Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (648)

Vierailija
541/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hetero, mutta tuttavapiirissä oleva homo on puhunut monta kertaa samaa. Erityisesti pride herättää hänessä inhoa, kun ei kaipaa seksuaalisen suuntauksensa karnevalisointia, eikä pidä asiallisena kulkea kannikat paljaana yleisellä paikalla. Ei se ole ylpeyttä, vaan itsensäpaljastelua. 

Ei sinne kukaan pakota. Minäkään en heterona harrasta asioita, jotka eivät kiinnosta ( esim. S/M, kimppa).

Eihän kukaan pakota vassujakaan 6/12-marssille, mutta siellä rääkyvät, tömistävät, heittelevät soihtuja, vastustavat viranomaisia ja yrittävät estää sananvapauden toteutumista.

Vierailija
542/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin keskustelu meni sitten ihan omille poluilleen...

Aloittajalle tiedoksi, ettet todellakaan ole ainoa. Moni LGB -ihminen alkaa olla hieman kyllästyneitä niihin loppuihin kirjaimiin ja heidän touhuihinsa. Eteenkin siihen yhteen konsonanttiin...

Mä oon ärsyyntynyt todella moniin heteroiden touhuihin. Suurin osa niistä on kaiken lisäksi laittomia, jopa rikoksia ihmiskuntaa kohtaan. Nää asiat kiukuttaa TODELLA paljon enemmän, kuin joku kulkue, jossa lähinnä iloisia ihmisiä. 

T:hetero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä miksi jollekin on niin vaikeaa ymmärtää, ettei heteronainen halua mussuttaa mattoa (yack, sorry lesbot ja miehet, mutta tämä on nyt vaan mun mieltymykseni rajallisuus) eikä heteromies halua löytää kumppanin mekon alta vehkeitä. Miksi tämän vähemmistön mielestä heillä on rajaton oikeus mieltymystensä mukaiseen kumppaniin mutta meidän muiden pitäisi tyytyä siihen kun meille sanallistetaan, että vaikkei siltä näytä, kuulosta tai tunnu, niin minä olen juuri se mitä sinä haluat? Mikä logiikka tässä on?

Ei mikään vähemmistö vaadi tuollaista. Kukaan ei tule itseään pakottamaan sun kumppaniks. 

Ai. minä olen henkilökohtaisesti kuullut sanottavan että haluttomuus seurustella petihommissa tai muuten romanttisesti itsensä vastakkaiseksi sukupuoleksi itse iden

Eikun se painostaja on uhri kun et suostu panemaan sitä vaikka se esittää sitä mitä haluat

Vierailija
544/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä! Eikö kaikki seksuaalivähemmistöihin kuuluvat olekaan intersektionaalisia marxilaisia?

Ap on persu joka levittäå Venäjän propagandaa.

Vierailija
545/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hetero eli tykkään tisseistä, naisen sukupuolielimestä ja naisten ulkonäöstä mutta minulla ei ole mitään vastaan heitä jotka kuuluvat seksuaalivähemmistöön.

Mutta en pidä setasta enkä pridestä koska ne ovat liian poliittisia järjestöjä ja siitä että ne pyrkivät vaikuttamaan meidän kaikkien ihmisten elämään, miksi kyseiset järjestöt ei anna jokaisen olla sellaisia kuin he haluavat olla? 

Missä ja miten nämä järjestöt ovat estäneet sinua olemasta hetero?

Vierailija
546/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen luultavasti hetero. Sana luultavasti, koska en ole ikinä seurustellut ja näin en tiedä oikein vieläkään kuka olen näissä parisuhteeseen liittyvissä asioissa. Toisaalta en ole ikinä ihastunut naisiin. 

