Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meni hermo kirpparilla -olin myyjänä...

Vierailija
27.09.2008 |

Miksi ihmeessä ihmiset kuvittelee, että hyvää tavaraa, uudenveroista, haluais kukaan myydä ns pilkkahintaan?! Mua todella ihmetyttää!! Että jos lapsen ns sisävaate on uutena maksanut 20 e, siitä tulis parin pesun jälkeen vain muutaman euron arvoinen. Mikä logiikka siinä on?

Ymmärrän että ihan kulahtaneesta vaatteesta ei juuri mitään kannnata pyytää mutta tätä uudenveroisten aliarvioimista en tajua. Mielipiteitä?

Ja joo, mun myyntipöydälle jäi lähs kaikki bodyt, paidat, haalarit ja farkut. vierestä meni paljon. Ne oli valmiiksi nukkaisia ja virttyneitä, luulisin että ehkä jopa käytettynä valmiiksi ostettuja? Mun hintoja ihmeteltiin, vaikka osa vaatteista vois mennä suoraan takaisin kaupan hyllylle...

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpputorin ideaa.

Vierailija
2/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä osta kirpparilta mitään 15 egen paitoja. Niitä saa kaupastakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin totta kai ostan sillon ennemmin uuden!!

Vierailija
4/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa ihan nyrkkisääntö on ettei 5 euroa enempää mistään sisävaatteista (hyväkuntoisistakaan) kukaan maksa. Kirppikselle mennään siksi että saadaan tavaraa kiertoon, ei tainnut olla sun paikka? 20 lastenvaatteita saa alesta uutena vitosella!

Vierailija
5/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni ei sillon osta kirpparilta kun voi ostaa kaupasta ihan uusia.

Vierailija
6/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy kulahtaneet ja virttyneet lastenvaatteesi eurolla.

Mutta mitä teen tuolle vaatemäärälle uudenveroisia yhdellä lapsella olleita laatuvaatteita? Osaako kukaan neuvoa?

Ap

Vierailija
7/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net ei ole kirpputori, vaan huutokauppa. Kirpputorilta etsin parin euron löytöjä. Huuto.netistä etsin löytöjä, joista voin maksaa enemmänkin.

Vierailija
8/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläsi kaapissa. Tai heittää roskikseen. Siis jos et halua edullisesti kirpparilla myydä kierrätysmielessä. Alunperinkin olisit voinut jättää ostamatta.

Vierailija
9/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin, jos vaivaudun kirppikselle. Myyn kaiken pilkkahintaan, koska kyseessä on minulle tarpeeton tavara, josta haluan eroon ja mielellään niin, että tavarasta on hyötyä/iloa jollekin toiselle. Olen myynyt tavaraa, jota ei ole edes otettu paketista.

Vaatteet, jotka ei mene kaupaksi vien uffin laatikkoon, ilmaiseksi. Tavaroitakin vien johonkin Konttiin tms. Kirppiksen tarkoitus ei ole mulle saada rahaa.

Vierailija
10/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy huutonetissä , siellä kyllä tiedostetaan uudenveroisen hinta ja ollaan valmiita maksamaan :)

Vierailija
11/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta varaudu siihen ettei niistä kukaan enää uuden veroisen verran maksa! Jos et oo valmis niistä luopumaan hieman edullisemmin mitä oot ajatellu niin sitten joko jemmaat ne kaappeihin tai nakkaat roskiin tms.

Vierailija
12/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä menee hyvin kaupaksi juuri laatuvaatteet.

Vierailija
13/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lapsen jäljiltä monet vaatteet ovat todellakin kuin uusia, etenkin kaikki ei-arkivaatteet (eli chinot, neuleet, slipoverit, kauluspaidat, joita ei päiväkodissa pidetä päivittäin). Silti niistä ei kukaan ole valmis maksamaan niistä paria euroa enempää, ja sekös harmittaa!

En tietenkään mistään Henkkamaukan t-paidasta pyytäisi kuin 50 senttiä, mutta tosiaan nuo paremmat vaatteet ovat asia erikseen. Silti niitä on "pakko" ostaa, koska haluan, että lapseni on aina asianmukaisesti pukeutunut joka tilanteessa...

Vierailija
14/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. Huuto.Netissä vaatteista olis saanut enemmän?? Sitten kun itse myyn vaatteet eteenpäin, kokeilen ensin Huuto.Nettiä, en todellakaan aio myydä hyväkuntoisia vaatteita pilkkahintaan!! Itse olen nähnyt kirppiksillä vain huonokuntoista vaatetta :(

Vierailija
15/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla melkein kuin kaupan hyllyltä. Riistohintaa en minäkään maksa. Tunnen mallistot, merkit ja hinnat. Jos kirpparimyyjä pyytää vaatteesta enemmän kuin 50% uuden hinnasta, jää paita tai body ostamatta - vaikka siinä olisi laput kiinni. Alessakin ne edellisen malliston vaatteet myydään viime kädessä 50% tai suuremmallakin alennuksella.

Vierailija
16/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpparilta ostan vaan niitä parin euron vaatteita, ne on kuitenkin käytettyjä. (vaikka olis vaan pari kertaa..)

Vierailija
17/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä ihmisten ahneutta. Olet ostanut vaatteen 20€:lla. Ok, se on ollut kallis ja laadukas. Mutta mietikö sitä ostaessasi, että hitto, jos käytän tätä lapsella vain muutaman kerran, niin kirpparilla saan siitä vielä 15€? Tuskin. Ostit sen lapselle käyttöä varten. Jos kirpparilla saisit siitä vielä 5€ oman tarpeen jälkeen, niin eikö se ole kuitenkin aina kotiin päin? Etenkin kun oletus on että noin kalliita vaatteita ostava ei ihan köyhä ole.

Mutta mitä teen tuolle vaatemäärälle uudenveroisia yhdellä lapsella olleita laatuvaatteita? Osaako kukaan neuvoa?

Ap

Vierailija
18/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla on välillä niin nuhjuista vaatetta, että itse viskaisin roskiin enkä ikimaailmassa pukisi lasteni ylle! Saati että joku kehtaa myydä eteenpäin!

Itsekin olen myynyt lähes käyttämättömiä merkkivaatteita aivan pilkkahintaan. Olen ajatellut asian niin, että ovat tuottaneet meille iloa oman aikansa ja nyt on toisten vuoro! Pää pystyssä ja ylpeänä voin ainakin vaatetta myydä, koska tiedän niiden olevan priimakunnossa. Ja laitanpahan oman korteni kekoon yhteisen hyvän puolesta.

Ja mikä työ niiden myyntiin vieminen on. Itse pesen ja silitän kaikki vaatteet,myös nuken vaatteet. Lelut pesen ja kengät puhdistan parhaani mukaan.

Mutta oma saaliini kirppiksiltä on jäänyt aika laihaksi...

Vierailija
19/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulahtanutta tavaraa:( Ymmärrän siis sua ja olisin kinnostunut vaatteistasi!

Vierailija
20/93 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri vaatteen arvostamisesta tässä on kyse, ei niinkään tienaamisesta, koska se ei onnistu kirpparilla...

Pojan lappuhaalarit, uutena n 20 e. Yksi pesu ja loistokunto, hinta 9 e. Tähän tyyliin hinnoittelin, että noin puolet maksamastani hinnasta. Ja on sitten ihan liikaa, vai? Mitä itse olisitte laittanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi