Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon lapsi ei halua olla vegaani

Vierailija
27.02.2026 |

Siskon lapsi (4v) on ollut lähes vegaanisella ruokavaliolla. Jonkun verran on syönyt lihaa, kalaa ja muita elöiperäisiä tuotteita pienestä asti kun on ollut vanhemmillani hoidossa ja isänsä kanssa.  Siskoni kumminkin haluaa että lapsi on vegaani ja päiväkodissa syö vegaanisti. Olen kuullut useita kertoja lapsen kiukkuavan kun ei saa samoja ruokia kun muut. Voiko lapsen pakottaa vegaaniksi? Kyseessä on muutenkin nirso lapsi. Pitäisi varmasti olla tunkematta nenääni heidän perheen asioihin, mutta kyllä se pahaa tekee kun ollaan yhdessä syömässä ja yksi itkee lautasensa äärellä. Tämä siskoni lapsi on myös meillä ollessaan "varastanut" ei sallittua ruokaa ja mennyt piiloon syömään. Kala (lohi) ja kananmuna olisi suurta herkkua jos saisi niitä syödä. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien päätös se on. Lapsellä ei ole määräämis oikeutta

Vierailija
2/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, ei ole silloinkaan jos  pieni lapsi sekasyöjä perheessä haluaa alkaa vegaaniksi. Teinit nyt saa varmaan itse päättää jos itse tekee ruuan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, ei ole silloinkaan jos  pieni lapsi sekasyöjä perheessä haluaa alkaa vegaaniksi. Teinit nyt saa varmaan itse päättää jos itse tekee ruuan.

Paitsi ikänsä vegaanina eläneen vatsa tuskin kestää sekaaniksi siirtymistä? 

Vierailija
4/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syö mitä syö ja mieslapsi kuvittelee, että eläimenraato on terveellistä.

Lapsi on täysi-ikäisyyteen saakka vanhampien määräysvallassa.

Kun täyttää 18, on aikuinen, elatusvelvollisuus ohi ja yksilö elättää ja ruokkii itse itsensä ellei vanhempien systeemit kelpaa.

Tiedoksi mieslapsille.

Vierailija
5/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenauojeluilmoitusta väsäämääm vaan. Lapsi pakotetaan ruokavalioon, joka ei ole hänen kehitykselleen riittävän monipuolinen.

Vierailija
6/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Tiesitkö, että lihan liika syönti lihottaa ja aiheuttaa suolistosyöpää? Kenenkään ei pidä syödä joka päivä eläinkuntaa.

Yksi syy miesten kelpaamattomuuteen on tämä liganmässytts lieveilmiöineen. Lihassa syöt eläinhormoneja ja -lääkkeitä. Mansikkimiehille kasvaa riipputissit ja 100 kg michelin lanteille.

Vierailija
7/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ituhipit pilaavat lapsen elämän. Olenpa todella yllättynyt.

Vierailija
8/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vegaanivanhemmat ovat tappaneet vauvansa hulluutensa syövereissä, Google auttaa etsimään faktat.

Vierailija
9/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanius on ihmiselle luonnotonta. Ihminen on lihan ja eläinrasvan syöjä.

Vierailija
10/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenauojeluilmoitusta väsäämääm vaan. Lapsi pakotetaan ruokavalioon, joka ei ole hänen kehitykselleen riittävän monipuolinen.

Juuri näin. Vegaaninen ruokavalio on lapselle vahingollinen.

Vierailija
11/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että jos saisin jotenkin ehdotettua siskolleni, että lisäisivät  edes kalan ja kananmunan ja ruokavalioon. 

Vierailija
12/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha. Tiesitkö, että lihan liika syönti lihottaa ja aiheuttaa suolistosyöpää? Kenenkään ei pidä syödä joka päivä eläinkuntaa.

Yksi syy miesten kelpaamattomuuteen on tämä liganmässytts lieveilmiöineen. Lihassa syöt eläinhormoneja ja -lääkkeitä. Mansikkimiehille kasvaa riipputissit ja 100 kg michelin lanteille.

Kyllä se niin on että juuri kasvikunnan tuotteet lihottaa pistämällä hormonit sekaisin. Tyypillinen vegaani:
https://www.youtube.com/shorts/2RAn4KcJpro
Tyypillinen lihansyöjä:
https://www.youtube.com/shorts/A92ZAEzSnbc

Vierailija
13/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että jos saisin jotenkin ehdotettua siskolleni, että lisäisivät  edes kalan ja kananmunan ja ruokavalioon. 

"Raejuuston" sana jäi puuttumaan. Se on myös herkkulistalla. 

Vierailija
14/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen palstaprovossa lohi taas suurin herkku. Kas kunnei hanhenmaksa.

Vierailija
15/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tälle kalan, kananmunan ja maitotuotteiden syöjälle joku termi? 

Vierailija
16/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolihullu. Täysin hullu syö vain kasveja.

Vierailija
17/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pieni lapsi vielä tutustuu erilaisiin ruokiin. Voisi olla hyvä, että kotona syö vegaaniravintoa, kun sitä siellä ilmeisesti on tarjolla, mutta muualla esim. päiväkodissa,  kylässä tms. saisi syödä muutakin ja maistella erilaisia ruokia etenkin, jos lapsi on niistä kiinnostunut. Ruokailuun liittyvät voimakkaat kiellot voivat altistaa syömishäiriölle myöhemmin tai aiheuttaa jonkin trauman. Kyse ei kuitenkaan ole ilmeisesti mistään allergiasta. Voihan sekasyöjänkin ravinto painottua enemmän kasviksiin.

Vierailija
18/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks oo joku ovopescovegetaristi tai jotain. On niitä.

Vierailija
19/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pieni lapsi vielä tutustuu erilaisiin ruokiin. Voisi olla hyvä, että kotona syö vegaaniravintoa, kun sitä siellä ilmeisesti on tarjolla, mutta muualla esim. päiväkodissa,  kylässä tms. saisi syödä muutakin ja maistella erilaisia ruokia etenkin, jos lapsi on niistä kiinnostunut. Ruokailuun liittyvät voimakkaat kiellot voivat altistaa syömishäiriölle myöhemmin tai aiheuttaa jonkin trauman. Kyse ei kuitenkaan ole ilmeisesti mistään allergiasta. Voihan sekasyöjänkin ravinto painottua enemmän kasviksiin.

Tämä juuri! 

Vierailija
20/48 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin hulluilla olioilla mitä vegaanit ovat, ei pitäisi olla oikeutta siittää ja synnyttää lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme