Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ja missä vaiheessa puhutte pojillenne " kukista ja mehiläisistä" ?

Vierailija
02.05.2007 |

Tämä on vielä ihan liian aikainen kysymys, sillä poikani on vasta 1-vuotias. Luin kuitenkin tänään yhden lehtiartikkelin, jossa käsiteltiin poikien seksuaalisuutta ja sitä, miten poikien kasvamista miehiksi ei tueta yhtään niin paljon kuin tyttöjen kasvamista naisiksi. Tytöillä yleensä käsitellään asiat viimeistään kuukautisten alkaessa, mutta pojilla ei välttämättä ollenkaan.

Jäin miettimään, miten ja missä vaiheessa pojan kanssa pitäisi puhua asioista. Miten teillä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikätasoaan vastaavasti kertonut asioita. Yleensä keskustelut ovat alkaneet heidän omasta aloitteestaan. Ei kannata salailla mitään vaan kertoa ihan avoimesti kaikki, tietty ikätaso huomioon ottaen. Varsinkin silloin kun olin raskaana (nuorin nyt 2 vuotias), he kyselivät jos jonkinlaista. Tuolle kaksivuotiaalle en ole vielä tietenkään mitään kertonut kun ei oikein tajua vielä. Tai olen sen kertonut että äidillä ei ole pippeliä, kun hän joskus on sanonut jotain että " äitin pippeli´" .

Vierailija
2/2 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen (poika) on nyt 5-vuotias ja hän tietää jo, että lasten saamiseen tarvitaan mies ja nainen ja toki jo aikaisemmin hän huomasi miehen ja naisen erot. Hän tietää myös, että äidilläkin on välillä " vaippa" :D siksi, että naisilla tulee verta välillä ilman, että se yhtään sattuu ja että se on luonnollista ja kuuluu naisille (tuli kerran vessaan yllättäen, kun olin vaihtamassa sidettä). Ja että sillä on jotain tekemistä vauvansaantimahdollisuuden kanssa... Ja että ne vauvat kasvaa äitien masussa.

Varsinaista seksivalistusta noin pieni ei kaipaa, se lienee ajankohtaista joskus kouluiässä. Ennemmin sekin kerrotaan itse kuin että poika kuulisi epämääräisiä juttuja kavereiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla