uuteen raskauteen. Se on täysin poissuljettua, että edes teoriassa sitä riskiä ottaisi. Joten en pysty enää seksiin. Olenko ainoa, jolle on käynyt näin?
Kommentit (409)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ei halua lapsia, ei hän voi mieheltä sterilisaatiota vaatia. On sen verran epävakaa persoonallisuus. Ei taida loppujen lopuksi olla itsekään varma, jos ei sterilisaatiota itselleen halua. Jos puhutaan sterilisaation hankaluudesta naiselle, olen itsekin nainen jolle on tehty sterilisaatio.
No ihan hölmöä tehdä sterilisaatio vaurioituneelle osapuolelle. Hän on jo kärsinyt tarpeeksi.
Niin ja hätäsektiossa nukutetaan. Ei tuolloinkaan ollut mahdollista steriloida.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan voi pyytää sektiota. Jos aloittaja nyt noiden kauheiden synnytysvaurioiden ja ehkäisynpettämispelkonsa jälkeen sattuisi vielä vahingossa raskautumaan.
Komplikaatioiden pelko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiot myös täällä ja olenpa iloinen ettei tarvinnut alakautta synnyttää olis kaiken maailman lirahtelut arkea. Omat tyttärenikään eivät tule alakautta synnytämään. Sitten on tietysti vuokrattavia synnyttäjiä meille tarjolla.
Harmi kun sektiosta palautuu ja paranee hitaammin ja huonommin. Se ei ole luonnon tapa.
Höpö höpö. Olet aivopesty suomalainen, joka kuvittelee että alakautta on paras synnyttää. Sektiosta toipuu oikeasti tosi nopeasti. T: kolme sektiota ja tiedän mistä puhun
Aika vähän tiedät operaatiosta joka tehty sulle jopa kolmesti. Riskit on korkeammat sektiossa.
No mutta toipuneena elämänsä kunnossa kuulostaa olevan. Mulla 2x sektio ja kohtu niin ohut, että sterilisaatio oli paikallaan. Olisin ollut riskisynnyttäjä. Pahimmassa tapauksessa mieheni olisi joutunut valitsemaan minun ja lapsen välillä. Äärimmäisessä tapauksessa olisimme menehtyneet molemmat. Kaikki myötätunto aplle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiot myös täällä ja olenpa iloinen ettei tarvinnut alakautta synnyttää olis kaiken maailman lirahtelut arkea. Omat tyttärenikään eivät tule alakautta synnytämään. Sitten on tietysti vuokrattavia synnyttäjiä meille tarjolla.
Harmi kun sektiosta palautuu ja paranee hitaammin ja huonommin. Se ei ole luonnon tapa.
Höpö höpö. Olet aivopesty suomalainen, joka kuvittelee että alakautta on paras synnyttää. Sektiosta toipuu oikeasti tosi nopeasti. T: kolme sektiota ja tiedän mistä puhun
No järkky arpi siitä jää ja on pidempään kipeä kuin alatiesynnytyksessä.
Mulla kaksi alatiesynnytystä ja yksi sektio. Joten tiedän mistä kirjoitan.
Mulla 2x sektio. Vaakaviilto häpykumpareen yläpuolella ja ei todellakaan erotu. En ole vatsakas, joten näkyvyys selkeä sille alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nips naps putket poikki (jommalta kummalta)
Minä olen jo korjaantumattomasti vaurioitunut sekä raskaudessa että synnytyksessä, joka lopulta päätyi hätäsektioon, että en enää mene tällaisten asioiden vuoksi operoitavaksi. Olen oman osuuteni jo tehnyt. Mies taas ei halua itselleen vasektomiaa. Ap
No tulipa yllätyksenä ettei ukko halua tehdä omaa osaansa. Naiset uhraa kehonsa ja monesti mielenterveytensäkin penskan vuoksi, mutta ukko ei viitsi edes vasektomian teettää. Ihmettelen miten kukaan enää viitsii lisääntyä noiden torveloiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen terapiaa, jos olet tuon takia rikkomassa lapsen perheen.
En ole mitään rikkomassa. Meinasin menettää henkeni raskauden vuoksi. En vain aio ottaa sitä riskiä toiste. Ap
Munajohtimet naps, niin se on siinä. Miksi tehdä ongelma asiasta, joka ei ole ongelma.
Pallit tai muna nips naps, ja se on siinä. Miksi tehdä asiasta ongelma kun tällä ratkaisulla saadaan niitä useampi pois päiväjärjestyksestä helposti.
Eihän mies ole tässä se neuroottinen sekopää vaan nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 2x sektio. Vaakaviilto häpykumpareen yläpuolella ja ei todellakaan erotu. En ole vatsakas, joten näkyvyys selkeä sille alueelle.
Riippuu täysin kudostyypistä ja joskus kyllä leikkaajastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap sanoi että ukko on jo viisikymppinen ja silti täällä pidetään kohtuuttomana että ukko laittaisi piuhat kiinni. :D
Saattaa olla ihan miehen vanha sperma joka nuo komplikaatiot aiheutti.
Missä niin lukee, että ukko on jo 5-kymppinen? Jos näin on niin vasektomia ilman muuta.
Minäkin luin jokunen sivu sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sektio ilman supisteluja on sikiölle shokkisyntymä. Että vähänpä tiedätte.
