Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ymmärrä bypias-kohua?

Vierailija
27.02.2026 |

Jos olisin bypias-asiakas, niin en lopettaisi asiakkuuttani tämän kohun vuoksi. Asiakkuuden lopettamiseen vaadittaisiin jotain paljon vakavampaa.

Onko muita, jotka ajattelevat, että some tekee myskyn vesilasiin? 

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään ymmärrä. Olen koko ajan ajatellut, että ne vaatteet on ylihinnoiteltuja enkä ole edes kuvitellut, että ne valmistettaisiin Suomessa. Jos niin olisi ollut, niin olisi se fakta ollut isommin esillä. 

Työolosuhteisiin sen verran, että tiedän kokemuksella, että kaupan alan työpaikoissa on usein huonot sosiaalitilat ja työajatkin voi olla niin ja näin. Se ei ole uutta. Tuollaisia ongelmia on ihan S-marketeissakin.

En ole asiakas noilla hinnoilla mutta mielestäni vaatteet on silti olleet kauniita ja houkuttelevia ja myymälätilat kauniisti sisustettuja.

En ymmärrä miksi tästä on tullut näin iso kohu kun mahdolliset rikkeet on kuitenkin noinkin pieniä.

Ai että S-marketissakin pitää paskoa 'hätätilassa' ämpäriin. 😀 Älä ny viitti!

Ei vaan, että on vessaongelmia ja huonot sosiaalitilat työntekijöille.

Vierailija
62/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pälli. Kysy vaikka AI:ta selittämään jos et muuten tajua. Vaikka et välittäisi vittujakaan työntekijöiden huonosta kohtelusta niin ihan tosissaanko tykkäät maksaa luksushintaa jostain hikipajan rätistä josta on vain nipsaistu lappu irti ja ommeltu uusi tilalle jossa lukee valheellisia tietoja kyseisestä tuotteesta, ja niitä myös mainostetaan valheella? Sinulle voisi syöttää vaikka kauhallisen paskaa ja sinä et ainoastaan niele vaan kiität ja pyydät lisää! Uskomatonta idiotismia.

1. Työntekijöiden pitää irtisanoutua, jos eivät tykkää

2. Jos haluan maksaa ylihintaa, niin sehän on oma asiani

3. Jos minulle on ihan sama, missä vaate on tehty ja miten, mutta se on kaunis, niin se riittää. 
Miksi tämä om sinulle ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvise lopettaa mitään, kun en ollut tuollaisesta ikinä kuullutkaan. Missä noita on myynnissä, jossain lessualueilla vai?

Minä tiedän vain kaksi kauppaa. Toinen Porvoossa ja toinen Espoossa. Porvoosta kai lähtöisin.

Vierailija
64/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että jos ostan kalliin suomalaisen vaatteen niin oletan myös saavani sellaisen. Jos vaate osoittautuu hikipajassa ulkomailla tehdyksi niin koen tulleeni huijatuksi. 

Maksaisitko sinä halpiskaupan paidasta saman hinnan kuin Marimekon paidasta jos sen halpispaidan lappu poistetaan ja laitetaan Marimekon lappu tilalle?

Kaikki vaatteet on tehty hikipajassa, merkistä huolimatta.

Vierailija
65/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pälli. Kysy vaikka AI:ta selittämään jos et muuten tajua. Vaikka et välittäisi vittujakaan työntekijöiden huonosta kohtelusta niin ihan tosissaanko tykkäät maksaa luksushintaa jostain hikipajan rätistä josta on vain nipsaistu lappu irti ja ommeltu uusi tilalle jossa lukee valheellisia tietoja kyseisestä tuotteesta, ja niitä myös mainostetaan valheella? Sinulle voisi syöttää vaikka kauhallisen paskaa ja sinä et ainoastaan niele vaan kiität ja pyydät lisää! Uskomatonta idiotismia.

3. Jos minulle on ihan sama, missä vaate on tehty ja miten, mutta se on kaunis, niin se riittää. 

Idiotismi onkin oma ongelmasi. Toivottavasti saat pahemman syövän niistä kemikaaleista kuin se hikipajan orja.

Vierailija
66/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunnan kohtelua ihmettelen.

Vierailija
67/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että jos ostan kalliin suomalaisen vaatteen niin oletan myös saavani sellaisen. Jos vaate osoittautuu hikipajassa ulkomailla tehdyksi niin koen tulleeni huijatuksi. 

Maksaisitko sinä halpiskaupan paidasta saman hinnan kuin Marimekon paidasta jos sen halpispaidan lappu poistetaan ja laitetaan Marimekon lappu tilalle?

Valhe. Vaikka suurinosa tuotannosta onkin siirretty kapitalistien rahanhimoissa sinne missä valvontaa on helpompi pakoilla, niin ruohonjuuritasolla on vastuullisia yrityksiäkin Suomessakin.

Vierailija
68/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiotismi onkin oma ongelmasi. Toivottavasti saa

Kuten yllä joku toinen sanoi: kaikki sinunkin vaatteesi on valmistettu hikipajoissa - ellet sitten teetä vaatteitasi ompelijalla. Terveiset idiootilta toiselle idiootille

Vierailija
69/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valhe. Vaikka suurinosa tuotannosta onkin siirretty kapitalistien rahanhimoissa sinne missä valvontaa on helpompi pakoilla, niin ruohonjuuritasolla on vastuullisia yrityksiäkin Suomessakin.

