Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen homomies, eikä voisi vähempää kiinnostaa seta-pride, joka on nykyään asian ympärillä vouhottavien heteronaisten fetisoimaa.

Vierailija
62/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin joskus sukupuolivöhemmistöön kuuluvat sitten kuitenkin jostain syystä ajatteöevat eri tavalla..

Joku voi olla vaikka persuidiootti, ei se sitä katso.

Taidat olla älyvähemmistöön kuuluva.

Eli älykäs?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä.  Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua. 

Joo mutta johtuuko syrjintä oikeasti homoudesta, vai siitä että "syrjitty" tekee homoudestaan ison numeron ja hakee sillä huomiota? Ihan oikeasti, Suomessa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat todella hyvät. Mitä olen lukenut eri medioiden kommenttikenttiä niin siellä toistuu sama: itse vähemmistöön kuuluvat ihmiset eivät ärsytä vaan se että sateenkaarta ja prideä tuputetaan joka tuutista. 

On totta että minä saan olla rauhassa. Mutta jos alkaisin esimerkiksi vaatia paikkakunnallani pride-liputusta, saisin varmasti ihmiset ärsyyntymään. Heitä ei ärsyttäisi se että minä ol

No, mä en ole koskaan tehnyt suuntautumisestani yhtään minkäänlaista numeroa, olen kyllä vastannut jos on kysytty kun en missään kaapissakaan ole koskaan ollut. Mun vanhemmat paiskasi mut alaikäisenä pihalle kun aloin seurustella nykyisen puolisoni kanssa ja olen saanut kuulla kyllä ihan riittävästi kaikenlaista homottelua ja haukkumista. Numeroa en ole koskaan asiasta tehnyt, muut kyllä senkin edestä. En myöskään ole tarvinnut mitään erikoiskohtelua, liputuksia tai muutakaan paskaa kun mulle mun homous on ihan yhtä normi arkea ollut aina kuten jonkun heteron heterouskin. Silti on kyllä saanut paskaa niskaan elämän varrella useaan otteeseen ihan vaan koska mulla on samaa sukupuolta oleva puoliso. Hienoa että et ole joutunut moista kokemaan, älä kuitenkaan kehtaa syyllistää niitä jotka on. 

Vierailija
64/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setan työ on niin pitkään kesken kuin vasemmistolaiset kokevat oikeudekseen hyökätä homofobisesti Sebastian Tynkkystä vastaan ja Sebastianilla on homomiehenä porttikielto Helsinki Prideen. Työsarkaa riittää siis omalla tontilla.

En ole nähnyt yhdenkään vasemmistolaisen hyökänneen tynkkystä vastaan homofobisesti

Olet varmaan sitten sulkenut silmäsi. Päivittäin tälläkin palstalla tapahtuu tuota, jonka lisäksi Alania haukutaan n e e k e r i k s i. Asialla ovat toverit.

Jännä, kun tällä ja kaikilla muillakin palstoilla se on ollut perinteisesti ihan toisen laidan tapa käyttää rasistisia slurreja sekä olla homofobinen.

Vierailija
65/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä.  Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua. 

Millä tavoin Priden nykymuotoinen pervokarnevaali ja transtuputus edistävät homoseksuaalien asemaa? Jos on Setan, transsuaktivistien ja vihervassujen kaltaiset "liittolaiset", niin mihin homoseksuaalit tarvitsevat vihollisia.

Vierailija
66/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun seksuaalienemmistöön ja ylpeilen sillä joka päivä. Pakotan muutkin palvomaan minua ja tekemään minusta maskotin itselleen oman paremmuutensa mainostamiseen.

Tässä AP:ole esimerkki miksi asiaa pitää normalisoida Suomessa.

Vierailija
67/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.sinuiksi.fi/selaa-kysymyksia/716

https://www.sinuiksi.fi/selaa-kysymyksia/717

Tässä pari kysymystä tuolta nettisivulta josta puhuin aiemmassa viestissäni. Ilman setan toimintaa nämä nuoret eivät edes miettisi moisia vaan olisivat ihan tavallisesti sellaisia tyttöjä kuin ovat. Nyt joutuvat pohtimaan ovatko ehkä sittenkin poikia. 

Ap

Vierailija
68/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap vain inhoat transihmisiä? Se on sulla tuon pridevastaisuuden taustalla. 

Vierailija
69/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride on väkivaltainen liike.

Edistävät valtavirran syrjintää.

Vierailija
70/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin Priden nykymuotoinen pervokarnevaali ja transtuputus edistävät homoseksuaalien asemaa? Jos on Setan, transsuaktivistien ja vihervassujen kaltaiset "liittolaiset", niin mihin homoseksuaalit tarvitsevat vihollisia.

Sinun kommentista se näkyy että ei tarvita vihollisia. Sinunkaltaisia kyllä riittää Suomessa.

Vierailija
71/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pride on väkivaltainen liike.

Edistävät valtavirran syrjintää.

Ja pyrkii alistamaan valtavirtaa. Narsistinen liike.

Vierailija
72/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.sinuiksi.fi/selaa-kysymyksia/716

https://www.sinuiksi.fi/selaa-kysymyksia/717

Tässä pari kysymystä tuolta nettisivulta josta puhuin aiemmassa viestissäni. Ilman setan toimintaa nämä nuoret eivät edes miettisi moisia vaan olisivat ihan tavallisesti sellaisia tyttöjä kuin ovat. Nyt joutuvat pohtimaan ovatko ehkä sittenkin poikia. 

Ap

Kannattaa harjoitella vielä vähän tuota naisena esiintymistä😅

Vierailija
73/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tavallaan homoversio pick me tytöstä. "En ole kuin muut homot, joten olen parempi ja tulen hyväksytyksi."

Vierailija
74/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele transius loogisesti koherentilla ja yleispätevällä tavalla? Nykymuotoisessa transtuputuksessa on hyvin ongelmallisia piirteitä. Setan määritelmän mukaan transius on sukupuolen epätyypillistä ilmaisua. Moni homoseksuaali on epätyypillinen sukupuolensa edustaja, mutta eivät he ole transeja. Maskuliininen butchlesbo ei ole transmies eikä feminiininen meikkaava homopoika ole oikeasti transnainen. Nukeilla leikkivä poika ei ole transtyttö. Naisen rooliin sopeutumaton autistityttö ei ole transpoika.

Punavihreät puolueet ovat lähteneet transsuaktivismin äänitorveksi ilman parempaa tietoa. Vihreät ja vasemmisto ovat asettaneet poliittisiin tavoitteisiinsa väärän sukupuolen leluilla leikkivien lasten kemiallisen kastraation blokkereilla ja juridisen sukupuolitiedon itsemäärittelyn laajentamisen alaikäisille, vaikka kumpikin on voimakkaasti alaikäisen identiteettiä ohjaava psykososiaalinen interventio.

Vierailija
75/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pride on hyvin muovinen kulkue. Sateenkariväriset rekvisiitat on lähes aina muovia. Ja kaikki hileet yms mikromuovia täynnä. Kauhea kasa roskaa jää siitä kulkueesta käteen. 

Vierailija
76/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele transius loogisesti koherentilla ja yleispätevällä tavalla? Nykymuotoisessa transtuputuksessa on hyvin ongelmallisia piirteitä. Setan määritelmän mukaan transius on sukupuolen epätyypillistä ilmaisua. Moni homoseksuaali on epätyypillinen sukupuolensa edustaja, mutta eivät he ole transeja. Maskuliininen butchlesbo ei ole transmies eikä feminiininen meikkaava homopoika ole oikeasti transnainen. Nukeilla leikkivä poika ei ole transtyttö. Naisen rooliin sopeutumaton autistityttö ei ole transpoika.

Punavihreät puolueet ovat lähteneet transsuaktivismin äänitorveksi ilman parempaa tietoa. Vihreät ja vasemmisto ovat asettaneet poliittisiin tavoitteisiinsa väärän sukupuolen leluilla leikkivien lasten kemiallisen kastraation blokkereilla ja juridisen sukupuolitiedon itsemäärittelyn laajenta

Söpöä kun incelpersusetä larppaa naista😂

Vierailija
77/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ns. "sirkushomot" joilla on pakkomielteen omainen tarve koko ajan liputtaa ja mainostaa omaa poikkeavuuttaan ovat osasyyllisiä siihen miksi oikeisto on nyt niin radikalisoitunut että jengi äänestää taas näitä kaiken maailman trumppeja ja "mestareita", vaarantaen nyt meidät kaikki. Tätä koko touhua pakkosyötettiin niin tolkuttomasti koko vuosituhannen alku että näin itsekin pikku salaisuuksia omaavana haluaisin silti vain ku ris ta a koko sateenkaariporukan kun eivät tajua pitää tu rp aan sa kiinni sielläkään missä se ehdottomasti kannattaisi pitää kiinni. Kaikkein naurettavimpia ovat nämä "miljoona eri sukupuolta" panseksuaalit. Anteeksi nyt vaan mutta minä en ole koskaan muuta nähnytkään kuin pippeleitä ja pimppejä. Hermafrodiitit ja muut mutaatiot ovat sitten asia erikseen. Mutta jos silti pysyttäisiin ihan biologisissa tosiseikoissa eikä kehiteltäisi kaikkia fantsuja todellisuuden vastaisia fantasiaidentiteettejä joilla sitä omaa yksilöllisyyttään yritetään väkisin korostaa. Jengillä on pinna kireällä jo ilmankin. 

Vierailija
78/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Minähän aloitusviestissäni kirjoitin että ymmärrän ja hyväksyn transsukupuoliset. Tarkoitan heitä, jotka ovat käyneet läpi transhoitoja ja elävät elämäänsä oikeaksi kokemassaan sukupuolessa. Sitä vastoin tätä kolmatta sukupuolta en ymmärrä tai muunsukupuolisuutta, enkä halua että minut seksuaalivähemmistöön kuuluvana liitetään tuohon sukupuolisekoiluun. Niin vaan harmi kyllä tapahtuu koska seta on niputtanut seksuaalivähemmistöön kuuluvat ja sukupuolivähemmistöön kuuluvat samaan. 

Ap

Vierailija
79/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele transius loogisesti koherentilla ja yleispätevällä tavalla? Nykymuotoisessa transtuputuksessa on hyvin ongelmallisia piirteitä. Setan määritelmän mukaan transius on sukupuolen epätyypillistä ilmaisua. Moni homoseksuaali on epätyypillinen sukupuolensa edustaja, mutta eivät he ole transeja. Maskuliininen butchlesbo ei ole transmies eikä feminiininen meikkaava homopoika ole oikeasti transnainen. Nukeilla leikkivä poika ei ole transtyttö. Naisen rooliin sopeutumaton autistityttö ei ole transpoika.--

Tässä miten Seta määrittelee transsukupuolisuuden omilla sivuillaan:

"Transsukupuolinen on ihminen, jolla on voimakas sukupuoliristiriita. Sukupuoliristiriita tarkoittaa, että ihmisen sukupuoli-identiteetti eli tunne siitä, mitä sukupuolta on sisäisesti, on ristiriidassa hänen syntymässä määritetyn sukupuolensa kanssa."

https://seta.fi/sateenkaaritieto/sukupuolen-moninaisuus/transsukupuolis…

Vierailija
80/103 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride on hyvin muovinen kulkue. Sateenkariväriset rekvisiitat on lähes aina muovia. Ja kaikki hileet yms mikromuovia täynnä. Kauhea kasa roskaa jää siitä kulkueesta käteen. 

Ja miksi ihmeessä Pridessä on sallittua heiluttaa Pellestiinan lippua ja Punalippua, vaikka kumpikin taho on tunnetusti homofobinen ja naisvihamielinen? Onko tarkoitus tehdä terroristeja tukevaa vassuaktivismia vai juhlia sateenkaariväkeä?