Vain hätäsektiossa lapsi ns. revitään kiireellä ulos. Kiireellisessä ja suunnitellussa sektiossa lapsi otetaan mahdollisimman luonnollisesti pää edellä. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nips naps putket poikki (jommalta kummalta)
Minä olen jo korjaantumattomasti vaurioitunut sekä raskaudessa että synnytyksessä, joka lopulta päätyi hätäsektioon, että en enää mene tällaisten asioiden vuoksi operoitavaksi. Olen oman osuuteni jo tehnyt. Mies taas ei halua itselleen vasektomiaa. Ap
Ja sinä et vaan halua seksiä. Munanjohtimien napsaisu on pieni operaatio. Munasarjojen poistokin tehdään tähystysleikkauksena eikä tule pidempää sairaalakeikkaa.
Kait ymmärrät mitä tapahtuu, jos munasarjat poistetaan?! Terveitä munasarjoja ei poisteta, niistä laitetaan piuhat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos poistatat kohdun, et voi tulla raskaaksi tai sitten vain munajohtimet poikki.
Jospa se mies nyt vain menisi sinne vasektomiaan. Minä ymmärrän kyllä hyvin sen kun ap sanoo, että hän on jo kärsinyt tarpeeksi seksihommien seurausten vuoksi.
Mitä virkaa on kohdulla, jos ei aio enää synnyttää? Lisäetuna tulee kuukausittaisen vaivan poisjäänti. Vaihdevuosioireita voi lievittää lääkkein.
Ei kohdun poisto aiheuta vaihevuosioireita. Eri asia, mikäli munasarjat poistetaan. Hormoonihoito ois edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ehkäisy on sallittu. Vai kuulutko kenties johonkin uskonnolliseen porukkaan, joka sallii seksin vain lastentekemiseksi?
Miksi olet yhdessä miehen kanssa, joka haluaa lapsia ja joskus tulee tekemään niitä jonkun muun naisen kanssa? Se sama uskonto, joka ei salli eroa?
Missä sanotaan, että ap:n mies haluaa vielä lapsia?
Jos olisit lukenut ketjun ja ymmärtäisit lukemaasi, näkisit aloittajan kertoneen, että mies ei halua vasektomiaa. Se tarkoittaa sitä, että hän ei halua luopua lapsen saamismahdollisuudesta. "Ei halua lapsia"-ajatuksen vastakohta on "haluaa lapsia".
Vasektomiasta kieltäytyminen ei tarkoita, että lisää lapsia haluaisi.
Vaan mitä? Ettei halua kehoaan sörkittävän? Sen jälkeen kun naista on r aiskattu, sörkitty, silvottu ja melkein tapettu pharman toimesta, jotta voi synnyttää miehen lapsen?
Jos mies on noin itsekäs hirviö vaimoaan kohtaan niin ei todellakaan enää koskaan mitään seksejä tällaisen saataville, mistään lapsista puhumattakaan
Oletko uhri? Äärimmäisen aggressivinen olet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin kudostyypistä ja joskus kyllä leikkaajastakin.
Olen iloinen, että minulla sievä arpi. Umpparin poistosta taas jäi ruma arpi. Ei kuitenkaan vaivaksi ole.
Ehkäisy on keksitty. Tekosyyksi menee muuten
Putket poikki niin ei tule raskaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vakiintuneessa suhteessa, vasektomia on kaikista varmin ehkäisy. Jos mies ei vasektomiaan suostu, vaikka sinä olit lähellä kuolla edelliseen raskauteen, kyseenalaistaisin koko parisuhteen mielekkyyden.
Ymmärtääkseni naisen sterilisaatio ei ole läheskään yhtä varma eikä myöskään toimenpiteenä niin yksinkertainen kuin vasektomia.
Naiselta ns. piuhat poikki on paljon vaikeampi operaatio kuin vasektomia miehelle, ja sisältää paljon isommat komplikaatioriskit. Myöskään se ei ole yhtä varma ehkäisykeino kuin vasektomia. Toki kohdunpoisto sitten olisi, mutta sitä ei tällaisista syistä tehdä ja se käynnistää ennenaikaiset vaihdevuodet.
Naiselta ns. piuhat poikki on paljon vaikeampi operaatio kuin vasektomia miehelle, ja sisältää paljon isommat komplikaatioriskit. Myöskään se ei ole yhtä varma ehkäisykeino kuin vasektomia. Toki kohdunpoisto sitten olisi, mutta sitä ei tällaisista syistä tehdä ja se käynnistää ennenaikaiset vaihdevuodet.
-----------------
Kohdunpoisto ei muuta hormonitoimintaa, ts. ei käynnistä vaihdevuosia.
Munasarjojen poisto tekee sen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtäkään lasta, mutta pelkään raskaaksi tulemista niin paljon, että biseksuaalina valitsen olla enää ainoastaan naisten kanssa tai kokonaan ilman seksiä.
Hukkaan heitettyä pillu.
Jännämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen terapiaa, jos olet tuon takia rikkomassa lapsen perheen.
En ole mitään rikkomassa. Meinasin menettää henkeni raskauden vuoksi. En vain aio ottaa sitä riskiä toiste. Ap
Seli seli. Väistät seksin tekosyyllä. Putket poikki molemmilta niin ei tule raskaaksi.
Ei kannata ihmetellä jos mies lähtee litomaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vakiintuneessa suhteessa, vasektomia on kaikista varmin ehkäisy. Jos mies ei vasektomiaan suostu, vaikka sinä olit lähellä kuolla edelliseen raskauteen, kyseenalaistaisin koko parisuhteen mielekkyyden.
Ymmärtääkseni naisen sterilisaatio ei ole läheskään yhtä varma eikä myöskään toimenpiteenä niin yksinkertainen kuin vasektomia.
-----------------
Kohdunpoisto ei muuta hormonitoimintaa, ts. ei käynnistä vaihdevuosia.
Munasarjojen poisto tekee sen.
Tähystyksenä se naisellekin tehdään. Itse läksin sen jälkeen töihin
Ja se hankaluus oli? Myös steriloitu nainen.