Listaapa ne. Ei tule kovin pitkää listaa. Tai hinnat ovat sellaisia, ettei minulla niihin ole varaa.

Ap

Vierailija
70/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne italialaiset hikipajat eroaa kiinalaisista, vietnamilaisista tai bangladeshilaisista? Onko ne jotenkin erityisen paljon kauheampia kun siellä valmistettua ei saisi ostaa?

Mulla on lähes kaikki vaatteet muualla kuin Suomessa valmistettuja vaikka ostan suomalaisten yrittäjien vaatteita.

Vierailija
71/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni löytyisi parempiakin kohteita, mistä uutisoida ja järkyttyä. Meidän hva:lla harjoitetaan esihenkilöiden toimesta kyykytystä ja laitetaan työntekijät kohtuuttomiin tilanteisiin. Palvelu ei todellakaan vastaa sitä hintaa, minkä veronmaksajat siitä kustantavat. Nostakaa tästä meteli mieluummin.

Vierailija
72/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne italialaiset hikipajat eroaa kiinalaisista, vietnamilaisista tai bangladeshilaisista? Onko ne jotenkin erityisen paljon kauheampia kun siellä valmistettua ei saisi ostaa?

Mulla on lähes kaikki vaatteet muualla kuin Suomessa valmistettuja vaikka ostan suomalaisten yrittäjien vaatteita.

Kyse on nyt siitä että asiakkaita huijataan kun myydään vastuullisena, mutta onkin sitten hikipajaa. Ei niitä sun suomalaisten yritysten vaatteitakaan saa mainostaa että ommeltu Suomessa, jos ei ole.

Vierailija
73/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

68: Lällällää, eipä olekaan! Koska olen hyvin perehtynyt vaateteollisuuteen ja näen tavallista kuluttajaa huomattavasti enemmän vaivaa vastuullisten vaatehankintojen tekemiseen ja olen valmis maksamaan vähän enemmän vaatteista jotka eivät ole hikipajoilta. Jos olisin idio otti kuten sinä, uskoisin kaiken viherpesun ja muun mitä valmistaja syöttää mainoksissa ilman että todentaa sitä - tai vielä pahempi: toteasin vain että ei kiinnosta mitä syöpäkemikaaleja puen päälleni kun näyttää niin ihkulta. :D

Se että mainostaa tuotettaan valheellisesti on petos, voi hyvinkin täyttää rikoksen tunnusmerkit. Kuumottaakohan jotakuta jo?

Ps. Et edes tiennyt sitä että ompelijalla teetättäminen (tai itse tekeminen) ei automaattisesti suojele sinua epäeettisyydeltä, koska suurin osa kankaistakin teetetään myös hikipajoilla. Tarpeeksi suurella yrityksellä on paremmat mahdollisuudet teetättää eettisiä kankaita ja muita materiaaleja niiden volyymin ja kustannuskannattavuuden takia. Tarvitaan vain tahtotila. Rahanahneilla sitä ei ainakaan ole.

Vierailija
74/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään ymmärrä. Olen Pian asiakas ja aion myös pysyä.

Moi Pia!

Vierailija
75/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut parikin kertaa työpaikassa, jossa ei ollut vessaa. Käytimme viereisen liikerakennuksen vessoja. Laitettiin lappu oveen jossa luki : hetkinen , tai : palaan kohta. 
En kokenut sitä mitenkään huonona asiana, joskus vaan on näin. 

Vierailija
76/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni löytyisi parempiakin kohteita, mistä uutisoida ja järkyttyä. Meidän hva:lla harjoitetaan esihenkilöiden toimesta kyykytystä ja laitetaan työntekijät kohtuuttomiin tilanteisiin. Palvelu ei todellakaan vastaa sitä hintaa, minkä veronmaksajat siitä kustantavat. Nostakaa tästä meteli mieluummin.

Nosta sinä! Ei me tiedetä missä sä olet duunissa. Et voi olettaa aina että muut tekee numeron ja että asiat korjaantuu itsestään.

Vierailija
77/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mysky vesilasissa?

Myskiltä tuoksuva vaatimaton myrskytuuli, ehkä. 

Vierailija
78/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut parikin kertaa työpaikassa, jossa ei ollut vessaa. Käytimme viereisen liikerakennuksen vessoja. Laitettiin lappu oveen jossa luki : hetkinen , tai : palaan kohta. 

Miltä olisi tuntunut jos pomo olisi lyönyt kouraasi ämpärin ja käskenyt paskantaa siihen taukohuoneessa?

Vierailija
79/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nyt siitä että asiakkaita huijataan kun myydään vastuullisena, mutta onkin sitten hikipajaa. Ei niitä sun suomalaisten yritysten vaatteitakaan saa mainostaa että ommeltu Suomessa, jos ei ole.

Ei mulle ainakaan niitä ole markkinoitu vastuullisina enkä olettanut, että ne on tehty Suomessa. Mulle ei itseasiassa ole mihinkään edes tullut mitään mainoksia. ByPiasin liikkeessä käytäni olen omat päätelmäni tehnyt.

Vierailija
80/102 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä olisi tuntunut jos pomo olisi lyönyt kouraasi ämpärin ja käskenyt paskantaa siihen taukohuoneessa?

Olisin sanonut, että tää oli sitten tässä ja lähtenyt kävelemään. Kyseisten liikkeiden palkkaus on tuskin ollut niin hulppeaa, että olisin jäänyt sitä itkemään.

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi