Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?
Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen.
Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja.
Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla.
Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua.
En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä.
Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa.
Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne.
Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella.
Kommentit (988)
Vierailija kirjoitti:
Prinsessa on paljon muitakin kun homoja. Siellä on eri ihmisoikeusjärjestöjä, puolueita ja hoitoalan ihmisiä ja järjestöjä yms yms. Se on karnevaali tärkeällä asialla.
Ihan pelkkää näyttäytymistä ja hyvesignalointia. "Eikös me ollakin hyviä ihmisiä??!!" Homojen oikeuksien kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.
Muuten samaa mieltä kanssasi paitsi että kyllä homoja inhottiin ja paheksuttiin ennen tätä "rummutustakin". Isäni puolen suku ei pitänyt homoista silloin kun en ollut syntynyt, silloin kun olin lapsi, eikä pidä vieläkään. Homoja tapetaan yhä homovastaisissa sekä homomyönteisissä maissa. Jälkimmäisissä onneksi vähemmän.
Seta mielestäni ajaa enemmän sukupuoliasioita nykyään. On kyllä hölmöä että se on jokin ongelma että lesbo haluaisi seurustella vain toisten biologisten naisten kanssa. Tuohan on ihan itsestäänselvää. Homoseksuaali on kiinnostunut samaa sukupuolta olevista. Enkä nää sitä kohtuuttomana että naiset haluavat pitää omat tilansa eivätkä halua biologisia miehiä sinne.
Ja samaa mieltä että tää lgbt++ kaupallistaminen on typerää. Vaan yksi uusi tapa tehdä rahaa...
"Kerro ihmeessä miten transviha edistää homoseksuaalien yhteiskunnallista hyväksyntää? Netistä opittuja iskulauseita sulla kyllä riittää, mutta missä oma ajattelu ja argumentit?"
Se, ettei halua suostua kaikkeen mitä transaktivistit määräävät ei ole transvihaa. Ihan silkka olkiukko.
Vierailija kirjoitti:
En ole sateenkaari henkilö mutta seta ja pride on tärkeitä.
No kukas sinä olet sen sitten sanomaan. Vai oletko tärkeämpi kuin homot ja lesbot, joten tulet tänne heteroselittämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kerro ihmeessä miten transviha edistää homoseksuaalien yhteiskunnallista hyväksyntää? Netistä opittuja iskulauseita sulla kyllä riittää, mutta missä oma ajattelu ja argumentit?"
Point proven. Miksi välttelet vastaamista?
Määrittele transviha. Kuuluuko penis lesbon ja lesboseksin määritelmään?
Niinpä osuin naulan kantaan. Tosin niin ei tarvitse kysyä miksi välttely vastaamasta. Me kaikki tiedämme syyn😅
Emme tiedä, koska välttelet vastaamista. Kuuluko penis lesboseksiin vai ei? Saiskos tähän jo vihdoin selvän vastauksen? Kyllä vai ei?
Missä viipyy setämiesjärjestö? Setämiesten sortaminen on loputtava!
Vierailija kirjoitti:
Miksi Setalla ei ole muuten mitään omaa toimintaa homoseksuaaleille ilman transsujen läsnäoloa? Taannoin Hesarissakin puffatut "naistenbileet" ja Priden naistenbileet oli suunnattu "itsensä naiseuteen identifioituville". Jos naistenbileissä on peniksellisiä ihmisiä, niin ne eivät ole naistenbileet. Jos naisten ja lesbojen ryhmissä on peniksellisiä, niin ne ovat unisex-ryhmiä.
Olen lesbo, enkä ole kiinnostunut peniksistä. Outoa että tämä on joillekin epäselvää.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Voi että näitä ketjuja. Aina sama kohtalo. Samat fraasit lentelevät, kehää kierretään loputtomiin.
Olisi kiva, jos joskus esitettyihin kysymyksiin saisi oikeita vastauksia, eikä vain olkiukkoilufraaseja. Siis ennen kuin ketju menee poistoon.
Mulla on hyvä ystävä, viisikymppinen homomies, joka on tällainen "ihan tavallinen" ihminen: Korkeakoulutettu, töissä asiantuntijahommissa, parisuhteessa parikymmentä vuotta saman miehen kanssa, elävät tavallista perhe-elämää itse remontoimassaan vanhassa talossa... Tosi lämmin ja fiksu, sivistynyt ihminen. Hän on myös muutamaan kertaan maininnut, ettei koe ollenkaan omakseen sateenkaarilippuja tai Pride-juttuja, eikä ole kiinnostunut osallistumaan noihin tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ärsyttäisi? Todella typerää tuhlata energiaa muiden tekemisten ja olemisen vahtimiseen. Kasva aikuiseksi. Mieti mitä saisit aikaan jos käyttäisit energiasi johonkin järkevään tuon sijasta.
Kas näin asetuit kätevästi ap:n yläpuolelle ja väheksyit hänen mielipiteitään oikein kunnon holhoavasti. Nice.
Olen seksuaalivähemmistöä, mutta en halua tulla yhdistetyksi trans/queer/muusuporukkaan. En kuulu Setaan, en käynyt viime vuonna prideilla, koska se ei tuntunut hyvältä. En halunnut osallistua juhlaan, jossa testoilla täytetyt ja rinnattomiksi leikatut muusut on asetettu jalustalle. Kaiken teennäisen performanssin alta ikävä kyllä näkyy surullisia ihmisiä täynnä itseinhoa, naisvihaa, homofobiaa ja kykenemättömyyttä hoitaa mielenterveysongelmia niin kuin kuuluisi. Terapiassa ja yksityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi autisteja ja muita nepsyjä ei pidä päästää transhoitoihin, vaan järjestää muuta tukea, jotta nämä ihmiset ymmärtävät naisten ja miesten moninaisuuden. Terveydenhoitoa ei pidä rasittaa turhilla hoidoilla, jotka tulevat kalliiksi niin yksilön kuin yhteiskunnan kannalta. Tulevaisuudessa tulee olemaan shitshow kun nykyiset transhoitoja ottavat nuoret alkavat todella romahdella terveytensä puolesta. Kun aikuiset katsoivat vierestä eivätkä uskaltaneet haastaa ja etsiä tietoa transhoidoista ja -tapauksista.
Paras ystäväni on autistinen transmies. Ollut hormoneilla 9 vuotta, rinnat poistettu (maksoi omasta pussista koska jonot ovat törkeän pitkät). Onnellisempi kuin koskaan ennen, ja pystyy tekemään töitä kuin kuka tahansa sen sijaan että ei pysty edes kauppareissuun dysforian takia. Kalliksi vasta tulisikin roikottaa turhissa terapioissa Kelan täysillä tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä. Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua.
Joo mutta johtuuko syrjintä oikeasti homoudesta, vai siitä että "syrjitty" tekee homoudestaan ison numeron ja hakee sillä huomiota? Ihan oikeasti, Suomessa seksuaalivähemmistöjen oikeudet ovat todella hyvät. Mitä olen lukenut eri medioiden kommenttikenttiä niin siellä toistuu sama: itse vähemmistöön kuuluvat ihmiset eivät ärsytä vaan se että sateenkaarta ja prideä tuputetaan joka tuutista.
On totta että minä saan olla rauhassa. Mutta jos alkaisin esimerkiksi vaatia paikkakunnallani pride-liputusta, saisin varmasti ihmiset ärsyyntymään. Heitä ei ärsyttäisi se että minä ol
Ei ne oikeudet ole tyhjästä tulleet vaan juuri aktivismin tuloksena. Ja se on vaatinut sitä, että moni on tehnyt asiasta numeron. Puhunut omalla naamallaan ja saanut samalla kuulla vähättelyä ja muuta ikävää. Aktivismin homma ei kaikille sovi ja persoonia on erilaisia, muttei heidän työtään silti kannata väheksyä.
Pridessa on sama kuin politiikassa yleensä. Jos haluaa ajaa yhtä asiaa, niin pitää liittoutua sellaisten kanssa, joiden kanssa on monesta asiasta eri mieltä, jotta saa sille omalle jutulleen kannatusta.
Sen mitä kuullut niin Pride on nykyjään heteronaisten hyvesignalointileiri ja muiden puolesta mielensäpahoittamisjoukko.
AP ei kuulu seksuaalivähemmistöön
Itse olen näiden määrittelyjen mukaan varmaan aseksuaali mutta koen koko seksi-identiteetin niin vastenmielisenä ettei todellakaan kiinnosta ryhmäytyä pervojen ja uhriutujien kanssa. Koen myös todella vastenmielisenä trans-aatteen naisena, sillä miehillä ja naisilla on selkeät biologiset erot vaikka mies yrittäisikin peitellä omiaan kaikin puolin ja menestyä kilpailussa naisten kanssa. Se ettei pärjää miesten sarjoissa ei tee miehestä naista vaan tuollaiset raukkismiehet ovat ongelma ihan joka paikassa missä naiset tekevät asioita muodista urheiluun. Mutta trans"naiset" ovat nykyään joka paikassa vasemmistoliitosta feministisiin järjestöihin, eikä mikään ryhmä aja enää oikeasti naisten eli kohdullisten ja lasten (tämä on biologinen symbioosi) asiaa. Mies ei yksinkertaisesti voi olla, vaikka yrittäisikin mutiloida itsensä naiseksi, osa tuota prosessia koskaan, piste. Ja tuon prosessin herkkyyden vuoksi naisia ja lapsia on otettu suojeluun, miehet jotka yrittävät tunkea näihin ryhmiin mekko päällä meikit naamassa ovat yksinkertaisesti erittäin vastenmielisiä ja inhottavia soluttautujia, jotka ovat uhka sekä naisille että lapsille
Vierailija kirjoitti:
Itse olen näiden määrittelyjen mukaan varmaan aseksuaali mutta koen koko seksi-identiteetin niin vastenmielisenä ettei todellakaan kiinnosta ryhmäytyä pervojen ja uhriutujien kanssa. Koen myös todella vastenmielisenä trans-aatteen naisena, sillä miehillä ja naisilla on selkeät biologiset erot vaikka mies yrittäisikin peitellä omiaan kaikin puolin ja menestyä kilpailussa naisten kanssa. Se ettei pärjää miesten sarjoissa ei tee miehestä naista vaan tuollaiset raukkismiehet ovat ongelma ihan joka paikassa missä naiset tekevät asioita muodista urheiluun. Mutta trans"naiset" ovat nykyään joka paikassa vasemmistoliitosta feministisiin järjestöihin, eikä mikään ryhmä aja enää oikeasti naisten eli kohdullisten ja lasten (tämä on biologinen symbioosi) asiaa. Mies ei yksinkertaisesti voi olla, vaikka yrittäisikin mutiloida itsensä naiseksi, osa tuota prosessia koskaan, piste. Ja tuon prosessin herkkyyden vuoksi naisia ja lapsia on otettu suojeluun, miehet jot
Mitä jos sun kaltaiset persutrollipaskat vaan pilkottais palasiks?
Minua ei ärsytä.
Olen bi- nainen ja elän heterosuhteessa. Kukaan lähipiiristäni ei edes tajua, etten ole hetero. Se aiheuttaa koomisia tilanteita, mutta en silti heiluttele pride-lippuja, koska olen hyvin yksityinen ihminen.
Muut saa heilutella ihan vapaasti, ei se ole minulta pois.
Lapsenikaan (teini) ei ole hetero.
Hänelle on tärkeitä nuo kulkueet ja liput ja erilaiset termit, joita en edes itse tunne, kun ovat ihan uusia. Hieman olen kyllä huolissani hänen turvallisuudestaan näinä nykyisinä vihan aikoina.
"En minä ole ainakaan ikinä kokenut, että seta tai pride olisi millään tavalla painanut minua heterona alaspäin. Eivät ole ottaneet mitään erityistä kantaa minun seksuaalisuuteeni. Ja hyvin olen aina prideen mahtunut pitämään hauskaa."
Ennen Pride oli seksuaalivähemmistöjen oma juttu. Nyt siellä pelleilee jännitystä hakevat heterot.