Onko muita, jotka ei pysty ensimmäisen lapsen jälkeen enää seksiin sen takia, että ei halua ottaa enää mitään riskiä raskaaksi tulosta?
Älkää käsittäkö väärin, ensimmäinen lapsi oli ja on erittäin toivottu ja rakas. Mutta raskaus oli komplikaatioiden ym vuoksi niin vaikea, ja oli hyvin lähellä, että en olisi selvinnyt synnytyksestä hengissä, niin en uskalla ottaa enää pienintäkään riskiä siitä, että saattaisin tulla uudelleen raskaaksi. Tiedän, että en pystyisi keskeyttämään raskautta, mutta en pysty enää myöskään uuteen raskauteen. Se on täysin poissuljettua, että edes teoriassa sitä riskiä ottaisi. Joten en pysty enää seksiin. Olenko ainoa, jolle on käynyt näin?
Kommentit (81)
Jos olet vakiintuneessa suhteessa, vasektomia on kaikista varmin ehkäisy. Jos mies ei vasektomiaan suostu, vaikka sinä olit lähellä kuolla edelliseen raskauteen, kyseenalaistaisin koko parisuhteen mielekkyyden.
Ymmärtääkseni naisen sterilisaatio ei ole läheskään yhtä varma eikä myöskään toimenpiteenä niin yksinkertainen kuin vasektomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nips naps putket poikki (jommalta kummalta)
Minä olen jo korjaantumattomasti vaurioitunut sekä raskaudessa että synnytyksessä, joka lopulta päätyi hätäsektioon, että en enää mene tällaisten asioiden vuoksi operoitavaksi. Olen oman osuuteni jo tehnyt. Mies taas ei halua itselleen vasektomiaa. Ap
Miksi ei halua? Meinaako tehdä lapsia jonkun toisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et ole kuullut ehkäisystä, Kysy neuvolan tädiltä neuvoja.
Olen kuullut toki ehkäisystä. Jokainen ehkäisyyn perehtynyt tietää, että esim. pillerit, kierukat, kumit ym. ei ole 100 prosenttisen varmoja. Suomessa on syntynyt monta kierukkavauvaa ja pillerivauvaa. Siitä aloituksessani juuri on kyse. En voi otta enää pienintäkään, edes 0,5 prosentin riskiä siitä että tulisin raskaaksi. Ap
Osa pillereistä huolimatta raskaaksi tulleista ei kehtaa myöntää, että pillereitä on syöty vähän miten sattuu. Myös niitä on jotka kämmäilee kortsun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet vakiintuneessa suhteessa, vasektomia on kaikista varmin ehkäisy. Jos mies ei vasektomiaan suostu, vaikka sinä olit lähellä kuolla edelliseen raskauteen, kyseenalaistaisin koko parisuhteen mielekkyyden.
Ymmärtääkseni naisen sterilisaatio ei ole läheskään yhtä varma eikä myöskään toimenpiteenä niin yksinkertainen kuin vasektomia.
Naiselta ns. piuhat poikki on paljon vaikeampi operaatio kuin vasektomia miehelle, ja sisältää paljon isommat komplikaatioriskit. Myöskään se ei ole yhtä varma ehkäisykeino kuin vasektomia. Toki kohdunpoisto sitten olisi, mutta sitä ei tällaisista syistä tehdä ja se käynnistää ennenaikaiset vaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on varma!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo korjaantumattomasti vaurioitunut sekä raskaudessa että synnytyksessä, joka lopulta päätyi hätäsektioon, että en enää mene tällaisten asioiden vuoksi operoitavaksi. Olen oman osuuteni jo tehnyt. Mies taas ei halua itselleen vasektomiaa. Ap
Mitä sitten kitiset, jos mikään näistä hyvistä neuvoista ei sulle kelpaa!
Harmi ettei steri kiinnosta, mutta silti sanon että fiksu sinä olet. Ihmetellyt usein ongelmia kohdanneita äitejä jotka vaan tuuttaa pari kolme muksua lisää silti vaikkei syystä tai toisesta meinaa sen ensimmäisenkään kanssa pärjätä. Toivottavasti löydätte kumppaninne kanssa ratkaisunne ja toivut kokemuksistasi muutenkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään en ole kitissyt yhtään mitään, vaikka sinä yrität manipuolointitarkoituksessa niin väittää. Toisekseen en pyytänyt missään yhtään neuvoa. Kysyin aloituksessani vain, että olenko ainoa tällainen. Ap
Sitten kannattaa erota, koska ero tulee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, jos ei ole seksiä ja toinen sitä haluaisi. Voihan terapiaakin sinulle koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut toki ehkäisystä. Jokainen ehkäisyyn perehtynyt tietää, että esim. pillerit, kierukat, kumit ym. ei ole 100 prosenttisen varmoja. Suomessa on syntynyt monta kierukkavauvaa ja pillerivauvaa. Siitä aloituksessani juuri on kyse. En voi otta enää pienintäkään, edes 0,5 prosentin riskiä siitä että tulisin raskaaksi. Ap
Osa pillereistä huolimatta raskaaksi tulleista ei kehtaa myöntää, että pillereitä on syöty vähän miten sattuu. Myös niitä on jotka kämmäilee kortsun kanssa.
Jep. Ei sitä voi olla huomaamatta, jos kortsu on mennyt rikki ja silloin voi ottaa jälkiehkäisyä. En tajua, miten se voisi pettää.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa erota, koska ero tulee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, jos ei ole seksiä ja toinen sitä haluaisi. Voihan terapiaakin sinulle koittaa.
Ei minulla ole mitään syytä ottaa avioeroa. Tietenkin jos mies haluaa minusta tämän takia erota, niin sitten hän ottaa eron. Selvä se. Mutta en minä ala sitä hänen puolesta jotenkin ennakkoon tekemään. Kun en edes halua erota. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tajua mitään. Eri
Se olet sinä ja ap jotka ei tajua aikuistenmaailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole mitään syytä ottaa avioeroa. Tietenkin jos mies haluaa minusta tämän takia erota, niin sitten hän ottaa eron. Selvä se. Mutta en minä ala sitä hänen puolesta jotenkin ennakkoon tekemään. Kun en edes halua erota. Ap
Miten miehesi on perustellut haluttomuutensa vasektomiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukan kanssa raskaaksi tulleita en tiedä yhtäkään. Kuparikierukan kanssa voi tulla raskaaksi.
Ilman seksiäkin voi elää. Kukaan ei siihen ole kuollut.
Hormonikierukan tuoteselosteessa lukee näin: Mikään ehkäisymenetelmä ei kuitenkaan ole täysin varma. Joka vuosi 1 000:sta Kyleena-kierukkaa käyttävästä naisesta noin 23 tulee raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään en ole kitissyt yhtään mitään, vaikka sinä yrität manipuolointitarkoituksessa niin väittää. Toisekseen en pyytänyt missään yhtään neuvoa. Kysyin aloituksessani vain, että olenko ainoa tällainen. Ap
Olet ainoa laatuaan. Minulla on 3 suunniteltua lasta. Kolmannen jälkeen laitatin hormonikierukan ja kivaa on ollut.
Käy gynellä, hän kertoo sinulle lisää. Toki voit olla sellainen lumihiutale, joka raskautuu 99,9999999% varmalla ehkäisyllä.
Itsellä seksi jäi toisen lapsen jälkeen kokonaan. Ei olla kaivattu, hoidan omat hommani itse ja saman osaa jokainen mieskin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ei sitä voi olla huomaamatta, jos kortsu on mennyt rikki ja silloin voi ottaa jälkiehkäisyä. En tajua, miten se voisi pettää.
Kondomeissa on joskus pieniä ns. muotovirheitä, jotka voivat tarkoittaa jopa pientä reikää. Eli vaikka kaikki vaikuttaisi toimineen ok, niin voi silti tulla raskaaksi.
Se tehdään miehelle, joten ei auta ap:tä.