Onko muita, jotka eivät ymmärrä bypias-kohua?
Jos olisin bypias-asiakas, niin en lopettaisi asiakkuuttani tämän kohun vuoksi. Asiakkuuden lopettamiseen vaadittaisiin jotain paljon vakavampaa.
Onko muita, jotka ajattelevat, että some tekee myskyn vesilasiin?
Kommentit (102)
Minä uskoin ensin uutisointia, mutta en enää: joku väitti, ettei myymälässä ollut vessaa, vaan piti käydä ämpärillä.
Yritys vahvisti, että ei ollut omaa vessaa, mutta naapurin liiketilassa oli sovittu heitä varten.
Tämän jälkeen koko uutinen alkoi kuulostaa ajojahdilta. Jos Pia valehtelee, niin joku työntekijä valehtelee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskoin ensin uutisointia, mutta en enää: joku väitti, ettei myymälässä ollut vessaa, vaan piti käydä ämpärillä.
Yritys vahvisti, että ei ollut omaa vessaa, mutta naapurin liiketilassa oli sovittu heitä varten.
Tämän jälkeen koko uutinen alkoi kuulostaa ajojahdilta. Jos Pia valehtelee, niin joku työntekijä valehtelee enemmän.
Naapuritilassa. Mutta saiko sitä käyttää tai sinne mennä?
On valitettavan yleistä että pienissä liikeyrityksissä kaupan alalla työntekijät eivät saa mennä vessaan esim koska ovat yksin työvuorossa.
Tai sitten asia on tehty niin nöyryyttäväksi että sun täytyy pyytää lupa vessassa käymiseen joltakin, kuin oltaisiin päiväkodissa. Ihmisarvoinen kohtelu ei valitettavasti ole itsestäänselvyys tällä alalla.
T. Kaupan alalla vuodesta 2000
Itse asiassa ole lopettanut by Piasin vaatteiden hankinnan jo vuosia sitten, silloin kun minulle selvisi mikä tämä paja on naisiaan. En arvosta!
Ihmettelen sitä, että mielestäni samasta asiasta on puhuttu ennenkin, eli vaatteiden alkuperästä. Mikä kohussa on uutta?Pellavavaatteita myydään monessa paikassa halvalla Made in Italy-merkillä, joka kertoo vain, että vaatteen viimeisin etappi on ollut Italia. Ja sitten samaa hyvin mahdollisesti myydään kalliina Pian designina.
Sama kohu on ollut jo vuosia sitten. Silloin ei ollut useita tuotemerkkejä vaan kaikki oli 'bypias' eli rouvan omaa designia ja peräti Suomessa valmistettu.
Työntekijä sitten paljasti, että tuotteista tulee suuri osa ulkomailta, he leikkaavat alkuperäiset laput pois ja ompelevat tilalle 'bypias'-merkin.
Eikö nämä ole edelleenkin enimmäkseen niitä rypistyviä pellavarytkyjä?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jos ostan kalliin suomalaisen vaatteen niin oletan myös saavani sellaisen. Jos vaate osoittautuu hikipajassa ulkomailla tehdyksi niin koen tulleeni huijatuksi.
Maksaisitko sinä halpiskaupan paidasta saman hinnan kuin Marimekon paidasta jos sen halpispaidan lappu poistetaan ja laitetaan Marimekon lappu tilalle?
Kyllähän tuosta brändistä oikein huokuu halpuus ja huijaaminen, sekä se että ollaan vähän enemmän kuin mitä oikeasti ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama kohu on ollut jo vuosia sitten. Silloin ei ollut useita tuotemerkkejä vaan kaikki oli 'bypias' eli rouvan omaa designia ja peräti Suomessa valmistettu.
Työntekijä sitten paljasti, että tuotteista tulee suuri osa ulkomailta, he leikkaavat alkuperäiset laput pois ja ompelevat tilalle 'bypias'-merkin.
:D Pellavan ominaisuuksiin kuuluu rypistyä ja on arvostettu materiaali, toisin kuin sinun muovipussisi
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että jos ostan kalliin suomalaisen vaatteen niin oletan myös saavani sellaisen. Jos vaate osoittautuu hikipajassa ulkomailla tehdyksi niin koen tulleeni huijatuksi.
Maksaisitko sinä halpiskaupan paidasta saman hinnan kuin Marimekon paidasta jos sen halpispaidan lappu poistetaan ja laitetaan Marimekon lappu tilalle?
Mä en maksaisi niistä Marimekon kauheista kukista yhtääm mitään. Järkyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuritilassa. Mutta saiko sitä käyttää tai sinne mennä?
On valitettavan yleistä että pienissä liikeyrityksissä kaupan alalla työntekijät eivät saa mennä vessaan esim koska ovat yksin työvuorossa.
Tai sitten asia on tehty niin nöyryyttäväksi että sun täytyy pyytää lupa vessassa käymiseen joltakin, kuin oltaisiin päiväkodissa. Ihmisarvoinen kohtelu ei valitettavasti ole itsestäänselvyys tällä alalla.
T. Kaupan alalla vuodesta 2000
Aivan. Naapuriputiikki saattoi olla kiinni tms, jolloin Pian työntekijöillä ei ollut paljon vaihtoehtoja. Ämpäri toki parempi kuin ei mitään. Minullakin on mökillä kannellinen ämpäri yöastiana.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään tarkoituksellinen huijaaminen ei ole ok, vaan ihmettelen kohun suuruutta. Ihan hyvä, että yritykset laitetaan ruotuun, mutta en ymmärrä, miksi nykyaikana lynkataan ihmiset.
Ja mitä tulee tuotteen hintaan, niin eikö kaikki ns merkkituotteetkin ole tehty halpamaissa. Ostan ganttia ja poloa, niin kova on hinta, mutta samasta tehtaasta ne tulee kuin halvatkin merkit.
Ei, en ole persu. Olen vain ihminen, joka ei vedä joka asiasta hernettä nenään.
Ap
Olet Pia Erlund.
Seuraava ketju, kiitos.
Jälleen yksi tympeä firma joka menestyy riistämällä työläisiään eli tässäkin tapauksessa kokemattomia, ammatillisesti järjestäytymättömiä nuoria naisia.
Miten me puolustamme tyttäriämme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Pellavan ominaisuuksiin kuuluu rypistyä ja on arvostettu materiaali, toisin kuin sinun muovipussisi
Pellava on surkeaa materiaalia. Nykyiset uudet sekoitteet on paljon parempia ominaisuuksiltaan, mutta on sitä vaan niin vaikeaa ymmärtää.
Villakin on huonoa. Kutistuu ja venyy. Luonnonmateriaalit on yliarvostettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vessa on naapurirakennuksen kahvilassa, mutta se ei ole aina auki, ja auki ollessaan se on varattu, ja jono on pitkä. Olen itse jonottanut tuon kahvilan asiakkaana vessaan. Ei ole mikään lyhyt tauko, jos vaatemyyjä lähtee yrittämään samaa, ja epäilemättä työnjohdolta on tullut noottia.
Paskalafka, sekä tuoteväärennösten että työolojen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään tarkoituksellinen huijaaminen ei ole ok, vaan ihmettelen kohun suuruutta. Ihan hyvä, että yritykset laitetaan ruotuun, mutta en ymmärrä, miksi nykyaikana lynkataan ihmiset.
Ja mitä tulee tuotteen hintaan, niin eikö kaikki ns merkkituotteetkin ole tehty halpamaissa. Ostan ganttia ja poloa, niin kova on hinta, mutta samasta tehtaasta ne tulee kuin halvatkin merkit.
Ei, en ole persu. Olen vain ihminen, joka ei vedä joka asiasta hernettä nenään.
ApOlet Pia Erlund.
Seuraava ketju, kiitos.
En ole sitäkään.On se kumma, että minua luullaan joko asianomaiseksi tai mieheksi.
Joka kerta, kun av:lla ihmettelen jotain asiaa, niin aina sama kuvio.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pellava rypistyy. FYI.
Mutta pellavaa on useita laatuja; lyhytkuituisesta ja karkeasta rohdinkankaasta sileään, silkkimäiseen aivinaan.
Muitakin kelpo materiaaleja on olemassa, joita ei tarvi silittää koko ajan.
Terv. pellavankasvattaja, joka käyttää myös puu-, puuvilla-, villa- ja keinokuitumateriaaleja
Minua on epäilyttänyt jo silloin kun tuo tuli rätteineen suosituksi. Väkisin väännetään johonkin suomalaiseen vanhaan rakennukseen hämptönstunnelma ja kalliin hintalaput kehnosti ommeltuihin vaatteisiin. Luulisi Annaakin nyt harmittavan kun möi Hangon pankin tuolle orjapiiskurille. Toivon että tämä perataan nyt viimeisen päälle. Toivottavasti entisiä työntekijöitä tulee enemmän kertomaan yrityksen toimintatavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessa on naapurirakennuksen kahvilassa, mutta se ei ole aina auki, ja auki ollessaan se on varattu, ja jono on pitkä. Olen itse jonottanut tuon kahvilan asiakkaana vessaan. Ei ole mikään lyhyt tauko, jos vaatemyyjä lähtee yrittämään samaa, ja epäilemättä työnjohdolta on tullut noottia.
Paskalafka, sekä tuoteväärennösten että työolojen puolesta.
no, Sitten vessatauosta tulee pitkä. Se on yrittäjän ongelma, ei työntekijän.
Niin, pellava rypistyy. FYI.
Mutta pellavaa on useita laatuja; lyhytkuituisesta ja karkeasta rohdinkankaasta sileään, silkkimäiseen aivinaan.
Muitakin kelpo materiaaleja on olemassa, joita ei tarvi silittää koko ajan.
Terv. pellavankasvattaja, joka käyttää myös puu-, puuvil
Nyt kiinnostuin ihan. Lyökö pellavan kasvattaminen Suomessa leiville? Mihin tarkoitukseen kasvatat pellavaa?
Ja käyttävät henkilökuntaa hyväksi.