No, kuitenkin itse paljon kiusaamista kokeneena voin samaistua myös siihen, ettei vähemmistöön kuuluva välttämättä saa olla rauhassa Suomessa. Näin minun on helppoa ymmärtää häirintä ja kiusaaminen aiheeseen liittyen, vaikka olenkin heterona muuten ulkopuolinen aiheeseen liittyen. Siinä mielessä kaikki keinot miten jonkun vähemmistön elämää täällä voisi parantaa tai miten saataisiin joku nuori tai jopa aikuinen esim muuttamaan käytöstään vähemmistöjä kohtaan on minusta ok. 

Tiedän ihmisiä Suomessa, joita on kiusattu vähemmistöön kuulumisen vuoksi. Raakaa väkivaltaa ollut. Näin en voi kääntyä sille puolelle, että alkaisin miettiä, kuinka joku tälläinen ap:n mainitsema touhu on turhaa. Ymmärrän epäkohtia aiheeseen, mutta samalla sitten, kun taas kerran luen lehdestä jostakin teatteriesityksestä missä oppilaat ovat huudelleet pilkkasanoja jotain samaa sukupuolta olevia  näyttelijöitä kohtaan, jotka suutelevat niin mietin, ettei vähemmistöihin moni ihminen pysty asiallisesti suhtautumaan. Ok, joku yläkoululainen on nuori vielä. Silti löytyy myös aikuisia joille vitsit ja pilkka vähemmistöihin liittyen ovat tyypillisiä. Näin onko tavallaan vähemmistöjen oltava sitten hiljaa jos enemmistöä ärsyttää joku asia heissä. Minusta ei. 

Samoin Suomen tilanne ei kuvaa koko maailmaa ja tottahan se on, että esim erään homomiehen elämä itä naapurissa eroaa elämässä Suomessa. Juteltiin aikoinaan netissä ja kyllä siinä ymmärsi oikeasti miten vaarallista siellä on kuulua vähemmistöön. Moni maa toki vielä pahempi paikka. Moni maksaa hengellään.

Lisäksi näinä aikoina, kun Suomessakin nuorten uskonnollisuus kasvaa tietyissä joukoissa niin nousee itselle se ajatus, että haluammeko Suomeen samaa meininkiä kuin esim jossain Usan raamattuvyöhykkeellä. Eräiden asioiden myötä tutustuin ihmisen tarinaan, jonka elämän päättymiseen (itsem*rha) johti uskonnon vaikutus monin tavoin. Kiusaamista ja uskonnollinen perhe kohteli huonosti asian tultua ilmi. Näin minulle tulee aina hän mieleen ja hänen elämänsä ja mietin miten maailmassa jo se missä asut ja millaisia ihmisiä ympärillä on voi määrittää kohtalosi monin tavoin. 

Näin maailman pitäisi ehkä olla paikka missä jokainen saisi olla sellainen kuin on jos ei nyt toisia huonosti kohtele tms. Sitä se ei kuitenkaan ole, eikä tule ikinä olemaan. Ei vaikka tekisimme mitä. Ja sen vuoksi minäkin olen se mikä olen tänään. Monin tavoin murrettu ihminen aikoinaan. Ja jotkut asiat tuovat surua elämääni. Silti on ole tietyllä tavalla luovuttanut. Ihmisten seura vaan ei edelleenkään ole minulle se asia joka on helppo. Päinvastoin ja jännitän kaikkea. 

Vierailija
547/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On varmasti hyvin haastavaa löytää sellaista ihmistä, joka voisi kiinnostua seksuaalisesti ja romanttisesti yksilöstä joka on fyysisten havaintojen perusteella omaa sukupuolta, mutta pyrkii ilmentämään pukeutumisellaan, olemuksellaan ja puheillaan vastakkaista.

Ei kuule suinkaan. Näille on omat ottajansa. Ihmisen seksuaalisen kiinnostuksen jakauma on sellainen, että jos ihminen on henkisesti sinut itsensä kanssa, niin hyvin löytyy kiinnostuneita erikoisemmillekin sex-gender-yhdistelmille. "

Olen lukenut kuitenkin artikkeleja ja haastatteluja joiden perusteella näiden yksinäisten sielujen toiveissa ei ole päätyä kenenkään fetissin toteuttamisen välikappaleeksi. Tutkimukset osoittavat että mielenterveyden ongelmat ja yksinäisyys ovat valtaväestöä moninkertaisesti yleisempiä näissä ryhmissä.

Miksi he sitten yrittävät pakottaa muut kohtaamaan heidät fantasiasukupuolessaan muiden suuntautumisten vastaisesti? Mona Bling painostaa ja huijaa heteromiehiä ja heterosuuntautuneet transnaiset tuputtavat ladypenistä lesboille.

Transiuteen on klusteroitunut monenlaista mielenterveysongelmaa, eikä se ole muun yhteiskunnan vika. Jos olet lukenut tämänkin ketjun transsun ulosantia, niin ymmärtänet yksinjäämisen juurisyyn.

Vierailija
548/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa heterot olla vähemmistö nykyään. Ei meilläkää mitää hetskulippua ole ja muita. 

Heteroita on about 98% väestöstä. Olet käsittämättömän vi tun tyhmä ihminen

Mistä sitten johtuu, että jenkkilän nuorisosta melkein kolmasosa identifioituu aakkosjengiin? Tai miksi transsuilua ilmenee nuorten naisten keskuudessa moninkertaisesti enemmän kuin transsujen väestönosuus on? Niinpä. Muoti-ilmiö ja sosiaalisesti leviävä trendi.

Nainen ei voi "transsuilla" koska nainen miesten vaatteissa on ihan normaalia. Mies naisten vaatteissa taas ei.

Vierailija
549/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon heteropersu, mutta minulla on poikkeuksellisesti ymmärrystä pride-toiminnalle sellaisena kuin se oli n 2010, ei tämä 2020-luvun militantti ja suvaitsematon meininki.

Uskon, että pride-meininki aikanaan laajensi jonkin verran ikkunaa, kun Suomessa on ollut oikeaakin suvaitsemattomuutta seksuaalivähemmistöjä kohtaan, esim kristinuskon myötä. Muinais-Suomihan oli hyvinkin suvaitsevainen homoseksuaaleja kohtaan. Pride tarvittiin lähinnä kristinuskon tuoman homovastaisuuden neutraloimiseksi, mutta on nyt mennyt aivan yli.

Miten ihmeessä ei opita vanhasta, ja heilutetaan Palestiinan lippuja pride-tapahtumissa? Gaza on kaikista suvaitsemattomin paikka maailmassa ja islam erittäin suvaitsematon ideologia, jos se tulee Lähi-idästä.

Toivoisi, että seksuaalivähemmistöt voisivat vain elää normaalisti muiden joukossa tekemättä numeroa. Monet kuitenkin käyttävät sitä työkalunaan huomionhakuun.

Niin, eli mikseivät vähemmistöt nyt voisi ihan suosiolla elää huomaamattomina?? Elää kuin heterot. Häiritsemättä muita. Ärsyttää tuollainen, kun pitää mitenkään tuoda itseään esille. Olisitte, kuin ette olis ollenkaan. 

Tätäkö tarkoitat?

Vierailija
550/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Y lilaudan transketjujen vakiokirjoittajat taas vahvasti läsnä täälläkin ja meno on taatusti sairasta. ;D

Siis tämä muita solvaava ja uhkaileva transsuaktivisti palstailee myös Yliksellä? Se kertookin riittävästi.

Vierailija
551/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljonkin. Moni palaa takaisin kaappiin. Ei kyse ole enää seksuaalivähemmistöjen oikeuksista vaan friikkisirkuksesta. En väheksy friikkisirkusta, mutta eikö heille voisi tehdä oman järjestön jonka alla voivat tehdä mitä haluavat?

Olen hiljaa seksuaalisesta suuntautumisestani. En halua mielikuvaa minusta koiranpanta kaulassa talutettavana tai glitterpuuhkaan pukeutuneena perverssinä joka tarjoaa itseään kaikille.

Vierailija
552/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei kuule suinkaan. Näille on omat ottajansa. Ihmisen seksuaalisen kiinnostuksen jakauma on sellainen, että jos ihminen on henkisesti sinut itsensä kanssa, niin hyvin löytyy kiinnostuneita erikoisemmillekin sex-gender-yhdistelmille."

Millaiset markkinat arvioisit olevan henkilöille, jotka:

a) ovat normaaleja sukupuolensa edustajia (hetero/homo/bi)

b) presentoivat sukupuoltaan valtavirrasta poikkeavalla tavalla (muusut ja muut transvestiitit)

c) mutiloivat ja horkkaavat kehonsa sukupuolten välimaastoon tai ulkopuolelle genitaaleja myöten?

Veikkaisin, että mitä mitä enemmän mennään mutilointilinjalle, sitä enemmän mennään niche-osastolle. Jostain kumman syystä transit tyrkyttävät itseään suuntautumisen vastaisille henkilöille ja karsastavat ihmisiä, jotka ovat erityisesti kiinnostuneita transeista, haukkuvat jopa chasereiksi.

SAATANAN PASKAT!!

Mikä sun näkemys on transsujen menekistä parisuhdemarkkinoilla? Transsujulkaisun tutkimuksen mukaan edes transsut eivät halunneet deittailla toisia transsuja.

Vierailija
553/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitää tehdä numero yhtään missään? Ei kadulla ohikulkevan tarvitse tietää mitä teen sukuelimilläni. Sitä ei tarvitse tietää edes kenenkään työpaikalla. Edes perheenjäsenilleni en sitä välttämättä halua kertoa. Jotenkin ihan helvetin outoa tämä "hei minä hinkkaan tämän ja tämän sukuelimiä ja minun sukuelimiäni hinkkaa tämä ja tämä"

Ja kyllä, pidän ihan yhtä junttina esim. sellaisia miehiä, jotka tekevät heti esittelyn yhteydessä selväksi, että heillä on "vaimo" tai naisia, jotka vahtivat miehiään kuvitellen että kukaan haluaisi panna sitä heidän rumaa ukkoaan. Miksi pitää seksualisoida kaikki? Ymmärrättekö, miten vammaista tuo on, elää kuin joku kävelevä parittelu? Ihmiselämä kestää 80-100 vuotta, sen aikana ei tarvitse paritella kertaakaan tai jos tekee lapsia niin pari nopeaa tuikkaisuakin riittää. Jo se on vammaista, että "harrastaa" parittelua tai sukuelinten hinkkaamista, puhumattakaan siitä että yrittää tehdä siitä vielä julkista ja hankkia sille yleisöä

Vierailija
554/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kuule suinkaan. Näille on omat ottajansa. Ihmisen seksuaalisen kiinnostuksen jakauma on sellainen, että jos ihminen on henkisesti sinut itsensä kanssa, niin hyvin löytyy kiinnostuneita erikoisemmillekin sex-gender-yhdistelmille."

b) presentoivat sukupuoltaan valtavirrasta poikkeavalla tavalla (muusut ja muut transvestiitit)

c) mutiloivat ja horkkaavat kehonsa sukupuolten välimaastoon tai ulkopuolelle genitaaleja myöten?

Veikkaisin, että mitä mitä enemmän mennään mutilointilinjalle, sitä enemmän mennään niche-osastolle. Jostain kumman syystä transit tyrkyttävät itseään suuntautumisen vastaisille henkilöille ja karsastavat ihmisiä, jotka ovat erityisesti kiinnostuneita transeista, haukkuvat jopa chasereiksi.

En tiedä, missä näitä tällaisia tyrkyttäjiä tapaat. Ja miksi ihmeessä olet heidän kanssaan tekemisissä, kun ovat noin raskaita ihmisiä. Nämä transhenkilöt, joita minä tunnen, eivät tyrkytä itseään yhtään kenellekään. Mutta löytävät kyllä halutessaan kaltaistansa seuraa. Nykyään kun on monenlaisia seuranhakukeinoja.

Vierailija
555/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetero ja ärsyttää kaikki Pride-touhu. Seksuaalivähemmistöjen oikeudet toteutuisi paljon paremmin ilman hirveää numeroa mikä voi johtaa siihen, että ihmiset kyllästyy ja sen jälkeen oikeudet menevät huonompaan suuntaan. Ihmisten makuuhuoneasiat eivät minun mielestä kuulu julkisuuteen ollenkaan.

Jaa, mielestäsi ne siis toteutu hienosti, kunnes alkoivat ajaa asiaansa? Onko täasä joku logiikka?

Miksi menet tapahtumiin, jos ne kerran ärsyttää

Pride-vouhotus ja transsuaktivismi näkyvät paljon muuallakin kuin itse tapahtumassa.

Niin? Mitä sitten? Ei edelleen ärsytä. Ei ole minulta mitenkään pois.

Vierailija
556/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni löytää sieltä apu ja tukea ja tietoa. Seta tekee upeaa työtä. Pride on juhlahumua, jonka takana on tärkeä viesti. Joissain maassa Pride:en osallistuminen voi viedä vankilaan. Niissä maissa se on vielä tärkeämpi, kuin Suomessa. Ja jännä ettei seksuaalinen tasa-arvo käy kaikille. 

Hei, suurimman osan mielestä se on ihan fine, kunhan siitä ei pidä mitään ääntä, mieluummin piilossa ja salaa on kaikilta. Ulospäin pitää näyttää perushetsku elämältä kaikki. Sit se on ok. 

Perushetskuelämän ja vassutranssujen pervokarnevaalin väliin mahtuu kyllä kaikenlaista. Valtaosa homoseksuaaleista ei halua tulla yhdistetyksi puoluepoliittisesti värittyneeseen vassujen pervokarnevaaliin.

Suurin osa mistään vähemmistöstä ei kuulu mihinkään puoluepolitiikkaan. Tämä on lähinnä palstatrollien hokemia. Kuulemma mrxismi ja väkivaltainen vallankumous tavoitteena. Palstan mukaan. 

Vierailija
557/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetäisivät käteen niin kuin

Ai niin perusheterot tekevät? Voi kun...

Vierailija
558/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu seksuaalivähemmistöön, mutta kyllä nuo minullekin näyttäytyy vastakkainasettelulta. Eihän nuo minulta ole mitenkään pois. Enkä ole mitenkään vähemmistöjä vastaan. Onhan se hyvä, että on yhteisöjä ja puhetta erilaisuudesta, mutta aina on näitä, jotka pistää överiksi asioita kuin asioita.

Vierailija
559/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin keskustelu meni sitten ihan omille poluilleen...

Aloittajalle tiedoksi, ettet todellakaan ole ainoa. Moni LGB -ihminen alkaa olla hieman kyllästyneitä niihin loppuihin kirjaimiin ja heidän touhuihinsa. Eteenkin siihen yhteen konsonanttiin...

Kannattais sinunkin muistaa, että lyhenteen loppupään T-naiset taistelivat sukupuolivähemmistöille vapaudet länsimaissa. Ja kun kaikki T:t saadaan poistettua, niin sen jälkeen seuraavana vuorossa ovat G:t. 

Keitä nämä mahtavat olla transsunaiset, joille homot ovat ikuisessa kiitollisuudenvelassa? Stonewallissa transleidit eivät olleet paikalla mellakan alkaessa ja Marsha oli feminiinen homomies. Ensimmäisen kiven heitti butchlesbo. Homoseksuaalit ovat kylläkin taistelleet oikeutensa ihan itse liittolaisineen. Kannatta perehtyä oikeaan historiaan, eikä transrevisionismiin.

Vierailija
560/648 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupoikain saunaillloissa hotkitaan kaverin melaa siinä määrin kapeisiin kasvoihin, että kuulostaa hiukan falskilta, että sanat pöllönsilmänlipittäjät vinkuvat täällä geitsuista. Ap on ihan yhtä nainen kuin minä olen persu 😂 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän