Ihmiset häpeävät raittiuttaan
Kommentit (89)
No en todellakaan häpeä, pikemminkin olen hiukan ylpeä jos ylipäätään ajattelen asiaa.
Raitis ja reilu ei horju ei heilu.
Vierailija kirjoitti: Olen ollut koko ikäni raitis, enkä häpeä ollenkaan.
Samoin, ei raittiilla ihmisillä ole mitään erityistä tarvetta selittää omaa luonnollista elämäntapaansa. Ainoastaan runsaasti alkoholia käyttäville he tuntuvat olevan ongelma. Minusta on mukavampi tavata ihmisiä selvin päin mm. kahvittelun merkeissä enkä tarvitse mitään ylimääräistä "rohkaisua" ollakseni sosiaalinen ja vilkas. En ole mikään sortin uskovainen ja käytän rahani mielummin moneen muuhun asiaan kuin kaljaan ja tupakkaan muista mömmöistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niilä on ongelmia alkoholin kanssa jotka joutuu pysyyn kokonaan ilman.
"Niilä on ongelmia amfetamiinin kanssa jotka joutuu pysyyn kokonaan ilman."
Onko se myös näin?
Nykänen se sanoi, että viina on ongelma sitten kun se on loppu.
Sama pätee kaikkiin päihteisiin.
En häpeä?
Jos joku tarjoaa, sanon ei kiitos.
Jos joku kysyy miksi en juo, sanon syyn.
Vai miten pitäisi toimia?
Vierailija kirjoitti:
He joutuvat selittämään, koska tässä sairaassa yhteiskunnassa raittius on epänormaalia.
Juurikin tuo. On mukamas alkoholisti, jos ei juo. Eikä auta vaikka ei pidä alkoholin mausta, ei hiprakasta ym. Haluaa aidosti olla selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He joutuvat selittämään, koska tässä sairaassa yhteiskunnassa raittius on epänormaalia.
Juurikin tuo. On mukamas alkoholisti, jos ei juo. Eikä auta vaikka ei pidä alkoholin mausta, ei hiprakasta ym. Haluaa aidosti olla selvinpäin.
Paha maku on aika paska selitys. Helposti kierrettävissä vetämällä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Niilä on ongelmia alkoholin kanssa jotka joutuu pysyyn kokonaan ilman.
Nuorena kokeilin alkoholia. Koskaan en juonut itseäni humalaan. Ei maistunut. En pitänyt sen tuomasta tunteesta enkä mausta. Vieressä tai kaapissa voi olla alkoholia. Siellä ne pysyvät koskemattomina vaikka 40 vuotta. Ei tee mieli, en saa siitä iloa. Miksi joisin? Siksikö pitäisi juoda, että kelpaisi muille?
Anssi Kela joutui selittelemään päihteettömyyttään vuosia:
Vierailija kirjoitti:
Narkkien mielestä raittius ei ole hyvä asia.
On ainakin yhden tuntemani. Monesti yrittänyt raitistua mutta ei ole onnistunut.
Miksi alkoholia juoville tuottaa ongelmia jonkun juomattomuus? Alkoholia käyttävälle ei yleensä tuota harmia muiden juominen, jos siis menevät paikkaan jossa osa juo.
Ei hävetä. Minä en kysy keneltäkään "miksi sinä juot olutta tai viiniä?"
Silti minulta kysytään, miksi minä en juo.
Olen alkoholisoitumisen takia raitis. Harvoin kysytään syytä juomattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noloa jos aikuinen ihminen ei käytä mitään.
Kyllä mä käytän! Juon kahvia joka päivä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne epäilyttävää porukkaa.
Kuuntelin eräs päivä vierestä tällaisen rapajuopon raivoamista kaupan henkilökunnalle. Nuorelle pojalle, joka varmaan ekassa duunissaan. Vaati kaiken itsehillintäni, etten raahannut sitä juoppoa jaloistaan tonne räntäsateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh lol niinku toi laskettais :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha maku on aika paska selitys. Helposti kierrettävissä vetämällä jotain muuta.
Voit vetää itsesi vaikka narun jatkoksi, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh lol niinku toi laskettais :D
Huokaus....
"Niilä on ongelmia amfetamiinin kanssa jotka joutuu pysyyn kokonaan ilman."
Onko se myös näin?